Vatsalihaksista!

Kertokaahan, että kuinka usein ja kuinka paljon vatsalihasliikkeitä pitäisi tehdä, että se tuottaisi tulosta? Olen nyt tehnyt 100 päivässä, onko tarpeeksi? Niin ja voihan 4kk synnytyksestä jo tehdä mitä vatsalihasliikkeitä vaan? :whistle: Paljon kiitoksia! :flower:
 
niin paljon ja monesti ku jaksaa!! =) kaikki on eteenpäin... en oo varma mitä tarkotat tuolla tuottaa tulosta..
sitäkö että ihan vatsan "palat" ts.lihakset näkyy..siihen tarvitaan lähinnä alhasta rasvaprosenttia, niin jo alkaa näkymään.
mut jos haluaa ryhtiä ja litteämpää vatsaa, niin eri osa-alueita kun harjottaa..vinoja, suoria, syviä, poikittaisia..jne. ja myös jos saa vastusta (kuntosalilla )painoista, niin toki on tehokkaampaa. ja voi 4kk synnytyksestä tehä vattoja. =)
 
Muista myös alavatsalihakset :) Makaa selälläsi jalat suorina ja nostat jalat yhtäaikaa irti maasta noin 20-30cm, pidät hetken j arauhallisesti lasket alas. selkä ei saisi nousta notkolle. Toistoja noin 10.
 
Tämä kiinnostaisi muakin...mulla oli terveydenhoitajan jälkitarkastus eilen, mutta oli vasta harjoittelija kun "oikea" oli sairaana ja h'n ei osannut vastata tähän kysymykseen ollenkaan...sanoi että oman kunnon ja entisten tottumusten mukaan..

Mutta ku oon jostainkuullu et liian aikasin alotetu voisi olla enempi pahasta ku hyvästä et jää pömppis ku vatsikset ei ois vielä oikeissa paikoissa...

No, mä oon tehny rauhallisesti jo silloin tällöin vatsalihaksia ja synnytyksestä on 5 viikkoa ja 4 päivää....

Eilen alotin rullaluistelunkin taas ja sunnuntaina sählypeliin että tästä se lähtee mutta jos tosiaan joku tietää varmuuden tähän asiaan niin kertkaahan=)
 
mulle sanottiin jälkitarkastuksessa et saa vaikka päällään seistä. tarkastus tais olla noin 8 viikkoa synnytyksestä. menin sit jumppiin ja aloin tehä vattalihaksia sun muita. mulla alko tuleen virtsankarkailua ku menin hyppiin. et kannattaa kuunnella omaa kehoa!
 
Fysioterapeutti kertoi luennolla sairaalassa (se oli luento synnyttäneille äideille lantuonpohjalihaksista), että normivatsoja voi alkaa tekemään sitten kun lantionpohjalihakset alkaa olla kunnossa ja palautuneet. Ymmärsin, että voi mennä n. 3 kk:tta ennen kuin kannattaisi, mutta riippuu varmasti paljon omasta pohjakunnosta sekä synnytyksestä. Sitä ennen pitäisi jumppailla lantionpohjalihaksia ja myös syviä vatsalihaksia. Jos liian aikaseen alkaa normivatsoja vääntämään, voi olla että se aiheuttaa kohdunlaskeuman tai just virtsankarkailua, kun lantionpohjalihakset eivät "pidä".

Muoks: löytyi tällainen linkki http://www.fitness.fi/kunto/liikesarjat/_a9207/pehmeasti+liikkeelle+synnytyksen+jalkeen/
 

Yhteistyössä