Vauvakuumeilijoiden painonpudotusketju

Paino on pudonnut 85 kiloon! Normaalipainon rajaan 77kg nyt siis matkaa 8kg. Edellinen yrityskierros ei tuonut viela uutta raskautta, mutta nyt tassa kierrossa yritan taas uudestaan. Kova terveysintoilu ja terveellinen painonpudotus meneillaan!
Harmi, että edellinen kierto ei tuonut uutta raskautta. Tiedättekö vielä, milloin seuraava siirretään? Tsemppiä teille <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Ehdottomasti pyytaisin myos toista laakaria tutustumaan asiaan. Kilpirauhasen vajaatoiminta ei ole valttamatta sellainen sairaus, johon voi vaikuttaa painonpudotuksella. 3.5 on todella korkea arvo ajatellen raskauden yritysta ja raskautta. Kilpirauhasesta on linkki esim. kohtukuolemiin. Oma hedelmoityskinikkani on sita mielta, etta arvon tulisi olla lahella ykkosta. Itsellani oli tuollaisia vaihtelevia arvoja, kun laakitys aloitettiin, ja raskauden aikana laakitysta nostettiin kahdesti. Nyt raskauden jalkeenkin otan 100 mikrogrammaa paivassa. (Raskauteni paattyi valitettavasti kohtukuolemaan, jolle ei loydetty syyta.)

Eli koko ajan minulla on paino laskenut ja laakitysta silti jouduttu nostamaan. Ei yhteytta painoon sinansa. Tosin painonpudotus saattaa helpottua, kun saat laakkeet.

Kylla sita laakitysta ehtii myohemminkin alentaa. Nyt tarvitset kunnon laakkeet. Tsemppia!
Minulla tosiaan aloitettiin thyroxin-lääkitys joulukuussa. Ja tsh pudonnut todella vähän koko ajan, myöskään tv-4 ei ole kummemmin parantunut. Vasta-aineet on ok. Pieni annostus edelleen, 50 mikrogrammaa päivässä.

En tiedä miten nämä asiat menevät, mutta voinko ottaa vain johonkin toiseen lääkäriin yhteyttä, kysyä mielipidettä ja ottaa omaan lääkäriin sitten taasyhteyttä. Tämä, joka nyt vastasi, ei ole oma lääkärimme. Tai ehkä odotan, kun oma lääkäri palaa töihin, en tosin tiedä milloin se tapahtuu.

Painon kanssa ollut aina ongelmia, myös väsymystä ja alakuloisuutta. Syksyllä, kun sain tietää vajaatoiminnasta, sain tavallaan lohdutusta, voisiko kilpirauhasen vajaatoiminnalla olla vaikutusta kaikkeen tähän. Kiitos kun kommentoit asiaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Minulla tosiaan aloitettiin thyroxin-lääkitys joulukuussa. Ja tsh pudonnut todella vähän koko ajan, myöskään tv-4 ei ole kummemmin parantunut. Vasta-aineet on ok. Pieni annostus edelleen, 50 mikrogrammaa päivässä.

En tiedä miten nämä asiat menevät, mutta voinko ottaa vain johonkin toiseen lääkäriin yhteyttä, kysyä mielipidettä ja ottaa omaan lääkäriin sitten taasyhteyttä. Tämä, joka nyt vastasi, ei ole oma lääkärimme. Tai ehkä odotan, kun oma lääkäri palaa töihin, en tosin tiedä milloin se tapahtuu.

Painon kanssa ollut aina ongelmia, myös väsymystä ja alakuloisuutta. Syksyllä, kun sain tietää vajaatoiminnasta, sain tavallaan lohdutusta, voisiko kilpirauhasen vajaatoiminnalla olla vaikutusta kaikkeen tähän. Kiitos kun kommentoit asiaa
Hei! Menisin varmaan yksityiselle laakarille, varmasti saat uuden reseptin, jos kerrot heille vauvahaavesta. Minullakin aloitettiin 50mikrogrammalla ja ilmeisesti oli lopulta liian pieni annos, koska tarvitsi nostaa. Tsemppia!
 
Harmi, että edellinen kierto ei tuonut uutta raskautta. Tiedättekö vielä, milloin seuraava siirretään? Tsemppiä teille <3
Syon nyt taas Progynovaa, etta jos siis limakalvo kasvaa hyvin, niin sitten siirto olisi varmaankin 7. tai 8. toukokuuta!

Nyt talla hetkella nautiskelen erilaisista detox-vihanneksista kuten punajuurimehu yms. Kasittaakseni kai tassa vaiheessa niita voi esimerkiksi viikon verran syoda? Jos ja kun sitten lopetan ajoissa ennen alkionsiirtoa ja muistan juoda paljon vetta!
 
Hei! Menisin varmaan yksityiselle laakarille, varmasti saat uuden reseptin, jos kerrot heille vauvahaavesta. Minullakin aloitettiin 50mikrogrammalla ja ilmeisesti oli lopulta liian pieni annos, koska tarvitsi nostaa. Tsemppia!
Kiitos, yksityisellä olemmekin tällä hetkellä. Käyn yksityisellä myös ottamassa verikokeet, joka tapauksessa maksan itse sen. Voin mennä ilman lähetettä. Mutta löydän kyllä muualtakin lääkärin, jota voisi konsultoida. Kiitos vinkistä ja tsempeistä :)

Onnea teille tulevaan siirtoon, toivon onnistumista <3 ja olet tehnyt hienoa työtä painonpudotuksen kanssa :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Maanantaina menen nyt sitten ultra-aaneen, ja jos kaikki on hyvin, tulee sitten pakastealkion siirto suunnilleen toukokuun 7. paivan tienoilla. Nyt sitten yritan keskittya kavelemiseen, terveelliseen ravintoon ja myos alan tassa keskittya henkiseen puoleen. Jos kohtu uskaltaisi sitten ajatella, etta ON ihan turvallista ottaa vastaan sellainen alkio ja kasvattaa se...! ❤ Olenkin kiinnostunut, jos jollakulla on jotain vinkkia henkiseen valmistautumiseen.
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Syon nyt taas Progynovaa, etta jos siis limakalvo kasvaa hyvin, niin sitten siirto olisi varmaankin 7. tai 8. toukokuuta!

Nyt talla hetkella nautiskelen erilaisista detox-vihanneksista kuten punajuurimehu yms. Kasittaakseni kai tassa vaiheessa niita voi esimerkiksi viikon verran syoda? Jos ja kun sitten lopetan ajoissa ennen alkionsiirtoa ja muistan juoda paljon vetta!
Korjaus - enpa sitten aloittanutkaan detoxia, kun kuulin CNY Fertility:n webinaarissa, etta detox kannattaa tehda esim. nelissn kuukautta ennen alkionsiirtoa - ei samassa kierrossa, koska kohdun limakalvo on myos yksi erityksen ‘valine’. Eli jatin punajuurimehun ja detox-teen hamaan tulevaisuuteen!
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@Rusakkonen kiitos, kun tarkensit vielä tuota detox-asiaa. Hyvä tietää.

Minulla ei ole alkionsiirtoa ajatellen antaa henkisen valistautumisen vinkkejä, mutta muuten elämässäni käytän paljon erilaisia keinoja valmistautua henkisesti erilaisiin tapahtumiin ja käsitellä tunteita. Teen mielikuvaharjoituksia. Ajattelen lempeitä ja myönteisiä ajatuksia. Palleahengitys on hyvä keino. Ja niin syvään hengittäminen, että nivusissa asti tuntuu. Sitä pitää harjoitella jonkin aikaa. Ulospäin pidentää hengitystä, rauhoittaa. Olen opetellut myös akupisteitä, jotta voisi kokeilla itsehoitoa rentoutukseen ja toisaalta taas vireystilan nostamiseen. Mielenkiintoisia asioita ja kaikkea olen halunnut kokeilla mielenrauhan edistämiseksi.

En ole vielä soittanut lääkääriin kilpirauhasasioissa. Pitää vähän kerätä ajatuksia ja miettiä terveellisempia elämäntapoja. Mukavasti on kyllä nyt mennyt syömiset ja liikkuminen.
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Sellaista tietoa, etta jos joku muukin kuin mina etsi taman matkan henkiseen puoleen tukea, niin nyt on tallainen ilmainen Focus on Fertility -sarja luentoja yms. menossa Facebookissa. Jarjestajana on Sarah Holland, The Fertility Mindset. Joka paiva on sessio (niin kauan, kuin tama maailman koronasulkeutuminen kestaa), jossa Sarah haastattelee ekspertteja ja he opettavat katselijoille tekniikoita. Kaikki videot ovat saatavilla myos jalkeenpain Facebookissa. Itse alan nyt tutustua tuohon sarjaan enemmankin. Suosittelen.

Toinen, mita suosittelen, on Gabriela Rosa, australialainen hedelmallisyysekspertti - loytyy netista googlaamalla. Hanella on hyvia kirjoja ja myos Fertility Challenge -kurssi, joka oppii todella paljon. Tein juuri tuon kurssin ja olen muutenkin tutustunut hanen luentoihinsa ja kirjoihinsa nyt tammikuusta, ja olen onnistunut mm. pudottamaan pois kaiken kofeiinin ja ylimaaraisen sokerin, gluteenin ja maidon. Suosittelen tutustumaan!
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Hyppään tänne mukaan. Painoa haluaisin saada n.10kg pois. Viimeisen vuoden aikana kertynyt useampi kilo ja osa edellisten raskauksien jälkeen jääneitä. Mulla on tällä hetkellä valtavan epämukava olo ja en viihdy kehossani. Tunnen häpeää omasta kehostani.. olen tunnesyöjä ja tykkään makeasta. Huomenna ajattelin käydä puntarilla ja ottaa mitat. Tavoitteena että syksyyn mennessä olisin saanut 4kg pois jotka on tulleet nyt kun olen työskennellyt kotona koronan vuoksi ja liikkunut entistä vähemmän.
 

Yhteistyössä