Vauvan nukutusasento?

Moikka. Itse nukutan vauvani kyljellään vaikka tän päivän suositukset onkin vissiin selällään nukutus. Esikoinen on 9v ja häntä nukutin kyljellään koska niin suositeltiin silloin. Poikamme on nyt 5 viikkoa vanha ja nukkunut kyljellään alusta asti, jo sairaalassa. Siellä kätilötkin nukuttivat kyljellään välillä puolta vaihtaen.

Poika puklaa maitoa aika paljon, hän siis syö korvikemaitoa. Olemme ottaneet käyttöön maidon sakeuttajan, joka on auttanut puklailuun ja se on vähentynyt saati joinain päivinä ei oo ollenkaan. En voisi kuvitellakaan nukuttavani häntä selällään kun puklailee... en uskaltaisi nukkua itse lainkaan koskaan kun pelkäisin että hän tukehtuu selällään ollessaan.

MITÄ TE MUUT...miten teidät vauvat nukkuu suosituksista huolimatta?Jos kätkytkuoleman syytä ei tiedetä on kielestäni turha pelotella äitejä jatkuvasti uusilla "tutkimuksilla". Pelkään sitä muutenkin aika paljon ...:(
 
Esikoinen kun syntyi 2012 suositeltiin kyljellään, puolta vaihtaen ettei toisesta puolesta kalloa tule littanaa.

Nyt 2015 kun kuopus syntyi ei kukaan suositellut enää mitään. Enkä kyllä kysynytkään. Olen edelleen nukuttanut kyljellään ja vuorotellen puolia, mutta välillä myös selällään. En ole tuon takia pelännyt kätkytkuolemaa. Sen suhteen vielä 2012 suositeltiin perhepetiä, kun nyt taas perhepeti kai on pannassa. Eli joo, ne suositukset kyllä elää kaikenaikaa...

Jos vauva puklaa paljon niin kyllä kylkinukutus on varmasti paras vaihtoehto. Vaikka vauvalla tosin pitäisi olla refleksi kääntää pää sivulle jos tulee puklua, niin ettei tukehdu.. Mutta ei vara venettä kaada.
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaaankakara
Mieki nukutan kyljellään suurimmaks osaksi, koska en tienny ensin että nykyisin suositellaan nukuttamista selälteen jopa puolvuotiaaks asti.. Joskus tosin nukutan selälteen, ja nykyisin saa myös nukuttaa mahalleen mut vain jos tarkkailee vauvaa koko ajan.

Neuvolatäti sanoi just tuosta selälteen nukuttamisesta et terve vauva jos on, niin hän tosiaan osaa refleksinomaisesti kääntää päätään sivulle, niinkuin äitii88 jo sanoikin.. Mutta eiköhän jokainen äiti nukuta lapsensa omalla tavallaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaaankakara

Yhteistyössä