VARPAJAISET (UUSI)

isa
Hei!
Kirjoitetaan tähän miten on varpajaisia vietetty ja koska; kun tuo toinen ketju on lähinnä yhden ihmisen terrorisoima.
Tietääkö joku mistä varpajaiset on saanu alkunsa? Kiinnostais tietää...

Meidän poitsu syntyi maanantaina ja kaverit halusi kunnon kemut mulle järjestää, joten päätettiin pitää viikonloppuna. Eka viikonloppu ei käynyt, kun halusin olla kotona vauvan luona ja vaimo halusi ettei joudu oleen yksin yötä niin sillon ekana viikonloppuna ei kukaan päässyt seuraksi. Poitsu oli siis vajaa 2vkoa, anoppi tuli yökylään ja meitsi haettiin mökille. Paikalla oli 3 parasta kaveria, pari työkaveria, vaimon veli ja oma veli.
Viinaa oli ja ruokaa ja sauna lämpes. Ja puheita pidettiin, jo isäksi tulleet kertoivat mitä tulema pitää ja ei-lapselliset "harmittelivat" että taas on yksi kaveri "poissa"... Hauskaa oli! Ja varmasti pidän seuraavallakin kerralla varpajaiset ja huolehdin, että myös ystäväni pääsevät niistä nauttimaan!
Ja kaverit toi kaikki jotain vauvalle tai äidille (mm.suklaata), ja joku toi pari vaippasäkkiä.
 
isa
Tunnistit näemmä itsesi. Jatka kiitos juttua sen toisen otsikon alla. Luin itse sitä muutaman päivän ja teki mieli kirjoittaa, mutta sinne se olisi jäänyt aiheen ohi olevien kirjoituksen varjoon. Tämän alla haluaisin lukea vain aiheesta! Jo vaikka sais ideoita seuraaviin(jos luoja suo) varpajaisiin tai kavereiden varpajaisiin
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 15:37 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 15:30 isä kirjoitti:
Hei!
Kirjoitetaan tähän miten on varpajaisia vietetty ja koska; kun tuo toinen ketju on lähinnä yhden ihmisen terrorisoima.
Harvemmin sitä kukaan yksin keskustelee. B)
Täsmälleen samaa mieltä. Kuten muistakin ajatuksistasi aiheesta. Minussa ja sinussa on vain se ero, että minä en edes yritä omia mielipiteitäni puolustella tai muille selittää. Minun mielestäni varpajaiset alentavat naisen synnytyskoneeksi: nainen kantaa lapsen, synnyttää sen ja mies juhlii työnsä tulosta? Eikö tässä ole epäkohta?
En kuten neitinasu voi sanoa ettenkö ymmärtäisi varpajaisia: toki ymmärrän miehen tarpeen päteä tässäkin tilanteessa, mutta missään muodossa en sitä voi hyväksyä. Joten myöskään meillä ei varpajaisia vietetä, enkä usko että yksikään äiti nauttii tilateesta että itse on synnytyksestä väsyneenä sairaalassa ja isä lähtee juhlimaan ystäviensä kera mitä? Sitä että on tikulla reikään kerran osunut ja tuloksena nainen synnyttää lapsensa. Ei meidän perheessä, onneksi olen näköjään hyvän miehen itselleni löytänyt.
 
merelle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 15:37 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 15:30 isä kirjoitti:
Hei!
Kirjoitetaan tähän miten on varpajaisia vietetty ja koska; kun tuo toinen ketju on lähinnä yhden ihmisen terrorisoima.
Harvemmin sitä kukaan yksin keskustelee. B)
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: reps :headwall: :headwall:
 
merelle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 16:00 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 15:37 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 15:30 isä kirjoitti:
Hei!
Kirjoitetaan tähän miten on varpajaisia vietetty ja koska; kun tuo toinen ketju on lähinnä yhden ihmisen terrorisoima.
Harvemmin sitä kukaan yksin keskustelee. B)
Täsmälleen samaa mieltä. Kuten muistakin ajatuksistasi aiheesta. Minussa ja sinussa on vain se ero, että minä en edes yritä omia mielipiteitäni puolustella tai muille selittää. Minun mielestäni varpajaiset alentavat naisen synnytyskoneeksi: nainen kantaa lapsen, synnyttää sen ja mies juhlii työnsä tulosta? Eikö tässä ole epäkohta?
En kuten neitinasu voi sanoa ettenkö ymmärtäisi varpajaisia: toki ymmärrän miehen tarpeen päteä tässäkin tilanteessa, mutta missään muodossa en sitä voi hyväksyä. Joten myöskään meillä ei varpajaisia vietetä, enkä usko että yksikään äiti nauttii tilateesta että itse on synnytyksestä väsyneenä sairaalassa ja isä lähtee juhlimaan ystäviensä kera mitä? Sitä että on tikulla reikään kerran osunut ja tuloksena nainen synnyttää lapsensa. Ei meidän perheessä, onneksi olen näköjään hyvän miehen itselleni löytänyt.
en voi muuta kun peesata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
 
surullista
Aiheena on isät, mutta tänne kirjoittelevat riidanhaluiset naiset. Eikö tuolla ole tarpeeksi otsikoita teille naisille, onko teidän pakko tulla tänne haastamaan riita? Antakaa isienkin jakaa kokemuksiaan!
 
surullista
Sitä että on tikulla reikään kerran osunut ja tuloksena nainen synnyttää lapsensa.

Täsmälleen näinhän se menee. Nainen synnyttää LAPSENSA. Suuri on arvostus sinullakin miehiä kohtaan ja heidän osuuttaan lapsen saannissa.

:LOL: :LOL: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 17:53 surullista kirjoitti:
Aiheena on isät, mutta tänne kirjoittelevat riidanhaluiset naiset. Eikö tuolla ole tarpeeksi otsikoita teille naisille, onko teidän pakko tulla tänne haastamaan riita? Antakaa isienkin jakaa kokemuksiaan!
täällä peesataan.ne harvat isät jotka näitä lukee ja vielä harvemmat jotka viittii kommentoida, ei viitti nähä vastaamisen vaivan kun akat sekottaa koko touhun just tolla riidanhaluisuudella.isät! kommentoikaa, täällä on vielä niitäkin naisia jotka on kiinnostuneita teidän mielipiteistä.aihe kuin aihe. :)
 
Minä myös
Näyttää vahvasti siltä, että akat eivät pakkaa riidanhalusuudellaan sekoita, vaan kun yksi (tai kaiketi tuossa alkuperäisessä ketjussa kaksi) uskaltaa olla erimieltä, kimppuun hyökkää nimenomaan miesten oikeuksien puolustajat hampaat irvessä. Siltä se on useasti vaikuttanut ennen tätä varpajaiskeskustelua myös.
Neitinasu on sanonut sen kannan, mitä useat muut eivät sano syystä etteivät tule nipottajaksi leimatuiksi, ja nostan siitä hänelle hattua! Samoin näille muutamalle harvalle, jotka ovat häntä täällä puolustaneet.
 
Minä myös
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 17:56 surullista kirjoitti:
Sitä että on tikulla reikään kerran osunut ja tuloksena nainen synnyttää lapsensa.

Täsmälleen näinhän se menee. Nainen synnyttää LAPSENSA. Suuri on arvostus sinullakin miehiä kohtaan ja heidän osuuttaan lapsen saannissa.

:LOL: :LOL: :LOL:
Luulen että tässä puhuttiin miehen lapsesta. "Hänen lapsensa".
 
Yks tuleva äiti
Mutta kun tämän ketjun aihe oli VARPAJAISTEN VIETTO!!!
Mitä helvettiä tänne tarvii tulla kiekumaan, ettei ne ole kivoja???

Piti tulla kommentteja, miten VIETTÄÄ varpajaisia.

Voisitteko nyt te muutamat huuhkajat aloittaa oman otsikon alla tuon valituksenne varpajaisten turhuudesta, KIITOS!!! \|O
 
merelle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 22:44 Yks tuleva äiti kirjoitti:
Mutta kun tämän ketjun aihe oli VARPAJAISTEN VIETTO!!!
Mitä helvettiä tänne tarvii tulla kiekumaan, ettei ne ole kivoja???

Piti tulla kommentteja, miten VIETTÄÄ varpajaisia.

Voisitteko nyt te muutamat huuhkajat aloittaa oman otsikon alla tuon valituksenne varpajaisten turhuudesta, KIITOS!!! \|O
minä olen täällä kiekunut MEIDÄN perheen tapaa viettää varpajaisia, kyseenalaistin ainoastaan perinteitä!!!!!!!!!!!!!!!!!!eihän niitä mielenkiintoisia keskusteluja muuten synny :kieh: :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2004 klo 08:16 merelle kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 22:44 Yks tuleva äiti kirjoitti:
Mutta kun tämän ketjun aihe oli VARPAJAISTEN VIETTO!!!
Mitä helvettiä tänne tarvii tulla kiekumaan, ettei ne ole kivoja???

Piti tulla kommentteja, miten VIETTÄÄ varpajaisia.

Voisitteko nyt te muutamat huuhkajat aloittaa oman otsikon alla tuon valituksenne varpajaisten turhuudesta, KIITOS!!! \|O
minä olen täällä kiekunut MEIDÄN perheen tapaa viettää varpajaisia, kyseenalaistin ainoastaan perinteitä!!!!!!!!!!!!!!!!!!eihän niitä mielenkiintoisia keskusteluja muuten synny :kieh: :kieh:
Peesaten merelleä: keskustelua saa ja pitääkin kaiketi olla keskustelupalstalla, ja meidän tapamme viettää varpajaisia on viettää niitä perheenä, vaikkakaan se ei tietysti kelpaa kuten ei sekään että ne jätettäisiin viettämättä. Hmm.
 
Upman
Voi hyvänen aika sinua neiti nasu! :eek:
Olet todella puuduttava... :\|
Pointtisi tuli jo esille edellisessä ketjussa! Jos sinussa on yhtään naista, väisty täältä isien palstalta ennen kuin kaikki isät katoavat täältä 'sukupuuttoon'.
Älä kommentoi enää kymmenettä kertaa pointtiasi, joka ei kiinnosta.


Hyvä konjakki, laatikko sikareita ja sauna kuuluvat perinteisesti varpajaisten viettoon. Näin on ollut monissa kemuissa, joissa olen ollut mukana. Vaimot ovat etukäteen avustaneet pöytäherkuissa, joskus jopa miehet ovat 'kokkailleet' kimpassa. Kesäisin on helppo yhdistää teemaan vaikka Barbeque-grillijuhlat.
Erilaisia ajankohtia on myös ollut. Toiset pitävät juhlansa heti kun perhe on vielä sairaalassa, toiset vasta kotiutumisen ja tutustumisen jälkeen parin viikon päästä syntymisestä. Jälkimmäinen ehkä parempi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2004 klo 11:11 Upman kirjoitti:
Voi hyvänen aika sinua neiti nasu! :eek:
Olet todella puuduttava... :\|
Pointtisi tuli jo esille edellisessä ketjussa! Jos sinussa on yhtään naista, väisty täältä isien palstalta ennen kuin kaikki isät katoavat täältä 'sukupuuttoon'.
Älä kommentoi enää kymmenettä kertaa pointtiasi, joka ei kiinnosta.
Turhaan nasua parjaatte. Eikö miehinen ylpeys kestä sitä ettei kaikesta ehkä päälaelle taputetakaan, ja että joku sanoo tosimieheksi sitä joka juhlat juhlii lastensa äidin kanssa. Tällaisia miehiä vaan pitäisi olla enemmän.
 
Peesaan Upmania.
Fiksu älyäisi jo lopettaa. Hänen kantansa selviää jo, eikä noita nykyisiä kirjoituksia voi enää keskusteluksi sanoa.

Antakaa nyt jo hyvät naiset puheenvuoro isille tai kertokaa miten teillä varpajaiset vietettiin. Ja hei, tässä ie kysytty VIETETTIINKÖ TEILLÄ VARPAJAISET vaan KUINKA NE VIETETTIIN. Vaikka ei minua häiritse, vaikka joku kertoisikin ettei heillä varpajaisia vietetty, kunhan siihen samaan ei sotkittasi arvosteluja ja mollaamisia isistä jotka varpajaisensa viettävät. Kun lopultakaan se, viettääkö varpajaiset ei hirveän paljon kerro siitä onko isä itsekeskeinen vai ei, onko isä hyvä vai ei... nämä jutut on aika syvältä.

 
Isi
Ehkäpä olen sitten ainoa isä, joka kehtaa tunnustaa että vietti varpajaiset nimenomaan lapsen äidin kanssa sairaalassa herkkukorin ääressä. Ei ollut hinkua baarireissulle, saunomaan tai vain sikareita polttamaan konjakin kera ystävien kanssa vaan olin sen ajan mieluummin lapsen ja äidin luona.
 
aada tyttö
B) no, tässä olis yks kommentti. meillä ei ole varpajaisia vietetty kummallakaan kerralla. syynä tähän oli ettei mies niitä haluunut, no toisaalta olisin itse halunnut että oli pitänyt mutta kun ei niin ei. pienet kakku kahvit tosin järjesti työporukalleen mutta thats it.sikarit tarjosi ja se oli siinä. aloituksen luettuani olen samaa mieltä et varmasti heillä on ollut hauskaa.... ja niin pitääkin. molemmat voivat halutessaan viettää *varpajaisia* jos siltä tuntuu. en osaa sanoa esimerrkejä niiden vietosta mutta aloituksessa mainittu esimerkki oli mahtava, jopa se että miehen kaverit toivat vauvalle ja äidille *lahjoja*, eihän siinä pääosassa ollut vain mies.ja jos ääripäätää kaivaa niin miksi järjestetään esim. polttareita ??? ei sitä aina tarvitse juhlia ravintoloissa voihan sitä juhlia fiksusti kavereiden kesken juuri tällä tavalla kun ap on kertonut.vauvan saaminen on mielestäni molempien juttu, tai ainakin pitäisi olla. joten eikös sitä isätkin saisi juhlia?? on se niin ihana ja ihmeellinen pakkaus tuo vauva että kyllä sen saamisesta saa julistaa vaikka koko maailmalle. ;) viettämis tapoja en kuitenkaan osaa sanoa koska olen itse niitä havemmin viettänyt. :whistle: no asian vierestä oli minunkin kirjoitus ....sorry isät, mut mielipiteeni vain kerroin. B)
 
Miesnäkökulma
Rauhalliset kommentit kelpaavat, olivat ne sitten minkälaisesta vietosta tahansa, mutta jankutusta ei kukaan jaksa.

Kyllä kiinnostaa sekin, miten niitä on perheen kesken vietetty, niin että äiti ja vauvakin ovat olleet mukana. Esim. meillä on juhlittu monta kertaa, perheen kesken, sukulaisten kesken ja kavereiden kesken. Mikä onkaan parempi syy juhlia kuin vauva ja sen maailmaantulo!!!

Juhlimista on tosiaan erilaista. Toiset lähtevät risteilylle, toiset saunovat parin oluen voimin, toiset bailaavat yökerhossa.

Ei kai se varpajaisten vietto nyt loppujen lopuksi niin poikkea muista juhlimisista? Ihmisillä on erilaisia käsityksiä juhlimisista, toiset vetävät viinaa ja irroittelevat, toiset nautiskelevat sikareista ja hyvästä ruoasta. Toiset lähtevät landelle saunomaan.

Paras ajankohta juhlimiselle on sopia se äidin kanssa eli koska hänellekin sopii. Ihan hyvin varpajaiset voi viettää vasta kuukaudenkin päästä kun rutiiniin on päästy. Jotkut äidit haluavat varpajaiset alta pois ennen kun tulevat kotiin, jotkut taas myöhemmin kun arki on asettunut uomiinsa. Hyvässä parisuhteessa nämä asiat sovitaan yhdessä, eikö?
 
Isi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2004 klo 14:02 Miesnäkökulma kirjoitti:
Rauhalliset kommentit kelpaavat, olivat ne sitten minkälaisesta vietosta tahansa, mutta jankutusta ei kukaan jaksa.
En tiedä huomasitteko, mutta kukaan ei jankuttanut ennenkuin yhden asiasta erimieltä olevan kimppuun käytiin porukalla. Ihan miehinen näkökulma tämäkin.
 
merelle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2004 klo 13:01 vieras kirjoitti:
Peesaan Upmania.
Fiksu älyäisi jo lopettaa. Hänen kantansa selviää jo, eikä noita nykyisiä kirjoituksia voi enää keskusteluksi sanoa.

Antakaa nyt jo hyvät naiset puheenvuoro isille tai kertokaa miten teillä varpajaiset vietettiin. Ja hei, tässä ie kysytty VIETETTIINKÖ TEILLÄ VARPAJAISET vaan KUINKA NE VIETETTIIN. Vaikka ei minua häiritse, vaikka joku kertoisikin ettei heillä varpajaisia vietetty, kunhan siihen samaan ei sotkittasi arvosteluja ja mollaamisia isistä jotka varpajaisensa viettävät. Kun lopultakaan se, viettääkö varpajaiset ei hirveän paljon kerro siitä onko isä itsekeskeinen vai ei, onko isä hyvä vai ei... nämä jutut on aika syvältä.
meille nimenomaan VIETETTIIN Varpajaisia, YHDESSÄ KOKO PERHEEN VOIMIN!!!!!!!!!!!!! NEITINASU KERTOI MYÖS HEIDÄN TAPANSA VIETTÄÄ VARPAJAISET, opetteleppa ensin lukemaan ja kommentoippa vasta sitten.
 
No se että naiset ovat varpajaisia vastaan johtuu siitä että sangen perinteinen on ajatus varpajaisista joissa kaveriporukalla ryypätään ravintolassa ja lopuksi päädytään naimaan muun kuin vaimon kanssa...enpä siis ihmettele.Minustakin asialliset varpajaiset ovat kiva kokemus.Hyvät ystävät, ruokaa, juomaa.paikkana koti tai mökki,ei ravintola.Ja hyvin voi olla naisväkeä ja lapsiakin mukana.Ja tietenkin ne järjestetään niin ettei muutenkin väsynyt äiti joudu siivoamaan ja kokkaamaan.Meillä järjestettiin pizza-nyyttikestit.lauantai-iltana siis juhlaväki saapui pitsojen,viinin ja salaatin kera...syötiin, juotiin ja juhlittiin uutta vauvaa...lopuksi miesväki livahti pihalle sikarille ja konjakille,naiset kilistivät kuohuviinillä,ja vieraat lähtivät jo ennen puoltayötä vieden roskat mennessään.
 
Eufrosiina
Minusta oli ainakin kunnia-asia että lapseni isä ja muut suvun miehet ja hyvät ystävät viettivät meidän lapsemme kunniaksi varpajaisia!! Eikä se ole naistenjuhla, se on miesten yhteyttä korostava riitti!! Sitä kunnioitettakoon naisten puolelta!! Onhan sitä sit naisille juhlaa kun lepertelevät sukulaisnaiset tulee imelästi vauvaa ihastelemaan ja lahjomaan ( minäkin nautin siitä silloin hormonihuurussani kun sai vauvan kanssa olla keskipisteenä vaikka nyt ironisesti kutsun sitä imeläksi) ja yhteinen iso juhla on sitten suvulle kun lapsen ristiäisiä (tai vaihtoehtoisesti nimiäisiä) vietetään.. että antakaas akat nyt miehille se yks juhla kun polttaritkin ja armeija ollaan jo varastettu tasa-arvon vuoksi naisiakin koskevaksi niin eihän miehillä oo kohta enää mitään omaa riittiä!!
 
hOHHOIJAA
En tiedä huomasitteko, mutta kukaan ei jankuttanut ennenkuin yhden asiasta erimieltä olevan kimppuun käytiin porukalla. Ihan miehinen näkökulma tämäkin.

Luepa noi toisenkin viestin ketjut, niin kyllä se alkoi jankutukseksi muuttua... Ja vieläkin MERELLE jaksaa vaahdota.

Onneksi muut ymmärtävät nyt kertoa mitä ovat TEHNEET...
 

Yhteistyössä