Vinkkejä laihdutukseen?!

Kävin tänään lääkäriltä hakemassa uudet e-pillerit koska aijemmin ne olin lopettanut.. nyt tarkoitus aloittaa uudelleen.
Siinä sitten paino mitattiin.. 90kg!!

Olen siis viime vuoden tammikuusta lihonut 10kg ja elokuusta 5kg! kolmen vuoden aikana 35kg! APUA!
Olen niin järkyttynyt ettei ruoka ole maistunut koko päivänä ja uni ei tule!

Syön kyllä herkkuja aika usein mutta nyt viimeisen viikon ajan olen syönyt paljon salaatteja, vihanneksia ja hedelmiä ja juonut melkein 3l vettä päivässä.
Herkut saa jäädä nyt koristamaan kaupan hyllyjä!!!

Pituutta minulta löytyy n.168kg. Kotona minulla on mahdollisuus käyttää crosstraineria. Pyöräilen myös jonkin verran.

Olisin todella kiitollinen jos joku voisi/viitsisi kertoa jotain hyviä vinkkejä syömiseen ja liikkumiseen (tiedän että pitää kuluttaa enemmän kuin syö jne jne jne kaikki nämä on tiedossa)
Voisi olla vaikka kiva lukea jonkun päivän "ohjelma" eli miten syö ja liikkuu.

En edes tiedä miten tämän asian pukisi sanoiksi kun niin mieltä painaa :/
toivottavasti ymmärrätte tästä tekstistä nyt jotain!
 
Hei..itse en viitsi alkaa neuvomaan sen pahemmin kun tosiaan oon ite vähä sekalainen laihduttaja et millon mitenkin. Oman kropan kuuntelulla löydät oman tien mitä kulkea :) itselleni on ollut hyvä tuo vähä hiilihydraattinen ruokavalio, ei mitään kamalaa karppailua koska en tykkää voista ja rakastan hedelmiä jne..älä aloita mitään tapaa mikä ei tunnu itsestä hyvältä, älä myöskään syö väkisin mitään. Jos jossain sanotaan että tämä soppa pitää kilot kurissa mutta maistuu ihan kuralta niin menee siinä maku kaikesta muustakin :D laihdutuksen pitää olla osa elämäntapojen muutosta ja myös nautinnollista..eikä itsensä kiduttamista.

Itse olen kokenut hyväksi kiloklubin Kiloklubi Se on ilmainen, ja siellä voit tehdä liikunta ja ruokapäiväkirjaa. Ekaks siellä täytetään omat tiedot joidenka perusteella sulle tulee suositeltu päivittäinen kalorimäärä jne. Ja kun päiväkirjaa täyttää tulee myös esiin prosenteissa kuinka paljon sun ruokavaliosta on proteiinia, hiilareita jne.. On tässä aika vaikea selittää mutta suosittelen :)
Eihän sitäkään aina tarvi täyttää mutta että saa kokonaiskuvan syömisistään. Vaik ite kyl teen joka päivä ku muuten tuntuu et lipsun syömään liikaa tai et lipsun syömään herkkuja kauheesti jos en vahdi omia syömisiä :p mutta kannattaa tosiaan kokeilla...
 
Viimeksi muokattu:
Karppasin tasan viikon, ja painoa putosi 3 kiloa viikossa. En liikkunut kyllä paljoa. Mitä nyt lapsia hoitanut. vatsalihaksia kyllä treenasin. söin kanamunaa,lihaa ja salattia. aamulla karppaus leipää ja hedelmiä.. iltapalaa en syönyt.
 

Yhteistyössä