vauva vuodelle 2013?

Niin ja itse olin lopettanut pillereiden syömisen jo yli vuosi sitten.. Tuntui aika toivottomalta kun ei vaan plussaa kuulunut pitkään aikaan, mutta sitten onneksi tärppäsi ! :) Mutta tosiaan, se tulee silloin kun sitä vähiten odottaa !
 
Tissit on EDELLEEN ihan helllvetin kipeet ja yököttää erilaiset hajut kuten alkoholi, kala, uunimakkara... Mutta testissä oli vain yksi ja ultrassa kohtuni näytti siltä että menkat on tulossa.. D: Höh. Olenpa minä tollo ku luulin niin paljon kaikkea.. No, taidan olla paisunu sit sen takia ku menkat alkaa.. :DD No, menkkojen jälkee uusia yrityksiä. Tai no, ei sillälailla yrityksiä, eihä se lapsi sit ikinä tule.. :)
 
Tuntuu kyllä siltä et menkoilla tais olla vain taukoa.. Mut miks mun NÄNNIT on näin kipeet? Kyl.ymmärtäisin jos tissit olis vaa kipeet mutta että nännit.. Ei oo ikinä enne menkkoja ne ollu kipeet. :D nooh, selviääpä se jossai kohtaa. Mut tuntu et siel neuvolas katottu asiaa hyvin.. Kehotettiin ostamaan jtn emätinpuikkoja et ne tappaa ne siittiöt sitten ni ei satu vahinkoja. :) .... Vittu, lapsi tulee ku o tullaksee! :D
 
Joo no tuolla neuvoloissa osataan kyllä olla aika ns. töykeitä aika ajoin.. Itseeni jännitti niin paljon eka neuvola reissu, kun olin lukenu niin paljon kaikenlaisia kauhutarinoita :D Mut itelläni kävi kuitenkin sitten ihan hyvä tuuri sen "neuvolatädin" suhteen :) Luulis kuitenkin heidänki sitten vähäsen edes yrittävän olla positiivisempia :D Nyt vaan yrität poistaa tuota stressaamista jotenkin :D nimittäin itse kun oot rennonpana, niin helpomminhan se sitten tärppääkin :) Eli ihan rauhallisesti vaan :D hyvähän miun on täällä huudella, mutta no jooo :D

Niin ja hei, muut jo odottavat ! Oletteko omille vanhemmillenne jo kertonut asiasta? Itse kerroin äidilleni toissapäivänä ja ikinä ole pelottanut niin paljoa ! Mutta onneksi pelkäsin ihan turhaan :) Oon kyllä niin onnellinen omasta äidistäni ! <3
 
  • Tykkää
Reactions: jjonnaaa`
mama ootko minkä ikäinen? :) sori minä kyselen tälläisiä kun unohdan kokoajan mitä kaikki kirjoittelee :D
Kiva että äitisi reagoi mukavasti... Mun pitäis kanssa kertoo omille vanhemmilleni ja tuntuu vaan etten pysty.. :/

Vaikea nauttia tästä odotuksestakaan kun ei saa kerrottua. :s Ootko mama miten pitkällä ja saitko itse millaista kohtelua neuvolassa yms? Mä oon saanu pelkästään tosi hyvää kohtelua ja yllätyin tosi positiivisesti!
 
18 oon ja raskausviikkoja nyt 9+6 :) Siis itse sain kyllä tosi hyvää kohtelua neuvolassa, ja oon hirmu ilonen että miulla on nuori "neuvolatäti", tosi mukava tapaus, joten itsekin yllätyin positiivisesti ! :)
Ja minuu kyllä kiinnostaa kuulumisten yms. vaihtelu ! Laittele vaikka täällä yksityisviestiä :--)
Voin sanoa, että paras tapa on vain sanoa se suoraan, ilman mitään kiertelyjä ja mitä luultavammin, oma äiti on sen jo huomannut käytöksestäsi, eikä se silloin tuu niin kovana järkytyksenä :) Näin miulla kävi :D Kerran se vaan kirpaisee ja sitten putoaa suuri kivi sydämeltä !
 
Nojoo, en tajua miks oltiin niin RÖYHKEITÄ siellä... Ja se oli jotenki sillai ku sanoin etten syö pillereitä kun syön masennuslääkitystäkin ni menee pääkoppa vähä sekasin (tekosyyhän tämä oli) ni heti oltii että "käyttäkääs sitä kondomia sitten."
JA mitä sitte vaikka tässä iässä hankkisi jo lapsen? Tai no, ei hankkimalla hankita mut puolivahinkohan se olisi. Ei ny yrittämällä yritetäkkää mut ei se mikää iha puhdas vahinkokaan olisi.. :)
Mutta totta, mun pääkoppa o vähä sekasin koko ajan ku tää vaikea masennus pukkaa vähä lujaa päälle. Iskee vähä väliä ahdistuskohtauksia ja kaikennäkösiä.....
Mutta olen miettinytkin että kun saisi oman lapsen, ni se auttaisi mua varmaan pitämään pään kasassa. Vaikkakin tulisi aika varmasti synnytyksen jälkeinenkin masennus, mutta ku siitä selviää ni voi että. :)
 
tänään taas tuntu niitä "viiltoja" alamasussa x) ja musta tuntuu et täs lähipäivin on ollu tai on tulossa ovis! toivotaan parasta :)) ei vaan sais liikaa alkaa stressaa... ens kuussa luulis tärppäävän ku muutetaan isompaa asuntoon ja sinne mahtuu vähän isompi sänky;)
 
Meki etitään kovasti jo isompaa kämppää, kun tää mun yksiö jää vähä pieneks... XD Mutta mä en tykkäis muuttaa toho naapurikuntaan, koska mulla on koulu vielä kesken ja INHOAN julkisilla kulkea... :( En vaa tykkää saatana siitä........... Ahistaa ne ihmiset ja plaaH! Menee järki itteensä vähä väliä ku tuntuu löytyvän kaikennäköstä vaivaa.... :/
 
niimpä.. odotan jo nii paljo ens viikkoo et tuleeks menkat vai ei :/ oonkohan kuvitellu kaiken? mun "oireet": nippailu ja viillot alavatsas, vatsan turvotus, ihmeellinen kuplinnan tunne :D?, väsymys, välillä tulee ällötyksiä, veren maku suussa...
 
No mulla itelläni nyt on se et menkkoja ei näy eikä kuulu... kyllä on niinku sellanen olo et menkat alkais, ku o välillä niin kipee alavatsa ja sillai mut sit ku menee kattoo ni ei.
Kuplintaa tuntuu alavatsassa vähä väliä, mut seki o sen tuntusta et se veri vaa tulee kauheella paineella sitte pihalle :DDDDDDDDDDD Mutku EI NÄY. Oliskoha mahollista sitte.... En tiiä. Nännit on kyl kipeet edelleen ja muutenki oon iha liia itkuherkkä nykyään ja kauhee äkäpussi jumalauta.. :D
 
Oonkohan mä liian "vanha" tänne, kun just tuli 20 mittariin? :D No kuitenkin tungen itteni tänne juttuseuran toivossa. Tähän mennessä raskautta oon kiertäny kaikki foorumit kaukaa mutta yhtäkkiä tuli kauhee tarve seilata foorumilta toiselle.. Ja tosiaan mulla on laskettu aika tammikuun ensimmäisellä viikolla 2013 eli viikkoja 33 ja vähän päälle :) Todellinen yllätysraskaus, mutta nyt oikein innoissaan odotellaan pikkuprinsessaa saapuvaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: mama_
Täällä olis kans yks, joka vois liittyä joukkoon :) Oon siis 19, mies 21. Asustellaan pk-seudulla koiran ja kissan kanssa:) Muutettiin pari viikkoa sitten isompaan asuntoon ja toivotaan, että se vähän auttais tässä vauvan tulossa ;) Virallisesti nyt on menossa yk4 ja tässä kierrossa alan pikkuhiljaa tikuttelemaan ovista, jos vaikka se vähän jeesais jotain :)

Pyörin kans tuolla vauvakuume-puolella tosi paljon, joten pahoittelen jos välillä "unohdan" kirjotella tänne:)
 
Kiva et täällä on joitain muita pk-seudulta, sellasia suht oman ikäsiä :) Kaveripiirissä ei pahemmin mun tietojen mukaan oo yrittäjiä ja mekin ollaan oltu tästä ihan hiljaa, niin kaikille on varmaan yllätys kun jossain vaiheessa aletaan odottamaan :)

Ootteko muuten miettiny nimiä? Meillä on pojalle nimi, etunimi tulee miehen parhaan kaverin mukaan, joka poistui täältä oman käden kautta vuos sitte ja toinen nimi on sitte mun suvussa kulkeva nimi :) Ja sukunimikin tulee mun mukaan, meillä on niin pieni suku :) Tytön nimistä ei oikeen oo mikään vielä iskeny :)
 
Heippa. Liityn tähän keskusteluun ehkä vähän myöhässä, mutta liitympä nyt kuitenkin. Toivoisin olevani raskaana. Kertokaapa onko se mahollista, seuraavia oireita olen ihmetellyt ja tullut siihen tulokseen että ne saattaisivat olla raskauden merkkejä.: Aluksi rinnat kipeyty ja niitä aristi ja aristaa edelleen todella paljon. Ne siis kipeyty joskus reilu viikko sitten. Silloin tällön lähiaikoina minulla on ollut outoja huimaus ja vilunväristyskohtauksia. Alavatsassa on jatkuvasti omituinen paine ja sitä nipistelee ikävästi. Menkat on nyt kolme tai neljä päivää myöhässä eikä niitä kuulu eikä näy eikä varsinkaan tunnu että ne alkais. Mutta petyin pahasti, kun tänä aamuna tekemäni raskaustesti näytti NEGAA! :(( Olin jo melkein varma että olen raskaana.. kuinka luotettavia ne on? Onko kokemuksia?
 
e-pillereiden pois jättäminen voi aiheuttaa epäsäännölisen kuukautiskierron ja sen takii sulla voi olla menkat myöhässä.. oireet kyl kuullostaa siltä kun olisit raskaana mut jos teit testinki nii luulen ettet oo :/ eiks tullu ees haamuviivaa? mullakin on toiveissa raskaus ja oon huomannu seuraavii oireita: nipistelyy alavatsas, kuplintaa, paineentunnetta, turvotusta, välillä nännit kipeet, mielialan vaihteluu.. ym. luultavasti kuvittelen vaan tai jotain kun mullakin testi näyttäny negaa...
 
pinkku :hug:

täällä olis meneillään "parhaat" päivät, mut ei oo niitä saatu oikein hyödynnettyä, kun mies on yöt töissä... se on aina niin väsyny ja nukkuu melkeen siihen asti, kunnes taas lähtee töihin, niin ei tässä oo paljoo ehditty hyödyntelemään päiviä. vähän harmittaa... ehkä huomenna, kun sillä on vapaa? :p onneks ovistestit ei vielä oo hälyttävän vahvoja, niin ei olla vielä myöhässä liikkeellä :)
 
wuhuu! Pakko tulla tännekkin kertomaan että tänään poksahti 12+0 :) Me ei ees oikeestaan yritetty pahemmin vauvaa saada, vaan lähinnä ajateltiin että jos on tullaakseen niin tulee vaan :D Ei kannata ottaa ainakaan stressiä siitä :O Sehän voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista :)
Onnea yrityksille :)
 
  • Tykkää
Reactions: mama_
Jännittää ihan kamalasti kun huomis aamuna olis ensimmäinen ultra... Ja nyt oon sitten alkanut stressaamaan, että entä jos kaikki ei olekaan niin kuin pitäisi.. Tuolle äijälle kun sanoin, että entä jos, niin sieltä tuli vaan että stressaan liikaa ja yms. Mut ei miun mielestä tuollasesta asiasta voi edes liikaa stressata, kun ei vaan voi tietää.... Jännittää ja pelottaa kamalasti.. Mut pitää vain toivoa parasta.. :--)
 

Yhteistyössä