Vaunupohdintaa - Huono tarjonta!

Meillä on esikoinen, joka on ensi kesänä kaksosten syntyessä 2v8kk. Pieni tyttö, tuolloin pituutta max 88-90cm. Vaunuja olen tässä miettinyt.. Alan jo hylätä ajatusta siitä, että saisin istumapaikan myös esikoiselle, joten pakko kai se seisomalauta on hommata, vaikka koen sen lähinnä kammottavaksi.

No mitä sitten vaadin tuplavaunuilta..

* Ei päällekäin istuttavia Phil&Ted's-tyylisiä
* Ilmakennorenkaat (meillä ei niitä ilmakumipyöriä kukaan täytä)
* Kovat kopat saatavilla
* Kääntyvät etupyörät
* Ratasosa käännettävissä molempiin suuntiin
* Kaukalojen kiinnitysmahdollisuus olisi positiivista, mutta ei pakollista
* Niihin pitäisi saada se seisomalautahirvitys.. :(

Asiat, joilla ei ole väliä..

* Käyttöikä
* Hinta
* Ulkomailta tilaaminen / Suomesta ostaminen
* Vaunujen koko
* Kuomujen määrällä ei väliä

Voisin siis ostaa ekaksi puoleksi vuodeksi eri vaunut kuin ratasosa-ajalle. Kaikkea saa ehdottaa.

Haluaisin muuten ehdottomasti Mountain buggyn tuplat yhdellä tuplaleveällä kopalla, mutta niissä on muutamia ongelmia. Niissä on täytettävät renkaat ja toisekseen ratasosa on sitten koko ajan naamat menosuuntaan. Joku 8kk joka ei makaa enää vaunukopassa vaan ratasosassa, on kuitenkin aika pieni matkustamaan kasvot menosuuntaan. Kelin muuttuessa haluaisin muuttaa suuntaa. Nyt esikoisen ollessa 2v hänkin matkustaa toisinaan kasvot minuunpäin. Ehkäpä nämä kuitenkin voisi ostaa ekalle puolelle vuodelle.

Aikanaan kun esikoista odotin ja silloinkin oli tuplat tulossa (vain yksi syntyi), niin silloin törmäsin jossain nettikaupassa sellaiseen "lisäistuimeen" millä sai yksösvaunut levitettyä tupliksi tai tuplat levitettyä triploiksi. Oli siis vaunujen kylkeen liitettävä renkailla varustettu lisäosa.

Kiitoksia vaivannäöstänne ja ehdotuksistanne! Saa huomauttaa myös kaikkea mahdollista mitä en ole itse tullut ajatelleeksi. :)
 
Viimeksi muokattu:
Isompi pyörän selkään jos menette pidempiä matkoja. Ja yleensä 3v. jaksaa jo hyvin kävellä ja tekeekin hyvää kävellä.
Seisomalauden kanssa on tosi kamala työntää, joten en kyllä itse sitä haluaisi vaunuihin.
Ja just katselin sitä sivulla olevaa, kokoon menevää istuinta. Mutta missä??
 
Teutonia team cosmo. Ja voisitko kuvitella välillä kantavasi jompaakumpaa vauvaa kantoliinassa/manducass ym. Jos esikoinen ei jaksa kävellä ni pääsis istumaan. Kesään on kuitenkin vielä aikaa ja esikoinen voi tosiaan reipastua paljonkin tuon kävelyn suhteen. Ajatus jostain kolmosten vaunuista/rattaista kuulostaa kammottavilta isoilta kokoonpanoilta, voin olla väärässäkin.
 
Moikka Raitis! Ja TuplaOnnea! ;)
Meillä pojat täytti just 2v ja vaunuina/rattaina on olleet alusta asti Teutoniat (team alu tai mitä lie, ei niillä varmaan monia tuplamalleja ole). Kriteereinä oli hankkiessa kääntyvät etupyörät, tarpeeksi isot pyörät ja että kopat saa molempiin suuntiin. Alussa halusin nähdä vauvat työntäessä ja hyvin pian sitten piti kääntää nenä menosuuntaan, kun pojat oli niin uteliaita näkemään ympäristöä. Itse asiassa olivat tyytyväisiä vain rintarepussa, kasvot eteenpäin, kun oltiin kävelyllä, mutta kun molempia ei pystynyt kantamaan yksin... Mutta se on toinen juttu.
Kävin silloin läpi kaiken mahdollisen vaunutarjonnan, joista kaksi täytti noi kriteerit ja ainoastaan Teutoniat mahtui auton perään, joten kaupat tuli helposti. Kovista kopista en ole varma, mutta meillä oli pehmeät käytössä ja toimi loistavasti. Kaikin puolin olleet loistorattaat, selkeä rakenne, kulkee hyvin ja helppo kasata. Sisätila taitaa myös olla sieltä leveimmästä päästä.
Omalta kohdaltani siis nämä kärryt saa suositukset!

ps. muista levätä raskausaikana aina kun voit! ;)
 
Kiitos Sahranami onnitteluista ja kiitos kaikista vinkeistänne!

Teutonian Team Cosmot on ollut yksi top3 vaihtoehdoista. Meillä on esikoisella Teutonian Mistral S:t ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Ja nuo Cosmothan on kuin kopio Mistral S:stä, ihan kuin ois samat vaunut tuplaleveänä.
Teutonian suomenkielisten sivujen mukaan niihin ei kuitenkaan saisi kovia koppia, mutta eiköhän tuo selviä ja voihan se pehmeämpikin koppa olla ok, kun pääsee niitä hypistelemään ja tottuu ajatukseen.

Lähinnä mä mietin tuota esikoisen seisomalauta/kävelyhommaa kaupungissa (asutaan Tampereella) ja erityisesti bussiin nousemista. Vajaa 90cm ihminen on aika pieni nousemaan turvallisesti bussiin ja Tampereella on viime vuosina ollut liiankin monta tapahtumaa, joissa lapsi on jäänyt oven väliin tms. :/

Meillä oli Manduca kun tyttö oli puolivuotias mutta ei montaa kertaa käytetty. Hän ei ollut "kannettava" enkä minä kantajatyyppiä. Se myytiin pois.

Haaveita vain: Just tuo kolmosvaunujen koko hirvittää... Niillä ei moneen kauppaan pääse.
 
Moi Raitis!

Minusta tuolla suomenkielisillä sivuilla on nimenomaan että Team cosmoihin käy molemmat kopat teutonia Lastenvaunut - Team Cosmo -  (kuvissa ainakin on kopalla ja kassilla erikseen).

Tarjonta on surkea, ollaan käyty muutaman kerran Tampereen liikkeissä pyörähtämässä ja niissä on esillä ihan muutama malli! Mulla prioriteettinä olisi isot kennopyörät ja se että pienet vauvat näkee, eli matkustavat nenä kohden työntäjää. Olisin halunnut ehkä kiinteät pyörät kun toivomuksena on vaunutella pitkiä lenkkejä, mutta sellaisia ei oikeastaan ole saatavilla (Paitsi Emmaljungan city cross, joissa on ihan hirveän pieni tila lapsille verrattuna muihin tuplavaunuihin eikä niitä edes uusina saa enää kuten ei myöskään kantokasseja jotka mahtuisivat tähän kapeaan maliin...moniin muihin menee normaalit yksösen kantokassit) Ei sillä, itse olen joka tapauksessa joko ostamassa käytettyjä vaunuja tai tilaamassa ulkomailta, katsoo nyt miten löytyy/ hinnat menee.

Tällä hetkellä teutoniat vaikuttavat ainoilta vaihtoehdoilta. Tosin sitten täytyy ostaa jotkut pienemmät matkarattaat toisiksi, sillä meillä ei ole farmariautoa (ainakaan vielä ellei epätoivo iske), eikä mitkään tuplavaunut (kokeiltu emmaljungan nitrot ja brion double wawet) taida mahtua kyytiin vaikka takaluukku on tosi iso... Vielä ei tosin ole löytynyt sellaisia joihin voisi laittaa melko pienet vauvat (n. 4kk+) kun eivät tahdo mennä oikein kunnolla pitkälleen. Ja matkarattailla ei taida päästä talvella edes kaupasta toiseen jos pitää mennä keskustaan kun pyörät on ihan pikkiriikkisiä (?). Mutta etsintä jatkuu. Tai sitten jos jotkut yhdistelmät menisi takaluukkuun, niin ne olisi sitten "reissuvaunut" ja teutoniat "kotivaunut". Halpaa hupia...

Kuulin että babyweltin yhdistelmät menisi aika pieneen tilaan taitettuna, onko kellään näistä kokemuiksia? Näissä on matkustussuunta vain nenä menosuuntaan, eli itse en ainoiksi vaunuiksi halua, mutta kakkosiksi voisi käydä jos saisi halvalla käytetyt jostain.

On kyllä tullut sellainen fiilis että mitään ominaisuuksia vaunuihin ei voi valita, pitää vaan ottaa ne vähiten huonot...

Muuten, miten tuo teutonian kasausmekanismi? Kasattiin jotkut (en tiedä mikä malli oli) joskus kaupassa ja niissä etupyörät taittui vaunujen alle. Sotkeentuuko vaunut syksyllä/keväällä kauheasti esim. autoon pakattaessa, kun näytti ihan siltä että menevät maahan kangasosalleen? Kaikki muut mallit kun taitavat kasautua "renkaiden päälle". Kellään kokemuksia tästä?
 
Tälläisiä löytyy esim.
Triple buggy, Trio stroller, Triple pram, Triple stroller - Compare prices on Twenga.co.uk

tai tälläistä, nuo alimmat?
Triple Pushchair

Kuten tiedät, meillä oli silloin alkuun ne Herquleksen tuplavaunut, ne oli muuten aivan ihanat mutta pirun raskaat nostaa autoon. Mutta niihin saa muistaakseni sekä pehmeän että kovan kopan. Selkänojat kävi meidän metriheikeille nopeasti lyhyiksi, mutta jos teillä tuplat kasvaa samaa rataa kuin neiti, niin vois olla kätsyt.
 
Minäkin olen huomannut, että tarjonta ei ole päätä huimaava. Teutoniat vaikuttaa hyviltä vaihtoehdoilta ja näyttävätkin suht näppäriltä.

Olisko jollain kokemusta Phil&Ted's kaksosvaunuista? Ainakin yhden lapset vaunut on todella kätevät. Jossain vaiheessa niitä oli vaan vauvalle ja taaperolle, mutta mikäli oikein ymmärsin, niin nyt on myös kaksosille ihan pienestä vauvasta alkaen.
 
Kiitos Hari Mao. Nuo linkit olivat jo tuttua kamaa. :/
Tuo on oikeastaan ainut mitä mietin missä taapero istuisi siinä ylhäällä muiden päällä. Vaan... Saako siihen kovat kopat? Hintakaan ei ihan päätä huimaava ollut, jotain 600punnan paikkeilla.
Parina yönä noita googlanneena arvioisin kalleimman pään olevan siellä 1600dollarin paikkeilla.
 
hk
Minulla on nyt jo kolme vuotiaat tuplat ja vaunuiksi valitsin talvivauvoille ( joulukuussa syntyneet) Jovilandit. Ne kopat näytti niin ahtaille, joten itse otin käyttöön yhteisen ratasosan päälle tehtävän vaunun eli siihen lisättiin patja ja jalkapäätyyn vaunuiksi tekevä suojus (reunalle). Koppia siihen ei kiinni saanut eikä saa mutta sen verran hyvät täällä lumihangissa liikkua, että olen tykännyt paljon. Meillä tuolloin kaksosten syntymän aikaan esikoinen oli 2 vuotias, jolle sitten hankin siihen seisomalaudan. Ratasosan saa käännettyä molempiin suuntiin ja noi muuten on käytössä vieläkin. Pojat nukkui rattaissa ulkona lähelle kahta vuotta. Esikoinen on sydänlapsi ja aiemmin liikkui tosiaan rattaissa, mutta kun vauvat tulivat meillä oli mukana kesällä tuo potkittava auto tai mopo talvella pulkka tai kelkka. Kuljettiin linja-autolla lähes päivittäin koko porukan kanssa. Linkkiin ensin kävelevä ja hänen ajopeli ja sitten vasta vaunut onnistui täällä loistavasti ja poispäin taas kävelevä viimeisenä, niin ei jää alimmaiseksi eikä ennätä autojen alle.

Onnea tuplien kanssa ja niin kuin joku tuolla jo aiemmin kirjoittikin, niin nyt kannattaa nukkua kun vaan pystyy.
 

Yhteistyössä