Varhaisultrassa alkio odotettua pienempi?

Kävin tänään varhaisultrassa ja kierron mukaan laskettuna olisi menossa 7+4. Etsinnän jälkeen lääkäri löysi alkion ja pienen sykkeenkin. Mutta koko vastaa viikkoja 6+2.

Mulla on kaksi keskenmenoa takana, joten huoli on taas kerran suuri. Onko vastaavasta kokemuksia ja miten kävi? Uusi ultra-aika on kahden viikon päästä, joka tuntuu kamalan pitkältä ajalta odottaa..
 
Kierron mukaan laskettu? Mutta ovulaatio on voinut olla tässä kierrossa myöhemmin. Jos alkio on löytynyt ja syke näkyy, todennäköisyys saada elävä lapsi syliin, on jo hyvin suuri. Ymmärrän huolen, kun on kaksi keskenmenoa taustalla. Nähtiinkö niissä elävä alkio? Yleensä keskenmeno tulee varhaisilla viikoilla 5-6 kun suuret elimet, sydän, aivot ym. kehittyy ja kehitys menee pieleen. Jos sydän on jo kehittynyt ja sykkii, todennäköisyys terveeseen lapseen on jo huomattava.
 
Kiitos vastauksesta <3 kierron mukaan laskettu ja koska minulta on poistettu kierukka puolisen vuotta sitten ja takana tätä raskautta ennen jo kaksi keskenmenoa, ei "normaalikiertoa" vielä ole oikeastaan ollut. Kahdet "normi"kuukautiset on olleet, kun keskenmenovuotoja ei lasketa.

Eka raskaus päättyi ihan alkuviikoilla, muistaakseni viikolla 5+. Toinen oli tuulimunaraskaus, eli alkiota ei löytynyt ollenkaan.
 
Tuttavallani oli sama tilanne niin että alkio oli odotettua pienempi (sydänäänet kyllä kuului) ja viikon päähän varattiin sitten uusi aika. Tuossa ikävä kyllä kävi niin että uudessa ultrassa todettiin ettei alkio ollut enää kasvanut yhtään, sydänääniä ei kuulunut ja siitä muutaman päivän päästä alkoikin vuoto. :(

Olen kuitenkin kuullut myös päinvastaisia tarinoita juurikin myöhäsestä hedelmöittymisestä yms, joten kaikki peukut pystyssä että teillä menee loppuun saakka kaikkin hyvin. (y)
 
Mulla on todettu varhaisultrassa kaksi kertaa viikkoihin nähden liian pieni alkio ja valitettavasti molemmilla kerroilla todettiin myöhemmin keskeytynyt keskenmeno (rv 8 ja rv 10). Toisessa näistä nähtiin myös syke rv7. Mulla oli kuitenkin molemmilla kerroilla ovulaation ajankohta tiedossa ja säännöllinen kierto, joten tilanne oli sikäli vähän eri. Tsemppiä! Tiedän, kuinka tuskallista tuo parin viikon odottelu ultrien välillä on. Toivotaan, että kaikki on kuitenkin hyvin. :)
 
Mulla kokemusta sekä että. Tosin en noin varhaisessa vaiheessa ole käynyt koskaan ultrassa, mutta ekassa kävin joskus 8+6 kierron mukaan ja vastas viikkoja mutta nt-ultrassa todettiin viikkoa isommaksi kun varhaisultran mukaan. Tiesin että on pidemmällä, en kuitenkana silloin huolestunut kun näytti ihan vauvalta jo. Viime raskaudessa kävin 7+5 ja vastas kooltaan 6+6/7+0 ja syke näkyi. Tämä meni kesken rv 9+ ja todettiin vasta nt-ultrassa. Toivottavasti sulla on kaikki hyvin! Nyt uudelleen raskaana ja viime viikolla nt-ultrassa löytyi viikkoja vastaava elävä sikiö :love: Tsemppiä ja kaikkea hyvää uuteen raskauteen!
 

Yhteistyössä