Vinkkejä helpottamaan tupla-arkea

No ainakin se, että kun näkee vaivaa pitää rytmit vauvoilla suhtsamanlaisina helpottaa elämää. Eli nukuttaa samaan aikaan molemmat jokaikinen päivä, osaa ennakoida tulemaa ja saa vähän omaa huilimistaukoa. Silloin he heräävätkin samoihin aikoihin, jolloin ruokailut ja pesut ym toimenpiteet tehdään aina molemmille.

Ruokailut sittereissä/syöttötuoleissa yhdeltä lautaselta samalla lusikalla kauhoen, toimii.

Pulloja ei tarvitse keittää kuin vastasyntyneille, pesukoneessakin peseytyvät.

No, nyt lyö tyhjää, jatkan jos mieleen lisää juolahtaa =)
 
meillä oli just noin kanssa.
Samat uni ja ruoka rytmit
sittereissä syöttö samalta lautaselta yhdellä lusikalla.
tuttipullot koneeseen
Ja valmis ruokia hyvällä omalla tunnolla =) ei muuten ehtinyt jaksanut itse syödä jollei se ruoka ole nopeasti valmista.
Aina suklaata kotona... jos tuli nälkä, mut oli kiire niin parilla haukulla sai jo oman verensokerin sen verta nousemaan, että jaksoi seuraavaan ruokaan tai rauhalliseen hetkeen.
Mitäs vielä.... ei tu mieleen...

Mut nyt kun ovat jo kaksi vuotiaita, ja olen yksin heidän kanssa autolla liikkeellä, ja pitäisi autoon pakkautua tai sieltä ulostautua, niin toista kun laitat tai poistat autosta, niin toisen pidät tiukasti polvien välissä "pihdeissä"
Jos huutaa niin huutaa vaan, parempi sekin kuin että häviää liikenteen joukkoon.
 
Noista ruoista tulikin mieleen, että juu, ehdottomasti tärkeää on toi valmis ruoka! Jos ei itse syö, ei jaksa vaikka kuinka kuvittelisikin. Aina vielä parempi, mitä terveellisemmin söisi. Itse olen ratkaissut asian niin, että ruoka tehdään jo edellisenä päivänä valmiiksi, sitten keitän vain pastan tai riisin tai perunat nopeasti. Näin ei tarvitse ainakaan kovin usein turvautua "hätäratkaisuun" eli epäterveellisiin eineksiin. Ja se suklaakin maistuu sitten paremmalle kahvin kanssa kuin tyhjään mahaan ;)
 
Kun ostan lihaa, ostan paljon ja paistan valmiiksi pakkaseen. Ruokaa itselle on tosi paljon helpompi/nopeampi valmistaa kun on valmiiks kypsennetyt lihat pakkasessa.

Eikä kynnys ruuan laittoon ole niin korkealla.
 
-monet tuttipullot ja tutit (ei tarvii koko ajan pestä)
-pullo/tutti sterilaattori (säästää aikaa ja vettä)
-sitterit
-samat rytmit
-"rollaattori" eli kävelytuoli (viihdyttää äidin sijasta kun tarvii tehdä esim.ruokaa)
-hyppykiikku (viihdyttää äidin sijasta kun tarvii tehdä esim.ruokaa)
-ruoka samalla lusikalla ja samalta lautaselta
-kosteuspyyhkeet (käteviä myös kaulan putsaukseen ym.)
-opettaa nukahtamaan ilman nukuttamista (nostaa sänkyyn ja antaa nukahtaa itsekseen)
...jos tulee muita mieleen ni tulen kertomaan...
:wave: :wave: :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2006 klo 16:53 ellu-75 kirjoitti:
-monet tuttipullot ja tutit (ei tarvii koko ajan pestä)
-pullo/tutti sterilaattori (säästää aikaa ja vettä)
-sitterit
-samat rytmit
-"rollaattori" eli kävelytuoli (viihdyttää äidin sijasta kun tarvii tehdä esim.ruokaa)
-hyppykiikku (viihdyttää äidin sijasta kun tarvii tehdä esim.ruokaa)
-ruoka samalla lusikalla ja samalta lautaselta
-kosteuspyyhkeet (käteviä myös kaulan putsaukseen ym.)
-opettaa nukahtamaan ilman nukuttamista (nostaa sänkyyn ja antaa nukahtaa itsekseen)
...jos tulee muita mieleen ni tulen kertomaan...
:wave: :wave: :wave:
mää nyt lainaan tätä viimeksi kirjotettua juttua esimerkkinä.
noita vinkkejä mäkin kohta tarvin mut mietin vaa tota samalla lusikalla syöntiä et onko kovin hyvä juttu?voihan olla et lasten välillä se "ei oo niin nuukaa" mut jotenki oudostuttaa ajatus syöttää lapsia samalla lusikalla..oonko mä sit outo vai mitä..?
 
joulutonttu
Sarille; Tulet ehkä huomaamaan että kyllä se samalla lusikalla syöttäminen on ainoa toimiva juttu :) Itse koitin ekat pari päivää sekoilla kahden lusikan kanssa, mutta siitä lähtien on se toinen lusikka kiiltänyt puhtauttaan kaapissa. Ja sitä paitsi, alusta saakka tissi on sama, pullo on sama, tutti käy kummankin suussa(väkisinkin), jotenka lusikka luonnollisesti myös ;)
 
jeps, näin meillä ainakin tominu hyvin se samalla lusikalla syöttö ja aluks itekin yritin eri lusikoilla ja eri aikaan mut meiän pojat ei jaksa odottaa sitä omaa ruokailu vuoroaan eli päädyin et saavat vuorotellen samalla lusikalla ja sekin on välillä liian hidasta :p
Ja sit just se kun pojat jo sen verran isoja et liikkuvat hieman ni kyllä se tutti kiertää suusta suuhun eikä väliä kumman tutti ja toiselta otetaan suustakin pois ja laitetaan omaan suuhun... ;)
Samat pöpöt molemmilla kumminkin on.
:wave: :wave: :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2006 klo 17:22 joulutonttu kirjoitti:
Sarille; Tulet ehkä huomaamaan että kyllä se samalla lusikalla syöttäminen on ainoa toimiva juttu :) Itse koitin ekat pari päivää sekoilla kahden lusikan kanssa, mutta siitä lähtien on se toinen lusikka kiiltänyt puhtauttaan kaapissa. Ja sitä paitsi, alusta saakka tissi on sama, pullo on sama, tutti käy kummankin suussa(väkisinkin), jotenka lusikka luonnollisesti myös ;)
no näinhän se taitaa olla,juu...
 
En nyt jaksanut lukea muiden vastauksia (anteeksi kovasti :ashamed: ), mutta omalta kohdaltani voin sanoa että:
Sama syönti rytmi, eli jos toinen herää syömään niin kannattaa herättää myös toinen
Nuku itse silloin kun vauvatkin, kodin miten sen nyt sanos "siisteys" ei ole nyt niin tärkeää
jos apua joku tuttu tarjoo niin kannattaa ottaa vastaan
vaihto vaatetta ymm.. mielellään liikaa kuin liian vähän
nyt en keksi muuta vaikka varmaan muutakin olisi :/
 

Yhteistyössä