Vauvavakuutus

Voisiko joku valaista hieman, kannattaako vauvavakuutusta varata etukäteen ja ottaa lapsiturvavakuutusta, eli mitä kustannuksia esim. keskoshoidosta kaksosten perheelle tulee? Oletuksena siis olisi, että lapset muutoin selviäisivät ilman vakavia jälkisairauksia. Kävin sairaalan sivuilla lukemassa, että alle 18 vuotiaan hoidosta ei perittäisi kuin 7 vrk:tta sairaalapäivämaksua ja tehohoito kuuluisi veronmaksajille. Näin ollen vakuutuksesta ei tuollaisessa tapauksessa olisi mitään suurempaa hyötyä. Ymmärsinköhän oikein? Sen tiedän, että jos esim. keskosuudesta tai muutoin lapselle tulee elinikäisiä ongelmia, lääkkeitä tms. erityishoitoa vaativia sairauksia, vakuutus kattaa nuo, mutta ns. normaalitapauksessa, jossa tehohoitoa tarvitaan vain hetken.

Esikoiselle otettiin tuo vakuutus ja sitä ei olla tarvittu hyödyntää mihinkään, sillä hän on perusterve lapsi ollut. En ole kuitenkaan uskaltanut sitä katkaista vaikka kovin kallishan se on. Liian taikauskoinen olen.... Nyt mietityttää todella, kun kaksoset on tulossa ja siinä omat suuremmat riskit.

Kiitos kovasti etukäteen.
 
Me ei saatu vakuutusta, koska pojat identtiset, ja kyseessä riskiraskaus. Meillä meni lapset keskolaan, ja hoidosta piti maksaa juuriki tuo 7vrk/henkilö, plus tietysti mun oma oleiluni sairaalassa.
Kyllähän se kalliiksi tuli, jouduin vielä raskausaikana vuodelepoon osastolle, joten mun raskausaikani ja meidän sairaalassaolot tulivat maksamaan hieman yli tuhat euroa, eli vakuutus olis kyllä ollut kiva!
Samoin, jos lapsille tulee jotain ongelmia synnytyksessä, ja otatte vakuutuksen vasta sit syntymän jälkeen, niin se vakuutus ei tule korvaamaan niitä synnytyksessä tulleita ongelmia.

Eli mä sanoisin, että jos aiotte ottaa vakuutuksen joka tapauksessa, niin kannattaa ainakin yrittää saada se jo ennen syntymää!
 
Meillä aikaisemmat vakuutukset Tapiolassa ja eivät myöntäneet identtisyyden vuoksi vakuutusta etukäteen. Oltiin sen verran myöhään liikkenteessä, et kolmen kuukauden raja kerkesi asioiden pyöritellessä umpeutua, mutta lähivakuutuksessa syntymättömän lapsen vakuutuksen raja oli 2 kk, eikä heillä ongelmaa samanmunaisuuden kanssa. Nyt pojat ovat 7vkoa vanhoja, syntyivät rv 32+4 eli ekan kuukauden viettivät keskolassa. Sieltä tuli molemmille yli parin sadan euron lasku, jonka vakuutus korvasi (miinus omavastuu ). Sieltä määrättyjä vitamiinitippoja (keskostipat ja rauta -reseptillä ) meijän vakuutus ei korvaa.
Olen kyllä hyvilläni et otettiin vakuutus etukäteen.
 

Yhteistyössä