Vatsakipua pian ehkäisyn poisjättämisestä?

Ensimmäistä kertaa kirjoittelen tällaiselle foorumille, joten antakaa anteeksi jos asia ei liity vauvakuume -osioon.

Mutta aasiaan.
Päätimme miehen kanssa lähteä yrittämään esikoista. Ehkäisy jätettiin pois 1. syyskuuta. Ehkäisynä olin aina käyttänyt kondomia, eli nyt ensimmäistä kertaa täysin ilman.

Parin päivän päästä maha meni kipeäksi. Ei ollut yhtään menkkamaista, vaan välillä tuntui kuin joku olisi puristanut kohtua ja välillä taas, että olisi nipistetty pitkään.
12.9 kohtu meni päiväksi todella araksi, liikahtelu sattui. Illalla sitten yhdynnän jälkeen (jep, ei ollut fiksu idea) oli niin kipeä, että jonkin aikaa itkin ja huusin.
Vaikka kipu olikin kova, niin meni onneksi ohi nopeasti.

Siitä kipu jatkui sitten lievempänä n. viikon, kunnes se lopultakin katosi. Nyt ollut vain pientä vatsan turvotusta ja tökkimistä ja rintoja vähän nipistää, mutta enteilleen loppuviikosta alkavia menkkoja. Hormonitaso kai tosin heittelee ehkä pikkuisen enemmän kuin yleensä, tulee itkeskeltyä ja raivottua pienestä, mutta kaipa se hormonitasokin voi muuttua syystä jos toisesta.
En siis suoranaisesti usko olevani raskaana, vasta ensimmäinen yritys kuitenkin takana ja tänään (kp 27/30) raskaustesti näytti negatiivista.

Haluaisin vain tietää, että onko muilla käynyt samaa, kun ehkäisy on jätetty pois? Tai tietäisikö joku jopa syyn tähän?
 
Orava, siis aiemmin ollu vaan kortsu käytössä, ei siis pillereitä tai muuta hormonaalista ehkäisyä? Jos kipu on tosiaan ollut todella kova, kannattaisi varmaan varmistaa syy lääkäriltä. Itselläni oli kaikenlaisia pieniä nippailuita yms. pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta ei kovia kipuja.
 
Ei siis ollut koskaan hormonallista ehkäisyä. Kipu oli tuon yhden kerran todella kova, mutta muutoin siedettävä, eli ei tarvinnut särkylääkettä ollenkaan (kipukynnykseni oli todella alhainen ja särkylääkkeet ovat minulle joskus kuin elinehto :D ).

Mutta nyt kipu kadonnut jo kokonaan, ei ole ollut enää yhdynnän jälkeenkään. Toki siis aikomuksena käväistä jossakin välissä lääkärissä, ajattelin vain näin etukäteen kysellä, että onko jollakin ollut mahdollisesti samaa?

Ai niin, se vielä, että tuossa pari kuukautta takaperin kävin tv-ultrassa, jossa todettiin kohtu ja munasarjat täysin normaaleiksi ja sisätutkimuksessa todettiin ulko- ja sisäsynnyttimet siisteiksi ja terveiksi.

Papa-koekin tuolloin otettiin ja kaikki muu tarvittava ja ihan kunnossa oli kaikki.
 
Viimeksi muokattu:
No ite voin kertoa sen verran, että mulla ollu 1,5 vuotta kovat vatsakivut aina menkkojen ja ovulaation aikaan. Lääkärissä juossu, otettu ultralla kuvia, tehty sisätutkimuksia, kaksi kertaa papa tässä välissä ja tulos: oikein siistit munasarjat ja kohtu ja nyt sain tietää papakokeenkin tuloksen ja sekin täysin puhdas, ei sukupuolitauteja ollut koskaan. Kivut vaan mystisesti jatkuu.

Mulla ollu aina kivuliaat menkat, joten epäiltiin endometrioosia. Nyt lekurit on sitä mieltä ,että ei kuitenkaan ole sitä.

Ite elänyt näiden kipujen kanssa jo tosiaan sen 1,5 vuotta. On tää naisen elämä vaan kivaa.
 
Hei!!

Itselläni oli vastaavat vatsakivut n. kuukauden pillereiden poisjätön jälkeen. Kunnon kramppeja välillä, sitten vihlaisuja ja siis vaikka mitä!!! Mutta sitten tuli ekat menkat ja sen jälkeen olo ollut mitä mainioin! =) Eli luulen että johtuvat vain hormoneista.
Toki jos kivut jatkuvat ni käy esim. gynellä tai lääkärissä!
 

Yhteistyössä