vauveleita hoidoilla vai luomusti peiton alla?

  • Viestiketjun aloittaja laina ja korko
  • Ensimmäinen viesti
laina ja korko
Tälläinen leikkimielinen...
Vastatkoon ken haluaa:

- "luomuvauvoja" peiton alla
vai pikkaisia hoidoilla?
- Mitä hoitoja kävitte läpi?
- Miltä tuntui tupla/tripla tärppi?
 
laina ja korko
Meillä siis kasvaa kovaa vauhtia "laina korkoineen"
(onneksi ei pankissa - enää)

:heart: ja :heart:

IVF-hoidoilla saivat alkunsa, ekasta osuma.
Ja onni oli suurenmoinen - "täällähän on kaverikin" :D

 
Jotenkin mua ärsyttää toi luokittelu luomuvauva vai ei...Ehkä oon hieman tosikko tän asian suhteen, ehkä en ollenkaan :whistle: Tarkoitan vain,että jokainen me kait täällä maan päällä yhtä luomuja ollaan.Meille kaksoset syntyivät aivan spontaanisti heti kun mahdollisuuden saivat, ei ole minkäänlaisia hoitoja takana :xmas:
 
laina ja korko
Pihlajanmarjalle.

No, näinhän se on että jokainen kestää mittansa verran huumoria...

Minusta tuo on ihan hauska luokittelu...
...luomusti = luonnonmukaisesti alkunsa saaneet (sitähän se on ;) )
ja hoidoilla alkunsa saaneet.

Minusta tuossa ei ollut mitään kuohahduttavaa, mutta näin erilaisia me olemme... :snotty:

Hyvää jatkoa teille ja tyttösillenne (luomusti alunsa saaneille =) )

...ja pakko on lisätä vielä, että tuollaista kommenttia osasin joltakin odottaakin, mutta henkilöltä jolla hoidot takana ja asia vielä mietintämyssyssä.
 
eipä tuo minnuu niin kovasti kyllä kuohahduttanu kuin vastaukseni sinua :headwall: pointtini oli että luomuja me kaikki ihmiset olemme. Jos leikkimielellä kyselet, älä menetä leikkimieltäsi kesken kaiken kun sinulle vastataan. Mutta toki, ainakin sinä ja minä olemme kovastikin erilaiset emmekä selvästikään keskenämme toimeentulevat :eek: :x :snotty:
 
Meillä kaikki kolme ovat "hoito"vauvoja.
Esikoinen on 1. IVF:n tuoresiirrosta alkunsa saanut ja kaksoset ovat ensimmäisestä PAS:sta. Onnellinen olen näistä lapsosistani. Luomusti ei onnistunut, onneksi sitten hoitojen avulla ja todella helposti ja nopeasti.
:heart: :heart: :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 22:08 äitix3 kirjoitti:
Meillä kaikki kolme ovat "hoito"vauvoja.
Esikoinen on 1. IVF:n tuoresiirrosta alkunsa saanut ja kaksoset ovat ensimmäisestä PAS:sta. Onnellinen olen näistä lapsosistani. Luomusti ei onnistunut, onneksi sitten hoitojen avulla ja todella helposti ja nopeasti.
:heart: :heart: :heart:

Siirrettiinkö PAS:ssa yksi vai kaksi alkiota?
Meillä pakkasukkoja säilössä ja siirtoa pohdiskellaan...kahta alkiota ei uskalla edes ajatella. Mutta ei kai se yksikin jakautuisi...
(varmaan aika turha pelko ;) mutta tuli vaan mieleen )
Minkälaiset kokemukset muuten PASsta?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 22:18 auringonkukka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 22:08 äitix3 kirjoitti:
Meillä kaikki kolme ovat "hoito"vauvoja.
Esikoinen on 1. IVF:n tuoresiirrosta alkunsa saanut ja kaksoset ovat ensimmäisestä PAS:sta. Onnellinen olen näistä lapsosistani. Luomusti ei onnistunut, onneksi sitten hoitojen avulla ja todella helposti ja nopeasti.
:heart: :heart: :heart:

Siirrettiinkö PAS:ssa yksi vai kaksi alkiota?
Meillä pakkasukkoja säilössä ja siirtoa pohdiskellaan...kahta alkiota ei uskalla edes ajatella. Mutta ei kai se yksikin jakautuisi...
(varmaan aika turha pelko ;) mutta tuli vaan mieleen )
Minkälaiset kokemukset muuten PASsta?
Mulle on siis tehty kaksi siirtoa ja molemmat kahdella alkiolla. Ekalla kerralla toinen kuihtui pois ja toinen kehittyi vauvaksi asti.
PAS:ssa siis myös siirrettiin kaksi alkiota, MUTTA lääkärien mukaan toinen myös katosi taivaan tuuliin ja jäljelle jäänyt jakaantui myöhemmin. Eli meillä siis 99%:sti identtiset kaksoset. Näin siis papereissa sanotaan ja kaikki merkit siihen viittaavat (esim. fetofetaalitransfuusio). Maitokoetta ei ehditty tehdä, koska istukka "syntyi" vauvojen välissä ja repeytyi myös pahasti. Joskus ehkä teetän DNA-testin ihan vaan varmistaakseni tyttöjen identtisyyden.
PAS:sta mulla ihan hyvät kokemukset eikä tehty siis kuin yhden kerran.
 
Meidän tyttöset on ihan luomulapsia..Oikein kunnon luomuyllärit.. :D

Alkuihmetys oli suuri,mutta kun ajatukseen tottui,niin mikä nottei..
Ja hyvinhän tää arki on sit lähteny rullaamaan..Miettiny oon täs monesti,että minkäsmoista se olikaan tuon yhden vauvan hoitaminen,kun tuntuu,että ois muka aina ollu tämmöstä.. ;) :D

Tuplaihanuutta.. :D :heart: :heart:
 
Luomupojat täällä =)

Aikamoinen shokki oli kun ultrassa olikin kaksi, sitä itkeskelin ja mietein että miten pärjää kun ensimmäiset lapsoset meillä ja heti kaksi.
Mutta ei tää niin vaikeeta olekkaan ja kun isukki on mukana paljon poikien hoidossa :hug: hyvin ollaan pärjätty ainakin ekat 4kk..katsotaan mitä tulevaisuus tuo tulleessaan sitten:)
 
Peittojen alla on meillä pojat saaneet alkunsa :D

Sain tietää jo rv 8+ että odotan kaksosia. Menin ultraan verisen vuodon takia. Isäntä ei uskaltanu tulla ollenkaan tutkimushuoneeseen kun olin sen niin pelotellu keskenmenolla :whistle: Ja olinhan itsekin ihan pelonsekaisin tuntein :ashamed:

Nooh olihan siinä ylläriä kerrakseen...vielä kun isäntä oli vitsaillut aiemmin että kaksosethan olis kiva :D Lääkäri pyysi sitte isäntääki tutkimushuoneeseen katsomaan ja oli siinä hymy herkässä =)
Muutama uneton yö oli kun funtsin että kuinkas tässä raskausaika ym selvitään mutta odotus meni hienosti...vointi oli mainio,paitsi ihan lopussa,tämän kesän helteillä jo aika tukala :whistle: Ja tähänasti ollaan pärjätty hyvin (kopkop).
Ekat lapset on ja mua oikeen ihmetyttää kun vieraat voivottelee...en mä koe tätä ollenkaan niin rankaksi ;)
Tuolla kun lueskelee noita yhden vauvan äitien juttuja niin tuntuu että monilla on rankempaa. Muttamutta...enköhän minäkin vielä noiden pojankoltiaisten kanssa koville joudu...olisesitten nyt,uhmaiässä tai murrosiässä ;)

Raskautta seurattiin siten että pojat olis ollu epäidenttisiä mutta istukkatutkimuksesta selvis että pojat onkin identtiset...siinä olikin taas ihmetystä kerrakseen kun mielestämme pojat on aikasta erinäköisiäkin :whistle: Profiilista löytyy kuva :heart: :heart: <br><br>
 
triplasti onnisti
Hei!
kahden alkion siirrosta voi tulla myös kolmoset. Näin meillä.
Kaksi identtistä ja yksi ei-identtinen. Sitä ei monasti huomaa ajatella, itsekin ajattelin , että kaksoset olisi kiva. Kolmosia en edes huomannut /tajunnut ajatella. Mutta kolme yhden hinnalla. Ja onnellisia ollaan lapsistamme.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2006 klo 15:37 triplasti onnisti kirjoitti:
Hei!
kahden alkion siirrosta voi tulla myös kolmoset. Näin meillä.
Kaksi identtistä ja yksi ei-identtinen. Sitä ei monasti huomaa ajatella, itsekin ajattelin , että kaksoset olisi kiva. Kolmosia en edes huomannut /tajunnut ajatella. Mutta kolme yhden hinnalla. Ja onnellisia ollaan lapsistamme.
Minäkin olen näitä juttuja kuullut, että kahden alkion siirrolla voi saada kolmoset. Mutta olishan ne nelosetkin sitten ihan mahdollisia \|O , vaikka varmaan aika harvinaisia (siis kahdet identtiset samalla kertaa, onkohan kukaan koskaan kuullut tällaista tapahtuneen?)
 
:) Kotihoidolla :) meidänkin tuplat alkunsa saaneet! On se jännä miten tää elämä menee, kun ensin monta raskautta päättyi keskenmenoon, ja oli yleensäkin tosi vaikeeta raskautua, mutta kun hoidoilla "uhattiin", ja niitä helpottuneena odoteltiin, sai poikamme alkunsa ja syntyi -01, -02 syntyikin sitten tyttö, sitten kaksi keskenmenoa taas tytön jälkeen, ja nyt siis tuplatytöt syntyivät 11.9.06 :heart: :heart:
 
Meillä 7 pitkää vuotta lapsettomuudesta kärsittiin. Kaiken maailman sairaala reissuja ja kyyneleitä paljon takana.
PAS: issa "laboratorio suosittelee kahta alkiota" ja molemmat jäi massuun kasvamaan =)
Ihania lapsia tiesivät suositella. tyttö ja poika syntyi lokakuussa 2004 =)
 

Yhteistyössä