Viimeaikaiset kokemukset taysista?

Edellinen tays Keskustelu on jo vanhentunut mutta varmaan muitakin kiinnostaa Taysissä synnyttäminen?!? Itseäni ainakin, sillä olen sinne menossa kesällä 2013. Edellisen kerran olin siellä 2011 ja ihan hyät kokemukset jäi, tosin omaa rauhaa ja perhehuonetta kaipailin sekä vähemmän ristiriitaisuutta. Synnytyssalissa kaikki meni hyvin, henkilökunnalla oli aikaa ja koin ensisynnytykseni hyväksia. Kätilö kävi vielä seuraavana päivänä moikkaamassa ja juttelemassa, jolloin olisi voinut kysellä jos jysyttävää synnytyksestä jäi.
Osastollakin henkilökunnalla oli aikaa mutta itseäni vähän ensisynnyttäjänä nyppi että henkilökunnalla oli eri mielipiteet esim tutin käytöstä ja lisämaidon antamisesta. Ohjeissa neuvottiin että tuttia ei suositella joten en antanut. Kuitenkin kun lapseltani otettiin kokeita, hänelle laitettiin tutti ja kerran yksi hoitaja jopa ärähti minulle että miksi et ole tuttia antanut kun sitä kaipaa?!? Maito ei alkanut heti tulemaan, osa hoitajista tyrkytti lisämaitoa, osa lähes kieltäytyi sen tarjoamisesta?!? Ensimmäisen lapsen kohdalla homma tuntui todella ristiriitaiselta ja olo oli vähän neuvoton. Mutta sairaala on tosiaan iso ja meitä on moneen junaan, joten näin kai se menee.
Itseäni edelleen ihmetyttää tuo tilanahtaus, viimeksikin äitejä oli käytäväpaikoilla ja taas aiheesta on ollutjuttua lehdissä ja synnyttäjien keskuudessa. Onko edelleen väkeä käytävillä? Hoitaja sanoi lähtöpäivänäni että hyvä että saadaan sut pian kotiin, 3 äitiä ja lasta odottaa käytävällä. Silti kotiuttamispapereiden saamisessa kotiinlähtöluvan jälkeen kesti 5h?
Onko kellään tietoa potilashotellista, joka sijaisee taysin vieressä. Törmäsin netissä juttuun siitä ja jostain muistan kuulleeni että siellä olisi mahd majoittua perhehuoneessa jos äiti ja lapsi voi hyvin? Onko kellään tietoa? Jutussa ainakin mainitaan että hotellissa voi välttää käytäväpaikan?
Potilashotellissa välttää sairaalan käytäväpaikan | Yle Uutiset | yle.fi
Minä niin haluaisin esikoisen ja miehen vierellemme yöksi ja viimeksi maidon tulo alkoi vasta kun pääsin omaan rauhaan kotiin.
Ja mielelläni kuulisin viime aikaisia kokemuksia Taysistä.
 

Yhteistyössä