Vauvanyritys ja seksi. Miten välttää pakonomaisuus ja säilyttää rento asenne?

  • Viestiketjun aloittaja vauvakuumeessa
  • Ensimmäinen viesti
vauvakuumeessa
Olemme jo "hieman vanhempi" (kolmekymppinen) esikoista yrittävä pari.

Seksin määrä pitkässä suhteessa on luonnollisesti laskenut. Olen kovin huolestunut siitä, ettei petipuuhista tule pakkopullaa nyt kun lasta yritämme.

Vauvaa olemme toivoneet jo vuoden, mutta seksiä on ollut sen verran vähän, että vain noin kuudessa kierrossa sitä on ollut oikeassa vaiheessa kiertoa. Harmi vain, että vielä ilman tulosta.

Ovistestit täytyisi ottaa käyttöön, että voisi edes jotenkin ajoittaa puuhailuja oikeaan aikaan.

Kaikki vinkit ja kokemukset ovat tarpeen! :)
 
Jos sulla on säännöllinen kierto, niin kannattaa mun ielestä kyllä ajoittaa oikeaan aikaan ihan tietoisesti (tai jos ei ole säännöllinen niin voisit tietysti ovistestejä kokeilla). Mä ainakin itse stressaannun enemmän siitä, että "taaskaan ei olla harrastettu tarpeeksi" kuin siitä, että tarkkailisin kiertoa ja ajoittaisin yhdynnät. Ja vaikka pari kertaa olisikin "pakkopullaa", niin ei tuolla ainakaan meidän suhteessa ollut mitään peruuttamattomia vaikutuksia, ts. seksielämä palasi kyllä ihan normaaliksi myöhemmin. Eikä se nyt niin "kamalaa" ole kun vauhtiin pääsee :).
 
"alkup."
[QUOTE="vieras";25680766]Helpostihan noin käy jos jos harrastaa seksiä vauvahaaveet mielessä.

Mitä jos vaan harrastaisitte rentoa seksiä ilman ehkäisyä ja katsotte miten käy.[/QUOTE]



Minulla on kauhea ahdistus raskauden alulle saamisesta. Pelkään ettemme koskaan tule saamaan lasta, ja koko ajan vain vanhenen, ja mahdollisuudet huononevat jatkuvasti :(

Pitäisi yrittää virittää itsensä haluamaan seksiä muutenkin kuin vain vauvan saamisen takia. Mutta aikaa on kulunut jo niin kauan, että se lisää stressiä asiasta.

Ap
 

Yhteistyössä