Vatsan palautuminen (sektion jälkeen)

Moi,

Mulla on reilu vuosi sektiosta ja edelleen perinteiset vatsaliikkeet ovat kiellettyjä. Ylävatsalla vatsalihaksia tehdessä nousee edelleen sellainen "hain evä" . Sitä ei kuulemma saisi tulla ja saan tehdä vain tiettyjä liikkeitä ja nekin varovasti. Ja tietty kuntosalilla kaikki on tehtävä varovasti, ettei tuo hain evä nouse esiin.

Onko muilla kokemusta samanlaisesta? Sektiohaavan tyrä tämä tuskin on, koska on haavan (ja navan) yläpuolella. Liittynee siis enemmän tuohon raskaudenaikaiseen vatsan suurenemiseen... Vatsalihakset olivat kunnossa ennen raskautta, joten silläkään ei liene tekemistä asian kanssa.

Nyt vaan alkaa pelottaa kun aikaa on mennyt jo reilu vuosi, että niinkö se palautuu koskaan...
 
Minulla 3 sectiota takana, joista yksi hätä, eli viiltoja molempiin suuntiin. Vuosi takana viimeisestä, eikä mulla ainakaan mitään ongelmia ole sectioiden jälkeen ollut... Ikuinen röllykkä vain jäljellä, joka ei tunnu lähtevän millään... ei edes noilla vatsalihasliikkeillä :kieh: :ashamed:
 
Minullakin kolme sektiota tehty.Ensimmäinen oli hätäsektio eli pystypäin leikattiin.Toista lähdin normaalisti synnyttään,mutta päädyttiin sektioon. Se leikattiin pystypäin vanhan arven kohdalta.Kolmas olikin jo suunniteltu leikkaus, joka sekin leikattiin pystyyn. Suunnitellussa leikkauksessa tuli virtsarakon repeämä.Johtui ilmeisesti kiinnikkeistä. Olinkin sitten viikon katetrihoidossa.
Nuorin on nyt 8kk ja hyvin on haava parantunut.Paitsi onhan vatsa aika rajun näköinen ja tuskin saan löysiä ikinä pois....
 

Yhteistyössä