Vauvaöljy ja aikuisen kuiva iho

  • Viestiketjun aloittaja AppleMoon
  • Ensimmäinen viesti
AppleMoon
Onko kellään kokemuksia kuinka vauvaöljy on toiminut aikuisen kuivaan ihoon? Lähinnä tässä mietin kun itse tuota olen jonkun verran ihan itseeni käyttänyt (kun noita nyt vauvan myötä on monta purkkia tonne nurkkiin jotenkin eksynyt), että miten muilla on vauvaöljy auttanut ihon hoidossa?

Itselläni on suht hyviä kokemuksia. Ainakin on minun ihotyyppiini toiminut (on siis sekaiho eli rasvainen ja kuiva).
 
Älkää käyttäkö niitä vauvaöljyä kenenkään ihoon, ei vauvojen eikä aikuisten! Tai ainakin lukekaa incit. Kaikki näkemäni vauvaöljyt (Niin marketin kuin apteekin ACO) sisältää lähinnä öljyteollisuuden sivutuotteena saatavaa mineraaliöljyä joka on erittäin tukkivaa. Muodostaa iholle kalvon joka ei anna ihon kunnolla hengittää. Tekee hetkellisen "hyvän" tunteen iholle, mutta on oikeasti pahasta. Epäilläänpä mineraaliöljyjen myös olevan mahdollisesti syy nykysukupolvien ihosyöville.
Eli kuivalle iholle rypsiöljyä tai luontaistuotekosmetiikan luonnonöljyjä! :)
 
Mä olen aina suihkunjälkeen joutunut rasvailemaan, koska mulla on tosi kuiva iho. Jos en rasvaa, niin iho alkaa kipristelemään niin, että oikein sattuu. Sitten aloin laittamaan suihkun jälkeen vauvaöljyä rasvan asemesta ja nykyään iho tullut niin paljon paremmaksi, että voin käydä suihkussa ilman, että sen jälkeen enää täytyy laittaa mitään. Silloin tällöin enää laitan hieman öljyä ja iho pysyy hyvänä. Mulla on käytössä Ceridal.
 
"mir"
ah niin ajankohtainen ketju..
Mullakin yksi vajaa purkki pölyttymässä ja olen käyttänyt sitä ihonhoitoon, toistaiseksi hyvin tuloksin.. Huom, huom, poistaa myös vedenkestävän ripsarin! Mutta kannattaa varmaankin siirtyä johonkin luontaisöljyyn kun tämä pullo on käytetty? Jos tuo linkki siis piti paikkansa.
 

Yhteistyössä