Vanhimmat ensisynnyttäjät?

  • Viestiketjun aloittaja Yllätys
  • Ensimmäinen viesti
Tarua vaiko totta
Eräs eläkkeellä oleva kätilö kertoi minulle että Espoossa 1950-luvun alkupuolella oli 50-vuotias ensisynnyttäjä täysin yllättäen synnyttänyt lapsensa rautatieasemalle! Kun menkat loppuivat tämä nainen uskoi että kyseessä oli vaihdevuodet, sikiön liikkeitä hän oli luullut ilmavaivoiksi... Lapsi oli terve ja vanhemmat iloisesti yllättyneitä, alkushokista toivuttuaan.
 
suur-perheen äiti
Hei!!
Olen 45-vuotias 8 lapsen äiti...kaksi nuorinta olen saannut yli nelikymppisenä eli 41v ja 45v...ihan luomusti ovat raskaudet alkaneet...odotus ja synnytys menneet hyvin...tää on ihanaa aikaa...Joulun odotusta KAIKILLE äideille ja myös isille :flower: :xmas:
 
Hei!
Olen 43-vuotias ensisynnyttäjä. Raskausaika meni hyvin ja sain terveen, ison tytön suunnitellulla sektiolla. Olimme ihanan neuvolan terveydenhoitajan hyvässä seurannassa. Raskaus alkoi ihan luomusti ja ensi kerralla ilman ehkäisyä. Takana oli suruja: yksi tuulimunaraskaus ja nuorena tehty keskeytys. Sitä autuaampaa oli tämän tytön raskausaika, nautin täysillä, osasin myös kuunnella itseäni ja levätä. Uusi vauvakuumekin iski, mutta toppuuttelin pois ja nautin vauvasta.
ONNEA KAIKILLE MUILLE 60-LUKULAISILLE ENSISYNNYTTÄJILLE! :heart:
 
Miten pärjäätte yövalvomisten kanssa vanhempina ensisynnyttäjinä?
Tuo juttu vähän mietityttää omalla kohdalla, jos hankkiutuisi vanhaksi ensisynnyttäjäksi itsekin (nyt 43 v). Tarvitsen aika lailla unta, mahtaako siihen sopeutua? :ashamed:
 
Itsekin mietin suurta unen tarvettani. Oli yllättävää, ettei se ollutkaan ongelma. Nukuin ihan hyvin. Vauva oli helppohoitoinen ja kun heräsi yöllä, söi ja nukahti sen jälkeen heti ja samoin minäkin. Imetyshormonit auttoivat hyvin nukahtamaan. Vauva nukkui vieressä niin, että oikeastaan en herännytkään kunnaolla kun imetin. Ei ollut koliikkia, mitä kauheasti pelkäsin. :flower:
 
Jokunen vuosi sitten jossain lehdessä oli kirjoitus 52-vuotiaasta Lopelta kotoisin olevasta naisesta joka sai lapsen...söivät kuulemma vain luomuruokaa...
Meillä keskimmäisellä ja kuopuksella on ikäeroa 17v.,eikä minua missään vaiheessa kutsuttu ensisynnyttäjäksi(olin 42-vuotias)
 
Amppu
Kiva kuulla tällä palstalla kypsistä ensisynnyttäjistä. Olen nyt 43 -vuotias ja ainokaisemme sain kun olin täyttämässä 39 v vuonna 2001. Raskaus meni tosi hyvin, voin erinomaisesti. Poika syntyi sektiolla kun lantioni oli liian kapea :/ .
Siirille sanoisin, että mulla on myös suuri unentarve. Ihana poikasemme heräili ensimmäiset ½ vuotta tosi tiheään ja kuljin päivät kuin päin seiniä. Mutta kyllä siitä selvisi, kun pääsimme poikasen kanssa päivärytmiin.

Hyvää uutta vuotta kaikille!
 

Yhteistyössä