Vaunuviidakossa

juksu06
huh huh, kylläpäs tuli näitä viestejä lukiessä luottavainen olo vaunuihin.. :whistle: eihän täällä paljon kellään ollu positiivisia kokemuksia. nyt tuntuu siltä, että ihan sama mitkä ostan, niin niissä on jotain vikaa.. :\|
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2006 klo 16:39 juksu06 kirjoitti:
huh huh, kylläpäs tuli näitä viestejä lukiessä luottavainen olo vaunuihin.. :whistle: eihän täällä paljon kellään ollu positiivisia kokemuksia. nyt tuntuu siltä, että ihan sama mitkä ostan, niin niissä on jotain vikaa.. :\|
No vastapainoksi......mulla on pelkästään positiivisiä kokemuksia vaunuista/rattaista. Se taitanee mennä niin et jos on jotain marmattamista niin se sanotaan herkästi ja positiivinen unohdetaan kokonaan.

Mutta siis täällä pelkästään hyviä kokemuksia menopeleistä....ainakin toistaiseksi! ;)

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2005 klo 11:10 syysmami kirjoitti:
onko kokemuksia abc desing yhdistelmävaunuista..? meillä sellaset odottavat käyttöön pääsemistä.. tilasin ne hobbyhallista ja ne ainaki näyttää tosi hyvältä mut ku ei oo käyttäny en tiedä.. it tuosta takuusta onko kaikissa vaunuissa takuut? en ainakaan saanut postitse mitään todistusta..
me saatiin käytetyt ABC-rattaat ja ne on tosi raskaat työntää. Kankaat oli jo revenny kun rattaat saatiin ja tavarakorin alta on katkennu yks osa. Meillä on ollu käytössä ainoastaan parvekerattaina kun en uskalla pidempää reissua nillä tehdä
 
Ostettiin eilen emmaljungan rattaat vm 05,maksoi n.500 euroa :eek: ja kun kotiin päästiin ja lähdettiin rattailemaan,niin rattaat veti koko ajan oikealle päin \|O
Tänään kävimme rattaita näyttämässä liikkeessä,josta ostimme,myyjä oli aivan uskomattoman töykeä,syytti että minulla on päässä vikaa ,että eihän nämä vetele oikealle,no eihän sitä niin hyvin huomannu pienessä sisätilassa.Ja sanoi ettei mitkään vaunut/rattaat kulje täysin suoraan...
Kylläpä tuli paha mieli itselle...Ihan kuin olisin huvikseni käynyt valittamassa.
No mies soitti vielä illalla sinne ja vaati korjausta,että kyllä ne todellakin vetelee oikealle,otti jopa mitat ja kaikki =) Ja tosiaan runko oli kiero,josta johtui vika,eikä kyse todellakaan ollut minun kuvittelusta..
No se menee takuuseen!

Mutta kyllä jäi niin huono maku siitä liikkeestä,ettei tekisi sinne enää ikinä takaisin mennä \|O
 
Oliko kyse Variston
"suurmyymälästä"? Kuulosti nimittäin tutulta...meillä meni vaunuista pyörän kiinnike rikki niin että kesken vauhdin yksi pyörä vain lähti menemään erisuuntaan, onneksi minulla oli kunnon ote eivätkä vaunut kaatuneet. Liikkessä syytettiin minua siitä etten ollut "varmistanut pyörien pysyvyyttä ennen liikkeelle lähtöäni"...uskomatonta. Renkaan laakerit sun muut oli menneet rikki ja vaikka kuinka olisin temponut ennen lähtöä, vika ei olisi ilmennyt vielä siinä vaiheessa. Onneksi oli takuu voimassa...tuo kyseinen liike menetti minussa lastentarvikkeiden "heavy userin".
 
Kränä harmaana
Mä vein meijän Brion vaunut lähimmälle jälleenmyyjälle (200km) takuuhuoltoon ku puolsivat niin älyttömästi oikeelle et niitä ei voinu työntää. Sillä aikaa ku olin vaunuja autosta hakemassa, sisällä oleva kaveri kuuli ku myyjät keskenään isoon ääneen huusi et "tollo nyt tuo meille vaunut huoltoon vaikka ostettu ihan muualta". Osto liikkeeseen oli matkaa 800km... Ja sinne ne ois pitäny viedä! Suostuvat kyllä kattomaan ja kerto mitä on vialla mutteivät alkanu niitä korjaa vaan käskivät viedä ne sinne mistä on ostettu! Soitin maahantuojalle ja seki käski viiä myymälään... uhkasin kuluttajaviranomaisilla ja heti muuttu ääni kellossa ja PYYSI lähettämään ne matkahuollon kautta ja maksoivat kaikki kulut yms. Kyllä sain sellasta asiakaspalvelua Brion myyjiltä että tekis mieli tosiaan jättää heijän tuotteet ostamatta ja liikettä käyttämättä. Harmi vaan ku se on toinen niistä kahesta liikkeestä jotka on meijän ulottuvissa ja sinnekki on matkaa se 200km...
 
Itse ostin pari viikkoa sitten Haberkorn Comfort XL yhdistelmävaunut. En ollut kuullut aikaisemmin merkistä mitään.
Mitään vikoja ei ole ilmennyt, mutta en ole niitä vielä käyttänytkään kun pikkuinen on vielä masussa.
Yhdistelmät ovat kevyet ja helppo työntää (testasin kaupasta autolle ja kotiin). Ja kasaus onnistuu helposti ja vaivatta yhdellä kädellä. Eikä hintakaan ollut paha, maksoin yhdistelmistä 269.
Ainoa puute puoli kaupoissa, kun kyseisellä liikkeellä oli vain saksankieliset ohjeet yhdistelmiin... Mutta nyt on maahantuojalta tulossa suomenkieliset ohjeet =) Kauppoihin olen täysin tyytyväinen.
Erikseen pitää kyllä ostaa vielä sadesuoja, hyttysverkko ja sitten myöhemmin vielä jalkapeite :\| Mutta se ei ole mikään iso vaiva.

Onko kellään käyttökokemusta kyseisistä yhdistelmistä?
 
antsu
Meillä on Emmaljungan Edge -vaunut ja ollaan oltu erittäin tyytyväisiä. Ei oo ollut mitään vikoja, aivan ihanat vaunut+rattaat! :) Ja meillä ne ainakin on ollu paljon käytössä, kohta 8kk, päivittäin tyttö on nukkunut siinä kaikki päiväunet ja muutenkin rattaissa viihtynyt reissuilla! :)
 
Ette ole ainoita Emmaljungien/Briojen omistajia, joilla rattaat vedättää päin metsää! Siskoni hankki Brion rattaat, ne puoltavat oikealle ihan kamalasti, takuuhuoltoon ovat menossa nyt. Ystäväni puolestaan saman asian edessä Emmaljungiensa kanssa, olivat mitanneet, että 10 cm vajaassa 10 metrissä vedättää. Vähän se on mutta aivan liikaa silti! Ja ärsyttää, kun noita EMmaljungia ylistetetää joka käänteessä, itse en niitä ikinä hankkisi!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2005 klo 22:45 Nonnu78 kirjoitti:
Meillä on ollut puolitoista vuotta käytössä Emmaljunga Edge Duo-yhdistelmät, ja ovat yli-ihanat. Ei ole ollut mitään vikaa tai moittimista. Edes kuomu ei ole kertaakaan löystynyt. Loistavat työntää, jämäkät ja kevyet. Teleskooppisäätöinen heittoaisa on paras keksintö aikoihin. Vaunut/rattaat ovat edelleen kankaita myöten kuin uudet. Kovassa käytössä ovat olleet. Itse haluan, että vauvalla on kunnollinen vaununkoppa ja tilava ratasosa erikseen.

Omasta puolestani voin suositella. Ovat hintansa arvoiset!
Samat vaunut ja kuin oma kirjoitukseni eli tosi tyytyväinen olen Emmaljungan vaunuihini! Käytössä jo 2 vuotta!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 16:08 Minja kirjoitti:
Ette ole ainoita Emmaljungien/Briojen omistajia, joilla rattaat vedättää päin metsää! Siskoni hankki Brion rattaat, ne puoltavat oikealle ihan kamalasti, takuuhuoltoon ovat menossa nyt. Ystäväni puolestaan saman asian edessä Emmaljungiensa kanssa, olivat mitanneet, että 10 cm vajaassa 10 metrissä vedättää. Vähän se on mutta aivan liikaa silti! Ja ärsyttää, kun noita EMmaljungia ylistetetää joka käänteessä, itse en niitä ikinä hankkisi!!
Tuon verranhan jo tien kaltevuuskin kääntää vaunuja ja rattaita. Pitäiskö niissä olla säädettävät pyörät niinkuin on autoissa. Jo tulisi hintaa.
Taitaa kaikki vaunut merkistä riippumatta tuon verran puoltaa ja eihän niitä kukaan työnnäkään aivan suoraan. Jo on valitusta.
 
Jovi Airit ok
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.06.2005 klo 21:19 tuuti kirjoitti:
Meillä oli ensiksi carena nova vm 03 merkkiset yhdistelmät, menivät siihen asti kun lapsi makasi vaunuissa, istuminen olikin sitten mahdotonta, kun selkänojaa ei saanut täysin pystöön joten meidän lapsi ei tykännyt yhtään istua. Vetoketju kopasta hajosi ja olivat muutenkin huonot työntää, raskaat. Sitten ostettiin emmaljungan cerox rattaat, ja ollaan tyytyväisiä, lapsi tykkää istua, pitkä makuutila ja mukavat työntää! Aisa on aika lyhyt eli työntäjälle jalkatilaa ei ole kauheasti, mutta meitä se ei ole haitannut. Jalkapeite on myös aluksi hankala laittaa, kun napit ovat hullussa paikkaa. Täydellisiä vaunuja ei taida ollakkaan, mutta jos mahdollista, kannattaa useimpia käydä katsomassa ja testaamassa, eikä muiden mielipiteitä kannata ottaa liian vakavasti, ostaa ne mitkä itsestä tuntuvat parhailta :wave:
No meidän Oran Jovi Airit ei ainakaan ollu homeessa vaan ihan tuliteräpakkauksissa ja mistään konkurssikankaista kyllä ollut tietokaan. PROVO taisi olla nyt tämä
 
vanha
^ kuten päiväyksestä huomaat viesti oli vanha provo vuodelta 2005.
me ostettiin jovi airit 2005 keväällä ja olivat juuri tulleet myyntiin uutena mallina. jovista on viimevuonna tullut uusi versio, joka oli odotus-lehden testissä mukana ja pärjäsi siinä hyvin.
 
p-aska
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.06.2005 klo 17:36 möllikkä kirjoitti:
Älä ainakaa Oran tuomia vaunuja osta. Niihin on hiiret saattaneet pissata kun niiden varasto on ihan mätä ja kuulemma homettakin siellä on. Luin siitä ellien palstalta ja vauvalehdestä. Lisäksi ne kuulemma on puutteelliset turvallisuudessa kun niillä ei kantokoppaa kiinnitetä vaunuun kiinni eikä ole päänsuojaa. Vanhoja konkurssikankaita käytetään tai sitten naarmutetaan runkoa ja myydään kakkoslaatuisina mukamas. Hinta on liian kova. :LOL:
Voi kuule kyllä ainakin meidän ora-vaunuissa koppa tulee kiinni :)
Että kannattaisko kertoa täällä vain semmosia juttuja mitä oikeesti tietää...
Ja mistäs tiedät miten saksassa, ruotsissa tai japanissa vaunut säilytetään?
Ite kannatan kotimaista =)
 
Kiva kun joku haluaa kannattaa kotimaisia tuotteita. Suomessa vain ei ole moneen vuoteen tehty yhtään oran runkoa vaan kaikki tulevat nykyään kauko-idästä. Ainoastaan joidenkin mallien kankaat ommellaan suomessa. Emmaljungasta sen verran että niiden runko taipuu todella helposti ja sitten ne alkaa puoltamaan. Lisäksi kankaat haalistuu herkästi jne. Itse ostaisin käytetyt briot(siis vielä ruotsissa tehdyt kun nekin tulee jostain kauko-idästä nykyään)tai kokonaan suomessa tehdyt orat.
 
Minäkin haluan kantaa korteni kekoon..ja puolustella meidän todella hyviä vaunuja,joita täälläkin on jossain keskusteluissa parjattu pahasti. Meillä on Brion novat vm 2003 ja nyt jo toisella lapsella todella kovassa päivittäisessä käytössä.Vian vikaa ei vaunuissa ole ollut.Työtöaisan saa säädettyy kevyesti niin,että pitkäkin työntäjä mahtuu harppomaan vaunujen kanssa. Kankaat ovat todella hyvälaatuiset ja kaikki irrotettavissa pesuun.Renkaat ja jousitukset todella hyvät.Ratasosana niin tilava,että meidän nelivuotiaalla esikoisellakaan ei mitään vaikeuksia istua kyydissä. Uudemmissa Novissa on ilmeisesti jotain ollut rungon kanssa,mutta jos esim.tämän vuosimallin saisit käytettynä niin huippuostoksen teet.Ja luultavsti halvemmalla,kun jotkut kiinalaiset huterat halppikset kaupasta.Tämä on tietysti meidän kokemus,mutta halusin sen tuoda julki.Menevät myös pieneen tilaan,esim. meidän farkku Opel astran takakonttiin ilman pyörien irrottamista.Ruusuja siis Briolle meiltä. :heart:
 
Jos haluaa kannattaa suomalaista joita ei enää ole olemassa, että Suomessa tehtäisiin vaunuja. Niin eikö silloin Emmaljunga tai Briot ole hyvä vaihtoehto, kun ne olisi sentään naapurivaltiosta..

Mä ainakin itse olen suunnitellut ostavani ne EMMALJUNGA DUO EDGE (Sport Cryptonite) YHD., yksi syy, että mieheni, veljeni ja isäni ovat pitkiä ja muutenkin olen todella ihastunut niihin, toinen syy on että haluan vaunujen olevan ylhäällä vauvaa sieltä nostettaessa ym.. Kun mielestäni nuo Emmaljungat on aika korkeat, siis koppa korkealla, koska kärsin itse selkäkivuista ihan joka päivä, niin en halua aiheuttaa lisä ongelmia sillä että lapsi on jossain lattian rajassa.. Toinen mikä mielessäni vaunuissani pyörii on nuo Brion kombit, mutta olisi kivaa joskus nähdä testi jossa nämä kaksi vaunua on vastakkain ja näkisi kummankin hyvät ja huonot puolet samaan aikaan..

Mutta taitaa olla turha unelma, että sellainen testi joskus tulisi.. Kun en ole edes koskaan noita Emmaljungia missään testissä nähnytkään..

Mutta vuoden parin sisällä itse varmasti pohtimassa tätä kyseistä asiaa..

Mutta katsotaan mitä meillä sitten löytyy.. Mutta luulen, että mieheni antaa mun ratkaista asian..<br><br>
 
mie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2005 klo 06:20 Katinka kirjoitti:
Odotan ensimmaistani vasta Joulukuussa mutta vaunut mietityttavat.
Asun ulkomailla ja suomessa on vaunut halvempia ja valikoima laajempi kuin taalla joten pitas ostaa kesaloman aikana.

Olen netissa ihastellut Filou (pikkupingviini) Ja Happy Baby (lastenturva) merkkisia kulkuvalineita. Onko kellaan kokemusta?

Kertokaa ihmeessa kokemuksia muistakin vaunuista.

Kiittaen: Katinka
meillä ollut brion vaunut ja rattaat, emmaljungan yhdistelmävaunut ja kuomurattaat. molemmat merkit hyviä ja laadukkaita, en osaa sanoa kummat paremmat. olemme ostaneet tai saaneet vaunut käytettyinä ja laittaneet taas kiertoon eli ovat kulutusta kestäviä. mie työntelen vaunuja tosi paljon ja nämä ovat olleet hyviä työntää, rengas vaihtoehtoja löytyy ja renkaita saa vanhempiinkin vaunuihin varaosina.
 

Yhteistyössä