Victoria Milan/käräytämme pettäjät!

  • Viestiketjun aloittaja "mimtsukka"
  • Ensimmäinen viesti
Eikö se lopputulos ole nyt mistä kannattaisi huolehtia eikä tappaa viestintuojaa.
Anonyymi, asioiden ulkopuolinen viestintuoja voisi ekana kysyä, halutaanko hänen tuovan viestiä, ja kuka antoi hänelle valtuudet puuttua muiden ihmisten elämään. En suinkaan tappaisi viestintuojaa, mutta nauraisin hänelle päin naamaa ja kysyisin että onko sulla vähän pieni elämä.

Minä en vaan arvosta tuollaista toisten asioihin puuttumista millään lailla.
 
Ehkä ei ole onnellisin mahdollinen perhe. Mutta pettäjä saattaa olla onnettomin henkilö perheessä kunnes ap astuu kuvioon ja romuttaa muidenkin perheenjäsenten elämän.. silmittömän ja järjenvastaisen kostonhimon sokaisemana.
Ehkä kannattaisi pureutua noihin syihin, joiden vuoksi pettäjä on onnettomin perheessä? Esimerkiksi tällä palstalla voi hyvin anonyyminä avautua. Tuolla jossain on "Aloita uusi viestiketju" -namiska, jota voi painaa. Kannattaa otsikoida tavalla, jolla saa huomiota, esimerkiksi "Mieheni on sika" tai "Vaimoni on lehmä" ovat hyviä ja huomiotaherättäviä aloituksia, joilla saa paljon ajattelua avartavia vastauksia. :whistle:
 
Varmasti totta, mutta mitä tekee pettäjän paljastaja, jonka mielestä pettäminen on erittäin väärin ja vastapuoli sanoo "ai jaa, entä sitten meillä noita suhteita riittää molemmilla".
Onko se paljastaja jakamassa siellä oikeutta vai tietoa? Mistä mä tiedän miten tämmönen vaikuttaa kehenkin paljastajaan. Voisin kuvitella että jos joku paljastaja haluaa olla niin hän nimenomaan haluaa saattaa tilanteen puolison tietoon. Jos taas on takana jätetty kolmas osapuoli niin kaipa häntä harmittaa jos asia ei uppoakaan sen enempää.

Mä voisin kyllä sanoa että aika harvinaisia on sellaiset liitot jossa uskottomuus ei paljastuttuaan tekisi mitään merkittävää hallaa. Vaikka tällaisia varmasti on niin aika suuri enemmistö haluaa uskollisuutta suhteeltaan.
 
Anonyymi, asioiden ulkopuolinen viestintuoja voisi ekana kysyä, halutaanko hänen tuovan viestiä, ja kuka antoi hänelle valtuudet puuttua muiden ihmisten elämään. En suinkaan tappaisi viestintuojaa, mutta nauraisin hänelle päin naamaa ja kysyisin että onko sulla vähän pieni elämä.

Minä en vaan arvosta tuollaista toisten asioihin puuttumista millään lailla.
Mä en usko tota. Jos siis uskottomuus tulisi sulle täytenä yllätyksenä kirkkaalta taivaalta. Ei ihminen vaan toimi noin ellei ole mennyt johonkin psykoosiin asiasta.
 
Voin kuvitella että tätä perustetta käytetään aika monissa asioissa. Silti tämä ei muuta loppujen lopuksi asiaa.
Henkilö voi olla itse sitä mieltä että ei halua kuulla asiaa ja hän tietoisesti sulkee silmänsä. Siksi koska teot satuttavat mutta hän silti rakastaa ja haluaa olla toisen kanssa pettämisestä huolimatta. Vähän kuin joillakin on sopimus että saa olla toisten kanssa kunhan tekee sen salassa ja paikkakunnan ulkopuolella. Luulen että he ovat hyväksyneet että toinen ei ole uskollista sorttia mutta yrittävät unohtaa asian. Tilanne ei ole ihanteellinen mutta silti sellainen jossa he haluavat olla, eli eräänlainen kompromissi.
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor
Mä en usko tota. Jos siis uskottomuus tulisi sulle täytenä yllätyksenä kirkkaalta taivaalta. Ei ihminen vaan toimi noin ellei ole mennyt johonkin psykoosiin asiasta.
Mä en ehkä uskoisi jonkun anonyymin väitettä siitä, että mieheni pettää.

Enkä ole uskonutkaan...yli 10 v aikana on kaksi tällaista tapausta tullut vastaan, ja molemmat selvinneet valheeksi.
 
Henkilö voi olla itse sitä mieltä että ei halua kuulla asiaa ja hän tietoisesti sulkee silmänsä. Siksi koska teot satuttavat mutta hän silti rakastaa ja haluaa olla toisen kanssa pettämisestä huolimatta. Vähän kuin joillakin on sopimus että saa olla toisten kanssa kunhan tekee sen salassa ja paikkakunnan ulkopuolella. Luulen että he ovat hyväksyneet että toinen ei ole uskollista sorttia mutta yrittävät unohtaa asian. Tilanne ei ole ihanteellinen mutta silti sellainen jossa he haluavat olla, eli eräänlainen kompromissi.
Kyllä tiedän että tällaisiakin järjestelyitä voi olla. Mutta kun tuollaisiin lähdetään niin samalla avataan ovi sille että asiat voivat tulla kotiovesta sisään. Katkerat kolmannet osapuolet jotka eivät tajua tilannetta jne.

Tilanne ei todellakaan ole ihanteellinen, päinvastoin perverssi. Tällaisia sopimuksia tehdää yleensä äärimmäisissä tilanteissa, ennen vanhaan ne olivat yleisiäkin kun erot eivät olleet mahdollisia. Tuli mieleen onkohan Kanervan puoliso tällainen silmänsä sulkija?
 
Onko se paljastaja jakamassa siellä oikeutta vai tietoa? Mistä mä tiedän miten tämmönen vaikuttaa kehenkin paljastajaan.
Minä en oikein jaksa uskoa että paljastaja joka haluuaa pelastaa maailman moraalin osaisi suhtautua siihen "no hyvät päivän jatkot sitten vaan" loukkaantumatta lisää sekä ihmisten moraalista että omasta epäonnistumisestaa tai ainakin täysin turhasta vaivannäöstä.

Edelleen ihmettelen myös sitä miksi pettämisen paljastuminen vaikuttaisi sivustojen käviä määriin tai ihmisten moraaliin ylipäätään. Suhde paljastuu, ehkä pari eroaa, pettäminen jatkuu seuraavassa suhteessa jne. Minusta asiassa voi käydä myös päinvastoin asia saisi mielenkiintoa. Lisääntyisikö myös ajattelu "kaikki pettää, kai se on vain pakko hyväksyä pitkässä suhteessa." Liian paljon riskejä epävarmuuksia ym. että itse en aletuisi tuollaiseen epätoivoiseen yritykseen, joka minusta kertoo lisäksi vain paljastajan katkeruudesta jotakin tai joitakin kohtaan.
 
Mietin, että mistä tällaisia käräyttäjiä oikein sikiää?

Se alkaa varmaan jo lapsuudessa. Opittu ehkä äidiltä. Pikku Liisi, tuo oikeamielisyyden esitaistelija, käy kaverin oven takana kantelemassa että Niilo hyppii vesilätäkössä. Eikä tajua, kun Niilon äiti sanoo että Niilo saa ihan vapaasti hyppiä lätäkössä. Ei mene jakeluun, vaan sama toistuu päivästä toiseen. Pian on äiti mukana kertomassa että kyllä se Niilo oikeasti hyppii lätäkössä! Ja kun Niilon äiti turhautuneena toteaa että SILLÄ ON LUPA SIIHEN niin ihmetellään että miten voi olla, kun ei meidän Liisikään saa lammikoissa hyppiä. Millainen perhekin tuo muka on.

Sitten alkaa koulu. Pikku Liisi kantelee auliisti opettajalle joka asiasta. Ella näytti Siirille kieltä koulumatkalla. Mikael ja Joni heittivät lumipalloja toistensa päälle. Pian muut lapset alkavat kyllästymään kantelupukkiin.

Aikuiseksi tultuaan Liisi sitten kokee velvollisuudekseen ilmoittaa sossuun että naapurin lapsiperheeseen kannettiin mäyräkoirallinen keskiolutta. Soittaa isännöitsijälle siitä, kun Jorma naapurista ei lajittele paperiroskia vaan heittää lehdetkin polttokelpoisen jätteen joukkoon. Työelämässä Liisi kantelee pomolle heti jos jonkun kahvitauko kestää 18 minuuttia sallitun 15 minsan sijasta. Ja ottaa asiakseen käräyttää pettäjiä nettisivustoilla. Vaikka mikään näistä asioista ei mitenkään häneen liity.
 
Mietin, että mistä tällaisia käräyttäjiä oikein sikiää?

Se alkaa varmaan jo lapsuudessa. Opittu ehkä äidiltä. Pikku Liisi, tuo oikeamielisyyden esitaistelija, käy kaverin oven takana kantelemassa että Niilo hyppii vesilätäkössä. Eikä tajua, kun Niilon äiti sanoo että Niilo saa ihan vapaasti hyppiä lätäkössä. Ei mene jakeluun, vaan sama toistuu päivästä toiseen. Pian on äiti mukana kertomassa että kyllä se Niilo oikeasti hyppii lätäkössä! Ja kun Niilon äiti turhautuneena toteaa että SILLÄ ON LUPA SIIHEN niin ihmetellään että miten voi olla, kun ei meidän Liisikään saa lammikoissa hyppiä. Millainen perhekin tuo muka on.

Sitten alkaa koulu. Pikku Liisi kantelee auliisti opettajalle joka asiasta. Ella näytti Siirille kieltä koulumatkalla. Mikael ja Joni heittivät lumipalloja toistensa päälle. Pian muut lapset alkavat kyllästymään kantelupukkiin.

Aikuiseksi tultuaan Liisi sitten kokee velvollisuudekseen ilmoittaa sossuun että naapurin lapsiperheeseen kannettiin mäyräkoirallinen keskiolutta. Soittaa isännöitsijälle siitä, kun Jorma naapurista ei lajittele paperiroskia vaan heittää lehdetkin polttokelpoisen jätteen joukkoon. Työelämässä Liisi kantelee pomolle heti jos jonkun kahvitauko kestää 18 minuuttia sallitun 15 minsan sijasta. Ja ottaa asiakseen käräyttää pettäjiä nettisivustoilla. Vaikka mikään näistä asioista ei mitenkään häneen liity.
Mä en ajattele että se menisi ollenkaan noin. Uskon että käräyttäjiä on itse asiassa vähän koska se on suomalainen tapa antaa toisten elää miten elää.

Oliskohan taustalla omakohtaisia kokemuksia uskottomuudesta sen sijaan? Kun asian kokee joskus niin siitä tulee kyllä sellainen mörkö että ei halua välttämättä hyväksyä pettämistä missään olosuhteissa.
 
Tätä asiaa voisi pohtia omalta kantilta. Haluaisitko sinä että joku kertoisi miehesi pettävän sinua?

Kaikkihan ei tätä halua. Minä haluan. Sellaiset on minun arvoni.
Minä selvittäisin asian itse. Pystyisin siihen kyllä, sillä omistan silmät, korvat ja toimivat aivot. En kaipaisi siihen yhdenkään ulkopuolisen apua - ellen itse sitä erikseen pyytäisi joltain minulle läheiseltä henkilöltä. Asia kuuluu vain minulle ja miehelleni, ei kenellekään muulle, ei etenkään kenellekään tuntemattomalle.

En puutu aikuisten ihmisten parisuhteisiin, poikkeuksena parhaat ystäväni joiden kohdalla tiedän että he haluaisivat minun kertovan jos tietäisin heidän miestensä pettävän. En voi tietää, millaiset pelisäännöt on jonkun tuntemattoman parisuhteessa.

En ajattele, että joku asia on ehdottomasti väärin vain siksi, että en itse sellaista harrasta. Enkä koe, että mulla olisi oikeus sotkeentua toisten elämään, kun lakia ei rikota.

Sellaiset ovat minun arvoni.
 
Tätä asiaa voisi pohtia omalta kantilta. Haluaisitko sinä että joku kertoisi miehesi pettävän sinua?

Kaikkihan ei tätä halua. Minä haluan. Sellaiset on minun arvoni.
Haluaisin että ne ihmiset jotka minut tuntee paljastaisi että epäilevät miehen pettävän tai tietävät että niin tapahtuu. Jos paljastuksen tekisi täysin vieras luulen että uskoisia asiaa, (näyttö ei yksinkeraisesti riittäisi), enkä usko että pettäjä tuon perusteella paljastaisi asiaa, jos ei ole ajatellu muutenkin sitä tehdä. Lisäksi se saisi raivostumaan millä oikeudella vieras puuttuu meidän elämään, joten sitä en haluaisi.
 
"nainen"
[QUOTE="vieras";25170786]Ei kuulu ventovieraiden pettämiset mulle.
Itse tein kamalan virheen kerran ja menin varatun ukon kans sänkyyn.
Mietin pitkään että käynkö tunnustamassa sen, mutta onneksi en käynyt.
Perhe jatkaa "onnellista" elämäänsä tai on ainakin kasassa.
Jos nainen joskus tulis multa suoraan asiasta kysymään niin sitten kertoisin.[/QUOTE]

Olen ajatellytkin kydä eräältä naiselta suoraan kysymässä, ehkä se oletkin juuri sinä. Miehellä kun ei ole pokkaa kertoa mitään, vaikka tiedossa on..
 
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;25171352:
Ehkä kannattaisi pureutua noihin syihin, joiden vuoksi pettäjä on onnettomin perheessä? Esimerkiksi tällä palstalla voi hyvin anonyyminä avautua.
Varmaan niin. Käräyttämisen sijaan ap voisi tarjota konsultointiapua ja psykopatologipalveluita pettäjälle. Olisi vastuullisempi teko kuin pettäjän perheen tuhoaminen vain oman mielihyvän ja käräyttämisen nautinnon takia.
 
vier
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25171510:
Mitä jos joku saa käräyttämisestä tosiaan kiksit? Onko se väärin? Jos pettäminenkään ei ole.

Käräyttäminen on samanlaista kuin pettäminen: ei lain vastaista mutta moraalisesti arveluttavaa.
 
"Neith"
Onnellinen perhe ja toisen suunnitelmallinen pettäminen... Epäilen vahvasti, että nämä kuuluvat yhteen.
ja silti ne voi kuulua..
puolisoiden erikoisemmat toiveet seksin saralla eivät välttämättä kohtaa ja on annettu "lupa" hakea sitä erikoisuutta muualta.. kunhan se tieto ei koskaan tule esille.'
voi olla sairautta puolisolla, jotain mikä estää eroamisen mutta ei poista sitä halua ja tarvetta seksille,
olemme puhuneet miehen kanssa näistä, jos se halvaantuisi/sairastuisi niin ettei seksi enää onnistuisi, niin emme eroaisi, mutta vaikka hän tietäisi että haen seksin jostain muualta niin ei hän sitä haluaisi tietää. sama toisinpäin.
entä jos puoliso on masentunut, ollut viimeiset 5v suhteessa ei paljoa seksiä ole, sitä kuitenkin terve puoliso koipaa. eroaminen olisi turhan rankkaa, varsinkin jos masentunut osapuoli uhkailee itsemurhalla tms. mitkä seuraukset olisi tästä "käräyttämisestä" kun kuitenkin lähtötilanne on sellainen jossa voi helposti ymmärtää miksi toinen pettää..
asiat ei ole mustavalkoisia ja siitä syystä ilman oikeaa ja täydellistä tietoa on järjetöntä mennä sotkeutumaan muiden parisuhteisiin tai pettämisiin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25171510:
Mitä jos joku saa käräyttämisestä tosiaan kiksit? Onko se väärin? Jos pettäminenkään ei ole.
Veikkaisin että sekä pettäjät että käräyttmisestä nauttivat käännytetään porteilla.. moraalisesti teot ovat tasan yhtä tuomittavia. Ikitulessa nähdään :)
 

Yhteistyössä