Vinkit pahoinvointiin.

Ekasta oksentelua päivittäin rv 6-16 sitten alkoi harvenemaan niin että rv 25 tais olla viimeinen kerta.

Toisesta paria laattaus kertaa lukuunottamatta vain oksettava olo n. rv 5-9.
Ainut mulla mikä vähän on auttanut, niin tunnin parin välein syö koko ajan jotain pientä, vaikka ne ylös tulisikin.
Tuli mieleen, että tokaa odottaessa huomasin, että rautapitoiset raskausvitamiinit aiheuttivat pahoinvointia jostain syystä. Heti kun myöhemmilläkin viikoilla yritti niitä syödä niin oksu tuli joka kerta.
 
En kyennyt syömään kunnolla mitään alkuraskaudessa, väkisin söin vähän leipää, jugurttia, mehujäitä ja jäämurska-mansikkahiutale-sitruuna-seosta (mistä jälkimmäinen auttoi vähän pahoinvointiin). Laihduin alkuraskaudessa.

Postafen on lääke pahoinvointiin ja osa käyttää sitä. Minullakin meni niitä jokunen kappale.
Mutta kokeile jotakin raikasta ja/tai kylmää useasti nautittuna, kuten viileää mehukeittoa, mehujäätä, mehua, jäävettä, sitruunavettä jne.
Tuuleta asuntoa, että ilma pysyy mahdollisimman raikkaana.
Jos suolainen uppoaa makeaa paremmin, voit vaikka imeskellä sipsejä tai suolapähkinöitä/keksejä.

Itselläni pahoinvointi helpotti oleellisesti jo vkolla 8-9. Viikosta 10 lähtien voin jo todella hyvin ja loppuraskaus olikin suhteellisen helppo sekä mukava. Painoa alkoi kertymään vasta vkoilla 18-20.

Tsemppiä raskauteen ja jaksamista pahoinvoinnin kanssa. Onneksi isolla osalla se helpottaa jossain kohtaa, yleisemmin viim. vkolla 12.
 
Mulla oli pahoinvointia ja oksentelua rv7-14 ja ainoa mikä auttoi oli juurikin tuo postafen 1-2 tablettia vuorokaudessa.
Masentaahan tuo, kun vaan sängyssä makaa :( Mutta voin sanoa samat fiilikset kokeneena, että vaikka ei uskoisi, niin kun ole helpottaa niin koko ikävät fiiliksetkin unohtuvat äkkiä :) Tsemppiä kovasti!
 
Tiedän tunteen. Mulla pahoinvointi kesti rv 6-11 ja sitten loppui kuin seinään. Nyt on meneillään viikko 19, eikä kertaakaan oo oksennus lentäny ton 12 viikon jälkeen.
Ruokina parhaiten uppos pahoinvoivana; murot, kiivit, mandariinit, makuvissyt ja näkkileipä/hapankorput. Älä missään nimessä syö raskausajan vitamiinia aamulla tyhjään vatsaa,se tulee nimittäin heti ulos:(
Tsemppiä,kyllä se pian helpottaa ja olosi normalisoituu, mua ainakin helpotti tää taulukko.Näät siitä selkeesti että millon tilastollisesti pahoinvointi on yleensä loppunut :)
ja vielä sellanen juttu, että tsekkaa että oot laittanut seabandit juuri oikeeseen kohtaan ranteissa, se on oikeesti puolesta sentistä kiinni että osuuko se pallukka oikeeseen kohtaan. Mulla rannekkeet helpotti oloa noin 60%
 

Attachments

Yhteistyössä