Vertaistukea muista nuorista mammoista!

Olis kiva koota tänne joku aktiivinen rinki jossa sais muista nuorista äideistä vertaistukea joskus haastavaankin vauva-arkeen. Jaettas kokemuksia, vinkkejä ja tsempattas toisiamme.=)

Itse olen 18 v äiti pirkanmaalta ja äidin seurana täällä kotosalla temmeltää 7 kk poika. :heart:

Toivottavasti ois muitakin halukkaita tulee tähän keskusteluun mukaan. Ja hei: pidetäänkin tää aktiivisena, jookos?;)
 
Heissan vain! Täälläkin on 19-wee äiti Kokkolan suunnalta. Pikkunen poika on nyt 4 kk, ja eilen ensimmäinen hammaskin puhkesi:D:heart:
Eilen saatiin neuvolassa rokote ja saatiin jälleen siitä kuume. Raukka on ihan uupunut ja kiukkunen.
Mites teillä, onko vauvelin kanssa menny kaikki ihan hyvin?
 
Hienoo että ootte kirjotellut! :) Mistäs päin Suomea aamunkoi olet?

Meillä on vauvelin kanssa mennyt kivasti. Mitään tauteja ei oo ollut, ainoastaan välillä iltaisin/öisin hammaskipuja itkee johon yleensä tutti+panadol auttaa. Kovasti poika kierii ja kokoajan saa vahtia ettei mee ihan minne sattuu.

Tosin raskastakin on ollut. Voimat on välillä ihan loppu. Mutta päivä päivältä tää tästä helpottuu ja ainahan sitä sanotaan että kun eka vuos on ohi niin helpottaa. Toivon niin. Mutta päivääkään en vaihtais, poika on äidin oma päivänpaiste.:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Nukutaanko teillä jo ihan kunnon yöunia?
Meillä ei ainakaan vielä, mutta onhan poika vielä niin pienikin:D kiinteet ollaan kuitenkin jo alotettu. Nyt tuntuu että nukkuis vaa koko ajan, mutta luulempa että nukkuu univelkojaan pois kun niin huonosti on nukkunu hampaitten takia. Nyt onneks puhkes nii selvästi olo on helpottunu.
Onko teiän pikkusilla jo paljon hampaita?
 
Meillä on nukuttu yöunia jo alusta alkaen poikkeuksellisen hyvin. Jo 2vk iässä nukkui täyden yön (eli yli sen 5h). Nykyäänkin siis nukutaan sitä 10 tuntia yössä ja harvoin heräillään. Saan kyllä olla tuosta kiitollinen. Mutta toki nukahtaminen on hankalaa jos hammaskivut yllättää.

Hampaita on meitin pojalla 6 kappaletta. :) Ylhäällä 4 ja alhaalla 2. Nopeaan puhkesivatkin.

Mitäs te touhuilette vauvan kanssa päivisin? Itse olen pitkälti kotona ja yritän samalla opiskella. Ja mahdollisimman usein yritän käydä pojan kans vaunulenkillä. Mutta onhan nää päivät aika ykstoikkosia. Mutta kun on pieni paikkakunta ni ei tääl oo mitää erikoista paikkoja missä vois vauvan kanssa viettää aikaa.
 
No me ollaan kans aika pitkälti kotona. Oon ite välillä niin väsyny, ku en osaa päivisin nukkua ja yöllä heräillään aika usein, ja välillä itkeskellään, niinku viime yönä taasen. Nyt mies nukutti pojan äsken parvekkeelle.
Mulla ois lähihoitaja koulua jäljellä vielä erikoistuminen ja jotain yleisaineitten kursseja. En vaa yhtää tiiä, et millon jatkan koulua ku en haluais laittaa poikaa hoitoon vielä niin pienenä. Oon nyt sit kuitenki aatellu et rupeen tekeen jotain kursseja itsenäisesti ja sit jos sais koulussa sovittua että saisin tehdä vimpan vuoden oppisopimuksella. Haluaisin niin kovasti mennä töihin yhteen vanhainkotiin, missä olin kesätöissä ja tein muutenki keikkaa raskausaikana. Se on aivan ihana paikka. Mut en tiiä sitten.
Mun mieskin on nyt työttömänä, sai potkut maanantaina. Ku se oli koeajalla ja maanantaina töitten jälkeen sille pomo vaan sano ettei ne oikeestaan tarvi sitä enää kun kaikki paikat on täynnä eikä niillä vaa oo mitään käyttöö sille. Nyt ollaa sit vähän lirissä ku saan minimiäitiyspäivärahaa ja mun mies ei saa mistään rahaa. Että pitää sitte tietysti käydä sossun luukulla. Toivottavasti tuo pian sais töitä, mutta eiköhän:D
 
Enkeliini, toivottavasti teitin taloudellinen tilanne paranis ja mies sais töitä. Meilläkin oli hankala tilanne viime vuonna kun mies joutu töistä pois kun muutenkin väkee lomautettiin mutta onneks pääs keväällä takasin. Kun itellä on kans minimiäitiyspäiväraha niin sillä ei paljoo juhlita.:D
 
Aivan totta:D tänään pitäis hakemukset tietysti laittaa menemään sossuun ja kelaan. Blääh, ei yhtään jaksa kiinnostaa. Nyt ollaan herätty kuuden aikaan ylös. Tai patistin miehen ylös, ku ite en oikee koko yönä saanu nukuttua kunnolla ku selkä on niin kipee. Siitä sain, ku poika rupes yöunilleen jo seittemän aikaan illalla.
Ollaanko me ainoat nuoret äitit koko palstalla?:D Vai onko kaikki muut vain piilossa:p
 
Niin, itekkin ihmettelen, että missä kaikki muut nuoret äidit on? :D Sais sitä lisääkin väkee tähän ketjuun tulla.=)

Joo, toi hakemusten tekeminen ei oo mitään herkkua.: / Pitäs tosiaan se kotihoidontuen hakemus laittaa eteenpäin ja ollu jo kuukausi aikaa mutta en oo saanu aikaseks.. ääh. Tänään en taida keretä, kai se huomiseen menee.

Ja nyt pitäs mennä kauppaan, mitenköhän toi poika jaksaa kun se vaikuttaa niin väsyneeltä..
 
Viimeksi muokattu:
Kotosalla ollaan. mamma kipeenä vielä aika pahasti vaikeesta synnytyksestä. tyttö sentää syö oikee urakalla. korvikkeella mennään nyt kun maito on vasta nousussa. saivat jo sairaalassa pahotettua mun mielen tästä imetys jutustakin.
 
voi, onnea oikein paljon!! Oliko miten iso tytön tyllerö?
Millä viikolla muuten on teidän vauvat syntyny? Meillä 39+4 lopulta sektiolla.
Nyt pitää mennä isännän kans kattoon elokuvaa kun se tuossa hoputtaa:D Poika on jo nukkumassa yöuniaan:)
 
moikka! oonkin vähän hidas kirjottelemaan <:) mutta juu ollaan porvoosta pienen neitosen ja miehen kanssa, molemmat opiskellaan ammattiin :) itellä neljä päivää viikosta koulua (pari tuntia per päivä,tyttö mummilassa hoidossa) ja loput ajasta olen sitten tyttösen kanssa kotona :)
tosi kiva että vähän nuorempiakin kirjottelemassa, kyllästyttää noiden vanhempien ''teiniäitiys on väärin'' kommentit, joihin oon kyllä käyny vastailemassa :D meillä pieni täytti 9 kk 4pvää sitten ja lähti tuo jo kävelemään :eek: eilen rupesi tyttö juoksemaan ja kyllä äitiä hirvitti!
oletteko muut mistäpäin? pidetään palsta elossa! :)
 

Yhteistyössä