viikolla 8 raskaana...ja ikää 41v!!!!

Eilen varmistui asia gynellä ja tunteet heittävät laidasta laitaa. Olen haaveillut mielen tasolla vauva-asiasta,mutta nyt kun se näyttää oleva konkreettista (yllätysraskaus),niin kauhukuvat täyttävät mielen. Iän myötä roimasti kohonnut riski lapsen terveyteen liittyen,jaksaminen,ympäristön paineet (vaikka mitä niillä väliä,sama mitä ihmiset ajattelee,kun ajattelee ne kuitenkin,teki niin tai näin.) Mielessäni olen arvannut raskauden oireista päätellen ja kuitenkin salaisesti toivonut kuukautisten alkavan,toivottavasti nyt odotus menee loppuun asti hyvin. Eräs ikätoverini kertoi,että on ihme yli 40 tulla raskaaksi,koska mahdollisuudet pienenevät roimasti. Kysyin lääkäriltä keskenmenon riskistä ja hän kertoi,että harvemmin jo eläväksi todettu sikiö menee kesken,tapaukset,joissa ei ole elonmerkkiä löydetty ovat tavallisempia.Itselläni keskeytynyt kesk.meno joulukuussa rask,viikkoja 12,sikiö n.7 viikon ikäinen.Kertokaa kokemuksia,tarvitsen niitä roimasti!!! KIITOS
 
Äiskä -64
Onnea!!! Minä olen 41v ja saan vauvan kahden viikon kuluttua. Syksyllä kolahtaa mittarrin jo 42. Tämä raskaus oli todellinen ylläri. Kohdunpoistoon odottelin. Kaikki on mennyt hyvin ja kävin myös istukkatutkimuksissa. Kaksi lasta ennestään 18v ja 14v aiemmasta avioliitosta. Ei me olla liian vanhoja. Minulle ainakin on kaikki sanoneet että raskaus sopii minulle ja olen kuulemma huomattavasti nuorentunut B) B) Anemia ja alhainen verenpaine ovat tietysti vaivanneet mutta kohta sekin vaiva on ohi. Oikein paljon tsempiä ja muista nauttia olotilastasi. :heart:
 
A-M
Onnea kovasti teille. On se niin ihanaa aikaa ja siitä nauttiikin ihan toisella tapaa. Kuopukseni on nyt kaksi vuotias. Ite täytän 41 heinäkuussa ja on sellainen vähän haikea olo että tässäkö ne nyt sitten on?
 
Lisa
Nauti täysillä pienestä kasvavasta ihmeestä. Minulla on puolivuotias vauva ja 46 vuotta elokuussa.
Kysymyksessä oli todellinen ihme, oli ehkäisy ja miehen siittiöiden määrä 1%. Tämä oli riski raskaus, johtuen useista sektioista. Elin päivä kerrallaan ja nautin raskaudestani. Joitakin pieniä ongelmia ilmeni kuten ennenaikaisia supistuksia, ja ummetusta. Lepo ja kevyt kuitupitoinen sokeriton ruokavalio auttoivat asiassa. Paino pysyi kurissa ja olen jaksanut hyvin pienokaisen yö syömiset.



 
Hei!
Hurjasti onnea teille ja jaksamista odotukseen! Itse olen 42 v., puolivuotiaan pojanvesselin äiti. Meillä raskaus tuli myös yllätyksenä ja odotettuna. Vanhempi poika nyt 15v, eikä toista kuulunut ennnen tätä meidän Joululahjaa.
Raskausaikana oli pieniä ongelmia...alussa vuotoa, verenpaineen nousua ja verensokereita seurattiin. Kotona oli pieni laboratorio kun verenpaineet, verensokerit ja valkuaiset virtsasta seurattiin lähes päivittäin. Pistelemään itseään ainakin oppi. Mutta kaikki meni loppun loistavasti ja terve poika saatiin kaikille yhteiseksi Joululahjaksi 7.12.
 
Onneksi olkoon vaan ! Meillä kävi niin että n. 2 v sitten syksyllä jäi kuukautiset yllättäen pois ja minä olin aivan varma että hormonihäiriö, jopa vaihdevuosien varhainen alkaminen ?? on kyseessä. Ajattelin kuitenkin ennen lääkärille menoa ihan varmuuden vuoksi poissulkea raskauden mahdollisuuden... Jotenkin alkoi kummasti jännittää kun soitin raskaustestin tuloksen, ihan kädet hikosi ja outo varmuus alkoi iskostua tajuntaani ja kun ääni langan toisessa päässä sanoi: onneksi olkoon, olette raskaana, seinät pyöri hetken silmissäni ja kesti tovin ennenkuin tajusin asian. No, myönteinen asiahan siitä ensijärkytyksestä päästyä tuli, innolla odotettiin vauvaa ja olimme ymmällä että tällainen lahja meille vielä ANNETAAN ! Sehän on luottamuksen osoitus korkeammalta taholta... Olin silloin 42 v, täytin äitienpäivänä 2005 43 v ja poika päätti sitten syntyä heti seuraavana päivänä ! Mikä synttärilahja !!
Raskaus meni erittäin hienosti, olin elämäni kunnossa, kukoistin ja työkaverit sanoivat että raskaus pukee sinua. Loppuaikana oli vähän ongelmaa verenpaineen kanssa mutta selvisin pelkällä levolla. Poika on täysin terve, touhukas vesseli. Toivuin melko nopeasti raskausajasta ja synnytyksestä ja olen jaksanut hyvin hoitaa pikkuista. Tässä iässä pitää vaan muistaa levätä silloin kun lapsikin nukkuu, muuten ei kyllä jaksa. Sen verran voimille käy ympärivuorokautinen vastuu pienestä. Liian vanha ei nelikymppinen tähän hommaan vielä ole, meitä on iso joukko !! Meitä onnekkaita..
 
Onnittelut täältäkin! Et ole ollenkaan liian vanha vielä. Minä olen 45 vuotta täyttänyt ja raskaana viikolla 37. Kotona on myös 3-vuotias poika ja isommat lapset ed. liitosta. Mieskin jo yli 5-kymppinen.... mutta hyvin on mennyt ainakin toistaiseksi ja toivottavasti menee jatkossakin.
 
Hei,
minullakin ikää tulee elokuussa 42v ja raskaana viikolla 10 nyt.Aiemmin kolme lasta-20v.,15v.ja 11v.Hulluinta on,että minusta tulee mummi elokuussa.Mieliala vaihtelee kuin olis vuoristoradassa-tuplaonnihan tämä on mummius ja mammuus melkein samaan aikaan vaan aika villiä touhua. :LOL:
 
kaikkien täytyy saada
Sydämelliset onnittelut! Minäkin tahtoisin vielä lapsen, mutta en voi saada enää. Silti odotan aina ihmettä tapahtuvan.. taidan olla vähän pöhkö. :ashamed:
 
tervetuloa joukkoon
Heippa,
Nauti kuule raskaudestasi! mulla on nyt 2v8kk poika, ja olin samanikäinen kuin sinä nyt. Myös tämä raskaus oli yllätys. Ei niitä ikäviä asioita kannata miettiä etukäteen. Voin luvata, että tulet taatusti nauttimaan lapsesta nimenomaan tämän ikäisenä! Meidän poika on oikea perheen ilo, ja vie töiden jälkeen ajatukset taatusti muualle. On onni saada vielä yksi iltatähti tällä(kin) iällä!
 
Miili harmaana
Onnea, on suuri lahja saada lapsia!! Meillä esikoista yritettiin (enemmän tai vähemmän, mut tervetullut ois ollu kokoajan) kahdeksan vuotta. Sit mentiin klinikalle ja lopulta vauva saatiin alulle keinohedelmäityksellä. Kun vauva syntyi olin 39 v. Sit iski paniikki; apua me ollaan jo näin vanhoja, meidän pieni jää joskus ihan yksin maailmaan! Eli sisarus ... mutta mutta, esikoisen vauva-aika oli toooosi rankkaa ja mielessäni ajattelin että ei ikinä enää, mutta oli huono omatunto. Noh, luonto hoiti homman ja huomasin olevani yllättäen raskaana 40 vuotiaana. Nyt 41 vuotiaana olen kahden alle kaks vuotiaan maailman ihanimman lapsen äiti. Nyt vasta tuntuu että elämä on sitä mitä haluan sen olevan.
Mun mielestä ympärillä olevat ihmiset ovat olleet ihan vilpittömästi onnellisia siitä että meille vielä perhe suotiin, vaikka ei lapsettomuudesta koskaan kenellekään puhuttukaan.
 
Miili harmaana
Ai niin vielä siitä lapsen terveydestä. Meillä ainakin sai lapsivesipunktion tai istukkabiopsian poliklinikka maksun hinnalla, ja ultrassa näkee paljon vauvan terveydestä, 3d ja 4 d ultrassa vielä tarkemmin. Niin ja siitä että on ihme tulla raskaaks yli 40 v =) ,
mä en tullu kakskymppisenä raskaaks enkä kolmekymppisenä raskaaks luomusti, mut yli nelikymppisenä sit tulinkin B) .
 
Kello
Hei!

Olen 39- vuotias kahden alle 2- vuotiaan lapsen äiti. Molemmat raskaudet ovat menneet hyvin ja olen voinut loistavasti niiden aikana. Täällä on ollut paljon pohdintaa siitä, että jaksaako nelikymppinen kaikki yövalvomiset ja muut vauvan mukanaan tuomat jutut. Minulla kun ei isompia lapsia ole niin vertailukohta puuttuu, mutta hyvin olen tuntunut jaksavan :whistle: . Olen koittanut asennoitua niin, että nämä valvomiset sun muut ovat ohimenevä juttu ja koitan elää tässä ja nyt nauttien tästä ajasta. Aika menee niin nopsaan, että ennen kuin huomaankaan nämä kaksi ovat jo isoja eivätkä tarvitse äitiä koko ajan viereensä.

Rehellisyyden nimissä on kyllä sanottava, että jos olisin kirjoittanut tätä kolmisen kuukautta sitten olisi sävy ollut toinen :'( . Kuopus valvotti ensimmäiset kuukaudet aika lailla ja olo oli silloin välillä aika ryytynyt. En kuitenkaan usko, että minun iälläni oli asiassa juurikaan merkitystä, kaipa nukkumattomuus rasittaa yhtälailla nuorta ja vanhempaakin ihmistä.
 
onnea raskauden johdosta. Nauti ja ota rauhallisesti. olen 65 mallia ja mies vähän vanhempi. Vauva puolivuotias ja kaikki on hienosti. Nykyaikana asiat ovat muuttuneet noiden "ikärajojen" suhteen. hienot tutkimusmenetelmät, jos niitä haluaa käyttää, jokaisen oma asia. Tsemppiä ja nauti ajasta ja huolehdi itsestäsi. =)
 
:flower: :heart: onnea kaikille teille yli 40-v.odottajille ja juuri vauvansaanille....itse olen vasta 34-v. ja olen jo surrut sitä että olen kohta jo niiiiin vanha etten voisi enää toivoakaan vauvaa....

Nyt perheessämme on jo 5 pikkuista mutta olen joskus miettinyt että aina olen haaveillut ja ajtellut perheeseemme kuuluvan 6 lasta,vielä se Elsa Olivia....joten katsotaan....

:hug: :hug: :flower:
 
menttu -65
hei
Täytin juuri 41 kun synnytin tuon ainokaiseni. Elämä riepotti niin ettei vauvalle ollut (muka) tilaa ennemmin ja olin aika epäilevä olisinko "äitityyppiä" ollenkaan. Raskausaika meni upeasti, en ole koskaan ollut paremmassa kunnossa! Kaikki krooniset vaivani (selkäkivut ja refluksio) pysyivät poissa koko ajan! Ja nyt kun tuo 1/2 poika tuossa touhailee niin empä keksi mitään ihanempaa! Totuuden nimissä on sanottava että mielellään sitä tällä ikää jo nukkuisi yönsä ilman yösyöttöjä, mutta toisaalta, johan sitä tällä ikää joutuu heräämään muutenkin pissalle tms kerran yössä :LOL:
Vaikein asia minulle on ollut kotiin jääminen, tuntuu että mökkiytyy, mutta onneksi ystäviä tapaa sitten iltaisin ja on tämä keskustelupalsta :) On myös olluta aika jännää miten vähän neuvolasta on saanut ihan oikeita neuvoja, tuntuu että kun olen jo vanhempi niin olettavat että olen myös kokenut ja tiedän paljon vaikka kyseessä onkin ensimmäinen lapsi...
 
Tuplien äiti
Olen kohta 41.v ja mulla on pian 3.v KAKSOSET! Kyllähän sitä varsinkin alkuaikoina oli tosi väsynyt,mutta onneksi yöt nukkuivat suht hyvin.Syntyivät kyllä 3,5kk etuajassa,eli ovat pieniä ihmeitä tässä maailmassa.Ihanat hymyt ja kikatukset palkitsivat kyllä väsyneenäkin!
Tsemppiä sulle ja hyviä vointeja raskaudelle!!! :hug:
 

Yhteistyössä