villapuku atoopikolla?

Mitenkähän noiden villapukujen käyttö atooppisella vauvalla, kun ainakin itse kutian jos vähänkin villa (esim. hihansuusta) koskettaa ihoani. Niin pitäisikö villapuvut unohtaa atooppisen vauvan kohdalla ja keksiä jotain muuta lämmikettä?
 
madre

Vauvasta en osaa sanoa, meillä atopia iski vasta parin vuoden ikäisenä, mutta tyttö ei suostu laittamaan villaa päällensä. Käytetään sitten fleece-haalaria eikä ole palellut. On kyllä muutenkin kuumaverinen.
 
mamma -75
jos iho on hyvässä kunnossa, niin miksi ei voisi kokeilla... tuo fleece on ihan hyvä vaihtoehto! taas kerran kirjoitan siitä, millä sain meidän vaavilta ihon kuntoon ja ilman kortisonia. eli kylvetän vedessä, jossa on hieman merisuolaa. sitten sivelen lapsen iholle laimennettua molkosan-liuosta, kuivaan ja lopuksi vain kosteuttava rasva. tosi hyvin on meillä toiminut. saas nähdä, kuin talvella käy. nyt olen käyttänyt vauvalla ruskovillan silkkistä kypärämyssyä, ja se on aivan ihana!!!
 
linnea 75
en laittaisi tavallista villaa, sehän pistelee kauheasti. mutta jos on esim. ruskovillan lämpöhousut, niin olen pitänyt kyllä. välissä on tietysti ollut kalsarit tms.

itse olen kanssa atoopikko ja ns. allerginen villalle ja kahdella lapsellani on atooppinen iho.

fleese on miellyttävä väliasu tai sitten kevyesti topattu (samantyylinen, kuin äippäpaketissa) välipuku.
 

Yhteistyössä