Varokaa Ikeaa!

Hei,


Tämä lienee ohi foorumin aiheen, mutta lupasin Ikean asiakaspalvelulle, että varoitan heidän tuotteistaan muillekin potentiaalisille asiakkaille.
Koen tämän oikeaksi paikaksi varoittaa, sillä lapsiperheelliset tarvitsevat huonekaluja.

Ostimme vaimoni kanssa lauantaina 17.9.2011 n. klo 14-17 aikoihin Ikealta Brimnes merkkisen sängyn siinä toivossa, että tämä kestäisi edes sen 1-2 vuotta. Maksoimme sängystä meille ison rahan, 199 euroa, kokosimme sitä yhteensä n. 10 tuntia ja eilen illalla vihdoin saimme sen valmiiksi.
Illalla sitten, kun menimme nukkumaan, niin astuessani sänkyyn (ilmeisesti väärän kohtaan? Sängyissähän ei periaatteessa pitäisi olla kestämättömiä kohtia), risahti ja pohja tipahti ja ruuvit sinkoilivat, vaikka olemme seuranneet palapelin ohjeita perusteellisesti. Ilmoittaessani asiasta asiakaspalveluluun he luonnollisesti eivät suostuneet hyvittämään yhtään mitään, perus "pahoitteluni"-diipadaapat tuli. Syynä tietysti se, että emme olettaneet laadun olleen näin huonoa ja siksi hajonneen ensimmäisen käyttökerran alussa joten heitimme kuitin pois. Eivät suostuneet hyvittmään tuotetta, vaikka olisimme olleet valmiita ottamaan valokuvan pohjasta, jossa pitäisi olla leima, jonka avulla pystytään ajoittamaan tuote.

Varointakin kaikkia huonekaluja ostamaan aikovia välttämään Ikeaa. Laatu on todella huonoa, eikä se 199 euroa mikään pikkuraha tosiaan meille ollut varsinkin kun laskee mukaan menetetyn työajan (jonka arvo on 15,50 euroa/tunti kertaa 10 tuntia, yhteensä 155 euroa, jolloin sängyn kustannukset olivat meille 354 euroa hukkaan rahaa).
 
Mulla heräsi tästä ainoastaan kysymys, että miten ihmeen monimutkainen sänky se on ollut kun 10 tuntia saa kulumaan sitä kasatessa :D Ja vähän samoilla linjoilla Minulin kanssa - ei sängyssä kävellä. Meillä on paljon IKEA:n huonekaluja ja ihan hyvin kestää :) Harmin paikka, jos teille nyt olisinkin sattunut joku viallinen "yksilö" :/
 
Eihän mikään sänky kestä/oo tarkoitettu siihen, että siellä aikuinen kävelee, joten en yhtään ihmettele ettei ikea korvaa mitään.
Kyllä meilläkin mies usein edellisessä asunnossa "käveli" sängyssä kun tuuletusikkunaa ei muuten avaamaan päässyt. Ja hyvin sänky kesti vaikka on jo lähemmäs 10v vanha, ellei enemmänkin.

Ikeahan vaan on tunnetusti joko-jotain-puuttuu-paketista-tai-hajoaa-käsiin-laatua :D Ainakin mun kaveripiirissä Ikea on yks iso kirosana. :p
 
Mulla heräsi tästä ainoastaan kysymys, että miten ihmeen monimutkainen sänky se on ollut kun 10 tuntia saa kulumaan sitä kasatessa :D Ja vähän samoilla linjoilla Minulin kanssa - ei sängyssä kävellä. Meillä on paljon IKEA:n huonekaluja ja ihan hyvin kestää :) Harmin paikka, jos teille nyt olisinkin sattunut joku viallinen "yksilö" :/
Samaa mietin minäkin, kuinka joku imeisesti vielä mieshenkilö saa kulumaan yhen sängyn kokoamiseen nuin paljon aikaa. :O Ja ilmeisesti ei edes oltu kiristetty ruuveja kunnolla, jos pääsevät ihan sinkoilemaan.
Meillä myös ikean huonekaluja ja tyytyväinen olen ollu. Ja lisää ostan ikeasta huonekaluja jos vaan tarvis on ja silmää mielyttää.
 
Mäkin kävelen aina sängyllä kun käyn laittaan ikkunan kii ja lapsetkin siinä hyppii toisinaan. Onhan sängyn elämää kestettävä. Mut henkilökohtaisesti mun mielestä ikean kalusteet on just niin kaamean ja halvan näkösiä etten niitä ihan heti lähtis ite ostamaan ja niitä löytyy oka kodista muuteskin.En ole koskaan olettanutkaan et niillä hinnoilla mitään ihme laatua saa mut kyllä huonekalun on ehjänä pysyttävä! Jos heti räsähtää ensikokeilusta niin miten sit voi olettaa et kestää useamman vuoden..? Uskon et ap:tä harmittaa!
 
Harmi, että ketjun aloittajan sänky hajosi heti, eihän se normaalilta kuullosta. Toisaalta tuli vähän sellainen fiilis, että mitenkähän se sänky on laitettu kokoon, kun 10 tuntia siihen saatiin kulumaan. Ja jos on ollut töistä pois kotona kokoamassa jotain huonekalua ei sitä menetettyä työaikaa voi tähän laskea mukaan... oli ihan oma valinta jäädä kotiin sängyn kanssa! Eikä sängyllä saa kävellä - se on nukkumista varten. Lapsiahan nimenomaan pitäisi sängyllä kieltää pomppimasta... ostakaa takapihalle sellainen trampoliini! Ja te jotka sängyn kautta käytte jotain tuuletusikkunaa avaamassa: tiedättekö, ettei suositeltu sängyn paikka ole ikkunan alla? Jos on niin lyhyt ettei muuten yllä ikkunaa avaamaan kannattaa satsata kätevään keittiöjakkaraan. :LOL:

Itselläni on useasti ollut tuotteita IKEAlta enkä niitä kyllä ole rikki saanut. Kaikki tietää, että jos IKEAlta jotain menee ostamaan pitää se itse kotona laittaa kasaan - ei tule siis minään yllätyksenä. Eikä pitäisi senkään tulla yllätyksenä, että siinä voi mennä muutama tunti.

Elämäni paras sänky on ollut nimenomaan IKEAlta ostettu. 600 euroa eikä kokoomiseen mennyt kuin tunti. Hyvin pysyi kasassa ja kesti jopa vähän painavampiakin vieraita. Ei siis mitään valittamista.


Ai niin, ja ne kuitit on pakko säilyttää aina!...mikäli mielii myöhemmin valittaa. Itse en lähtisi heittämään yhtäkään kuittia pois ennen kuin olen tavaraa käyttänyt jonkin aikaa. Se nyt vaan on tyhmää ostaa tuote ja luottaa siihen, että "kyllä se toimii".
 
Hei,


Tämä lienee ohi foorumin aiheen, mutta lupasin Ikean asiakaspalvelulle, että varoitan heidän tuotteistaan muillekin potentiaalisille asiakkaille.
Koen tämän oikeaksi paikaksi varoittaa, sillä lapsiperheelliset tarvitsevat huonekaluja.

Ostimme vaimoni kanssa lauantaina 17.9.2011 n. klo 14-17 aikoihin Ikealta Brimnes merkkisen sängyn siinä toivossa, että tämä kestäisi edes sen 1-2 vuotta. Maksoimme sängystä meille ison rahan, 199 euroa, kokosimme sitä yhteensä n. 10 tuntia ja eilen illalla vihdoin saimme sen valmiiksi.
Illalla sitten, kun menimme nukkumaan, niin astuessani sänkyyn (ilmeisesti väärän kohtaan? Sängyissähän ei periaatteessa pitäisi olla kestämättömiä kohtia), risahti ja pohja tipahti ja ruuvit sinkoilivat, vaikka olemme seuranneet palapelin ohjeita perusteellisesti. Ilmoittaessani asiasta asiakaspalveluluun he luonnollisesti eivät suostuneet hyvittämään yhtään mitään, perus "pahoitteluni"-diipadaapat tuli. Syynä tietysti se, että emme olettaneet laadun olleen näin huonoa ja siksi hajonneen ensimmäisen käyttökerran alussa joten heitimme kuitin pois. Eivät suostuneet hyvittmään tuotetta, vaikka olisimme olleet valmiita ottamaan valokuvan pohjasta, jossa pitäisi olla leima, jonka avulla pystytään ajoittamaan tuote.

Varointakin kaikkia huonekaluja ostamaan aikovia välttämään Ikeaa. Laatu on todella huonoa, eikä se 199 euroa mikään pikkuraha tosiaan meille ollut varsinkin kun laskee mukaan menetetyn työajan (jonka arvo on 15,50 euroa/tunti kertaa 10 tuntia, yhteensä 155 euroa, jolloin sängyn kustannukset olivat meille 354 euroa hukkaan rahaa).
 
Olen kasannut elämäni aikana ainakin tusinan verran Ikean huonekaluja aivan yksin, eikä ikinä ole ollut mitään ongelmia. Lappland-hyllykköjä, sänkyjä, ruokapöytiä, tuoleja jne. jne. Luulin olevani valmis Brimnesiin, mutta toisin kävi.

Kaikki meni hyvin siihen saakka, kunnes aloin asentaa neljää sängynpohjan alle salmiakkikuviomaisesti tulevaa tukirautaa. En saanut ruuveja millään aivan loppuun saakka ruuvatuksi. Yritin sähköiselläkin ruuvimeisselillä, mutta ei. Noudatin ohjeita kirjaimellisesti. Joko ruuvityyppi on aivan väärä (tarkistin ehkä 10 kertaa, että ruuvit ovat ohjeessa mainitut) tai sitten rautatuen reiät olivat jääneet liian pieniksi.

Ajattelin kuitenkin riskeerata, koska sänky tuntui siitä huolimatta tukevalta. Kaikki meni hyvin, kunnes miesystäväni käänsi kylkeään yöllä sängyssä. Pohjapalkit räsähtivät osittain alas ja yksi metallituista, joita en siis pystynyt ruuvaamaan loppuun saakka, lensi irti. En ole vielä tehnyt reklamaatiota Ikealle, mutta sänky sai kyytiä, toisin sanoen se purettiin. En aio riskeerata omaa enkä toisen terveyttä enää. Sängyn suurimmat osat saavat muuttua irtojalkojen myötä sivu- tai konsolipöydiksi. Ja vaikka Ikealla olisikin irtojalkoja, luulen että ne etsitään jostain muualta...

Ikeaan en mene enää kuin käyttämään lahjakorttin (ei huonekaluja!), jonka sain hyvityksenä. Hyvityksenä siitä, että sovittu ko. sängyn ym. kotiinkuljetus (Kaukokiito) ei saapunut koskaan perille. Matkustin turhaan toiselta paikkakunnalta odottelemaan päiväksi tyhjään asuntoon. Ikea hyvitti kuljetusmaksun 89 euroa. Sain uuden kotiinkuljetuksen viiden päivän päästä. Pienempi kuljetusliike ja todella hyvä palvelu (Kososen Kuljetus).

Olen ollut ilmeisesti todella onnekas aiempina vuosina, mutta oli kai jo todennäköisyyden sanelema juttu, että minunkin kohdalleni sattui todella huono kokemus. Brimens-sängyssä on tajuton määrä osia. Ohjekirjassakin 32 sivua. Joten miettikää tarkkaan. Moni kakku päältä kaunis.
 

Yhteistyössä