Vanha synnyttäjä?

Milla-Magia
Eikös se italialainen juuri tänävuonna synnyttänyt 64-vuotiaana?
Itse tänä vuonna vauvan saaneena totesin että synnärillä oli 46-vuotiaita synnyttäjiä aika paljon.Ja alle 30-vuotias ensisynnyttäjä oli "harvinaisuus".
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2005 klo 18:27 Milla-Magia kirjoitti:
Eikös se italialainen juuri tänävuonna synnyttänyt 64-vuotiaana?
Itse tänä vuonna vauvan saaneena totesin että synnärillä oli 46-vuotiaita synnyttäjiä aika paljon.Ja alle 30-vuotias ensisynnyttäjä oli "harvinaisuus".
:eek: :eek: ihan oikeesti! sii tiesinhän että suomessa ensisynnyttäjien keski-ikä on 28, mut että onko se sitte kohonnut? jos alle kolmekymppinen ensisynnyttäjä on harvinaisuus, mitähän sit alle parikymppinen on? :whistle:

nimim. taas väärällä palstalla... mikähän mua tänne vetää? :ashamed:
 
Heips!!
Vanha synnyttäjä..ikä on vain numeroita...
Näyttää siltä että kerkiän täyttää 46-vuotta kun perheemme yhdeksäs lapsi näkee päivänvalon...ihan luomusti on alkunsa saannut..emmekä kuulu mihinkään uskonlahkoon.. =) =) =) :flower:
 

Siksi kyselen asiaa,koska itse täytin juuri neljäkymmentä.Meillä on kova vauvakuume,mutta jotenkin tuntuu,että aika loppuu.Itselläni on hirveitä paineita asiasta....Lapsia on useita ennestään,joten usein saan kuulla,että jokohan se riittäs.Jotkut jopa naureskelee,että hölmöhän minä olen...tai eikö minulle riitä mikään.Meillä ei ole koskaan lapsia tehty vaan niitä on saatu.Ja voi kun vielä edes kerran kokisin sen riemun.....
 
Vanhus täällä
Hei Iida, kukaan muu ei voi tietää, mikä sopii sinulle ja perheellesi; ulkopuolisilta voi saada ihan hölmöjä kommentteja. Jos teistä tuntuu, että uusi perheenjäsen on tervetullut, niin sitten teette omat ratkaisunne siihen suuntaan.
t. 43 v ja eka toivottavasti sylissä huhtikuussa
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2005 klo 14:36 Iida kirjoitti:
Siksi kyselen asiaa,koska itse täytin juuri neljäkymmentä.Meillä on kova vauvakuume,mutta jotenkin tuntuu,että aika loppuu.Itselläni on hirveitä paineita asiasta....Lapsia on useita ennestään,joten usein saan kuulla,että jokohan se riittäs.Jotkut jopa naureskelee,että hölmöhän minä olen...tai eikö minulle riitä mikään.Meillä ei ole koskaan lapsia tehty vaan niitä on saatu.Ja voi kun vielä edes kerran kokisin sen riemun.....

Synnyttäähän voi jos vaan tulee raskaaksi ihan luomuna varsinkin. Mutta älä hehkuttele vauvahaaveita kovin julkisesti kun se raskaaksitulo voi olla hankalampaa ja viedä aikaa. Itse aikanaan pelotti että ehtiikö vaihdevuodet ennen kuin tuo kolmas lapsi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2005 klo 18:27 Milla-Magia kirjoitti:
Eikös se italialainen juuri tänävuonna synnyttänyt 64-vuotiaana?
Itse tänä vuonna vauvan saaneena totesin että synnärillä oli 46-vuotiaita synnyttäjiä aika paljon.Ja alle 30-vuotias ensisynnyttäjä oli "harvinaisuus".
Italialainen nainen oli sijais-synnyttäjä tyttärelleen ja hänen miehelleen. Tyttäreltä puuttui kohtu.

Suomessakin oli vastaavanlainen tapaus, jossa äidin kohtu repesi liikenneonnettomuuden seurauksena ja lapsi kuoli. Tyttären äiti sai luvan lääkintöhallitukselta toimia sijais-synnyttäjänä tyttärensä ja hänen miehensä hedelmöitetylle munasolulle.

Muistaakseni sisais-synnyttäjä lupia on suomessa myönnetty noin 20, eli todella vähän.
Korkein ikäraja IVF hoidoille naapurimaissa lienee 50. Tiedän naisen joka tuli luomusti raskaaksi viidenkymmenen.

Anoppini vetelee vatsalihas harjoituksia illoin ja aamuin ja on iältään 90. Hän sai mieheni 40 ikäisenä. Ikä on suhteellinen asia. Terveillä elämäntavoilla ja ruokavaliolla, sekä liikunnalla kroppa säilyy pidempää toimintakykyisenä.

 
Hei,

Minä synnytän toisen lapsen 43.5 v ikäisenä 3 viikon sisällä. Mahtavaa saada lapsi vielä tässä iässä. Tilin luomustu raskaaksi 4 kk sisällä. Salaisesti toivon vielä kolmatta lasta, ennekuin biologinen kelloni on sammunut kokonaan. Toivon, että partnerini jaksaa vioelä innostua, sillä hänellä on jo 4 lasta mukaanlukie se joka on vielä vatsassasi. Mutta miheille lapsen teko ja saanti on kuin tanssia. Nainenhan siinä koville joutuu.

Minua ilahduttaa kuulla kovasti kypsällä iällä synnyttäneistä äideitä.
Vau mitkä kutsut, jos paikalla oli monta 46 vuotiaana. synnyttäneitä. Kerro lisää näistä supernaisista!

Siis heitä on kun kaivelee. Tilastojen mukaan yli 43v synyttäneitä on vain alla 1% kaikista synnttäneistä.. Me olmme harvinaisuus.

Pidetään lippu korkealla.

Venus, onnelline odottaja
 
joku vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2005 klo 22:36 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2005 klo 18:27 Milla-Magia kirjoitti:
Eikös se italialainen juuri tänävuonna synnyttänyt 64-vuotiaana?
Itse tänä vuonna vauvan saaneena totesin että synnärillä oli 46-vuotiaita synnyttäjiä aika paljon.Ja alle 30-vuotias ensisynnyttäjä oli "harvinaisuus".
Italialainen nainen oli sijais-synnyttäjä tyttärelleen ja hänen miehelleen. Tyttäreltä puuttui kohtu.

Suomessakin oli vastaavanlainen tapaus, jossa äidin kohtu repesi liikenneonnettomuuden seurauksena ja lapsi kuoli. Tyttären äiti sai luvan lääkintöhallitukselta toimia sijais-synnyttäjänä tyttärensä ja hänen miehensä hedelmöitetylle munasolulle.

Muistaakseni sisais-synnyttäjä lupia on suomessa myönnetty noin 20, eli todella vähän.
Korkein ikäraja IVF hoidoille naapurimaissa lienee 50. Tiedän naisen joka tuli luomusti raskaaksi viidenkymmenen.

Anoppini vetelee vatsalihas harjoituksia illoin ja aamuin ja on iältään 90. Hän sai mieheni 40 ikäisenä. Ikä on suhteellinen asia. Terveillä elämäntavoilla ja ruokavaliolla, sekä liikunnalla kroppa säilyy pidempää toimintakykyisenä.

Kyllä se italialainen mummo mistä kohuttiin taisi ihan itselleen sen lapsen tehdä kun muistelen että sen miehen sukusoluja käytettiin
 
kotikokki
Sain ensimmäisen lapsemme 30-vuotiaana.SEn jälkeen yritimme toista lasta heti perään mutta ei vaan onnistunut.Sain kaksi keskenmenoa ja kohdun ulkopuolisen raskauden jonka seurauksena toinen munatorvi tuhoutui.Vauvahaaveet romahtivat ja uskoin että en enää saa lapsia.Mutta elämä on yllätyksiä täynnä! Sain ihanan tyttömme 38-vuotiaana ja ihanan poikamme 40-vuotilahjaksi.Olen nyt 44-vuotias ja joka päivästä onnellinen =) Raskaudet ja synnytykset sujuivat hyvin eikä mitään ongelmia ollut.
 

Yhteistyössä