Vauvan kääntymisestä

  • Viestiketjun aloittaja "Murunen"
  • Ensimmäinen viesti
"Murunen"
Tyttövauvamme on nyt viikkoa vaille 6kk eikä hän vieläkään käänny itse vatsalleen.Hiukan ennen 4kk ikää hän pääsi pari kolme kertaa itse vatsalleen,tosin käsi jäi vatsan alle.Samoihin aikoihin hän liikkui lattialla kovasti,vaihtoi leikkialustalla paikkaa ja pyöri puoli ympyrän.4 1/2kk iässä kieppui kovasti kyljelleen mutta ei kääntynyt vatsalleen.Nyt lähinnä vain makaa lattialla kädet sivulle levitettynä,muutaman kerran saattaa kääntyä itse kyljelleen,ei pyöri enää puoliympyrää eikä pääse itse vatsalleen.Jos hänet kääntää kyljelleen niin siitä punnertaa itsensä vatsalleen,kannattelee ihan hyvin päätään ja hetkittäin yrittää jaloilla tehdä ryömimisliikettä.Tarttuu kyllä leluihin ja siirtää kädestä toiseen,tavoittelee selällään ollessa varpaitaan.Punnertaa sylissä itsensä istuma-asentoon ja on hyvässä katsekontaktissa.Jäntevä tyttö.Mutta tuo kääntymättömyys huolettaa ja muutenkin liikkumisen väheneminen,tilalla siis kädet levällään pötköttely.Huolestutta,että kyse on jostain vakavammasta neurologisesta sairaudesta mahdollisesti.Kovasti siis häntä ollaan houkuteltu kääntymään,pidetty vatsallaan,käännetty kyljelle jne.Mistä voisi olla kyse?
 

Yhteistyössä