Vielä kerkiää S-Bonusta kasvattaa

  • Viestiketjun aloittaja siitä vaan
  • Ensimmäinen viesti
"emma"
Me käydään sekä Lidlissä että Prismassa. Ja jos ei oteta huomioon tarjouksia kummassakaan kaupassa, niin kyllä se Prisma on meidän ostamilla tuotteilla saman hintainen tai halvelmpi + sitten saa ne kuuluisat bonukset ässästä. Tällä perusteella en ymmärrä, jos sanotaan ettei bonusten perässä kannata juosta ja hinta näkyyn tuotteissa jne jne. Ja joitakin meidän ostamia tuotteita ei yksinkertaisesti saa Lidlistä. Kun sinne Prismaan on silloin kuitenkin mentävä, niin harvoin jaksetaan juosta kummassakin ostamassa kummankin kaupan halvimmat tuotteet...
 
Kauppojen bonusjärjestelmät käyvät tosi kalliiksi, niiden ylläpito maksaa satoja miljoonia vuodessa ja laskun maksaa kuluttaja. Bonusjärjestelmät nostavat ruoan hintaa. S-ryhmän bonusjärjestelmän ylläpito maksaa noin 300 miljoonaa euroa vuodessa ja kuluttajat maksavat nämä kustannukset suoraan ruuan hinnassa. Lisäksi kaupat keräävät asiakasjärjestelmien avulla valtavasti tietoa kuluttajista ja tuotteiden menekistä.
Ja sun ehdotus asialle on mikä?
 
[QUOTE="vieras.";29841563]Ihanko oikeasti jossakin Prisma on edullisempi kuin Lidli, meillä ainakin maito on ihan saman hintaista, muuten Lidli huomattavasti edullisempi, Cittarissa puolestaan on usein hyviä tarjouksia, esim. vaipat usein tarjouksessa. Me käytetään kaikkia kauppoja, paitsi mies meinas taas ruveta boikotoimaan Prismaa kun oli samoista tuotteista joutunut maksamaan monta euroa enempi kuin Tamppiksessa.[/QUOTE]

 
"123"
[QUOTE="just";29840907]Jos on oikeasti sinne kauppaan asiaa, mut bonusten kasvattamisen takia idioottimaista[/QUOTE]

Kyhän sitä tuolla summalla voi ostaa varastoon vaikka saippuat ja hammastahnat ym. Mitä hölmöä siinä muka on? Ei tarvi sitten myöhemmin niitä ostaa.
 
bonusvieras
S-bonusta tulee kuukaudessa 25-40€, eli 150-240€/6kk (ruuat ja polttoaineet).
Keskittämällä Plussakorttipaikkoihin saatiin maksaa ostoksista enemmän ja plussaseteleitä tuli pari puolessa vuodessa (=10€/6kk).
 
hyeena
Tarkistin ketjua seuranneena oman S-saldoni. Puuttui 23€ että pääsisin 2,5% bonusten kastiin. Pakko on vielä jotain mennä hamstraamaan. Onneksi on S-Marketti parin sadan metrin päässä. Vielä olisi vajaa kolme tuntia aikaa. Perjantaina alkaa sitten uusi rajojen hätistely.
 
Tiesitkö, että bonuksia saa myös verkko-ostoksista. Noiden päälle vielä lisärahaa.... Ostohyvistys on loistosivu: kun siirryt sen kautta verkkokauppaan, saat tilauksestasi bonusta - ihan rahana käteen. Asiakkaina on 554 verkkokauppaa, joten valinnan varaa riittää. Mukana mm. Zalando, Bootz jne. Palvelu on maksuton ja ehdottomasti kannattava juttu! Tämä perustuu siihen, että ko sivusto saa markkinoinsta korvausta, jonka se jakaa asiakkaittensa kanssa. Fiksu systeemi, josta hyötyvät kaikki. 15.6.2014 mennessä tehdystä ensimmäisestä ostoksesta saat nyt tuplaponuksen ja Kismetin! Itse eksyin kokeilemaan tätä Hopottajien kautta (jos haluat liittyä joukkoon hilpeään, kysytty koodi on HOP3898 - paljon kivoja testtattavia asioita) Lisää asiasta täältä: Säästä jopa satoja euroja vuodessa | Ostohyvitys.fi
 
"visitor"
Kauppojen bonusjärjestelmät käyvät tosi kalliiksi, niiden ylläpito maksaa satoja miljoonia vuodessa ja laskun maksaa kuluttaja. Bonusjärjestelmät nostavat ruoan hintaa. S-ryhmän bonusjärjestelmän ylläpito maksaa noin 300 miljoonaa euroa vuodessa ja kuluttajat maksavat nämä kustannukset suoraan ruuan hinnassa. Lisäksi kaupat keräävät asiakasjärjestelmien avulla valtavasti tietoa kuluttajista ja tuotteiden menekistä.
Tottakai kannattaa tutustua aiheeseen, mutta voi tarkastella myös muista näkökulmista. Kuten kirjoitit, kaupat keräävät dataa kulutuskäyttäytymisestä. Ilman bonusjärjestelmääkin ne haluaisivat tätä tietoa saada, jotta voisivat tehostaa toimintaansa (= enemmän katetta = vähemmän tarvetta nostaa hintoja = enemmän asiakkaita - teoriassa). Näistä muista tavoista kerätä dataa kaupat joutuisivat myös pulittamaan pitkän pennin, joka sekin päätyisi tuotteiden hintoihin.

Nykyisessä systeemissä kaupat saavat oikeampaa tietoa, osa asiakkaista keskittää ostoksiaan, asiakkaat kokevat saavansa jotain takaisinpäin eli näennäisesti tyytyväisempiä. Nämä seikat voisivat jopa laskea hintoja, mikäli ei olisi muuten riittävästi kilpailua kentällä. Nyt on vahva duopoli, joka hinnat nostaa.

Kaupan kaikki kulut maksaa kuluttaja. Ja jos S-market investoi Venäjälle, investoi Lidlikin tahollaan uusille alueille.
 
hajhg
Voi olla, että lidl on edullisempi, mutta itse en jaksa käydä useammassa kaupassa.
Lidlissä kun ei ole juuri mitään ostettavaa meille. Eihän sieltä saa edes suomalaista luomumaitoa!
Mielummin maksan hieman enemmän ja käyn prismassa, mistä saan kerralla kaiken. Bonusta tulee kuussa 10-40€.
 

Yhteistyössä