Vauva 2020?<3 (Suljettu ryhmä)

Moikka!
Onko tämä ryhmä kuumeilijoille vai myös odottajille? En nyt ole varma edes että kumpaan kategoriaan kuulun
Mulla on aloittajan kanssa samankaltainen tausta, eli ollut vuotohäiriöitä joihin määrätty pillerit. Lopetin pillerit helmikuussa (tulee jos on tullakseen periaatteella), ja tänään aamulla sain testiin todella haalean plussan! Jos mahdollinen raskaus etenee niin synnytys olisi juuri ja juuri vuoden 2020 puolella.
 
Heippa! Mäkin mielelläni liittyisin joukkoon mukaan, jos sopii. :) Itsellä ja kumppanilla haave vauvasta. Olen ap:n kanssa saman ikäinen ja lapsi ollut suurimpana unelmana viimeiset 10 vuotta! Olemma naispari ja naimisissa olemme olleet 5 vuotta. Hakeuduimme klinikalle hoitoihin viime kesänä ja nyt taas jännitetään, josko nyt viimein olisi tärpännyt. Olisi ihanaa päästä purkamaan tätä jännitystä johonkin! Testin saa tehdä parin viikon päästä. Asia on kokoajan mielessä ja tuntuu että vauvoja on kaikkialla Toivotaan, että pian onni osuisi meidänkin kohdalle <3
 
Hei! Kyllä voit tulla mukaan, onhan sullakin haaveena vauva ensi vuodelle. :) Onnea haaleasta plussasta, toivotaan että se nyt tummenee parissa päivässä!<3
Kiitos <3 Täytyy vaan malttaa odotella pari päivää jotta voisi tehdä uuden testin.

Onko sulla (ja kaikilla muillakin) käytössä mitään sovellusta? Mä oon käyttänyt Flow-nimistä sovellusta alunperin niiden vuotohäiriöiden takia, ja myöhemmin, jotta saisin selvyyden kierrosta pillereiden lopetuksen jälkeen.
 
Tervetuloa! :) Voi vitsi, toivon teille niin paljon plussaa tähän kiertoon!! Miten te olette henkisesti jakselleet kun jo viime kesästä asti ollut yritys päällä? Olen itse jo ihan hermona näiden kahden kuukauden jälkeen. :D

Kiitos! Kyllä tämä on ollut aika puuduttavaa.(n) Ei olla tosin läheskään joka kierrosta pystytty yrittämään, kun on ollut pakko säästää rahaa aina välissä. Se kun tuppaa olemaan se 1000e per yritys. Ei olla kumpikaan mitään suurituloisia, niin vaatinut aikamoista kikkailua.:rolleyes: Välillä on myös ollut ovuloimattomia kiertoja tai muuten vaan tosi pienet mahdollisuudet onnistua ja sen takia on pitänyt jättää välistä. Siksikin ehkä kohdistuu niin paljon paineita ja odotuksia kun siinä on niin iso työ ja tuska takana per yritys kerta. Nyt tosin on jotenkin tosi hyvä ja varma tunne siitä että nyt olisi tärpännyt tai että aletaan olemaan loppusuoralla Tämä oli jo kuudes inseminaatio kerta, että ainakin tilastot olisi meidän puolella kun mahikset onnistua on 15% kerta (y)Toivottavasti teilläkin tärppäisi pian ja saatais kesällä ostella ihania raskausmekkoja;)
 
Heippa!
Vieläkös mahtuu joukkoon? :)
Meidän tilanne siis on sellainen, että lapsettomuushoitojen kautta saatu yksi lapsi v. 2016 ja nyt olisimme tänä vuonna valmiita toisen lapsen yritykseen. Suunnitelmissa olisi kesän jälkeen soitella taas tyksiin ja varata aikaa. Onneksi ei tarvitse enää jonottaa hoitoja. :coffee:
Onnea piinailijoille:love:
 
Olet ehdottomasti tervetullut! :) Haluaisitko kertoa vähä enemmän itestäs/elämäntilanteestasi?
Kiitos ❤ kerron tarkemmin sitten kun ryhmä on suljettu. Meillä yritys ollut jo jonkin aikaa käynnissä, mutta oviksen kanssa häikkää.. lapsia on kyllä ennestään ja ikää reilu 30v. Tarkemmin sitten myöhemmin .

Miten tuo suljettu ryhmä toimii? Onko täällä mahdollista tehdä sellainen?
 
Aina kun mulla iskee epätoivo, niin muistuttelen itteäni siitä, että kahden vuoden sisällä jopa 90% pareista tulee raskaaksi. Ja koska meistäkin jokainen on aika nuori, niin sitä parempi. Nyt on vielä monta vuotta aikaa yrittää. Hei jee, saadaan yhtä aikaa jännittää toukokuussa! Mistä kp aloitat oviksen tikuttelun? Ite aattelin että josko 11.päivästä, kun kierto noin suunnilleen on sen 28-30 päivää.
Onneksi joo on aikaa, vaikka välillä ahdistaa että 30. ikävuosi lähestyy ja miettii että jos haluaa useamman lapsen niin ne olis saatava aika pienillä ikäeroilla. Mut jos nyt murehtis ensin tätä ensimmäistä.. :D Mä oon alottanut tikuttaan siinä kp 14-15, kun kierto yleensä jotakin 33-35 päivää ja ovis yleensä siinä kp 18-21 tienoilla. Vähän myöhemminkin kyllä vois alottaa. Sulle varmaan se 11 on hyvä, ei ainakaan pitäis ehtiä mennä ohi!
 
Voisin kanssa liittyä ryhmään. Oon nyt 4kk sisällä ollut raskaana 2 kertaa, molemmat päätyneet keskenmenoon. Ikää 25 ja ensimmäinen toiveissa :)
 
Hei, mahtuuko vielä mukaan? :)

Esikoinen täälläkin haaveissa. Kaksi vuotta yrittämistä takana ja reilu puoli vuotta lapsettomuus hoitoja. Juuri ennen pääsiäistä tehtiin toinen inseminaatio, jota piinaillaan tällä hetkellä. Aluksi uskoin aika paljon, että nyt saattaa jopa onnistua, mutta pääsiäisen aikana alkoi taas hiipiä mieleen, että uuteen kiertoon mennään. Suurin syy ehkä, kun ei ole mitään oireita tai tunteita ja niin moni kertoo monenlaisista nippailuista ja ovis kivusta.
En ole koskaan tikuttanut ovista, koska koin sen ekan vuoden yrittämisen aikana, että ahdistuisin ja stressaiss liikaa. Kuitenkin tuli heilutettua peittoa sen verran tiuhaan, että ei kai olisi ollut tarpeellista...(n) Nyt hoidoissa annetaan aina päivät jolloin on heilutettava peittoa.
Kovasti tuntuvat kaikki ympärillä saavan vauvoja :unsure:

Mutta yritän pysyä positiivisena, vaikka vaikeaa onkin :barefoot:

Owlet/27/esikoinen/ya 3/17
 
Tervetuloa mukaan. :) Teillä on jo pitkä matka kuljettu, toivottavasti pian tärppää!<3

Olen tänään miettiny itekin tuota oviksen tikuttamista ja luin itse asiassa toista keskustelua, jossa porukka tikuttelee ja sitten kaikki koittaa nähä niissä tikuissa epätoivoisesti viivoja. Alkoi jotenki ahdistaa. Minusta ei taida olla tuollaiseen hommaan ainakaan vielä. Jospa yrittäisi mennä vielä ainakin pari kk mahdollisimman huolettomasti, ja pitää vaan huolta siitä että säännöllisesti peitto heiluu.
Ovulaatiotestihän on positiivinen vaan sillon kun siinä on tosi vahva viiva, ite oon sen huomannu helposti. Mut stressaavaa on se, että se huippu voi mennä ohi jos testaa vaan kerran päivässä ja jos sitä jää oottaan niin sit peli on menetetty :D
 
Sama täällä ton seksin kanssa. Oon yrittänyt tikuttaa kaksi kiertoa enkä saanut plussaa vaikka muuten tuntemuksia oli. Totesin että tikuttaminen stressaa liikaa joten tuskin jatkan, heilutellaan sitten peittoa Flon arvion mukaan..
Mulla tietysti voi imetys vaikuttaa (ja se kilppari) ettei ovista edes tule
Ja voi hyvin olla, että jos testaa vaikka kerran päivässä niin se plussa jää saamatta jos lh-huippu on tosi nopea. Tai sit ei oo tarpeeksi herkkiä testejä omille hormonitasoille. Ja mä en ainakaan pysty pidättään päivällä neljää tuntia ja oleen juomatta ylimääräsiä, kun se testi pitäs tehdä vielä niinkin. Jos on kropassa muuten tuntemuksia niin hyvähän se on mennä vaan niiden mukaan :)
 
Ihanaa et muillakin on käytössä toi Flo-sovellus, mulle tuli jo ihan hörhö olo kun latasin sen. En ymmärrä, miten joillain riittää kärsivällisyys sellaseen ”tulee jos tulee” -ajatteluun, kun itellä se tunne pukkas ihan täysillä päälle yhtäkkiä, että se lapsi ois saatava nyt heti eikä joskus ehkä... Vaikka toisaalta on tässä taustalla ollut muutaman vuoden prosessointi asian kanssa.
 
Tässä meidän tiedot
25v, toinen toiveissa, yritys alkaa syksyllä lapsettomuushoitojen kautta jälleen.

Joku tosiaankin kyseli mitä hoitoja meillä käytetty. Miehen syövän takia josta siis jo parantunut monta vuotta sitten (koputan puuta) hän ei tuota enää siittiöitä. Joten ennen syöpähoitoja hän pakasti siemennestettä sairaalassa ja syöpä jylläsi siinä kohtaa jo kovasti niin sen laatu oli huonoa, joten ainoa ”varma” hoitokeino oli icsi. Siittiö laitetaan neulalla munasolun sisään. Näin siis meidän neiti sai alkunsa.
Ja syy miksi en kirjoittele tuolla lapsettomuus puolella on ehkä se että yritys ei ole vielä alkanut ja toiseksi siellä taitaa olla aika kireä tunnelma, varsinkin jos on jo entuudestaan lapsi. Eli ei ole ns. Lapseton enään..:D
Nyt oli vaan itsestä tekstiä, mutta alan nyt lukemaan muiden viestejä:coffee:
 
Joo on toi Flo kyllä näppärä, sinne saa niin helposti kirjattua ylös kaiken tiedon, ei tulis muuten kyllä laitettua! Mä ostin myös elen taas greippimehua, mut tykkään kyllä aidosti siitä :D Lisäksi käytössä on taas maca-jauhe, foolihappo, vehnänalkioöljy plus muut mitä käytän eli rautalisä, magnesium, d-vitamiini, kalaöljy ja maitohappobakteerit. Kuulostipa pitkältä listalta :D Mulla todettiin syksyllä alhainen varastorauta, söin rautaa kaks kuukautta säännöllisesti ja sit sain sen plussan. Sattumaa tai ei... Nyt syön nyt taas rautaa, kun keskenmenon aikaan tuli menetettyä sillon verta aika reippaasti ja muutenkin on kai aika runsaat kuukautiset. Tästähän on paljon kirjoiteltu, että kehon matala rautavarasto saattais estää raskaaksituloa ja ainakin yksityisellä puolella lapsettomuushoidoissa määrätään rautaa jos on matala. Lisäksi oon pohtinut, että kun harrastan aika rasittavaa liikuntaa, mikä on toisaalta hyvä, mut sitten taas jossain suositellaan lähinnä jotain joogaa ja kävelyä raskauden yrittämisen aikana... Ehkä pitäis nyt vaan lopettaa kaikki tiedon etsiminen ja elää normaalia elämää :D Ja sitten elämään on astunut vielä se, että pitää aina miettiä alkoholinkulutustaan, tyyliin että ovulaatio oli viikko sitten, nyt en uskalla ottaa edes yhtä viinilasia... Jäi kamalan huono omatunto siitä plussakierrosta, kun ei yritetty ja olin satavarma etten voi olla raskaana, niin tuli vietettyä punaviinin kyllästämät joulunpyhät ja uutenavuotenakin skumppa virtas, jolloin olin tietämättäni raskaana. Vaikka eihän ne sitä tuulimunaa varmaan aiheuttaneetkaan.
 
Mulla on tosi pitkään flo käytössä, pari kertaan jo raskaustilaankin päästy. Nyt ois kp 12, mutta edelleen km vuoto jatkuu, tosin nyt näyttäisi hiljalleen loppuvan. Sitten kohti uusia pettymyksiä :eek:

Ei vaan, pakko seuraavan raskauden on onnistua ja ainakin sitten tutkitaan jos ei onnistu. Jos nyt olisi eka raskaus onnistunut, olis jo rakenneultra tehty...

Mutta ei auta, ei tullut -19 vauvaa ja nyt saaluvan tulla -20 vauva :)
 
@Karvakorvat vuosi 2020 on meidän vuosi! (y)

Itse oon jo tovin käyttänyt Femibion 1:sitä, vaikka toki alkanut pohtimaan onko pitkäaikainen käyttö haitaksio_O Mutta sitä tosiasiaa suositeltiin aloitettavaksi jo yrittäessä. Toki ku aloin syömään niitä nii en ihan uskonut syöväni niitä vieläkin yrittämis vaiheessa :whistle:

Ootteko vielä miettineet hankintoja uudelle kaverille? Itellä tuntuu, että kaikki jo päätetty mitä sitten hankitaan, jos tärppää. Jotain pieniä on tullut kyllä suurimpina epätoivon hetkinä hankittua helpottamaan :whistle: (vaatteita siis) Vauvakuume kun ollut lapsesta saakka...
 
  • Tykkää
Reactions: Karvakorvat
Pakko uskoa siihen että ens vuonna se tapahtuu! Johan tässä nyt tulee syyskuussa vuosi yritystäkin täyteen ja sit pääsee varmaan tutkimuksiinkin jos ei ennen sitä tärppää. Vai mitenhän se vaikuttaa kun oli jo kerran raskaana?

Mä oon ajatuksen tasolla miettinyt mihin pinnasänky mahtuu ja että haluaisin jonkun ihanan unipesän. Ehdittiin me miehen kanssa jo vähän vaihtaa ajatuksia plussan tullessa siitä että remontoidaan yksi huone lastenhuoneeksi. Mutta nyt tuntuu siltä etten uskalla ennen rakenneultraa edes puhua ääneen mistään...
 
Mä söin epäsäännöllisesti mama vitamiineja jo ennen virallisen yrityksen alkua, koska raskaus oli koko ajan kuitenkin mahollinen. Nyt oon joulukuun plussasta syöny päivittäin vitamiineja, foolihappovarastot olis hyvä olla täynnä plussan tullessa :)
 
Lähetän ison virtuaalihalin.<3 Onhan tämä turhauttavaa kun elämää elää sellasissa 2 viikon sykleissä (ensin odottaa ovulaatiota ja sitten pelkää menkkoja). Mulla alkaa nyt vähän helpottaa kun menkat alkaa hiljalleen loppua ja pääsee elämään niitä jännittäviä aikoja. En malta odottaa että päästään taas peittoa heiluttelemaan. :D
Kiitos :love: itsellä on nyt pillereiden lopettamisen jälkeen ollut tosi korkea seksuaalivietti ja melkeimpä joka toinen päivä tulee touhuiltua, että siitä ei pitäis olla kyllä kiinni :D eilen ja tänään oli vasemmassa munasarjassa kovaa pistelyä, mut niin on ollut ennenkin pillereiden lopettamisen jälkeen.. Joten toiveet ei kovin korkealla ole.

Miten sun mies on suhtautunut tähän "projektiin"?
 

Yhteistyössä