Varhaisultrassa kaksi sikiöpussia joista toisessa vain syke

Kävin tänään varhaisultrassa rv 6+3ja siellä bongattiin kaksi sikiöpussia mutta toisessa vain näkyi alkio ja syke. Toinen oli tyhjä. Ollaan miehen kans koko alkuraskaus vitsailtu kaksosista kun oireet olleet niin rajut ja plussasinkin tosi aikaisin.
Mutta tällä hetkellä siis yhtä odotetaan mutta jonnekkin takaraivoon jäi kummittelemaan että entä jos siellä toisen takana oliskin toinen mutta jäi sinne taakse sillä ultrassa toinen pussukka oli niin eri asennossa kuin toinen (en oikeen osaa selittää mutta aivan kuin toista pussia ei oltais saatu ihan kokonaan näkyviin) :confused:

Onko kenelläkään kokemusta moisesta? Ultraaja oli kyllä vakuuttunut että toinen mennyt varhain kesken niinkuin varmaan on käynytkin. Suvussakaan ei ole yhtään kaksosia.
 
Itselläni oli täsmälleen sama tilanne. Kutakuinkin samoihin aikoihin oli ultra. Itsekin välillä mietin, että jos toinen on sittenkin siellä jossain. -Ei kuitenkaan ollut, yksi poika sieltä syntyi.
 
Minulla oli jokseenkin sama homma. Toista pussia vaan saatiin tosi huonosti kuvaan, niin ei tiennyt yhtään montako tulee ennen kuin np-ultrassa. Oli aika pitkät viikot.

Mutta yksi on tulossa ja toinen oli sen oma suojelusenkeli. Hormonit tuli tuplana ja oksensin viikolle 23 asti ja vatsa kasvoi aika vauhdikkaasti alussa. Hormonit kuitenkin nlatädin mukaan suojasivat jäljellejäänyttä ja onneksi ovat jo tasaantuneet, niin omakin olo on helpottunut.
 
Juu niin se ultraaja sanoi minullekkin että tämä tyhjä pussi on vain hyväksi toiselle kun hormoonia erittyy runsaasti.Täälläkin paha olo on 24/7.

Jostain olen tosiaan joskus kuullut että jollain oli näkynyt just samalla lailla varhaisultrassa mutta sitten nt-ultrassa täysin saman kokoiset sikiöt.
 
Hei,

Nostan tätä ketjua. Olin itse eilen ultrassa terveyskeskuksessa niukan viikko sitten tapahtuneen vuodon vuoksi. Oletin rv:n olevan 7+3 ja pelkona oli keskenmeno. Lääkäri löysi yllätyksekseni ultralla kaksi alkiota, joista toisen sykkeen paikansi. Tämän sykkeellisen alkion mitta oli 4mm ja näin ollen vastaisi kooltaan rv 6+3 ikää. Lääkäri halusi tehdä lähetteen äitiyspoliklinikalle, koska siellä on on hänen mukaansa tarkemmat laitteet. Kysyisinkin nyt, onko täällä kenelläkään kokemusta vastaavasta tilanteesta, entä onko kukaan saanut tarkistusultrassa iloisia uutisia? Pieni toive itää, että tuohon toiseenkin alkioon olisi syke ilmaantunut. Onkohan toive turha? Toki olen tästä yhdestäkin sykkeestä hurjan onnellinen. <3
 
Mulla oli niin että rv 6 ultrassa näkyi kaksi pussia muttei yhtään sykettä. Lääkäri rauhoitteli ja sanoi että varmasti kaikki on hyvin ja että tuskin kuitenkaan on kaksosia tulossa, on yleistä kuulemma että toinen pussi on tyhjä.
No menin sittenrv 7 uudestasn ultraan ja mitäs löytyikään, kaksi sykettä! :) Itse hiukan kyllä aavistelin sitä koska oireet alkoi heti ja voin pahoin jopa yöllä.
Ja 2 poikaa syntyi :)
 
Onkohan kellään käynyt niin, että varhaisultrassa olis ollu 2 sykettä, joista toinen heikko ja paljon pienempi ja huonon ennusteen omaava ja toinen hyvän kokoinen ja hyvän ennusteen omaava? Onko kellään käynyt niin, että se toinen olisikin virkistynyt ja np-ultrassa kaikki ok ja terve lapsi saatu maailmaan?
 

Yhteistyössä