Vauvakuumeilijoiden painonpudotusketju

@mimmi92 Voisko se psyllium ummettaa?

@jonxu Kaikki varmasti sortuu ajoittain. Uusi päivä vaan huomenna ja takas polulle :)

Kaveri lähti mun kanssa herkkulakkoon helmikuun loppuun. 50€ panos: jos sortuu tässä 1,5kk aikana, niin toisen tilille tuo summa. Jatkossa kyllä sitten kohtuullinen herkuttelu on sallittu. Tuo vähän ekstraa motivaatioon, oon muutenkin aika pihi :LOL:
 
@jonxu vau aika paljon lähti, onneksi yksi päivä ei pilaa projektia!
itsellä vaan repsahdukset tuppaa venymään viikoksi, eikö itsekuria tahdo löytyä enää millään.

@Disco Volante tuommoinen panos voisi olla itsellekin hyvä :D

Vatsa taas toimii, mikä lie jumi oli..
Paino 67.8kg eli - 1kg/vko

Mitat oli tasan samat, ehkä otankin ne vain kerran kuussa kun ei kovin nopeasti ainakaan mulla sentit katoa. Täällä olisi myös 6vko päästä yhdet juhlat tulossa joihin olisi "pakko" saada itseä kapeammaksi, jos meinaan johonkin mekkoon mahtua. Nyt ei siis mitään toivoa, vuosi sitten meni ihan hyvin päälle. En haluaisi ostaa isompia tilalle.
 
@Disco Volante hyvä huomio tuo Uni tavoite. Mulla tavoitteena nukkua väh. 7 tuntia yössä, jotta voin herääväni levänneenä. Huomaan sen koko päivässä, jos uni on jäänyt vajaaksi. Silloin tulee herkemmin naposteltua ja syötyä isompia annoksia. Usein menen nukkumaan klo 22-23 ja riippuen työvuorosta, onko aamu vai iltavuoro, monelta pitää herätä.

Ei oikein hyvin lähtenyt mun tavoitteen saavuttaminen. Tuli vieraita ja herkkuja omi pöydässä ja sit kaapissa vielä jouluherkkuja. Niitä tällä viikolla tuhottu ja lopputuloksena viikon mittaus, 1 kg + edelliseen mittaukseen. Tiesin, että pitäisi välttää, jonka jälkeen se kuuluisa "mutta". Uudella motivaatiolla seuraavaan viikkoon.
 
No niin nyt onnistuu näppiksen käyttökin.

Viime viikolla siis lähti turvotus yhdessä yössä, mutta jonkin verran nesteitä palasi takaisin. Itse en tältä erää välttele hiilareita, ja nehän sitovat nestettä. Painon heittely on kuitenkin normaalia ja ihan ok mulle. En tiedä mittailenko joka viikko, mutta nämä ovat mitat ilman turvotusta.

Liikuntatavoite onnistui, 2 x puntti ja 1 x spinning. Koirien kanssa kerran päivässä vähän pidempi lenkki. Vedenjuonnin lisääminen onnistui myös, mutta nukkuminen ei. Vuorokausirytmi on edelleen joulun jäljiltä sekaisin, kukun myöhään yöhön. Yritän nyt tsempata tässä.

Tervetuloa @Ilona Eloisa!

Oletteko muuten miettineet jotain palkintoja itsellenne pienistä onnistumisista? Jotain mikä ei liity ruokaan :D Pää lyö itsellä ihan tyhjää. Vaatteita ei tässä projektin aikana viitsi ostaa, enkä nyt keksi mitään mitä tarvitsisin.
 
Seurasin tätä jo aiemmin, mutta ajattelin, että liityn mukaan vasta uuden kierron alkaessa. Lapsettomuustutkimukset menossa ja odotamme tietoa mahdollisista hoitomuodoista.

Olen ollut painoindeksin mukaan normaalipainoinen viimeksi yli 10 vuotta sitten, lähellä normaalipainoa viimeksi kolme vuotta sitten. Olen harrastanut aiemmin kuntosalia 4xvk ja siihen päälle vielä jumpat, lenkit yms ja syönyt terveellisesti. Eli joskus olen ollut hyvässä kunnossa. Ihannepaino olisi 67 kg bmi:n mukaan, mutta luulen, että minulle hyvä olisi 73 kg, silloin olisin jo normaalipainoinen.

Kun katson peiliin, en näe, että olisin niin isokokoinen. Minulla on ihan hyvä olla kehossani ja jaksan tehdä asioita, mutta olen voinut paremminkin.

Paino tänään 92kg, bmi 31.5. Eli noussut entisestään syksystä, jolloin oli ensikäynti lapsettomuustutkimuksissa. Vyötärönympärys 97cm.

Tästä päivästä eteenpäin pidän huolen, että syön säännöllisesti 3 tunnin välein ja juon riittävästi vettä. Suurin tekeminen on varmasti ruokavaliossa ja sen korjaamisella saan muutoksia aikaan. Vähennän hiilareiden määrää, koska niitä tulee tällä hetkellä todella paljon suhteessa siihen, että en liiku kovin aktiivisesti. Jätän myös herkuttelun pois, synttäreillä tms voin ottaa kakkua, mutta en osta enää useaa kertaa viikossa herkkuja kotiin. Käyn lenkillä jo nyt päivittäin, mutta lenkkien pituutta voin lisätä. Alan käymään uudestaan salilla, en kuitenkaan uskalla asettaa tavoitteeksi käydä salilla neljästi viikossa, kun nyt en edes kerran ole pystynyt käymään. Nukun tällä hetkellä hyvin, joten se saa pysyä ennallaan. Tavoitteena on saavuttaa normaalipaino, mutta raskaushaave huomioiden en osaa asettaa tavoiteaikaa - toivon kovasti että olisin jo tämän vuoden puolella raskaana. Kaikki paino ja sentit, mitä saan pois, on eteenpäin.
 
Mä en usko, että tarvitsen erikseen tsemppipalkintoa, mulla on sen verran paljon ylipainoa, että parantuva olo ja kenties painonpudotuksen seurauksena alkanut raskaus riittävät mainiosti.

Mä oon ilmoittautunut mm. vesijumppa ryhmiin liikunnan lisäämiseksi. Nyt vähän harmittaa kun alku kangertaa pitkittyneen flunssan vuoksi.

Haasteita tuottaa ruokavalio, mun työ on vähän sellaista ettei kaupassa käyntiin ja ruoanlaittoon oikein löydy aina paukkuja kotona. Täytyy kuitenkin ärtyvän suoliston vuoksi aika tarkkaan syynätä, mitä syö.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Olen paassyt nyt talla viikolla mukaan ilmaiseen maakunnassani toimivaan painonpudotusprojektiin. Tapaan ravitsemusterapeutin viikoittain 12 viikon ajan ja olen nyt parantanut ruokavaliotani. Lisaksi pyrin kavelemaan 30 minuuttia paivassa. Paino on jo hiukan pudonnut - tanaan punnitessa 97.5. Ensimmainen tavoite 95 kiloa, lopullinen tavoite 79 kiloa, jolloin olen normaalipainossa.

Palkinto on kiva ajatus - pitaa miettia, mita haluaisin itselleni ostaa! :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Tänään syömiset onnistuneet hyvin. Herkkuja haluttaa silti vähän väliä. Olen koukussa näemmä. Ehkäpä nopeasti kuitenkin herkkuhimo katoaa. En ole liikkunut tänään ollenkaan, ollut kovat kuukautiskivut. Toki kevyt liikunta voisi auttaa, mutta tänään ei ole pystynyt.
 
Tervetuloa kaikille!
Hienoja pudotuksia ja tsemppiä niille joiden itsekuri ei ihan tällä viikolla riittänyt!

Hmm enpä oikein keksi mitään tavoitteen saavuttamis palkintoa. Yleensä jonkin tavoitteen palkinnut juuri hyvällä ruualla.. Kehonkoostumus mittauksessa olisi kyllä kiva joskus käydä, en siis ole koskaan käynyt eikä mitään hajua rasvaprosenteista tms.
Uiminenkin olisi tosi kivaa, sitä jaksaa tehdä pitkään. Harmi vaan että omassa kaupungissa ei ole uimahallia ja töiden jälkeen pakko tulla aina suoraa kotiin hakemaan lapset hoidosta.

Täällä myös nukkumistavoitteena 7h, arkisin kun jää usein alle 6h kun herätyskello soi aina 4.45 eikä iltaisin malta mennä ajoissa nukkumaan. Melko hyvin nyt laihdutuksen alettua toteutunut.

Viikonlopun ruokailut meni suunnitelmien mukaisesti, ei repsahduksia, eikä mielitekoja, vaikka menkatkin alkoi. Ihme juttu, yleensä ihan järkyttävät syömishimot silloin.
 
  • Tykkää
Reactions: Disco Volante
Ei se mennytkään ihan niinkö strömsössä.. Yhden päivän sortuminen johti koko viikonlopun sortumiseen :unsure: paska itsekuri näköjään. Huomaan, että mulla on myös motivaatio ongelmia. Kyllähän sitä luulis, että se vauva motivois, mutta kun tätä vauva haaveilua on jatkunut jo 2.5 vuotta niin eipä sitä motivaatiota sen saralta enää ole. (n)

Tästä kuitenkin uuteen yritykseen jälleen kerran. Hyvää alkanutta viikkoa ja tsemppiä kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Tsemppiä @jonxu! Oisko sulla mitään muuta motivaatiota painonpudotukseen kuin vauva? Itselläkin se tuntuu yhä kaukaisemmalta, kun tässä on jo yli 1,5v yritetty. Siis on ruvennut ajattelemaan, ettei sitä ehkä koskaan tule. Koitan motivoitua kunnon kohenemisella ja vaatteisiin mahtumisella, vaikka tietysti lapsihaave on koko painonpudotusprojektin takana ja häämöttää siellä kaiken aikaa.
 
Tsemppiä @jonxu! Oisko sulla mitään muuta motivaatiota painonpudotukseen kuin vauva? Itselläkin se tuntuu yhä kaukaisemmalta, kun tässä on jo yli 1,5v yritetty. Siis on ruvennut ajattelemaan, ettei sitä ehkä koskaan tule. Koitan motivoitua kunnon kohenemisella ja vaatteisiin mahtumisella, vaikka tietysti lapsihaave on koko painonpudotusprojektin takana ja häämöttää siellä kaiken aikaa.
No sepä se ko tällä hetkellä ei ole muuta tai ainahan olis kiva mahtua vaatteisiin tms. Mutta ei sellaista, mikä tässä hetkessä motivois tarpeeksi. ja tämä painonpudotus on pakollista hoitoa varten. Siksi se onki niin pakkopullaa.. :unsure:
 
@jonxu Saako udella, oletko ollut millaisella kuurilla? Mietin siis vaan, voisko olla mahdollista että tahti on ollut liian kova, ja sen vuoksi sitä on vaikea ylläpitää, ja jokin pienempi muutos voisi olla tässä tilanteessa helpompi toteuttaa? Nuo lapsettomuushoidot on oma riippansa jo itsessään, joten ymmärrän kyllä paremmin kuin hyvin, että kaksi isoa päällekkäistä projektia vie mehut ja voivat olla jopa mahdottomia.

En halua udella enkä besserwisseröidä, vain tsempata. Yleensä tavoitteiden saavuttamisessa auttaa suuren tavoitteen lohkominen pienempiin osiin, ja itsensä palkitseminen noista pienistä onnistumisista. Nämä vaikuttaa kai kaikenlaisiin aivokemioihin :cautious: Mulle on yleensä missä tahansa jutussa tärkeää että en yritä liian suurilla muutoksilla vaan pikku hiljaa, sitten vähitellen voi nostaa kierroksia. Toki tämä on tosi henkilökohtaista, että mikä toimii kenellekin. Mulla iso riski on väsähtäminen, kun virta sitten yhtäkkiä loppuu - tästä on runsaasti kokemusta aiemmista yrityksistä. Yritän sitä nyt hallita pienillä muutoksilla.
 
Kolmisen kuukautta ollut meillä toiveissa pikkusisarus 1v esikoiselle. Miehen kaa sovittiin että nyt palataan takas ruotuun kun molemmat ollaan ennen vauvavuotta oltu paljon aktiivisempia. Ja se kyllä näkyy molemmilla painossa :LOL:

Itellä tuli joku 13 kg painoa raskausaikana ja synnytyksen jälkeen jäi vaan pari kiloa mut nyt tän vuoden aikana on pikku hiljaa alkanut taas lähestyä samat lukemat kun viimeisillään raskaana, ei hyvä o_O Voi olla vaikutusta raskautumiseen ja mieluummin sieltä normaalipainosta lähtisi uuteen raskauteen mikäli sellainen meille vielä suodaan.

Kahden vuoden tauon jälkeen aloitin 2 viikkoa sitten taas tanssiharrastuksen kerta viikkoon, lisäksi käyn joogassa kerran viikossa ja muuten liikkumista fiiliksen mukaan lenkkeillen ja nostelen tuota reilu 10 kg kahvakuulaani (eli lastani.)

Ostin 8 viikon startti valmennuksen josta alkoi nyt toinen viikko. Tän kahden viikon aikana on lähtenyt vajaa 5 kiloa painosta, eli turvoksissa ollaan oltu :LOL:
Tavoitteena normaalipainon yläraja, eli siihen matkaa vielä kymmenisen kiloa tän 5 kilon jälkeen. Mun ikuisuustavoite jossa en siis ollut ennen raskauttakaan, vaan joskus muutamia vuosia sitten.

Minua motivoi kevyempi olo ja että omat vanhat lempivaatteet mahtuis taas päälle puristamatta.

Toivon kaikille energiaa ja motivaatiota painonpudotukseen!
 
@jonxu Saako udella, oletko ollut millaisella kuurilla? Mietin siis vaan, voisko olla mahdollista että tahti on ollut liian kova, ja sen vuoksi sitä on vaikea ylläpitää, ja jokin pienempi muutos voisi olla tässä tilanteessa helpompi toteuttaa? Nuo lapsettomuushoidot on oma riippansa jo itsessään, joten ymmärrän kyllä paremmin kuin hyvin, että kaksi isoa päällekkäistä projektia vie mehut ja voivat olla jopa mahdottomia.

En halua udella enkä besserwisseröidä, vain tsempata. Yleensä tavoitteiden saavuttamisessa auttaa suuren tavoitteen lohkominen pienempiin osiin, ja itsensä palkitseminen noista pienistä onnistumisista. Nämä vaikuttaa kai kaikenlaisiin aivokemioihin :cautious: Mulle on yleensä missä tahansa jutussa tärkeää että en yritä liian suurilla muutoksilla vaan pikku hiljaa, sitten vähitellen voi nostaa kierroksia. Toki tämä on tosi henkilökohtaista, että mikä toimii kenellekin. Mulla iso riski on väsähtäminen, kun virta sitten yhtäkkiä loppuu - tästä on runsaasti kokemusta aiemmista yrityksistä. Yritän sitä nyt hallita pienillä muutoksilla.
Liian tiukalla, mutta deadline lähestyy liian pian, että vois ottaa rennommin. (n) mutta kyllä se tästä :)
 
@jonxu tsemppiä kovasti, toivon sinulle onnistumista painonpudotuksessa hoitoja ja raskautta ajatellen!

Mulla vasta toinen päivä menossa tätä uutta terveellistä elämää, mutta tuntuu, että nyt oikeasti voin onnistua. Yksi ateria ei mennyt ihan putkeen tänään, mutta ajattelen että tästä taas noustaan. Kokonaisuudessaan ruokailut olleet pielessä nyt pari vuotta, jos saisi edes sen 80% syömisestä järkeväksi, niin se olisi todella hyvä juttu jo (y) söin terveellisen aamupalan, eväät töissä, illasta nyt söin vain liian raskaasti. Sekin oli jo hyvä, että aamupala onnistui ja töissä myös säännöllinen syöminen terveellisillä ja ravitsevilla eväillä.
 
Miten sujuu pudottajilla? Havahduin siihen, että säännöllisestä syömisestä on tullut jo ihan rutiinia, on siis jollain tapaa automatisoitunut illallakin. Olo on virkeä ja tällä viikolla olen kaikkina öinä nukkunut n. 7h, tänään jopa 8h koska jäin kotiin pitämään etäpäivää. Hyvin siis menee! ...paitsi että paino ei ole enää hievahtanutkaan :eek: Mutta en stressaa, perstuntuma ois että vyötärö olis silti vähän kaventunut. Jatkan siis näillä, kävi miten kävi. Syömisiä ehtii kiristelemään myöhemmin jos täytyy.
 

Yhteistyössä