Veren hcg-arvot alkion siirron jälkeen

Kuumeisesti etsin viestiketju missä olisi listattuna hcg-arvoja.
En ihan äkkiä sellaista löytänyt, joten päätin nyt sellaisen tähän tehdä.
Eihän ne ole vertailukelpoisia kun arvo nousee jokaisella erilailla, mutta voihan se suuntaa antaa.


Eli
-mikä pp veritesti tehtiin?
-millainen alkio/alkiot?
-montako alkiota siirrettiin?
-hcg-arvot?
-jatkuiko raskaus?
- rv? /syntynyt?
 
Viimeksi muokattu:
1.Raskaus
-mikä pp veritesti? 13 ja 15
-millainen alkio/alkiot? Kolme päiväiset
-montako alkiota siirrettiin? 2
-hcg-arvot? 159/504
-jatkuiko raskaus? Kyllä
- rv? /syntynyt? Yksi poika

2. Raskaus

- pp13
- 6 päivän blasto
- 1 alkio
- 341
- toivotaan (y)
- 4+4

Itse siis olen vähän huolissaan tuosta veriarvosta :)
 
Ensimmäinen raskaus
Pp 12 (dpo 14) ja 17 (dpo 19)
Kaksipäiväinen TOP
Kaksi alkiota
120 ja 899
Yksi tytär

Toinen raskaus
Pp 12 (dpo 14) ja 15 (dpo17)
Kaksipäiväinen 4AA+
1 alkio
173 ja 644
Yksi tytär

http://www.babymed.com/tools/hcg-calculator

Yksittäisellä arvolla ei niin väliä, paritesti näyttää miten arvo nousee, käy parin päivän päästä uudelleen ja laita tulos laskuriin

Sulla voi olla vähän myöhemmin kiinnittynyt ja hcg erittyy hypäyksittäin + tuplaantuu joka toinen päivä eli ei tuo sinun arvo huonolta kuulosta. Paritestistä se selviäisi, erittääkö istukka normaalisti hormonia.
 
Viimeksi muokattu:
1.Yritys
mikä pp veritesti tehtiin? Pp13, dpo 16
-millainen alkio/alkiot? 3-pvä top
-montako alkiota siirrettiin? Yksi
-hcg-arvot? Pp13/dpo16 hcg 47, pp16/dpo19 hcg 111
-jatkuiko raskaus? Ei, kemialliseksi jäi (todettiin varhaisultrassa)

2.Yritys
mikä pp veritesti tehtiin? Pp12, dpo 16
-millainen alkio/alkiot? 4-pvä top
-montako alkiota siirrettiin? Yksi
-hcg-arvot? Pp12/dpo16 hcg 263, pp18/dpo22 hcg 3048
-jatkuiko raskaus? Kyllä
- rv? /syntynyt rv20+0

Kannattaa muuten opetella käyttämään tuota dpo-päivää eli days post ovulation ennemmin kuin piinapäiviä (pp). Dpo ottaa huomioon myös alkion iän, ja näin voi vertailla myös muiden raskauksiin. Esim. Jos mulla pp12 olisi hcg vaikka 400 ja kaverilla pp12 hcg 200 mutta mulle olisi siirretty 4-pvä alkio (=dpo16) ja kaverille 2-pvä (=dpo14) niin ei lukuja voisi vertailla. Toki ne on niin yksilöllisiä muutenkin. Dpo lasketaan siis pp+alkion ikä.

MyMa 20+0
 
-mikä pp veritesti tehtiin?
-millainen alkio/alkiot?
-montako alkiota siirrettiin?
-hcg-arvot?
-jatkuiko raskaus?
- rv? /syntynyt?
3.icsi, 1. pas
- pp15 (dpo20) ja pp19 (dpo24)
- 5pv blasto, 1 vaiheessa
- 1, mutta se jakautui kahteen
- 305 ja 1283
- ei, kkm rv8+ joka tuli ilmi rv12+3 np-ultrassa

4.ivf, ainoa pas
- pp10 (dpo16) ja pp13 (dpo19)
- 6pv blasto, 3AB
- 1
- 183 ja 727
- jatkui
- yksi poika
 
Korostaisin vielä, että vertailu toisiin ei kannata, esim. mulla samanikäisiä nuo alkiot, mutta hcg määrät hyvin erilaisia. Se riippuu miten on kiinnittynyt, siinä voi olla suuriakin vaihtelua, samoin istukan hormonia tuotto, toisilla tulee enemmän toisilla vähemmän. Tuosta laskurista on suuri hyöty, se arvioi millä todennäköisyydellä hormonia kehittyy normaalisti. Ei toki ots esim. kaksosraskautta huomioon, jolloin hormoninnousu pitäis olla tuplavauhtia.

Mun kaverilla oli dpo 14 hcg arvo vain 32, kun positiivisen raskauden rajana pidetään > 50, kuitenkin synnytti terveen tytön! Mut hänellä on ollut raskausmyrkytys molemmissa raskauksissa, että jotain istukan ongelmaa on voinut olla alusta asti.
 
1.Yritys
mikä pp veritesti tehtiin? Pp13, dpo 16
-millainen alkio/alkiot? 3-pvä top
-montako alkiota siirrettiin? Yksi
-hcg-arvot? Pp13/dpo16 hcg 47, pp16/dpo19 hcg 111
-jatkuiko raskaus? Ei, kemialliseksi jäi (todettiin varhaisultrassa)

2.Yritys
mikä pp veritesti tehtiin? Pp12, dpo 16
-millainen alkio/alkiot? 4-pvä top
-montako alkiota siirrettiin? Yksi
-hcg-arvot? Pp12/dpo16 hcg 263, pp18/dpo22 hcg 3048
-jatkuiko raskaus? Kyllä
- rv? /syntynyt rv20+0

Kannattaa muuten opetella käyttämään tuota dpo-päivää eli days post ovulation ennemmin kuin piinapäiviä (pp). Dpo ottaa huomioon myös alkion iän, ja näin voi vertailla myös muiden raskauksiin. Esim. Jos mulla pp12 olisi hcg vaikka 400 ja kaverilla pp12 hcg 200 mutta mulle olisi siirretty 4-pvä alkio (=dpo16) ja kaverille 2-pvä (=dpo14) niin ei lukuja voisi vertailla. Toki ne on niin yksilöllisiä muutenkin. Dpo lasketaan siis pp+alkion ikä.

MyMa 20+0
Itse puhunut aina pp ja ajattelin, et kun tuossa ilmoitetaan myös millainen alkio, niin se kertoisi jo missä mennään :)
 
Itse puhunut aina pp ja ajattelin, et kun tuossa ilmoitetaan myös millainen alkio, niin se kertoisi jo missä mennään :)
Jos alkiostakin kerrotaan ikä niin sitten se ajaa toki ihan saman asian :) Paljon näkee vaan keskusteluissa että "pp15 menossa, eikä vielä näy/tunnu/ole mitään/sitään/ketään :ROFLMAO: Niin paha sanoa mitään ilman tietoa alkiosta, kun yksi-kaksi päivääkin voi muuttaa asiat ihan täysin esim. plussan suhteen.

Mutta kuten Lullaby tuolla mainitsi niin toisiin vertailu on melko turhaa, jokainen on niin oma tapauksesta ja yhden ihmisen raskaudetkin aina "yksilöitä". Ja itse vaan koen dpo:n selkeimmäksi ja informatiivisemmaksi, pp:stä kuitenkin useammin taidetaan yleisesti puhua.

MyMa
 

Yhteistyössä