Vauvauinti, oikeasti näin kallista? :(

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Nojoo, pääsee molemmat mutta eihän se vauva yksinkään voi mennä.... eikä tuolla saa sen jälkeen edes jäädä polskuttelemaan vaan on poistuttava 15 minuutissa.
 
"vieras"
[QUOTE="Jenis";27853479]Me ollaan käyty uimassa ihan vaan omine lupinemme vauvojen/lasten kans, tulee aika lailla halvemmaksi ja voi mennä silloin kun itse tahtoo :)[/QUOTE]

Nojoo, ei todellakaan olla menossa. 240€ tulis kurssin hinnaksi, + päälle tietty vauvan uimahousut oli 20€ ja jos haluaa jonkun kuvan kehittää joka siellä otetaan.

Ehkä vaan mennään perinteisesti sit itse kun vauva vähän kasvaa.
 
040608
Aikoinaan kun me käytiin vauvauinnissa Kuusankoskella niin maksoi muistaakseni 7-8€/kerta. Ja vain käydyt kerrat laskutettiin jälkikäteen. Sitä en pitänyt kalliina. Mut noi monta kymppiä kuussa on kalliita ja useimmat taitaa vielä olla niin että joutuu maksamaan kävit tai et, eli jos olet sairaana niin maksu menee silti. Lisääntyykö riski viedä sairas lapsi uimaan? Kun vaan käydyistä kerroista laskutetiin niin jos oltiin kipeitä niin sit ei menty. Tän hetkistä käytäntöä ko. paikassa en tiedä, miedän käynneistä on jo muutama vuosi.
 
"Jenis"
[QUOTE="vieras";27853510]Nojoo, ei todellakaan olla menossa. 240€ tulis kurssin hinnaksi, + päälle tietty vauvan uimahousut oli 20€ ja jos haluaa jonkun kuvan kehittää joka siellä otetaan.

Ehkä vaan mennään perinteisesti sit itse kun vauva vähän kasvaa.[/QUOTE]

No ei mitään järkeä tommosessa tosiaan... me ollaan käyty ehkä jostain vuoden ikäisestä ylöspäin uimassa aina silloin tällöin, eikä noi meidänkään penskat vettä pelkää.
 
"vieras"
[QUOTE="meetoo";27853516]Eihän tuo ole edes kova hinta :)[/QUOTE]

no eikai jos on kroisos. Tohon uppoaa minun yhden kuukaudet tulot näin hoitovapaalla :D

Onneksi meillä on muita harrastuksia, esim. muskari on vain 2€/kerta ja sirkus ilmainen. Satutunnitkin on ilmaisia.

En nyt aatellut että ilmaista olisi, mutta toi on vähän liikaa...
 
täälläpäin maksaa 100 euroa vauvauinti/ 10 kertaa. Peheuinti 120 euroa/ 10 kertaa (ja lapsia saa olla miten monta vaan, tai ainakin me kaikki, 2 aikuista ja 3 lasta on päästy). että vaihtelee aika paljon eri paikkakunnalla
 
"vieras"
No tuossa oli että sisarus ryhmään mukaan +3.50 €. Ja kaikki tunnit pitää maksaa könttänä, jos on sairaana niin täytyy olla lääkärintodistus että saa korvaavan tunnin....
 
"Viima"
[QUOTE="vieras";27853514]Kerran viikossa.[/QUOTE]

Kui monta viikkoa/kuukautta? Jos esim tammi-toukokuu niin siitä tulee helposti jo 20uinti kertaa. Ja uikkareita saa halvemmallakin. Uimahallin bakteerimäärän takia ei alle 1vuotiasta kannattais viedä normi vuorolla.
 
"vieras"
[QUOTE="Viima";27853551]Kui monta viikkoa/kuukautta? Jos esim tammi-toukokuu niin siitä tulee helposti jo 20uinti kertaa. Ja uikkareita saa halvemmallakin. Uimahallin bakteerimäärän takia ei alle 1vuotiasta kannattais viedä normi vuorolla.[/QUOTE]

Joo tammi-toukokuu. Ei tietysti juhlapyhinä tms.

Juu tiedän tuon bakteerijutun, siksi varmaan sit mennään kun on vähän isompi :) hän on vasta 5 kk.
 
"Huolestunut"
Älkää viekö vauvauintiin. Se ei ole ihan kerran eikä kaksi, kun vauvaa ei olekaan saatu enää elvytettyä, kun sukellusrefleksi ei olekaan toiminut luullulla tavalla.
 
"hmmm"
[QUOTE="Huolestunut";27853577]Älkää viekö vauvauintiin. Se ei ole ihan kerran eikä kaksi, kun vauvaa ei olekaan saatu enää elvytettyä, kun sukellusrefleksi ei olekaan toiminut luullulla tavalla.[/QUOTE]

sit aika moni vauva hukkuisi suihkussakin..
 
"vieras"
[QUOTE="Huolestunut";27853577]Älkää viekö vauvauintiin. Se ei ole ihan kerran eikä kaksi, kun vauvaa ei olekaan saatu enää elvytettyä, kun sukellusrefleksi ei olekaan toiminut luullulla tavalla.[/QUOTE]

Noh, eihän ole pakko sukelluttaa jos ei halua :) En kyllä ole koskaan kuullut tuollaisesta, mutta tuo refleksi kai katoaa jossain iässä JOS sitä ei harjoituta? sit sen joutuu ns. opettelemaan uudestaan. Itse joudun pitämään aina nenästä kiinni :)
 
"Viima"
[QUOTE="vieras";27853569]Joo tammi-toukokuu. Ei tietysti juhlapyhinä tms.

Juu tiedän tuon bakteerijutun, siksi varmaan sit mennään kun on vähän isompi :) hän on vasta 5 kk.[/QUOTE]

Meil aloitettiin tuos iässä. Käytiin kunnes laps oli vuoden. Sit ei tuntunu enää mitään uutta tulevan. Nykyään käydään sunnuntaina vauvauinnin jälkeen kun vesi lämmintä.
 
just
[QUOTE="Huolestunut";27853577]Älkää viekö vauvauintiin. Se ei ole ihan kerran eikä kaksi, kun vauvaa ei olekaan saatu enää elvytettyä, kun sukellusrefleksi ei olekaan toiminut luullulla tavalla.[/QUOTE]

Missäköhän päin sukellutetaan ilman refleksin testaamista ensin... Hoh hoi..

Könttämaksun ymmärrän näin organisaation kannalta. Ei ole kovin kiva, että lista on täynnä perheitä, mutta esim. pikkujouluaikaan paikalla on vain perhe tai kaksi. Menoja koituu kuitenkin: hallivuokra, palkat... Itse suosisin kuitenkin jotain niemellistä lukukausimaksua, jonka päälle tulisi pieni kertamaksu.

Meilläpäin vauvauinti on n 13€/krt.

Missä uinti on kestänyt tunnin? Melko pitkä aika ainakin ihan pienille vauvoille.
 
"vieras"
Täällä Helsingissä ihan tavalliseen uimahalliin maksaa noin 5€/kerta/hlö. Eli jos me käydään miehen ja vauvan kanssa 4 kertaa kuussa uimahallissa koko porukka niin siitä tulee 40 €. Ihan mieluusti maksan 65 €/kk siitä, että saan lisäksi kunnon ohjauksen ja välineet käyttöön. Omin päin en olisi osannut tehdä vauvan ja taaperon kanssa sellaisia juttuja mihin siellä vauvauinnissa sai ohjausta. Itse ainakin suosittelen lämpimästi ohjattua vauvauintia :)
 

Yhteistyössä