VIERAAN LAPSIA HOIDOSSA??

  • Viestiketjun aloittaja KATIAANA
  • Ensimmäinen viesti
Katiaana
KIITÄN KOMMENTEISTA. MUTTA KUTEN JO JOSSAIN VAIHEESSA SANOIN, SANOIN ETTÄ HARKITSEN TAI EN EDES NIIN PITKÄLLE VAAN LÄHINNÄ MIETIN.. :)
JA SE JOKA MINUT TUNTEE, TIETÄÄ ETTÄ SOPISIN ROOLIIN HYVIN. OSAAN OLLA LASTEN KANSSA, SIIS TOISTEN JNE. MUTTA OMAT ON AINA OMIA JA NIITTEN KANSSA TULEE HARMAITA HIUKSIA. MUTTA SIIS: EN OLE RYHTYMÄSSÄ TÄHÄN.... UUDET TUULET MENOSSA....... MOIDO! :wave:
 
Koivu
Eiköhän kuitenkin melko suuri osa perhepäivähoitajina toimivista ole kuitenkin valinnut ammatin alunperin juuri sen vuoksi, että haluaa hoitaa myös omat lapsensa kotona. Jotkut heistä sitten jatkavat ammatissa pitkään, eläkeikään saakka. Minun mielestäni siinä ei sinänsä ole mitään pahaa.

Minkä vuoksi ihminen yleensäkin töitä tekee? Eiväthän ne päiväkodinkaan työntekijät ole siellä sen vuoksi, jotta sun lapsi saisi kivaa seuraa tädeistä, vaan sen vuoksi, jotta oma lapsi saisi sitä sapuskaa pöytään.

Ei se, että haluaa hoitaa omat lapsensa kotona, ja olla kotona vastaanottamassa omat lapset koulusta, tarkoita, että ei voisi olla myös hyvä hoitaja toisten lapsille.

Mulla ei itselläni ole hyviä kokemuksia perhepäivähoidosta, mutta eiköhän se ole ihan tuurista kiinni, millaisen hoitajan saa. Ja tiedoista, ketä osaa pyytää.
 
Katiaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2005 klo 22:10 Koivu kirjoitti:
Eiköhän kuitenkin melko suuri osa perhepäivähoitajina toimivista ole kuitenkin valinnut ammatin alunperin juuri sen vuoksi, että haluaa hoitaa myös omat lapsensa kotona. Jotkut heistä sitten jatkavat ammatissa pitkään, eläkeikään saakka. Minun mielestäni siinä ei sinänsä ole mitään pahaa.

Minkä vuoksi ihminen yleensäkin töitä tekee? Eiväthän ne päiväkodinkaan työntekijät ole siellä sen vuoksi, jotta sun lapsi saisi kivaa seuraa tädeistä, vaan sen vuoksi, jotta oma lapsi saisi sitä sapuskaa pöytään.

Ei se, että haluaa hoitaa omat lapsensa kotona, ja olla kotona vastaanottamassa omat lapset koulusta, tarkoita, että ei voisi olla myös hyvä hoitaja toisten lapsille.

Mulla ei itselläni ole hyviä kokemuksia perhepäivähoidosta, mutta eiköhän se ole ihan tuurista kiinni, millaisen hoitajan saa. Ja tiedoista, ketä osaa pyytää.
KIITOS,.. :hug:
iTSE OLEN MIETTINY SAMAA... vARSINKI SILLOIN AINA KUN MIETIN PERHEPÄIVÄHOITAJKAKSI RYHTYMISTÄ.... EN USKO ETTÄ OLEN SEN KUMMEMPI KUIN MUUTKAAN... EN, VAIKKA SANON ETTÄ EN HALUA KOKO PÄIVÄÄ HOITAA TOISTEN LAPSIA. SENKIN SANON VAIN SIKSI, ETTÄ HALUAN OLLA LASTENI KANSSA. JA HALUAN TEHDÄ KOTIHOMMAT NIIN ETTEI SE OLE OMILTA POIS. JNE...
 
[

Minkä vuoksi ihminen yleensäkin töitä tekee? Eiväthän ne päiväkodinkaan työntekijät ole siellä sen vuoksi, jotta sun lapsi saisi kivaa seuraa tädeistä, vaan sen vuoksi, jotta oma lapsi saisi sitä sapuskaa pöytään.


Ja-a, kai päiväkodissa kuitenkin on hieman kiinnostusta lapsiin, tai ainakin toivottavasti. Kyllä ainakin terveydenhoitopuolella (osa) on kiinnostunut potilaista ja siitö että heidän asiat saadaan kuntoon. Vai onko se ammattietiikka yms. sitten muualla hukassa? Toki aina poikkeuksia on.

Jos itse ottaisin vieraan lapsia hoitoon, tuntisin suurta vastuuta (eri tavalla kuin omista) ja toki haluaisin toimia kaikkien parhaaksi.
 
Niin ja toki teen töitä siis elämisen vuoksi (että on varaa elää), jos talous sallisi niin toki jotain muuta vapaaehtoistyötä tms. osa-aikaisena. Mutta vaikka rahan takia työtä tekee, voi silti välittää????
 
Koivu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2005 klo 22:32 vieras kirjoitti:
[

Minkä vuoksi ihminen yleensäkin töitä tekee? Eiväthän ne päiväkodinkaan työntekijät ole siellä sen vuoksi, jotta sun lapsi saisi kivaa seuraa tädeistä, vaan sen vuoksi, jotta oma lapsi saisi sitä sapuskaa pöytään.


Ja-a, kai päiväkodissa kuitenkin on hieman kiinnostusta lapsiin, tai ainakin toivottavasti. Kyllä ainakin terveydenhoitopuolella (osa) on kiinnostunut potilaista ja siitö että heidän asiat saadaan kuntoon. Vai onko se ammattietiikka yms. sitten muualla hukassa? Toki aina poikkeuksia on.

Jos itse ottaisin vieraan lapsia hoitoon, tuntisin suurta vastuuta (eri tavalla kuin omista) ja toki haluaisin toimia kaikkien parhaaksi.
Niin, siis sitähän juuri tarkoitin, että pph voi olla ihan hyvä, vaikka suurin motiivi työlle olisikin että saa hoitaa samalla omat lapsensa kotona. Hän voi silti olla kiinnostunut lapsista, ja todennäköisesti onkin, koska ymmärtää, että pienten lasten paras paikka on kotona ja että äiti on tärkeä lapsilleen.

Samoin joku sairaanhoitaja voi olla kiinnostunut potilaistaan tai lastenhoitaja voi myös olla toki kiinnostunut lapsista, mutta eiköhän kuitenkin suurin osa, sanotaanko vaikka 99% ihmisistä käy palkkatöissä, jotta saa laskut maksettua, eikä siksi, että saisi auttaa vieraita ihmisiä, potilaita tai lapsia.

Eli siis tarkoitin, että se ei tee kenestäkään automaattisesti huonoa perhepäivähoitajaa, vaikka suurin motiivi työlle olisikin se, että samalla saa hoitaa omat lapset kotona.
 
Koivu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2005 klo 22:34 vieras kirjoitti:
Niin ja toki teen töitä siis elämisen vuoksi (että on varaa elää), jos talous sallisi niin toki jotain muuta vapaaehtoistyötä tms. osa-aikaisena. Mutta vaikka rahan takia työtä tekee, voi silti välittää????
Niin, ja pph voi välittää myös vieraista lapsista, vaikka välittää myös omistaan niin paljon, että haluaa hoitaa heidät kotona. Ja vaikka ottaa vieraita lapsia sen vuoksi, että saa laskut maksettua. Lähes kaikki me käymme palkkatöissä jotta voimme maksaa laskut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2005 klo 19:03 Koivu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2005 klo 22:34 vieras kirjoitti:
Niin ja toki teen töitä siis elämisen vuoksi (että on varaa elää), jos talous sallisi niin toki jotain muuta vapaaehtoistyötä tms. osa-aikaisena. Mutta vaikka rahan takia työtä tekee, voi silti välittää????
Niin, ja pph voi välittää myös vieraista lapsista, vaikka välittää myös omistaan niin paljon, että haluaa hoitaa heidät kotona. Ja vaikka ottaa vieraita lapsia sen vuoksi, että saa laskut maksettua. Lähes kaikki me käymme palkkatöissä jotta voimme maksaa laskut.
Ei tässä tarvitse ollakaan ristiriitaa vai? Mutta kirjoutksista kuulsi että joutuu sietämään niitä muita.

Rahan takia kai suurin osa töitä tekee. Ja työstä voi siltikin pitää.
 

Yhteistyössä