vasektomia

  • Viestiketjun aloittaja äiti kolmasti
  • Ensimmäinen viesti
äiti kolmasti
Löytyyköhön tältä palstalta miehiä, joille tehty sterilisaatio? Olemme suunnitelleet, et mieheni menisi vasektomiaan; kaipailemme kuitenkin kokemuksia toimenpiteestä...
 
Olen 38 v. mies lapsiluvun täytyttyä vaimoni kannsa pohdittiin vaihtoehtoja joten päädyttiin vaseoktomiaan, koska se on paljon helpompi ja nopeampi kuin Naisen sterilisaatio.
Itselleni tehtiin Vaseoktomia viime keväänä.

Itse leikkaus kesti n. 15 min. valmisteluineen. Toimenpide oli täysin kivuton.

Kivesten ulkopinnoille molemmille puolille tehtiin n. 1 -1.5 cm pituinen viilto josta urologi kaivoi siemenjohtimet, katkaisi ja poltti päät umpeen
(en ole varma sitoiko vielä varmuuden vuoksi) Pari itsestään sulavaa tikkiä molemmin puolin ja se oli siinä.

Pari tuntia tarkkailussa. Konjakin ja kahvin jälkeen annettiin hyvät kirjalliset ohjeet kotihoidosta ja näytepurkit.

Parina seuraavana päivänä oli hieman kipua ja turvoyusta kepeksissä, mutta Buranalla siitä selvisi. Kivekset olivat arat n. 5 päivää, mutta tämä on varmaan yksilöllistä.

Seksi hommiin ryhdyin 4 pvä leikkauksesta

Tomitin ensimmäisen siemenneste näytteen labraan 1 kk jälkeen leikkauksesta tulos oli negatiivinen l. ei eläviä siittiöitä. Seuraavat kaksi näytettä taas kuukauden välein.

Ehkäisystä pitää huolehtia niin kauan että kolmesta peräkkäisestä näytteistä saa negatiivisen tuloksen.
Joissakin harvoissa tapauksissa se voi vaatia useamman kuin kolme näytettä.

Miehuuteen tämä leikkaus ei ole vaikuttanut millään lailla. Pikemminkin positiivisesti, kun raskauden vaara on poissa. Vällyihin on tullut vipinää aivan erillälailla kuin aikaisemmin.



 
  • Tykkää
Reactions: Mies66
Nostan tätä kans. Haluaisin vielä lisää kommentteja tästä aiheesta. Miksi olette päätyneet tähän ? Eikö vaimolle sopineet esim. pillerit yms. hormonaaliset valmisteet ? Oliko vaimolla ehkäisystä johtuvaa haluttomuutta? Miten tilanne muuttui vasektomian jälkeen ?
 
Meillä on kaksi tuttua joille on tehty tuo vasektomia. Molemmat ovat kehuneet ratkaisua. Toiminut hyvin ja aristi kuulemma muutamana pääivänä, mutta siinä kaikki.
Meillä myös harkitaan tätä.
Mies ei vaan kehtaa kuulemma maata selällään kun joku ronkkii. (Koitin sanoa että ne on lääkäreitä ja miten sitten noi mun papakokeet ja lääkärikäynnit aina kun vaihdetaan ehkäisyä jne...) Pyytää mua menemään sterilisaatioon.
Minä en taas haluaisi. Koska en itse halua mennä on kai väärin pyytää miestä suostumaan siihen.
Lisää lapsia emme kumpikaan halua.
Nyt sitten ajattelen että jos hankin tarpeeksi tietoa molemmista aiheista, saan ehkä tehtyä päätöksen johonkin suuntaan.

Eli siis isät joille on tehty vasektomia, pienistäkin kommenteistä olis PALJON apua. =)
 
meillä kanssa suunnitteilla, sillä hormonikierukka vie minulta halut kokonaan ja lapsilukumme on täysi.

mitä kautta kannattaa hakeutua toimenpiteeseen? terveyskeskus? onko jonot pitkät? entäpä yksityinen ja niiden kustannus?

vinkkejä pls vasektomiassa olleilta!
 
Eikö tähän nyt saada kommentteja !!!
Mulla pillerit aiheutti haluttomuutta ja hankalat PMS - oireet.
Nyt on käytössä laastari ja PMS on helpottunut , mutta halujen kanssa on edelleen niin ja näin.
JOTEN KOMMENTTEJA KAIVATAAN NYT TÄSTÄ ASIASTA !!!! :wave:
 
Tää kiinnostaa mua edellisestä elämästä...

Ehdotin ex-miesystävälleni sterilisaatiota, hän loukkaantui verisesti. Itse ilmoitti, ettei enää IKINÄ halua isäksi (yksi lapsi ed. suhteesta), mutta oli sitä mieltä, että loukkasin hänen miehuuttaan jotenkin ehdotuksellani.

Itse olin vielä epävarma haluanko lapsia vai en, eikä minulla ollut vielä lapsia ennestään, eikä ikäni puolesta toimenpide olisi ollut mahdollinen, joten ajattelin sen olevan sitten mies, joka menee sinne lääkärin tiskille.
Hänen toivehan oli, ettei vahinkoakaan pääse tapahtumaan, joten siitä tämä ehdotukseni. En halunnut hormooneja syödä, vaikka välillä ajattelin, että minä se taidan olla, joka tässä häviää. Pillerit aiheuttivat päänsärkyä yms.

Enää ei olla yhdessä ja tämä lapsiasiahan siihen väliin sitten tulikin.
Se etu siitä oli, että selvitin itselleni ehdottomasti haluavani joskus äidiksi ja suhdetta oli turha jatkaa.
<br><br>
 
hepsis
Meillä miehelle tehtiin vasektomia elokuussa.

Terveyskeskuksen kautta sairaalan leikkausjonoon, oli hänen reitti. Puolisen vuotta hän oli leikkausjonossa. Leikkauksen jälkeen 2-3 kk:n kuluttua yksi siemennäyte sairaalaan.

Meillä oli jotenkin itsestään selvyys, että mies menee vasektomiaan. Lasten hankinnan jälkeisistä ehkäisystä kun keskustelimme niin hän oli valmis tähän. (Kaitpa halusi tosissaan varmistaa ettei lapsia lisää meille tule ;) )Tosin oltiin kyllä suunniteltu, että jos kolmannen lapsen synnytyksessä jouduttaisiin tekemään keisarinleikkaus, niin silloin minut oltaisiin samalla sterilisoitu.

Ehkäpä suurin murheenaihe hänellä tuntui olevan, että toimiiko vehkeet sen jälkeen. Toimiihan ne. B) Tietysti se lopullisuus myös. Keskustelttin myös siitä siemennesteen pakastamisesta mutta sitä mies ei halunnut.

Vasektomiaa pitää pohtia monelta kantilta, koskaan ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan.

Tänään vein siemennäytteen labraan ja tulos oli negatiivinen. Eikun lakanoita pöllyttelemään, vihdoinkin ilman kortsua. Tervetuloa spontaani s.eksi ilman kumia ja raskaudenpelkoa. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mies66 ja Nuri
Tehkää vasektomia ainoastaan jos olette varmoja ettei kumpikaan halua enää lisää lapsia. Itselleni se tehtiin ennen kuin täytin kolmekymmentä. Vasektomia oli helppo, pientä aristusta tosin oli jopa kuukauden ajan. Kolmen lapsen jälkeen olimme molemmat sitä mieltä ettemme halua lisää lapsia ja olemme olleet hyvin tyytyväisiä päätökseen. Käytimme ennen ehkäisypillereitä, suuria haittoja niistä ei ollut. Kuitenkin jonkun verran ne vaikuttivat mielialaan ja haluihin enemmän. Nykyään vaimoni haluaa huomattavasti useammin ja itse olen erittäin tyytyväinen tilanteeseen =)
 
  • Tykkää
Reactions: Mies66
done and gone
Rouvalle eivät kierukat sun muut sopineet ja pillereistäkin oli ongelmia. Niinpä sitten kävin katkaisemassa omat putkeni viime keväänä (yksityisellä), kun lapsiakaan ei enää haluta.

Operaatio ei ollut mitenkään kauhea, mutta paikallispuudutuksesta huolimatta kipu oli ajoittain kova kun siemenjohdinta yritettiin paikallistaa.
Paikat oli turvoksissa viikon päivät operaation jälkeen, ja sinä aikana kävely oli hankalaa.

Kun rouvalta jäi pillerit pois, sen halut palasi - vihdoinkin. Sängyssä ja
muuallakin on paljon hauskempaa nyt. Tämä siis näin mukavana bonuksena. En tiedä kuinka yleistä toi on, mutta meillä ainakin...

Yhdynnän jälkeen välillä kirpaisee yhä hetken (jostain luin selityksenä, että siemenjohtimet yhä reagoivat)

Kaiken kaikkiaan olen kyllä erittäin tyytyväinen, ja niin on vaimonikin.
Ei kaduta yhtään, varsinkaan kun seksielämä parani selvästi.


 
herkkäkö
Määritelkääs pojat nyt mulle asteikolla kunnon kouraote- pesäpallomailalla kuinka arat teidän kassit oli noin viikko operaation jälkeen? Onhan se vissiin yksilöllistä, mutta mulla ainakin vielä kainalot kastuu joka kumarruksella;5vrk operaatiosta. Eikä vielä oo käyny mielessäkään kutitella rouvaa. Rouva parka? :(
 
Harkinnassa
Meillä myös harkinnassa nyt kolmen lapsen jälkeen miehen sterilointi kun ikääkin on jo 40v. Mieheni todellakin harkitsee vielä. Tällainen tyhmä kysymys tuli nyt mieleen: Muuttuuko sperman laatu/näkö/koostumus ulkoisesti vasektomian jälkeen??! ;)
 
m30
Lisää kommentteja vaan kehiin.
Itseäni ainakin mietityttää seuraavat:

- Muuttuuko sperman laatu ja määrä mitenkään?
- Tuntuuko laukeaminen (miehestä) erilaiselta?
- Kuinka kauan on kipeä sen jälkeen?

Kolmekymmentä on tullut täyteen, ja lapsiakin on riittävästi (4 kpl...). Olen vain niin sairaala/leikkauskammoinen, ettei tiedä uskaltaako.. :-(
 
Pamputtaja
Ei se niin hirveetä ole,omalla kohdalla toimenpide tehtiin täystyrmäyksellä johtuen tuntohermojen herkkyydestä,urologi epäili jonkunasteisen tunnon pysyvän vaikka puuduttaisi,ja ei koko toimenpiteestä tiennyt mitään
kun tyrmäsivät.

Kustannukset oli aika pienet,en nyt muista tarkkaa summaa,patologi joka tutkii ne katkaistut pätkät ,laskutti peräti 7?..
 
lopullistako
Onko kellään käynyt niin, että olisi purettu kyseinen operaatio ja onko se edes mahdollista? Hyvän ystäväni uusi mies on käynyt operaation läpi ja nyt uudessa suhteessa halutaankin lapsia. En ole kehdannut ystävältäni asiasta kysyä...
 
Member of NMB-club
Pari tuntia sitten röörit poikki. Ei (vielä) tunnu missään. Ei sattunut muttei ollut mitään miellyttävääkään. Kaksi käyntiä lekurissa yht. 580?. Maksoi mutta viikossa homma ohi. Nyt 3n kuukauden piiiiitkä odotus. Kela antaa vielä jotain hiluja takaisin. Toimenpide on tarkoitettu lopulliseksi. Turha mennä jos epäilyttää. NO MORE BABIES !
 
Member of NMB-club
Nyt n. 12 h vasektomiasta. 2 x 400 mg ibuprofenia, 8 keppanaa ja 2 paukkua. Ei nyt kai niin terveellistä mutta-hei-kerran elämässä! Jos isänonni siitä menee niin kai se on tarkoituskin. Ei mitään kipuja, nyt unille. Katotaan miten jatko. NO MORE BABIES.
 

Yhteistyössä