Vauva-aika ja parisuhde

  • Viestiketjun aloittaja parisuhde sucks
  • Ensimmäinen viesti
parisuhde sucks
Mies sanoo "Sitten kun vauva nukkuu paremmin, niin meillä on aikaa toisillemme. Seksiä on sitten taas ja voidaan katsoa elokuvia" Mutta mua niin epäilyttää. Kysynkin nyt miten muilla on parisuhde mennyt vauva-aikana?
Koko ajan olen väsynyt ja nukkumaan menen kun vauvakin menee yöunilleen illalla 21 aikaan. Vauva on 3kk ja seksiä ei ole ollut kertaakaan ja mä epäilen jo miehen käyvän jossain muualla kun se noin rauhallisesti ottaa. Me vietämme illat erillään ja mies ei edes tule mun luo vaikka pyytää. En jaksa enää uskoa miehen rakastamisia vaikka sanoo.

Kertokaa nyt et tää menee ajallaan ohi!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Mitä tarkoitat tuolla, että sinä ja miehesi vietätte illat erillään?
Se tekee omia juttujaan ja minä omiani/olen vauvan kanssa. Kyllä mieskin vauvan kanssa on välillä, mutta pääasiassa iltasin toisessa huoneessa/muuten vaan omia asioitaan tekee.
 
No jos mies tosiaan on vaan ymmärtäväinen sen suhteen et oot väsynyt, ei se nyt automaattisesti tarkoita et vieraissa käy..

Muuten on paha mun mitää kommentoida, koska me ollaan hoidettu parisuhdettamme koko vauva ajankin, vaikka toki muakin väsyttää niin pyrin siihen et jos vaan mahdollisuus on, se tunti lapsen nukkumaan menon jälkeen ollaan vaan miehen kanssa..Jutellaan päivästä, katotaa telkkaria, ollaan lähekkäin..Eikä se vauvan hereillä olokaan sitä lähellä oloa rajoita, ollaan lähekkäin koko perhe! :)
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Mitä tarkoitat tuolla, että sinä ja miehesi vietätte illat erillään?
Se tekee omia juttujaan ja minä omiani/olen vauvan kanssa. Kyllä mieskin vauvan kanssa on välillä, mutta pääasiassa iltasin toisessa huoneessa/muuten vaan omia asioitaan tekee.
Lähtisin tähän hakemaan muutosta... Että hoitaisitte yhessä, olisitte kolmistaan ja tekisitten asioita.. Ettei mies eristäydy vauvasta ja sinusta...
 
ap
Jonkin verran, mutta pääasiassa minä sillonkin kun mies on kotona. Ärsyttää tää tilanne todella paljon, kun tuntuu ettei miestä minä kiinnosta pätkääkään enää. En edes eilen sanonut hyvää yötä nukkuun mennessäni, kun se muutenkin vaan on omien juttujensa parissa eikä tunnu haluavan olla mun ja vauvan kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja de:
ei ole mitenkään outoa ettei seksiä ollut 3 ekan kuukauden aikana esikoisen synytmästä
Peesi.

Onhan se parisuhde toki muuttunut tässä lasten myötä. Kuopus valvoo tuonne 23 asti joka ilta. Sitten menen itsekin nukkumaan että jaksan taas heräillä tunnin, parin välein. Kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa ei ole.
Tämä on nyt tätä. Tiedän että helpottaa kunhan pienikin kasvaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Mitä tarkoitat tuolla, että sinä ja miehesi vietätte illat erillään?
Se tekee omia juttujaan ja minä omiani/olen vauvan kanssa. Kyllä mieskin vauvan kanssa on välillä, mutta pääasiassa iltasin toisessa huoneessa/muuten vaan omia asioitaan tekee.
Lähtisin tähän hakemaan muutosta... Että hoitaisitte yhessä, olisitte kolmistaan ja tekisitten asioita.. Ettei mies eristäydy vauvasta ja sinusta...

Niin kuin kirjoitin ekassa tekstissä.. Mies ei tule vaikka pyytää. Milläs muutosta teet yksin..
 
-
Meillä vauva on nyt 5kk. Seksiä harvoin, ehkä kerran-pari parissa viikossa. Koitetaan ottaa toisiamme huomioon mahdollisimman paljon, mutta aikapula on se suurin este. Meillä vauva menee puoliltaöin nukkumaan. Vauva on tississä kiini jatkuvasti, sekin tietysti rajoittaa.

Mutta ny kun vauva onjo sen 5kk, tuntuu, ettävähän helpottaa ja olisi voimia halaillakkin, kyllä se tästä elpyy pikkuhiljaa.

Itse olen ajatellut, että voin ihan hyvin uhrata omasta elämästäni tämän pienen hetken vauvalle. Muuta asiat saavat nyt hetken joustaa.
 
gr
Kun vauva menee nukkumaan, niin harrastakaa sitä seksiä. Mitä sillä väliä, vaikka väsyttää!? Onhan se seksi nyt ihan kivaa kuitenkin, eikä siihen tarvi monta tuntia käyttää. Parisuhdekin voi siten paremmin! Sen lapsen voi myös joskus antaa vaan olla siinä lattialla itsekseenkin ja voisit vaikka hetken katsoa töllöä tai jotain miehesi kainalossa. Yritä nyt olla vähän oma-aloitteinen...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja gr:
Kun vauva menee nukkumaan, niin harrastakaa sitä seksiä. Mitä sillä väliä, vaikka väsyttää!? Onhan se seksi nyt ihan kivaa kuitenkin, eikä siihen tarvi monta tuntia käyttää. Parisuhdekin voi siten paremmin! Sen lapsen voi myös joskus antaa vaan olla siinä lattialla itsekseenkin ja voisit vaikka hetken katsoa töllöä tai jotain miehesi kainalossa. Yritä nyt olla vähän oma-aloitteinen...
Et varmaan lukenut kirjotuksiani. MIES ei tule luo vaikka pyydän. SE valitsee erakoitumisen minun sijastani. Ja kyllä se eka seksikerta synnytyksen jälkeen vaatii aikaa ja tillaa.
 
...
Meilläkin meni oikeastaan lähes eka puoli vuotta niin, että minä hoidin pääasiassa vauvan. Siis toki mies auttoi, mutta hän teki iltaisin opinnäytetyötään. En halunnut kauheasti häntä häiritä. Toki tehtiin myös yhdessä koko perheen kanssa juttuja, käytiin vaunulenkeillä ym. Vauva oli myös täysimetyksellä sen 6 kk:tta, joten senkin vuoksi olin tosi kiinni vauvassa. Mutta nyt, kun vauva pärjää jo hyvin ilmankin minua, on miehestä tullut aivan erilainen isä! Heillä on vauvan kanssa jo "omia juttuja", ja minä saan omaa aikaa. Sitä aikaa on myös ihan eri tavalla parisuhteelle, kun päivissä on jo rytmiä ja vauvan nukkumaanmenoaika on aikaistunut.

Seksiä meillä oli muutaman kerran, mutta yhdyntäkivut estivät aika pitkälle sen, ennenkuin kävin hakemassa estrogeenikapselit. Ei meillä edelleenkään kovin vireää ole, mutta parempaa kohti mennään koko ajan.

Kyllä se siitä! Puhu avoimesti miehen kanssa, mutta ole myös armollinen teille. Vauva-aika on väsyttävää ja toki pitää muistaa parisuhdekin, mutta olen sitä mieltä, että vahva suhde kestää myös vauva-ajan.
 
2:den äippä
...pakko sanoo, älä ota asiasta stressiä, me ei oltu harrastettu seksii varmaan vuoteen(raskaus oli rankka ja vei halut, jota metsästin sit 6kk synnytyksen(hätäsektion) jälkeen)
Seksi halut tuli takas ihan yhtä-äkkii kuin ne oli lähtenykki...

Eli on todella normaalia ettei seksi kiinnosta taikka voimia ole sitä sit harrastaa, vaikka haluja oliski

On ihanaa ettei mun mies ainut joka on näin ymmärtäväinen!!!!!!!!!!!!!
 
raskaana
tuo on vähän huono juttu kun ette vietä aikaa perheenä, mutta aika moni mies tuntuu pitävän seksiä läheisyytenä ja seksin puutetta syynä vetäytyä pois. En oikein osaa sanoa muuta, kuin ota itse kntakstia mieheesi, käy halaamassa, kysy kuulumisia jne. pientä huomiointia.
Tosin mnä paraskin sanomaan, meillä mies osoittaa jo nyt mieltään kun esikoinen saa enemmän huomiota kuin hän ja raskaus vei minun seksihaluni. Ihan hirvittää miten huomionkipeä mies kiukuttelee vauvan synnyttyä...
 
älä huoli
Meillä meni vuosi, ennenkuin seksi tuli takaisin kuvioihin. Meillä oli koliikkivauva, ja ongelmia oli pahimman koliikkivaiheen jälkeenkin.. Olin melkoisen poikki ja limakalvot oli kuivat kuin saharan autiomaa. Ei vain haluttanut ja mies oli ymmärtäväinen. Nyt kaikki on ok. Riidelty ollaan, molemmat välillä niin väsyneitä, mutta senkin puolesta jo helpottaa. Tällä hetkellä vois sanoa, että elämä on kivaa!! :)
 
Ooo
Poika on 2,5 eikä vielä yhtäkään yötä ole ollut hoidossa muualla. Mutta kyllä parisuhde elää siinä perheen kanssa yhdessäkin, ei tarvita elämää "vauva muualla"-ajatuksella. Tätä se on tästä eteenpäin kun on myös vanhempi. Elämä muuttuu ja siiä nauttii eritavalla kuin ennen. Seksiä ei kannata miettiä sen enempää, tulee kun on tullakseen. Omalla kohdalla seksiä oli 7kk synnytyksestä (vaikea synnytys, ei haluja, ei jaksamista). Nykyisinkin edelleen mennään usein nukkumaan lapsen kanssa samaan aikaan (n. klo 21) kun ei ekrtakaikkiaan jaksa valvoe enempää. Yhteinen aika illalla -tai oma aika- olisi ihan jees, mutta nukkuminen menee sen ohi raskaan työnkin vuoksi.
Asioilla on tapana muovautua josain vaiheessa uomiinsa vauvan, lapsen, puolison kanssa, mutta paluuta entiseen tuskin koskaan tulee ihan samalla tavalla kuin ennen lasta.
 
ap
Tässä olen nämä 3kk mennyt miehen luo, tehnyt tikusta asiaa, kysellyt kuulumisia jne jne. Tänään suuttui, kun en sanonut suureellisesti hänelle kiitosta, kun oli puoli tuntia vauvan kanssa että sain siivottua.
Pelottaa että ero tulee vaikka minä se en aio moista päätöstä tehdä.
 
2:den äippä
Alkuperäinen kirjoittaja älä huoli:
Meillä meni vuosi, ennenkuin seksi tuli takaisin kuvioihin. Meillä oli koliikkivauva, ja ongelmia oli pahimman koliikkivaiheen jälkeenkin.. Olin melkoisen poikki ja limakalvot oli kuivat kuin saharan autiomaa. Ei vain haluttanut ja mies oli ymmärtäväinen. Nyt kaikki on ok. Riidelty ollaan, molemmat välillä niin väsyneitä, mutta senkin puolesta jo helpottaa. Tällä hetkellä vois sanoa, että elämä on kivaa!! :)
Juuri näin... :D
 
Ooo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tässä olen nämä 3kk mennyt miehen luo, tehnyt tikusta asiaa, kysellyt kuulumisia jne jne. Tänään suuttui, kun en sanonut suureellisesti hänelle kiitosta, kun oli puoli tuntia vauvan kanssa että sain siivottua.
Pelottaa että ero tulee vaikka minä se en aio moista päätöstä tehdä.
No jos isää pitää erikseen kiittää, että viettää puoli tuntia oman lapsensa kanssa, niin asiat ovatkin aikalailla enemmäin päin mäntyä kuin ensin ymmärsinkään. Olen pahoillani.
 
Laita tänä iltana lapsi nukkumaan, ota sen jälkeen miestäsi kädestä, vie vaikka sohvalle istumaan ja puhu hänelle suoraan miltä susta tuntuu. Yrittäkää keskustella edes yksi solmu auki, kerro että toivot häneltä ymmärrystä koska tilanne on uusi ja vaativa ja sä olet väsynyt, vakuuta että sä haluat tilanteeseen muutosta, kysy miehen mielipiteitä ja yritä ymmärtää ja kunnioittaa niitäkin.

Parisuhteen ei tarvitse kaatua vauva-arjen alle, mutta se helposti tekee sen jos jää vain odottamaan parempaa. Miehesi on päättänyt sulkeutua joten jos sä muutosta haluat, sun täytyy kahta kauheammin tehdä itse töitä. Uskon että jos saat miehen kerran puhumaan kanssasi, se lähtee siitä.

Seksi on parisuhteessa tärkeää ja koska mies ei ole fyysisesti joutunut raskautta ja synnytystä kokemaan, se rasitus voi olla hänelle vaikea ymmärtää. Yöunet on myöskin hieman eri luokkaa tissivauvan kanssa heräilevällä äidillä ja isällä joka ei yleensä joka syöttöön herää. Seksikin kuitenkin palaa suhteeseen helpommin jos vanhempien välit on läheisemmät. Kuka haluaisi panna ihmistä joka ei halua muutenkaan lähelle?

Ottakaa välillä aikaa yhdessä. Laittakaa vauva nukkumaan ja käyttäkää tunti siihen että katsotte vaikka jotain yhdessä, puhutte, olette lähekkäin, ehkä joskus jopa rakastelette. Hoidatte suhdetta :)
 

Yhteistyössä