Vauva 2020?<3 (Suljettu ryhmä)

Mäkin on pk-seudulta :)

Mä en oo ostanu vielä mitään vauvaan liittyvää, oon kyllä selannu jo valmiiks että minkä vaunun haluun yms. Ja haluan tän vuoden vauvapakkauksen. Mut mitää en osta ennen nt ultraa ja enemmän vasta rakenneultran jälkee
 
Jos jotain positiivista pitää ettiä, niin äskön tajusin, että toisaalta on hyvä, että meille ei syyskuussa vielä vauvaa synnykkään. Lähinnä kun meille olis ens vuoden loppuun mennessä tarkotus olla talo rakennettu (ja tämä saattaa hyvin venähtää) niin olisi joutunu tekemään tilaratkasuja nykysessä asunnossa. Meillä on kaks makkaria, mutta toinen on pyhitetty miehen kaikennäköislle vempeleille ja se on vähän pakko pitää sellasenaan, koska niitä ei yksinkertasesti saa muualle.
Alkuun vauva toki nukkuu makkarissa, mutta olis kiva vuoden ikään mennessä saada siirrettyä pois makkarista :ROFLMAO:

Nyt jos kävis tärppi, syntys vauva tammikuun lopussa, eli sais vähän enemmän aikaa tohon talo hommaan :) Toki kunhan ei nyt ihan kamalasti veny, tammi-maaliskuussa sais syntyä, jos saan tilata :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Just se synnytyksen jälkeinen tilanne pelottaa, raskausajan varmasti rakastaisin kehoani :love:

Mutta kaipa siihen synnytyksen jälkeiseen lopputulokseenkin voi omalla toiminnalla hyvin vaikuttaa. En myöskään haluaisi, että paino nousisi lopullisesti nykyisestä. Tai että mikään jäisi lopullisesti löysäksi/roikkumaan :ROFLMAO:
 
Oon myöskin ajatellut tuota raskauden jälkeistä aikaa, mutta luultavasti sopeutuisin siihen ihan hyvin. Onhan siitä kuitenkin palkintona se oma pieni. :rolleyes:

Tuohon aikaisempaan, kun sanoin pettäneeni itseni... Aina suunnittelin saavani lapsia todella nuorena ja minulla olevan muutama lapsi tän ikäisenä. Mutta ei sitä voi suunnitella...
Ja mies on hyvin tietoinen siitä, että välillä lähden kaupasta jotain mukanani :whistle:
 
Olipa hassua tajuta, ettei tosiaan enää paljoakaan ahdista ajatus vartalon muuttumisesta! Joskus nuorempana ahdisti todella paljon. Tähän varmaan vaikuttaa sekin, että todella monet mun lähipiirissä olevat synnyttäneet ovat palautuneet melko äkkiä ja näyttävät lähestulkoon samalta kuin ennen raskauttakin. Toki on poikkeuksiakin. Olis se varmaan iso järkytys jos nahka repeäisi todella pahoille raskausarville ja muutenkin koko kroppa muuttuis ihan täysin. Ehkä naiivisti uskonkin, että liikunnalla, terveellisesti syömällä ja hyvillä geeneillä vältän nämä :D Ja jos en, niin sitten en.
 
Vielä omanapailua.. Menkat ei vielä oo alkaneet, pitäisi siis alkaa hetkenä minä hyvänsä. Oon jotenkin tosi pettynyt että vielä(kään) ei tärppiä tullut, toki viime kierron pettymykseen verrattuna tää on aika kevyttä vielä. Kokoajan miettii että onko mussa joku vikana, ovuloinko esimerkiksi ollenkaan. Oon välillä tikittanut ovista mutta se on aina jäänyt vähän "kesken" mm. työvuorojen vuoksi. Kierto kuitenkin on pysynyt samana kokoajan. Ja kun kaikki muut ympärillä raskautuu mutta mä en. Mut, nää on näitä ja näitä pettymyksiä tulee varmaan olemaan vielä lisääkin mun tuurilla. :( ja tiedän, että tämä 4kk yritysaika ei ole vielä mitään, mutta se tuntuu ikuisuudelta kun on haaveillut jostain niin kauan.
 
@hanba Jep, tuttuja tuntemuksia.. Jotenkin aattelin myös sen olevan hyvä merkki, että ei ollut mitään erityisiä "oireita" tässä kierrossa kun edellisissä kierrossa oli vaikka mitä tuntemuksia. Jonkun verran oon lukenut kokemuksia että nimenomaan alkuraskaus voi olla hyvinkin oireeton niin käänsin sen tietysti mielessäni että täähän on hyvä juttu kun ei ole niitä tuntemuksia ollut.. :confused: noh, tästä on matka vaan ylöspäin, ehkä sit yk5 tärppää.. Tai ees viimeistään yk6, kun ollaan just oviksen aikaan häämatkalla Kroatiassa :rolleyes::love:
 
Meillä silloin alussa oli aikalailla joka toinen päivä vähintään, mutta nykyään muutaman kerran viikossa ja sit peitonheilutus päivinä. Tai no siis inssipäivänä ja seuraavina kahtena päivänä :whistle: välillä haluaisi enemmänkin, mutta kyllä meillä viikollakin välillä on. Se ehkä kävi ekan vuoden aikana välillä aika stressaavaksi että täytyy olla seksiä. Mutta toisaalta pidettiin taukoa, jos ei oikeesti huvittanut...
 
Rfsu on antanut paljon valheellisia haaleita viivoja, mutta toivon kyseessä olevan ihan oikea viiva :)
 
  • Tykkää
Reactions: Marttin
Vielä menkkoja ootellaan.. Ja tunnustus: tein tänään Rfsun sen herkän puikkotestin :cautious: aluksi olin näkevinäni jotain punaista viivaa mutta valkoseksi toi kyllä jäi siitä testiviivan kohdalta. Epätoivoisuus ajaa kummiin tekoihin.. Toivon et tää kierto ei nyt tästä menis enää sekaisin kun se samana on pysynyt muuten (n)
 
Samoja fiiliksiä mullakin, vaikkei edes olla aloitettu yrittämistä. Tää vie ihan liian ison osan mun ajatuksista. Meille kaiken lisäksi olisi oikeasti ihan fiksua odottaa loppuvuoteen. Aina välillä tulee päiviä, jolloin mietin, että ei hitto ei tää oikeasti ole hyvä aika. Mutta suurimman osan ajasta mietin kuitenkin, olisinpa pian raskaana. Haluaisin saada puoleksi vuodeksi tän kokonaan pois päästä.

@Marttin täällä odotellaan jännityksessä ;)
 
@Marttin kyllä siinä jotain näkyy! Mä sain kyllä kerran rfsu:n testillä mielestäni haamuviivan, mut se oli varmaan viivanpaikka koska menkat alkoi hetken päästä testin teosta.

@hanba sit vaan hyödyntään ovista hiljaisesti pimeessä peiton alle? :D Vai luuletko että miestä ei nappaa jos anoppi majailee liian lähellä?

Ja älkää nyt hyvät ihmiset heittäkö kirvestä kaivoon, kyllä se on onneksi hyvin pieni prosentti ihmisiä, jotka jäävät ilman lasta yrityksestä huolimatta. Lääketiedekin on niin kehittynyttä nykyään. Mä oon nyt jotenkin ihmeellisesti saanut psyykattua itseni niin, että kyllä me se lapsi saadaan ennemmin tai myöhemmin, ja sitä ennen koitan nauttia näistä viimeisistä vuosista parikymppisenä, nukkua yöni ja nauttia tietynlaisesta vapaudesta! :) Voisin lyödä vaikka vetoa, että vuoden sisään tästä ryhmästä kaikki onnistuvat. Ainakin tilastojen valossa näin on :D
 
@Marttin eli ymmärsinkö oikein, että sulla on menkkojen alkuun vielä 7-9pvää? Kyllähän ne herkimmät testit lupaa tuloksen jo 6pvä ennen oletettuja kuukautisia, mut nyt olisi jo tosi tosi aikainen haamu tietääkseni ja kun kyseessä Rfsu testi. :eek: Mut tee huomenna vielä uusi testi niin sekin antaa enemmän osviittaa. (y)
 
Mulla on edelleen menkat alkamatta. Ja niin outo fiilis kokoajan. Mulla ois yks digitesti kaapissa, mut en haluais sitä tähän tuhlata. Kuitenkin eilen päiväpissasta tehty Rfsu herkkä testi (se joka näyttää jopa 6pvä ennen menkkojen alkua) näytti negaa mielestäni. Tää on niiin turhauttavaa että hulluks tulee. :eek:
 
@hanba kp 31/29, viime kierto oli siis 29pvää, sitä edeltävä muistaakseni saman verran. Veikkaan että kierto nyt jostain syystä vain pitenee :unsure: ovis oli ehkä kp16-17 tuntemuksien perusteella, lopetin tikutuksen kp14 kun loppui tikut kesken ja oltiin reissussakin.
 
@Marttin just luinkin jostain että ainakin joku Rfsu testi voi tosiaan antaa haamun jo 8 päivää hedelmöittymisen jälkeen, eli ihan mahdollista että raskaana olet! Nyt vain jollain muulla testillä tekemään heti aamupissasta niin varmin tulos. Ja sitten vain odottelua. :ROFLMAO: Tsemppiä ja pidetään peukkuja että ihan oikea haamu siellä olisi ollut kokoajan :love:
 
Mun luotto tohon testiin on aika pieni, varmasti vain joku vääräviiva... Mutta tosiaan uutta testiä vaan ja nää vatsaoireet ja palelu ainakin voisi enteillä raskautta. Ja tosiaan; me ei olla edes yritetty, mutta kyllä mä silti petyn aika paljonkin jos menkat alkaa....
Mulla oli ekat raskausoireet juurikin palelu ja menkkamaiset vatsakivut, ja juurikin silloin kun ei edes yritetty :p
 
@Marttin Kyllä sulla siellä nyt selvästi jotain tapahtuu! Toi palelu kuulostaa niin tutulta, mulla meni vilunväreitä saunassakin :D Noi vatsakivut kuulostaa kyllä aika hurjilta. Mulla oli sellasta lievää jomottelua ja välillä tuli vähän kovempia kramppeja, mutta kävellessä ei sattunut eikä ollut kosketusarkuutta. Mutta tisseihin sattui kävellessäkin ja ne oli kosketusarat!

Oon kyllä kuullut että joillain on todella kovia kipuja ja niiden perusteella on epäilty kohdunulkoista ja vaikka mitä ja ihan normaali raskaus ollut kyseessä. Sun täytyy malttaa muutama päivä ja tehdä seuraavaks digitesti, joka kertoo että raskaana/ei-raskaana!
 
Tänä aamuna pregcheck testi negatiivinen. Menkat kolmatta päivää myöhässä. Mahassa muljuaa oudosti, jotain siellä nyt tapahtuu.. Ja pientä kipua on. Ja se outo tunne vieläkin.. En saa liitettyä tähän sitä rfsu herkän testin kuvaa minkä tein maanantaina. :cautious: siinä näkyi ensin punertavaa mutta myöhemmin katsottuna ei niinkään. Aloin kattoo Flo:sta että ovulaatio on saattanut ollut tosi myöhäänkin, kp 21 oli todella kovaa kipua alavatsassa ja se tuntui liikkuessakin. En tiiä mitä tapahtuu kun kaiken järjen mukaan pitäisi testissä jo näkyä jotain. Huomenna tuhlaan sen digitestin jos menkkoja ei näy ennen sitä. :eek:
 
@Marttin ja @Sanniemoi teillä on kyllä nyt niin piinaavat ajat että muakin ihan jännittää :barefoot: käyn vähän väliä kattomassa joko ois tullut jotain uutta:D

Meille ei kovin hyvää tän projektin osalta kuulu. Menkat edelleen menossa, eikä yhtään niinkuin mun normaalimenkat oli ennen pillereitä, vaan samanlaista vuotoa mitä oli pillereiden aikana. Runsasta/niukkaa vuorotellen ja veri tosi "ohutta". Missä vaiheessa kiertoa alatte yleensä tikuttamaan ovista? Mulla kierto on yleensä lyhyt (veikkaisin että nyt 24 päivää?), Ja menkat kestää sen 8 päivää ainakin ... :mad:

Mies avautui eilen, että pelkää parisuhteen muuttumista huonompaan suuntaan lapsen myötä, mikä on yksi iso syy miksi haluaa lykätä. Ei taidakkaan olla niin valmis mitä aikaisemmin puhui. Onko teillä jotain näkemyksiä tähän parisuhde -asiaan lapsiarjessa? Omia kokemuksia, muiden tarinoita, pelkoja tai mitä vaan muita ajatuksia?
 
@attitude Mun mies on ollut ains vähän sellainen "hälläväliä' tyyppinen. Joulukuussa kun päätimme alkaa lasta yrittämään oli kuitenkin iloisen oloinen ja kuuloinen että oltaisiin" pian" perhe. Tiedän että olisi varmasti mielissään kun joskus pääsen kertomaan raskaudesta. :love: toki hänelle en ole näitä kaikkia vauvahullutuksia kertonut, mutta eilen hän sanoi että olisin paksuna :ROFLMAO:

Äsken vessassa käydessä paperiin jäi haaaaaleaasti jotain punaista. Ehkäpä ne menkat nyt sit alkaisi 3pvä myöhässä.. Sitten kohti uusia pettymyksiä vaikka niin lupaavalta mielestäni vaikuttikin (n) ystäväni kertoi tänään että heille tulee tyttövauva ja meinasin hormoniryöpyissäni alkaa töissä itkemään :cry::D
 
Me puhuttiin miehen kanssa halki ja poikki asiat tuhat kertaa ja kerroin oman näkökulman. Hiljalleen miehen ajatus muuttui lapsista.

Täällä joko dpo 5 tai sitten ovis vasta tuleekin, koska munasarjaan särknyt nyt maanantaista asti ja vv holahtelee :ROFLMAO: nyt on km kierto niin en voi takuuseen mennä, että ovis ois varmasti pe ollut. Sillon oli kyllä ovis olot ja kivut.
 

Yhteistyössä