vakityön osa-aikaistaminen

hei!
työpaikallamme on ollut osa-aikaiset lomautukset pari kuukautta ja tein 50% työviikkoa. pärjäsin palkalla ja liitonrahoilla ihan hyvin ja nautin lisääntyneestä vapaa-ajasta. Olen jäämässä marraskuussa äitiyslomalle ja mietin nyt ehdottaisinko itse että työsuhteeni osa-aikaistettaisiin.. haluaisin vanhenmpainvapaan jälkeen tienata töissä vähän, mutta olla lapsen kanssa kotonakin siten että hän olisi vain puoliksi päivähoidossa. liitosta saan käsittääkseni paremmin rahaa kuin mitä esimerkiksi soviteltu hoitovapaa korvaus tulisi olemaan. Olen myös sitä mieltä että en halua ko työpaikassa olla enää äitiysloman jälkeen kovin kauaa, ehkä sen pari vuotta minkä saisin liitonrahaa..

mutta mitä ongelmia siihen liittyy jos on osa-sijaisena äitiyslomalla? onko äitiysraha tai vanhempainraha pienempi? olenko aivan hullu jos ehdotan tälläistä?
En tiedä mitä työnantaja tähän tuumaisi, ja kirjoittaisiko hän minulle osa-aikaista työsopimusta (perusteet taloudelliset), yrityksen työtilanne kyllä on ollut pitkään huono..
Haluan harkita asiaa ensin ennen kun esitän sen töissä..

paljonko osittainen hoitovapaakorvaus on? töitä haluisin tehdä n. puolet täysaikaisesta eli rahana se tarkoittaa n. 800€ käteen kuussa. Liitosta sain lomautuksen aikana n.500€.
 

Yhteistyössä