Vielä autoista...

Prouva harmaana
no luulisi tuohon hintaan saavan jo melkoisen tilaihmeen - kun täälläkin jo saa tuohon rahaan valita aika isosta valikoimasta.
Kandee olla tarkkana noiden tuontiautojen suhteen. Kuulin juuri eräältä automyyjältä, että saksalainen farkku oli tuotu ja vikojen puolesta huollossa oli hieman ihmetelty että miten näille kilsoille tuollaisia vikoja - no salapoliisityön jälkeen sille autolle löytyi ajetun reilun 200 000km:n lisäksi yli 300 000km lisää...

...että törkeetä... :/
 
harmaana
kannaattaa olla tosi tarkka jos sieltä tuo jotakin, ovat huijaamisen mestareita!!
sit jos autoliike tuo sun toiveiden mukaisen niin vastuu on pitkälti autoliikkeellä.... :attn:
 
Sarita-80
Muistakaahan saksan-matkaajat että kielitaitoa tarvitaan myös käyttöohjekirjan kanssa. Yks tuttava just kirosi kun ei osaa käyttää autoa, kun ohjekirja on saksaksi.
 
Mun isä toi sieltä 97 vm farmarimersun, hintaa tuli kaikkine kuluineen eli matkat, verot, auton hinta, yöpymiset jne n. 14 000?. Hällä oli varsinainen asiantuntija mukana ja sano ettei yksin lähtis koskaan sinne autoo ettimään eli kannattaa hankkia sellainen ihminen kaveriks joka tietää mitä tehdä ja mistä hakea, muuten saatetaan viilata linssiin ihan tunteella
 
-ieva- harmaana
juu kuittaan tuon Anne25 tekstin.
Isoveikkani on käynyt sieltä hakemassa jo itselleen,meidän iskälle ja monelle kaverilleen auton ja melkein joka kerta on yritetty vetää linssiin ostajaa (onneks ei ole viel onnistuttu petkuttamisessa).
Veljellä on mukana aina joku saksaa osaava ihminen mukana ja hän itse osaa katsoa auton tekniikan ynm,
Viimeks kun he kävivät katsomassa yhtä mersua missä kuulemma oli huoltokirja niin veljeni huomasi et ei muuten ole edes sen auton oma huoltokirja. Sitten kun myyjälle huomautettiin asiasta niin myyjä oli vaan tyynenrauhallisesti et "hups.eipäs olekkaan...no tätä sattuu."...jäi kauppa tekemättä.


Kuulemma siel on niitä pieniä joppari liikkeitä joillakin mehmeteillä jotka pistää firman pystyyn,ostaa isohkon erän autoja joittenka kunnosta ei ole tietoa juuri ollenkaan. Sitten kun autoerä on saatu myytyä niin lopetetaan liikeotiminta. Saksassa käytetyillä autoilla kun on muistaakseni 2v takuu (tähän vissiin riippuu vm. ynm.) niin eipä mene viat takuun piikkiin kun koko liikettä ei ole edes olemassa enää.
 
Onko kokemusta, jos auton ostaa merkkiliikkeestä? Tuttun tuttu kävi ostamassa Mersun saksasta ja tuttava haki itse sen Suomeen. Se oli
onnistunut kauppa. Tosi hieno peli. Itseä askarruttaa se kannattaako se vaiva nähdä? Onko kukaan ostanut uutta autoa sieltä?
 
merelle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2004 klo 22:12 Anne25 kirjoitti:
Mun isä toi sieltä 97 vm farmarimersun, hintaa tuli kaikkine kuluineen eli matkat, verot, auton hinta, yöpymiset jne n. 14 000?. Hällä oli varsinainen asiantuntija mukana ja sano ettei yksin lähtis koskaan sinne autoo ettimään eli kannattaa hankkia sellainen ihminen kaveriks joka tietää mitä tehdä ja mistä hakea, muuten saatetaan viilata linssiin ihan tunteella
tämä on täysin totta :eek: :eek: :eek: :eek:
 
verot taitaa nousta tosi koviksi jos uuden ostaa, sen vuoksi sieltä tuodaan käytettyjä, eli mitä uudempi sitä kovemmat verot ja jos sattuu oleen pari lommoo kyljessä tai vähän maal lähtenyt niin se vaikuttaa veroon alenevasti. Nää on niitä syitä miks kannattaa tuoda käytetty. Ja eikös suomessa on halvimmat autot jos veroja ei lasketa mukaan, joten saksan hintataso saattaa olla suhteessa siihen kovempi. Ja siellä on oikeasti tosi hyviä käytettyjä autoja, koska auto on niin halpa heille niin perheessä saattaa olla 3-4 autoa, joita vaihdetaan suht tiheää eli jos satut löytämään jonkun perheen kolmosautonkin niin vuosimalli saattaa olla 95-2000, mutta kunto ja kilometrit aivan loistavat. Näin ainakin mun isälle kävi, mutta oikeasti, ammattilainen mukaan
 

Yhteistyössä