Vanhemmat odottajat

Viestiketju alueella 'Odotusaika' , aloittaja pinky, 08.08.2019.

1. pinky

pinky Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.06.2011
    Saadut tykkäykset:
    14
    Toivoisin, että jos täältä löytyy muita iäkkäämpiä odottajia jakaisitte tuntemuksianne: ahdistaako ikä, raskaudesta kertominen tjms.

Itselle pukkaa vähän kriisiä raskautuminen 38 vuotiaana... mietin miten pitkä matka on kunnes ollaan taas päästy nykytilanteeseen uuden perheenjäsenen kanssa. Ja miten kertoa asiasta muille?! Kukaan ei varmasti osaa odottaa vauvauutisia meiltä.

2. Fayrouz

Fayrouz Jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    31
    Mä olen syyskuussa 43 täyttävä, ja raskaus tuli vähän yllärinä (oltiin siis koitettu ihan luomuna pari vuotta, mutta jo luovuttu toivosta). Jännittää monella tavalla, ja pelottaa. On kuitenkin paljon isommat riskit kuin nuoremmilla, ja tosiaan pelottaa myös tuo vauvauutisen kertominen ympäristölle. Tiedän, että joissain lähipiiriläisissä tämä tulee varmaan herättämään monenlaisia ajatuksia ja puheita, sillä toisilla on selkeä käsitys siitä missä iässä lapset pitäisi olla tehty.

Mutta... hyvin alkuviikoilla mennään, 6+4, joten mikäänhän tässä ei ole varmaa vielä!

3. minttu-82

minttu-82 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    22.10.2005
    Saadut tykkäykset:
    89
    Täällä 37v, viidennen odottaja nyt rv 20+3. Alkuun stressasin ihan kaikkea! Juurikin tuon iän takia, onko vauva enää terve? Mitä kaikki sanoo, kun vielä yksi tulee? Miten jaksan taas kaiken alusta (lapset 14, 11, 8 ja 5v)? Voiko vielä kaikki mennä hyvin? Mitä töissä sanotaan? Jotenkin vaan kaikki loksahti paikoilleen ja viime viikon rakenneultraa jälkeen vasta olen uskaltanut iloita, että oikeesti meillä on tulossa vielä yksi terve lapsi näillä näkymin :love:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  4. Iltis2020

Iltis2020 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    4
    Hei,
    Täällä 38v. odottaja. Ikä ei ehkä niinkään ole mietityttänyt, mutta lasten suuri ikäero kyllä välillä. Lapset kun on jo teini-iässä :)

Raskaus on vielä hyvin alussa, noin 6+0, joten rauhassa yritetään olla ja toivotaan että kaikki etenee hyvin.

Kiva huomata, että täällä oli tällainen vertaisten keskustelu aloitettu :)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  5. nuppuska

nuppuska Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.10.2011
    Saadut tykkäykset:
    2
    Moikka,

mä oon 36 ja nyt viikoilla 16. Kerkeän täyttää 37 pari kuukautta ennen vauvan syntymää!

Toinen lapsi tulossa, esikoinen 6v.

Meillä kolmen vuoden lapsettomuus hoidot takana, ja nyt kun tämä vihdoin onnistui, niin oma ikä jotenkin korostunut omissa ajatuksissa. Olin 33 kun aloitettiin hoidoissa tätä toista ja se tuntuu kauheen paljon nuoremmalta, kuin ”kohta 37”!!

En kyllä tunne itseäni vanhaksi ja uskon että jaksetaan vauva- ja pienlapsi arki hyvin! Vähän tuttaville kertominen jännittää.. perheet tietää ja on vastaanotettu iloisesti, mutta kaverit on kaikki jo tämän vaiheen ohi.. uskoisin! Siellä pienimmät meidän esikoisen ikäluokkaa!

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  6. pinky

pinky Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.06.2011
    Saadut tykkäykset:
    14
    Onhan meitä näköjään jokunen muukin. Toisaalta lohduttavaa (y)
    Omassa kaveripiirissä nuorimmat lapset ovat tällä hetkellä noin 3 vuotiaita. Suurimmalla osalla kaikki jo kouluikäisiä. Olen jotenkin yrittänyt olla ajattelematta ympäristöä ja vertaamatta itseäni muihin. Me ollaan meidän perhe ja jos vain terve lapsi vielä saadaan niin se on suuri onni. Olen 2. lapsen syntymästä saakka haikaillut vielä yhtä, mutta se vain jäi erinäisistä syistä ”tekemättä” aikanaan (pahoittelut typerästä ilmaisusta). Oli muka työpaikan vaihtoa yms työkuvioita, liian lyhyttä ikäeroa ja sitten koin olevani liian vanha...

Pelkään kyllä että kaikki ei ole hyvin ja jotain kamalaa vielä sattuu / paljastuu ultrassa jne. Ei sais murehtia etukäteen...

7. Fayrouz

Fayrouz Jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    31
    Koitetaan olla murehtimatta liikaa @pinky vaikka vaikeeta se on! Mulla on todella vähän mitään oireita ja siksi en oikein ota uskoakseni että kaikki on hyvin, mutta kun tiistaina 20.8. on sitten ultra niin sen jälkeen tietää asiat paremmin!
    Mä taidan olla ainoa 40 rajapyykin ylittänyt? Me yritettiin saada lasta siinä kun olin alle 40 (38-40) mutta kun ei lasta tullut niin ajateltiin jo että ok, sitä ei ollut meille tarkoitettu, ja unohdettiin jo koko asia. Minulla on siis 12- ja 9-vuotiaat entisestä liitosta ja miehellä ei ole vielä yhtään lasta. Raskaus lähti yllärinä liikkeelle ja vaati vähän totuttelua molemmilta, ja kyllähän tämä mun korkea ikä pelottaa.

8. pinky

pinky Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.06.2011
    Saadut tykkäykset:
    14
    Koitetaan tosiaan ottaa rennosti, turhia etukäteen murehtimatta (toooosi helppoa). Hullulta tuntuu välillä koko homma ja välillä taas vatsan pohjaa kutkuttaa kun miettii miten upeaa aikaa tulisi olemaan jos kaikki menisi hyvin... Sulla ei ole pitkästi ultraan. Itellä tuntuu olevan ikuisuus ja enhän toki edes tiedä vielä päivää!

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  9. Fayrouz

Fayrouz Jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    31
    Mietin tässä NIPT-tutkimusta. Tiedättekö, että pääseekö siihen julkisella kun on yli 40v odottaja, vai pitääkö maksaa tuo about 700e yksityisellä? Neuvolassa se sitten tietenkin tulee selväksi, mutta kun siihen on vielä yli viikko, ja mä olen ihan hermona :unsure: Eräs ikätoverini sai juuri lapsen, jolla on kromosomipoikkeama, ja tämä lisäsi tätä omaa epävarmuuttani ja huolta tästä raskaudesta tässä iässä :( Pitäisi vain olla onnellisesti raskaana eikä stressata, mutta mua pelottaa kaikki ja tuntuu että jaksanko mä selvitä vauvan kanssa.

Noh,tiistaina nähdään onko siellä ketään ja kaikki ok, kun päästään varhaisultraan. Mutta sitten taas siitä eteenpäin, seuraavat etapit o_O

7+3

10. pinky

pinky Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.06.2011
    Saadut tykkäykset:
    14
    Ei kyllä tietoa asiasta... mulla on sama fiilis koko ajan. Pelkään ettei kaikki ole hyvin. Mietin että joutuuko sitä pelkäämään (jos raskaus etenee sinne asti) synnytykseen saakka, että odottaako sitä tervettä lasta... Tuntuu kyllä ahdistavan pitkältä ajalta!

11. nuppuska

nuppuska Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.10.2011
    Saadut tykkäykset:
    2
    Mulla tullut kans nyt huoli että onko kaikki kunnossa.. seulontatulokset tuli ja siinä kirjeessä teksti ”ei kohonnutta riskiä”.. mutta menin omakannasta katsomaan että down suhdeluku on 1:574. Mun mielestä se on suht paljon, kun monilla suhdeluku ollut tuhansia/kymmeniä tuhansia. Esikoisesta en osallistunut näihin, ja nyt ei ole mitään verrokkina. Se toinen poikkeama oli 1:70900 eli hyvin pieni todennäköisyys.

On kai se luotettava systeemiin ja uskottava ettei kohonnutta riskiä ole. En usko että tutkimuksiin pääseen vaan omasta tahdosta/huolesta.

Onko teillä tullut vielä tuloksia ja herättääkö ne jotain tuntemuksia?

12. Rusakkonen

Rusakkonen Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    569
    Olen kirjoitellut tuonne toisiin ketjuihin. Ihan vain pikainen moikkaus täältä eli olen 47-vuotias ja odotan ensimmäistäni. Miehen kanssa tavattiin vasta 44-vuotiaina, ja kestihän myös tämä yrittäminen sitten myös parisen vuotta. IVF:ällä 9. alkionsiirrosta tärppäsi. Rakenneultrassa oli kaikki hyvin viime viikolla ja muutenkin kaikki sujunut hyvin. Poika tulossa ja kivasti potkii jo. :)

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi