viikolla 8 raskaana...ja ikää 41v!!!!

sinikka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2006 klo 13:49 anniina kirjoitti:
Onnittelut täältäkin! Et ole ollenkaan liian vanha vielä. Minä olen 45 vuotta täyttänyt ja raskaana viikolla 37. Kotona on myös 3-vuotias poika ja isommat lapset ed. liitosta. Mieskin jo yli 5-kymppinen.... mutta hyvin on mennyt ainakin toistaiseksi ja toivottavasti menee jatkossakin.
No se on hyvä, että sinulla on noita isompiakin lapsia, katsos kun et itse jaksa hoitaa niin isot sisarukset voi sen tehdä.
 
paimen
Onnea sinulle! nauti odotusajasta! Itse odotin sinun iässäsi neljättä. Nyt lapsia on seitsemän, nuorin 2 kk. Kaikkien kanssa olen jaksanut odotusajan hienosti, ei verenpainetta tai muitakaan ongelmia. Närästys oli ainut hankaluuksia aiheuttanut oire, jonka takia joutui yölläkin hyppimään kesken unien. Synnytykset menivät hyvin ja niistä palauduin nopeasti. Säpinää riittää ja pirteänä pysyy!
 
Todella kiva lukea noita kommentteja vielä että tälläiälläkin voi onnistua. Mulla kaksi lasta ennestään toisen sain 16v ja toinen syntyi 15 v myöhemmin edell. avioliitosta. Nyt uuden mieheni kanssa olemme yrittäneet 3vuotta ja hoitojakin on kokeiltu huonolla menestykellä (alkiot hyviä mutta ei vaan kiinnity) masentaa kovasti. kummassakaan ei mitään miksi ei onnistuisi ainoastaan mun ikä. Nyt kela ei maksa enää hoitoja ja toivo melkein mennyt. Tosin meillä rankka rakennusprojekti, työt hevoset ja lisäksi vielä viimevuonna opiskelin kaiken lisäksi joten stressiäkin kyllä ollut aika lailla + joko kk epäonnistuminen. Nyt rakennusjutut lopuillaan ja toivottavasti osaa ottaa vähän rennommin jos vaikka auttaisi. Välillä vaan tuntunut että olenko ainoa näin iäkäs kuka vielä haluaa nyytin kainaloon.
:headwall:
 
Hei ! Et todellakaan ole ainoa tuossa tilanteessa oleva !

Alku tekstissäsi oli kuten mun elämästäni. Mulla on lapsia edellisestä liitostani ja nyt olen uudessa liitossa ja haluttais niin kovasti yhteistä lasta.
Miehelläni ei ole omia lapsia.

Hoitoja on kokeiltu, tuloksetta. Mitään syytä ei tunnu löytyvän kummastakaan. Olemme onnistuneet saamaan positiivisen raskaustestituloksen, mutta se päättyi keskenmenoon 4. raskauskuukauden alussa. Syytä ei löytynyt miksi se päättyi keskenmenoon.

Olen myös hyvän matkaa yli 40 vuotias kuten miehenikin. Mutta elämäni kunnossa, saisimpa täyttää mieheni toiveen omasta lapsesta , sillä hän on niin hyvä lapsilleni, että kyllä "ansaitsisi" omankin biologisen lapsen.

Minä jaksan vielä toivoa ja toivon teillekin onnea yritykseen !

:flower: :flower: :flower: =)
 
Äiskä -64
Hei Mammuli!
Mitä sinulle kuuluu? Minä olen se Äiskä -64 joka alussa sinulle vastasin. Nyt siis minulla kaksi ja puoliviikkoinen tyttövauva ja IHANA!!! Terve ja virkeä neiti on vienyt isän sydämen ihan kokonaan kuin myös äidinkin. Oikein hyvää jatkoa sinulle ja olisi kiva kuulla sinun kuulumisia.
 
Herran jumala, ei voi muuta sanoa. Tiedät varmasti kaikki riskit, ja silti... Nykypäivänä ollaan niin että mulla vaan kaikki samantien hinnalla millä hyvänsä... huhuhuhu.....

toivotaan että lapsesi syntyy terveenä ja sinä olet vielä voimissasi jotta pystyt hoitamaan häntä...

 
Koo
Ihanaa lukea, että on näin paljon muitakin yli 40 vee ja vauva tulossa. Itse olen 41 ja vauva tulossa, ihan alussa vasta, mutta jännittää kovasti nuo kaikki mahdolliset riskit tässä iässä.
Esikoisemme on kohta kolme vuotta, ja kertakaikkisen ihana vesseli. Kesälomalla ajattelin, että jos tänä kesänä ei "natsaa" niin sitten laitetaan peli poikki. Heti kesäloman jälkeen kävi selväksi, että raskaanahan sitä ollaan. Olemme erittäin iloisia asiasta, mutta nuo riskit nuo riskit..... pelottavaa. Onneksi näiltä sivuilta löytyi tällaisia positiivisia viestejä ja muillakin on samanlaisia mietteitä asiasta.
 
sari67
Hei, onnea vauvasta. Itse olen myös 8 viikolla raskaana. Yllätysvauva tämäkin. 5 ihanaa lasta on jo ennestään (90, 92, 96, 03 ja 05 syntyneet). Ei me olla vanhoja. Vauva ajasta pystyy nauttimaan enemmän nyt vanhempana. Jotenkin osaa olla kiirettömämpi ja rauhallisempi. Olin myös puulla päähän löyty kun huomasin raskauden, mutta näin se on tarkoitettu ja toivon että kaikki menee hyvin. Tsemppiä...
 
Heips,

täällä myöskin yksi 'vanha' odottaja, ikää 41 nyt ja viides raskausviikko menossa =) Miten teillä muilla on alkuraskaus mennyt? Mulla rinnat ovat aikalailla arat ja välillä pientä vihlontaa alavatsassa, etenkin pitkällään ollessa jos kylkeä äkkinäisesti kääntää, muuten ei mitään tuntemuksia huonosta olosta eikä väsymyksestä.

Missä vaiheessa olette kertoneet/aikoneet kertoa raskaudesta muille? Ajattelin itse odotella n. viikolle 12, jos vain suinkin malttaa pitää suunsa kiinni :p :LOL: Kaksi hyvää ystävää tietää, mutta muuten ei vielä kertoilla kenellekään.. :x
 
Onneksi olkoon teille raskautuneille :flower:

Itseänikin tässä jännittää...
Ollaanko sitä raskaana vai ei. ;)

Me toivomme toista yhteistä lasta. Kolme vuotiaan kaveriksi.
Minulla myös kaksi vanhempaa lasta (pian murkkuikäisiä). :heart:

Hyvää jatkoa teille B)
 
Parhaassa iässä
Onneksi olkoon!

Esikoinen on nyt 7 kk ja minä äiti 41-vuotias. minullekin sanottiin, että raskaus nuorensi ja laihdutti (!) minua. Kaikki sujui hyvin ja terve, iloinen tyttö syntyi ajallaan.
 
Isosisko
Haluan vain osaltani kannustaa yli neljäkymppisiä äitejä. Mielestäni aivan yhtä hienoa saada lapsia kypsemmällä iällä kuin parikymppisenäkin! Inhottavaa kuulla negatiivisa kommentteja. Meidän perheessä 6 lasta ja minä oikein mielelläni hoitelenkin noita nuorempia sisaruksia. Olen melkein kolmekymppinen ja nuorin sisarukseni on neljä vuotias. Äitini oli lähempänä viittäkymppiä saadessaan hänet. Muut sisarukset ovat sitten kaikenikäisiä siltä väliltä ja kaikki ovat mulle yhtä rakkaita! Minulla ja muilla vielä lapsettomilla ystävilläni on kovin erilainen tilanne; lomilla minä peuhaan pienempien sisarusteni kanssa lapsuudenkodissa kun muut tekevät "aikuisten juttuja". :) Jos joku on negatiivisia kommentteja sanonut, ei muistu mieleen. Todellakin siis vähät väliä mitä muut ajattelevat! Onnellisia odotuksia kaikille!
 
Synnyttäjien iästä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 18:53 Isosisko kirjoitti:
Haluan vain osaltani kannustaa yli neljäkymppisiä äitejä. Mielestäni aivan yhtä hienoa saada lapsia kypsemmällä iällä kuin parikymppisenäkin! Inhottavaa kuulla negatiivisa kommentteja. Meidän perheessä 6 lasta ja minä oikein mielelläni hoitelenkin noita nuorempia sisaruksia. Olen melkein kolmekymppinen ja nuorin sisarukseni on neljä vuotias. Äitini oli lähempänä viittäkymppiä saadessaan hänet. Muut sisarukset ovat sitten kaikenikäisiä siltä väliltä ja kaikki ovat mulle yhtä rakkaita! Minulla ja muilla vielä lapsettomilla ystävilläni on kovin erilainen tilanne; lomilla minä peuhaan pienempien sisarusteni kanssa lapsuudenkodissa kun muut tekevät "aikuisten juttuja". :) Jos joku on negatiivisia kommentteja sanonut, ei muistu mieleen. Todellakin siis vähät väliä mitä muut ajattelevat! Onnellisia odotuksia kaikille!
Hieno asenne Sinulla :flower:!
Minusta Sinulla on elämänarvot kohdallaan ja olet hyvä esimerkki positiivisesta elämänasenteesta pienemmille sisaruksillesi!

Valitukset "Miksi vanhat äidit hommaavat lapsia?" ovat outoja. Minusta "vanhoilla" (kuka muuten on vanha?), 40-45-vuotiailla äideillä on yhtäläinen oikeus lastensaantiin kuin nuoremmillakin äideillä. Pieni osa synnyttäjistä on jo lähempänä viittäkymppiä ja heille nostan todellakin hattua :flower:

Onko parempi. että lapset hommataan täysin henkisesti vanhemmiksi kypsymättöminä? Sinkkuelämää viettäneillä kaksi-kolmekymppisillä voi olla bilevaihde päällä. Lapset ovat vain esteenä työlle ja harrastuksille. Isovanhemmista tehdään palkattomia lastenhoitajia, että äiti ja isä pääsevät rentoutumaan baareihin. Sääliksi käy näitä työnarkomaanien, jatkuvasti omissa harrastuksissa juoksevien ja viihteellä viihtyvien vanhempien lapsia.
 
Kiitos ihanista ja kannustavista viesteistä.Viikolla 18 ollaan ja olo on kummasti tukevoitunut,vähän liikaakin paino noussut,ainakin jos vertailee toisiin odottajiin samoilla viikoilla,joillakin ei ole tullut ollenkaan,toisilla 1kg jne...No se painojuttu taitaa olla murheista pienin,kun vain kaikki muut jutut menisivät hyvin.Kävin viikolla 12 np-ultrassa ja verikokeessa,joiden yhteistuloksena kromosomipoikkeavuusriski oli kohonnut 1:59,ns.normaali raja 1:250.Minulle soitettiin asiasta ja sovittiin,että käyn lapsivesipunktiossa viikolla 15.Näytettä ei meinattu millään saada otetuksi,vasta kolmannella ja lääkärin sanoman mukaan enempää kuin kolme kertaa ei saa edes ottaa.Lapsivettä oli kuulemma vähän ja istukka edessä ym.ym.joten sen ottaminen oli niin hankalaa.Huh ja tätä vastauksen odotusta,viime perjantaina tuli vastaus,että kaikki olisi sen osalta ok.Mikään ei ole 100% varmaa,joten minä tietenkin kuvittelen nyt kaikkea muuta mahdollista mitä voi olla tai tulla eteen synnytyksessä yms.(Kolme lasta ennestään,siltikin jokaisen kohdalla samat mielikuvituksen suurentamat peikot)Fyysinen olo on muuten hyvä,veriarvot matalat vain 112,välillä väsyttää ja haluttais ottaa päivätorkut,mutta siihen järjestyy todella harvoin tilaisuus.Kirjoitelkaa kuulumisianne.Onnea ja siunausta kaikille!!!
 
Plussa -uutisia. Raskausviikkoja kasassa 5+2.

Siis mahtavaa. Eka neuvola-aika varattu; vasta viikolle 9, kuten tapana kuulemma kaikissa raskauksissa täällä on.

Kunta ei tarjoa kuin rakenneultran. Lisäksi voi käydä veriseulassa (?) tai lapsivesitutkimuksessa.

Mietin pitäisikö käydä parinviikon kuluttua ultrassa, yksityisellä.
Näkisi missä se maha-asukki luuraa. :D
Niskapoimu-ultrakin kiinnostaa, kun monet siitä täällä keskustelupalstalla puhuu.

Tsemppiä kaikille :heart:
 
Tuskainen odottaja
Hei kaikille "ikä äideille" !

Itse kovasti lasta toivovana ja lapsettomuushoitoja läpi käyneenä joudun vielä odottamaan ehkäpä ensi kesään mahdollista raskautta.
Odottelen sopivaa munasolun luvuttajaa.....
Jonot ovat pitkät ja aika käy vähiin. Olen 41-vuotias ja tuleva ensisynnyttäjä, jos kaikki menee hyvin.
Uskon kovasti siihen, että tässä iässä pystyy antamaan lapselleen ehkäpä jopa enemmän kuin kaksi kymppisenä. Työ ja talous kunnossa, voi keskittyä lapseen.
Se ihmetyttää, että miksi luovuttajia on niin vähän kun taas tarvitsijoita niin paljon???
Nauttikkaahan!
 
Kyllä meitä täällä jokunen täällä on pyörinyt.Mäkin oon tähän johonkin ketjuun vastaillut,mut omaa ketjua 40+ -odottajille ei tunnu olevan.Voitaisko pistää semmonen pystyyn?Mulla laskettu aika 14.8. eli aika piakkoin tässä jakaudutaan.Millä viikoilla sä olet?Onks kaikki mennyt ihan ok?Mulla ihan hienosti ja upeasti koko alkuraskaus,ei mitään pahoinvointeja,mitä nyt pientä väsynystä oli.Sen korjasin nukkumalla kahdet päikkärit sit.Toisella kolmanneksella mä sit jäin "kiinni"sokerirasituskokeessa ja oon ollut jo reilu 2,5 kk dieettihoitoisella ja mittaillut noita sokereita täälä itekseni.Muuten siis kaikki ok ja olo on ku 20-kymppisellä!Paitsi nyt nää viime viikot liikunnallisena ihmisenä on tuottanu ongelmia,ku joutuu ottamaan kävelylenkillä semmosia kukonaskelia :LOL:

Yöt on sujunu ihan kivasti ku vaan tottuu tohon toisella kyljellä nukkumiseen:toinen kylki on meidän "pomon" hallussa nyt =) Ihana pieni poika meille siis tulossa!Mulle tämä on kauan odotettu esikoinen,minkäs teet ku sopiva äijänretale löyty vast tällä iällä :LOL: Miehellä on 18-v. poika ennestään,joka kans odottelee ihan mielenkiinnolla pikkuveljeä!

Jos haluat voidaan vaikkka yksityisviesteilläkin!Mä kyllä käyn täällä palstalla useamman kerran päivän aikana kurkkaamassa,onko joku jaksanut kirjoitella jotakin kivaa.

T:maria-s ja vesseli 36+5
 

Yhteistyössä