Vauvan hidas motorinen kehitys

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meidän tyttö on 5,5 kk vanha ja motorinen kehitys on ollut hidasta. Hän ei esim. ole kääntynyt edes kyljelleen vielä. Fyssarille ollaan piakkoin menossa.
Tyttö siis vaan makaa selällään ja tarkastelee ympäristöään. Meillä on toinenkin lapsi, joten en ihan joka hetki voi olla aktivoimassa vauvaa. Huolettaa, että jos vauvan kanssa ei leiki kukaan, hän usein vaan lepää selällään tai vatsallaan ja imee peukaloa ajatuksissaan kuin unessa pitkiä aikoja kunnes joku tulee juttelemaan hänelle. Sitten vauva on ihan pirteä ja hymyilee ja juttelee. Onko kenelläkään samanlaista ja samoin toimivaa vauvaa? Mietin, että jos itse makaisin kaikki päivät selällään lattialla niin yksin ollessa varmaan huutaisin turhautuneena tai leikkisin jotain...
 
Hmm... en ole fyssari mutta tuo voi mennä vielä normaalin rajoihin. Tiedän yhden vauvelin jolla ei oo mikään kiire minnekään, oppinee ehkä 1,5-vuotiaana kävelemään. Mutta on sitäkin virkeämpi seurustelemaan ihmisten kanssa.

Tarttuuko sun vauvasi helistimeen, viekö suuhun? Kannatteleeko päätään hyvin?
 
vierailija
Hmm... en ole fyssari mutta tuo voi mennä vielä normaalin rajoihin. Tiedän yhden vauvelin jolla ei oo mikään kiire minnekään, oppinee ehkä 1,5-vuotiaana kävelemään. Mutta on sitäkin virkeämpi seurustelemaan ihmisten kanssa.

Tarttuuko sun vauvasi helistimeen, viekö suuhun? Kannatteleeko päätään hyvin?
Tarttuu helistimeen ja kannattelee päätään, mutta nämä taidot opittu vastikään eli aika myöhään.
Tiedän, että monet vauvat oppivat kääntymään vasta puolen vuoden rajapyykin jälkeen ja itsekin olen ollut myöhäinen kehittyjä, joten en ole siitä niin hädissäni.
Huolestunut olen siitä, että tyttö olla möllöttää kuin puoliunessa, eli ei yritä aktivoida itseään mitenkään: makaa peukalo suussa vaan.
 
vierailija
Tarttuu helistimeen ja kannattelee päätään, mutta nämä taidot opittu vastikään eli aika myöhään.
Tiedän, että monet vauvat oppivat kääntymään vasta puolen vuoden rajapyykin jälkeen ja itsekin olen ollut myöhäinen kehittyjä, joten en ole siitä niin hädissäni.
Huolestunut olen siitä, että tyttö olla möllöttää kuin puoliunessa, eli ei yritä aktivoida itseään mitenkään: makaa peukalo suussa vaan.
 
vierailija
Mietin oisko sitteriä jota vois siirtää vaikka keittiöön tai sinne missä muut on, innostuisko vauva sitten enemmän ympäristöstä? Tai miten suhtautuu yläpuolella roikkuviin leluihin? Huomioiko,seuraako, yrittääkö tarttua jne. Tiedä sitten onko asiassa vielä selvittämisen tarvetta (meillä 4 ladta ja kaikkien kehitys ollut yksilöllistä) mutta toisaalta hyvä että lähdetään tutkimaan. Siitä saa mielenrauhaa itselle Avoimin mielin vaan apu vastaan. Tsemppiä!
 

Yhteistyössä