Vaunuviidakossa

Meillä on ollut paljon eri rattaita ja vaunuja (mie kans tykkään ostaa ja myydä, harrastan vaunuja).
Meillä on ollut uutena Emman yhdistelmät ok perusyhdistelmät yhdelle lapselle (ei kestä kovinkaan pitkään) paljon pikku puutteita, mutta hinta vain 199e.
Uutena Carenan kuomurattaat (käännettävällä istuinosalla) ok perusrattaat hyvä hinta-laatusuhde hinta 139e (?)
Emmaljungan yhdistelmät kovalla kopalla vm02 (käytettynä 250e) Ihan ok, mut iso koppa vie kauheen ison tilan, ja mun makuun ehkä liian "löysä" jousitus.
Emmaljunga yhdistelmä pehmeällä kopalla vm 02 (170e käytettynä) Mut ostin sit kuitenkin näihinkin erillisen kovan pienemmän kopan kesällä kauheen kuuma tuo pehmyt koppa. Ihan ok.
Emman tuplajoggerit. ostin halvan hinnan vuoksi uutena 179e. Riittävät näin lyhyelle käyttöajalle (sisarukset ja hoitolapsi).
Emman matkarattaat hyvät hinta uutena n. 60-70e ja gracon matkarattaat mun mielestä huonot (ainut plussa kun saa sen kaukalon kiinni), ne on jotenki sellaset vempulat heiveröiset jotka tuntuu et hajoaa käsiin. Emmat oli jämäkämmät.
 
M-D
Huuhuh... Olemme yhdistelmiä ostamassa eikä mieleenikään tullut, että Emmaljunga olisi näin laaduton. Oikeastaan olimme jo valinneet malliksi City Crossin pehmeällä kantokassilla ja luksuspeitteellä. Malli vakuutti viimeistelyllään ja yksityiskohdillaan sekä hyvällä ulkonäöllä ja keveydellä. Kakkoseksi jäänyt vaihtoehto meillä on ollut Gesslein, ja täytynee tutustua siihen uudelleen tarkemmin. Siitä en ole löytänyt miltään palstalta yhtään negatiivista kommenttia. Hintaa on tosin vielä Emmaljungan 700 euroon yksi satanen lisää...
 
Meilläkin on on monenlaisia rattaita vähän jokalähtöön omansalaiset.

Tärkeimpänä valintaperusteena mainitsisin mahtumisen oman auton tavaratilaan. Seuraavaksi tärkein on paino, etenkin jos niitä joutuu kantamaan portaissa. Sitten tulisi varmaan leveät pyörät, koska niillä pystyy kulkemaan loskassa ja pehmeällä hiekalla. Korkealle tuleva työntöaisa on ollut pitkähkölle vaimolle tärkeä - samoinkuin kolmipyöräisyys kääntyvällä etupyörällä.

"Makuu" mallinen vaunu on mielestäni täysin tarpeeton, koska saman voi hoitaa lämpöpussilla matkavaunuissa, jossa selkäosa on alas laskettavissa.

Jeepit oli meidän valinta (vanhempi malli) http://www.toysrus.com/product/index.jsp?productId=2266110&cp=&sr=1&f=Taxonomy%2FTRUS%2F2255957&origkw=Jeep&kw=jeep&parentPage=search

Työntösuunnan vaihto on hyvä ominaisuus jos päädytään noin yksiin rattaisiin. Jeep:stä se puuttuu.

Sateenvarjorattaat on aika must, jos harrastaa matkustamista. Mitä isompipyöräisen sen parempi. Taaperon/vauvan tarvikereppukin pitäisi mahtua kyytiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja M-D:
Huuhuh... Olemme yhdistelmiä ostamassa eikä mieleenikään tullut, että Emmaljunga olisi näin laaduton. Oikeastaan olimme jo valinneet malliksi City Crossin pehmeällä kantokassilla ja luksuspeitteellä. Malli vakuutti viimeistelyllään ja yksityiskohdillaan sekä hyvällä ulkonäöllä ja keveydellä. Kakkoseksi jäänyt vaihtoehto meillä on ollut Gesslein, ja täytynee tutustua siihen uudelleen tarkemmin. Siitä en ole löytänyt miltään palstalta yhtään negatiivista kommenttia. Hintaa on tosin vielä Emmaljungan 700 euroon yksi satanen lisää...
Tarttee tähän väliin sen verta kirjoitella, että itselläni on kaksista Emmaljungan rattaista kokemusta ja sen perusteella voin niitä kyllä suositella. Kumpaisissakaan ei ole, ainakaan vielä, ollut mitään vikaa (koputtaa puuta). Toiset on Cerox:it + pehmeäkoppa/kantokassi ja toiset ovat Scooterit.
 
Ostin ennen joulua 2006 DorJan merkkiset vaunut. Isot modernit perinteisen näköiset yhdistelmävaunut. Kaksoiskoppa (vauva + taapero) , makuutilaa metri++. Ruusuja annan 9. 1 miinus on että porrasperäsessä autossa pitää laittaa runko konttiin ja koppa/ratasosa autonpenkille voihin. tosin kopan irroituksesta ja takaisinlaiton helppoudesta kiitos! Että ostaisin toistekkin!
 

Yhteistyössä