vaunut ulkomailta netistä

  • Viestiketjun aloittaja tilaisiko
  • Ensimmäinen viesti
tilaisiko
Hei! Olen harkitsemassa vaunujen tilaamista Babyparadies-verkkokaupasta. Vaunut on reilusti halvempia kuin Suomessa, ja postikuluja tulisi 18 euron verran. Merkkejä löytyy Brio, Teutonia, Gesslein, Hartan... Vaikea vain on päättää! Haluaisin kuulla jos joku on tilannut kyseisestä verkkokaupasta vaunut, tai jos jollakulla on hyväksi todetut vaunut niin saa suositella merkkiä! Kiinnostaisi tietää myös onko muita tällaisia verkkokauppoja ulkomailla kun tuo Babyparadies? Pähkäilen myös, että kumpi on kätevämpi, kova vai pehmeä kantokoppa...? Meillä joudutaan sitä nimittäin aika paljon kanniskelemaan, kun joudutaan vaunuja säilyttämään aina autossa...
 
Muista ottaa sekin huomioon, että esim Saksassa myydään sellaisia vanuja mitä välttämättä Suomesta ei löydy. Ja usein niissä on kankaat tehty erilailla kun Suomessa; usein ohuempia. Se johtuu siitä, ettei Saksan talvi ole niin raju kun meillä täällä.
 
vierasd
Ja mahdolliset takuukorjaukset ja varaosien ostot täytyy hoitaa sieltä.
Suomalaiset liikkeet eivät tee niihin korjauksia, eivätkä myös tällä palstalla olleiden kirjoitusten mukaan tilaa edes lisävarusteita.
 
jussi
Me tilasimme vaunut Saksasta nettikaupasta ja otimme käyttöön vauvan ollessa pariviikkoinen. Vaunuissa ilmeni heti vika ja siitä petti ekalla kävelyllä koko ratasosan kiinnikkeet ja korjausta varten lähetimme vaunut takaisin Saksaan (aivan hirveä homma kun laatikot oli jo hävitetty) ja olimme ensimmäiset KOLME kuukautta ilman vaunuja!!! Eikä reklamaation tekeminen englanniksi ollut mitään herkkua.
Eikä me oikein voitu mihinkään valittaa kohtuuttomasta ajasta koska ei suomen kuluttajansuoja ylety saksalaisiin verkkokauppoihin!
Saimme onneksi tuttavalta lainaan matkarattaat ja niillä selvisimme talveen asti kunnes ostimme kuomurattaat SUOMESTA. En koskaan enää ikinä tilaa mitään isoja ostoksia ulkomailta, et nimittäin tiedä mitä saat ja takuuasioiden hoito on hankalaa etkä saa suomesta mitään apua. Tue kotimaista yritystä ennemmin.
 
tilasin rattaat Mypram-mimiseltä nettiliikkeeltä, vaihtoehtoja oli paljon, mutta näillä toimituskulut vain 10 euroa. Toimitus vajaat viisi päivää. OLEN ERITTÄIN TYYTYVÄINEN: samaa merkkiä ei enää myydä Suomessa. Ja toista vaihtoehtoani ei ollut edes ikinä myyty täällä. Suomen takuusta sen verran ettei se täällä ole sen parempi, ainoat vaunut juuri kesälomilla korjauksilla yli kuukauden ja kulkemiskuluista kysyessäni totesivat, että täytyisi olla vain tyytyväinen kun korjasivat. Tästä opin sen, että ikinä en osta enää Suomesta....näitä vempaimia. Esim. Saksan takuu on käytännössä digikuva sähköpostilla tai vian kuvaus sähköpostiin, varaosan saat postissa tai jos lähetät rattaat korjaukseen se on yhtä lähellä kuin lähin posti ja ilman KULUJA. Ja parasta on, että säästin yli 70 euroa... PS: osa nettikaupoista ei vaadi edes visa-korttia vaan voit maksaa ostokset tiliosoituksena suoraan jolloin usein saat vielä ylimääräisen käteisalennuksen.
 
Unohdin mainita, että tietenkin tilatessa tavaraa tuote täytyy heti saadessasi sen tarkistaa huolella ja muistaa merkata myös rahtikuittaukseen jos paketti on vioittunut kuljetuksessa. Muista myös heti koota tuote ohjeen mukaan ja tarkista kaikki liikkuvat osat ja kankaat läpikotaisin.
 
www.mypram.de. sivuja voi tutkia ja vertailla muitakin. Mypram toimii valinnan mukaan joko englanniksi tai saksaksi. Tässä muutama muu ; www.foryourbaby.de www.kiddicare.com www.kidsroom.de www.pingpong-online.com www.mytoys.de www.babybee.se www.kinderwelt-deluxe.com www.schnuller.de www.babyvita.de www.shopping.com Osa sivuista ohjaa hakemaan itse lisää ja itsehän kannattaa myös vertailla postituskuluja, niissä on huimia eroja, riippuu myös ostoksen suuruudesta. Vertailukelpoisia toimittajia löytyy myös naapurista Ruotsista. Englanti on kallis meille, johtuen punnan arvosta.
 
Heinätyö
Lisäksi osoite pingpong-online.com (vai .de) on suosittu. Yli 300? ostokset tuodaan kotiin ilmaiseksi. Myyvät samoja merkkejä kuin babyparadise. Itse tilasin sieltä pari viikkoa sitten, sillä tutuilla vain positiivisia kokemuksia. Rattaat eivät ole vielä saapuneet, joten en voi vielä kertoa omakohtaisia kokemuksia. Tilaaminen ainakin sujui helposti.

Pehmeää koppaa on helppo kantaa mukana, eikä paina niin paljon kuin kova koppa. Onko kovassa kopassa aina kuomu mukana? Hankala kantaa mun mielestä.
 
VANHANAIKAINEN
Mietin vain että miksi tilaat Saksasta tai nettikaupasta. Onko tavarat parempia, huomattavasti halvempia ? Näkeekö kuvasta mitä tai minkä laatuisen vaunun tilaa? Käytkö katsomassa suomessa kaupassa mallin ja sitten tilaat sen saksasta. Ja jos käyt myymälässä, miksi et osta sitä katsomastasi kaupasta?
Itse olen niin vanhanaikainen että haluan asioida ihmisen kanssa.
Olin tehtaassa töissä jonka tuotanto siirrettiin halpamaahan. Jotenkin olen huolissani suomen työllisyys tilanteesta kun on omakohtaisia kokemuksia työttömyydestä. Eikö tälläinen tavaran tilaaminen Saksasta vie työpaikat meiltä täältä suomesta. Miksi laitamme rahat saksalaiselle kauppiaalle. Suomalaisten kauppiaiden kannattaisi laittaa myös nettikauppa. Ne voisi myydä ne kanssa 70,- euroa halvemmalla. Näin joskus elokuvan tulevaisuudesta se oli silloin utopiaa. Nyt näyttää että elokuva alkaa toteutua. Kaikki on lukkojen takana ja keskustelee vain tietokoneiden kanssa. Tilaa terveysruokaa yms..
No joo ei nyt sentään.
Minä haluan edelleen palvelua kaupassa ja maksan myös hyvästä palvelusta mielellään.
 
Ajatuksena olit tilata Saksasta vaunut, mutta en löytänyt sellaista turvallista nettikauppaa, jossa kyseisiä vaunuja olisi myyty. Päädyin tilaamaan ne Suomelaisen edustajan kautta. Hintaeroa kertyy noin 60?, joka on minusta liian paljon, mutta ei voi mitään.

Turvallisia nettikauppoja pitäisi olla ainakin pingpong online
 
Kysymys
Miksi et osta hiukan käytettynä jos kerran säästäminen on se pääasia? Minullakin on myynnissä vuoden käytetyt vaunut, eli periaatteessa uutta vastaavat. Niissä vain on joku nukkunut unia. Ja hintaeroa uusiin samanlaisiin tulee 150-200?.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.07.2006 klo 07:35 Vieras kirjoitti:
Ajatuksena olit tilata Saksasta vaunut, mutta en löytänyt sellaista turvallista nettikauppaa, jossa kyseisiä vaunuja olisi myyty. Päädyin tilaamaan ne Suomelaisen edustajan kautta. Hintaeroa kertyy noin 60?, joka on minusta liian paljon, mutta ei voi mitään.

Turvallisia nettikauppoja pitäisi olla ainakin pingpong online
Jos hintaeroa syntyy 60,-? ei se ole todellakaan paljon, jos vertaat mitä sillä saa. Suomalaisen takuun ja kuluttajansuojan, jota kumpaakaan ei ole Saksasta tilattaessa. Voit tavaran rikoutuessa keskustella suomeksi asiasta. 90% tapauksista, joissa takuuta tarvitaan palvelu on nopeampaa ja helpompaa kuin ulkomailta tilattaessa. Sieltä saat ehkä postissa uuden osan rikkoutuneen tilalle, mutta joudut sen itse vaihtamaan, jos osaat ja jos sinulla on sopivat työkalut. Omassa tapauksessani jouduin lähettämään vaununi Saksaan ja siinä meni viisi viikkoa. Täälllä kulemma olisi varaosa myös jouduttu tilaamaan, mutta vaunut olisivat olleet käytösäni koko ajan, koska vika ei estänyt niiden käyttöä. Ny ne täytyi pakata GRRRR eikä mitään kunnon laatikkoa ollut tietty. Vaunuttulivat takaisin vähän kolhiintuneina, mutta korajttuina toki. Mutta viisi viikkoa ....
 
EU ja vapaan tavaran liikkumisen myötä olen mielissäni kun meidän perheellä on mahdollisuus valita ja käyttää myös muiden maiden palveluja. Suomen kokoisen maan väestöpohja ei riitä ylläpitämään minkäänsorttista taloutta pystyssä vaikka kuinka ostaisimme kotimaista koskapa mitään täysin kotimaista ei ole. Raaka-aineet kilpailutetaan, kokoamislinjat kilpailutetaan, työnteko kilpailutetaan ja tähän olemme politiikallamme myöntyneet. Useamman lapsen äitinä nettitilaamiseni perustuu omiin kokemukseeni muista tuotteista ja niiden vertailuun. Tuotteista löytyy hyvät mittatiedot ja teknilliset tiedot ja kysymyksiini on aina vastattu. Jokainen on varmaan huomannut kuinka kapea mallistojen jakauma on markkinoilla ollut jos haluat vaunut ostaa suoraan liikeestä täältä. Onneksi painopiste on alkanut keikahtaa enemmän keski euroopan suuntaan, mutta jos haluat jonkin muun värin tai mallin niin maahantuojan valikoima ei enää riitä ja silloin on mahdollista turvautua nettikauppaan. Ainoa ns. kotimainen vaunumme on tietojeni mukaan Ora ja heidänkin pitäisi pyrkiä palvelemaan muiden maiden äitejä samalla mitalla netin kautta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.07.2006 klo 11:09 vieras kirjoitti:
EU ja vapaan tavaran liikkumisen myötä olen mielissäni kun meidän perheellä on mahdollisuus valita ja käyttää myös muiden maiden palveluja. Suomen kokoisen maan väestöpohja ei riitä ylläpitämään minkäänsorttista taloutta pystyssä vaikka kuinka ostaisimme kotimaista koskapa mitään täysin kotimaista ei ole. Raaka-aineet kilpailutetaan, kokoamislinjat kilpailutetaan, työnteko kilpailutetaan ja tähän olemme politiikallamme myöntyneet. Useamman lapsen äitinä nettitilaamiseni perustuu omiin kokemukseeni muista tuotteista ja niiden vertailuun. Tuotteista löytyy hyvät mittatiedot ja teknilliset tiedot ja kysymyksiini on aina vastattu. Jokainen on varmaan huomannut kuinka kapea mallistojen jakauma on markkinoilla ollut jos haluat vaunut ostaa suoraan liikeestä täältä. Onneksi painopiste on alkanut keikahtaa enemmän keski euroopan suuntaan, mutta jos haluat jonkin muun värin tai mallin niin maahantuojan valikoima ei enää riitä ja silloin on mahdollista turvautua nettikauppaan. Ainoa ns. kotimainen vaunumme on tietojeni mukaan Ora ja heidänkin pitäisi pyrkiä palvelemaan muiden maiden äitejä samalla mitalla netin kautta.
 
Kyllä tuolla menolla loppuu ne tulotkin Suomessa. Talousalue voi olla liian pieni, mutta muutetaan kaikki isompiin maihin ja sammutetaan valot perässä.

Kun kelaa kaikki nettikaupat läpi voi tarjonta oll isompi kuin täällä erikoisliikkeissä. jatkossa sitten täälläkin taas tarjonta pienenee kunnes loppuu ja sitten lähetellään tavaroita tuolla palautusoikeussysteemillä edestaskaisin, mikä onkin tosi kokonaistaloudellista. Luulenpa, että siirryttäessa pelkkään nettikauppaan, nettikauppojen kiinnostus tavaroiden lähettelyyn Suomen ja Saksan välillä loppuu. Jos kaikki Suomen odottavat äidit tilaavat viidet vaunut Saksasta vain nähdäkseen ne ja ostaakseen niistä yhdet, alkaa vaunujen hinta yllättävästi kohota tai kuljetushinnat nousta, tai myynti Suomeen yksinkertaisesti lopetetaan.

Kun myös jatkossa kaikki korjaustyöt menevät Saksaan ja taas myyjä joutuu maksamaan älyttömät kuljetuskustannukset edestakaisin, niin pinnahan siinä myyjältä palaa.

Odottelenpa vain tulevaisuutta.
 
alkuperäinen kysyjä
Täällä ihmeteltiin että miksi en "halua" ostaa vaunuja täältä ja maksaa siitä hyvästä että voin hakea liikkeestä... No, minulla ei ole varaa ostaa täältä yli 700 euron hintaisia vaunuja! (kun hyvät haluan). Saksasta saisin tuollaiset täällä 700 maksavat vaunut 400 eurolla... Jos niillä olisikin joku satasen ero, mutta tuo ero on jo aika iso...
 
Kukaan ei halua käytettyjä kun voi omalla tiukalla budjetilla saada uudet saksasta.... Täällä on kauhea polemiikki aina kun puhutaan vauvatarvikkeiden hankinnasta netistä tai muualta ulkomailta. Kukaan ei itkenyt autokauppiaita kun autoveron alennus mahdollisti biilin oston ulkomailta....meillä on saksa-auto ja halpa olikin ja hyvä sellainen ja on saksa-vaunutkin ja nekin on ihan hyvät. Lapsi on tehty itse ja menee varmaan ulkomaille kouluun....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.07.2006 klo 18:50 edelleen kysyn kirjoitti:
miksi et osta niitä alunperin kalliita vaunuja käytettynä? Hyviä saa vuoden käytettynä.
Kuka nyt käytetyt haluaisi, jos uudetkin voi saada samalla hinnalla. Käytettyjen myyjät pyytävät niin hirveitä hintoja että netistä saa uudet samalla hinnalla tai halvemmalla.
 
köyhät kyykkyyn
Mä toivon että tuollaiset jotka ei tue suomalaisia yrityksiä ja ihmisiä, jäävät itsekin työttömiksi niin ehkä oppisivat arvostamaan kotimaisen työelämän tukemista. Mä tuen niin pitkälle oman paikkakuntani yrityksiä kun vaan voin, ja ostan ennemmin yksityiseltä yrittäjältä kuin ulkomaisilta ryöstöketjuilta. Noh, saksalaiset saavat hyvin markkinaosuutta kun köyhät ja pihit suomalaiset työntää rahansa sinne.
 
Minä taas jätän kaikki veroni ja muut tulevaisuudessa maksamatta ja siirryn täysin harmaan talouden pariin. Sitten voin ostaaa suomalaisista kaupoista enemmän tavaraa itselleni. Ehdotan toki että voisiko kauppias myydä pimeästi ilman kuittia tai ostan vain rekisteröitymättömiltä jobbareilta. Sillä tavalla ketju jatkuu ja kaikilla on enemmän rahaa omiin ostoksiinsa ja hauskanpitoon.


Keksitäänpä joukolla hyviä ideoita, kuinka kaikkien taloutta parannetaan.
Vähät niistä vanhuksista ja kustantakoot muut lapsilisät ja kotihoidontuet.
Nostaahan niitä kyllä pitäisi kun ie rahat millään riitä suomalaisten kauppojen riittävään tukemiseen, vaikka kuinka paljon säästäisi ostamalla Saksasta ja kustantamalla saksalaisten sosiaaliturvaa maksamalla arvolisäveroja sinne ja llisäämälllä niiden verokertymää omilla edullisilla säästöostoksilla.
 
Eihän niitä vaunuja Suomessa tehdä. Joten ei siitä jää kun muutama prosetti Suomeen jos Suomesta vaunut ostaa. Mieluummin minäkin käytän sen Saksasta tilatessa säästyvän muutavan sata euroa avainlipputuotteisiin, mistä kaikki jää Suomeen.
 

Yhteistyössä