Vinkkejä synnytyksen käynnistymiseen

Raskausviikot nyt 41+6 ja ei ole tulollaankaan vielä. Vauva ei ole laskeutunut vieläkään. Ensimmäistä odottelen ja supistuksia on silloin tällöin. Touhunnut olen kuin ennenkin, jopa muuttohommia ja remonttia tehnyt eikä mikään auta! Kaikki vaan ihmettelee kun jaksan tehdä asioita kuin ennen raskauttakin. En haluaisi käynnistystä, vaan että synnytys alkais mahdollisimman luonnollisesti. Saunominen ei auta ja isännästä ei apua kun on niin "väsynyt" aina.(Eli ei sänkyhommat huvita meidän isukkia).
Eli onko vinkkejä tai kotikonsteja.... :/
 
Heippa!Sulla onkin raskaus jo pitkällä:) Ite tein kans kauheesti kaikkea mahdollista jotta synnytys lähtisi käyntiin kun meni kans reilun viikon yli lasketun!Mut eipä niistä kauheesti apuja ollut.Sit mä lopetin ressaamisen ja päätin että tulee kun on tullakseen niinhän se synnytys lähti itestään käyntiin!Voi olla tietysti että kaikella puuhastelulla oli myös vaikutusta!Kyllä se sieltä tulee kun haluaa,sillä on niin hyvät oltavat siellä :) tsemppiä ja voimia synnytykseen :hug:
 
Niin oon ollutkin tähän asti ajattelematta koko synnytyksen alkamista ja ollut vaan hyvä ettei ole syntynyt että on saanut asioita muuton takia kuntoon. Pelkään vaan sitä jos pitää käynnistää... Huomenna on polille taas aika ja jännitän et jos määräävät käynnistykseen... :/
 
itse olin vkolla 39+2 kun päätin hieroa nännejä kunnon tovin(olin kuullut että alkuun imetys ei tekisi niin kipeetä jos nännejä "karaistaa" koviin otteisiin"!). Vauvasta oli sanottu neuvolassa että yli menee ja varattu jo tuossa vaiheessa aika yliaik.kontrolliin neuvolaan. Eli synnytystä en yrittänyt käynnistää tuolla vaikka oli kuullut sen voivan auttaa. Niin siinä sitten kävi että muutama tunti myöhemmin alkoi supparit ja vauva syntyi vuorokauden sisällä :)
 
Olin viimisilläni niin kypsä odottamiseen, että olin valmis kokeilemaan kaikkea. Kaikki ässät tuli kokeiltua ja touhotin myös hirveesti eli pesin ikkunoita, haravoin, kävelin pitkiä lenkkejä ym... Mutta sain aikaan vaan kivuttomia harjotussupistuksia. Lopulta kokeilin miehen avulla vyöhyketerapiaa ja sillä lähti! Oliko sitten sattumaa, vai oliko hieronnasta apua jää ikuiseksi mysteeriksi... ;) Hierojat eivät kuulemma suostu hieromaan raskaanaolevien naisten jalkoja juuri siinä pelossa että se saattaa käynnistää ennenaikaisen synnytyksen. Eli kai siinä jotain perää saattaa olla. Mutta eipä tuossa mitään ainakaan menetä jos kokeilee. Kerro kuinka kävi! ;) Ohjeet:

Vyöhyketerapia

--------------------------------------------------------------------------------

http://www.geocities.com/odotus/vinkit/vyohyke.html
Tässä suora lainaus keskusteluista palstalta.
Viesti nro:134524
Päiväys: 19.10.1999 20:06
Nimimerkki: Miisa


Vyöhyketerapiapisteet supistusten saamiseksi löytyvät seuraavasti:

1. Isovarpaan sisäsyrjällä, noin puolivälissä varvasta on luu, ja sen päällä on kipeä kohta kun painat. Sitä saa hieroa vain minuutin, ensin oikeasta sitten vasemmasta jalasta.

2. Nilkan sisäsyrjällä olevan luun kohdalla (mikäs luu se onkaan) on lähellä jalkapohjaa sellainen paisunut kohta raskaana olevilla, ja sitä tulee hieroa 10 min molemmista jaloista.

3. Em. luun aivan alapuolella (siis lähempänä luuta kuin edellinen piste) on seuraava kohta jota hierotaan myös 10 min molemmista jaloista.

4. Seuraa isovarpaan kohdalta sormella jalkapohjaa pitkin kohti kantapäätä. Kun kantapää alkaa, siinä on tää viimeinen kohta jota tulee hieroa myös 10 min molemmista jaloista.

5. Sama kuin 1. kohta, vain minuutin hieronta.

Kussakin kohdassa tuntuu selvä kipu, joten siitä tiedät, että paikka on oikea (mulla alkoi heti aristamaankin, muttei vielä vaikutusta). Hiero pyörivillä liikkeillä. Sarjaa voi tehdä useamman kerran peräkkäin, välissä tunnin tauko.


 
Toi on varmasti tuskaista, kun menee yli. (tai ohi lasketun ajan)

http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

Tossa linkki akupainanta -sivuille, saattaa auttaa. Tai sitten ei.
Eiköhän sulla viikon sisään ole jo vauva sylissä. :hug:
 
Kypsä
Eli itselläni 11 päivää yli (41+4). Mikään ei ole auttanut; seksi, saunominen, kävely, siivoamiset, kun ei tuu nii ei tuu. Tulee kun on valmis. Esikoinen leikattiin (perätila) vkolla 39+1 ja keskimmäinen syntyi normaalisti 41+2. Limatulppa tai osa siitä tuli pari päivää sitten, huomenna olisi yliaikaiskontrolli, saas nähdä kuinka käy. Ei auta kuin odotella. MUTTA TOSI KYPSÄÄ TÄÄ ON, EI ENÄÄ JAKSAISI YHTÄÄN............... :headwall:
 
Minäkin kokeilin kaiken mahdollisen, siivoamiset, saunat, seksit, lenkit, hölkkäsin ja mies hieroi jalkoja ja hieroin nännejä... SIIS IHAN KAIKKEA! Mikään ei minulla tehonnut!
Menin rv 41+5 ya-kontrolliin ja ottivat osastolle lapsiveden vähäisyyden takia, aloittivat kypsyttämään kohdunsuuta, kun ei ollut edes paikat kypsät jne... Siitä sit käynnistyi 5h päästä synnytys ja tyttö syntyi 9,5h synnytyksen jälkeen!!!
Kyllä ne vauvat sieltä tulee, tiedän kyllä kokemuksesta, että odottavan aika on liian pitkä!
Mutta itse sain ihanan "topakan" ja jämäkän yliaikaisen vauvan!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2007 klo 16:30 Kreecher kirjoitti:
Toi on varmasti tuskaista, kun menee yli. (tai ohi lasketun ajan)

http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

Tossa linkki akupainanta -sivuille, saattaa auttaa. Tai sitten ei.
Eiköhän sulla viikon sisään ole jo vauva sylissä. :hug:
mä kokeilin just tuota akupainantaa itse ja kyllä oli muuten kipeät nuo akupisteet,huh,saas nähdä oliko niistä mitään apua
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2007 klo 16:23 Mama kirjoitti:
Olin viimisilläni niin kypsä odottamiseen, että olin valmis kokeilemaan kaikkea. Kaikki ässät tuli kokeiltua ja touhotin myös hirveesti eli pesin ikkunoita, haravoin, kävelin pitkiä lenkkejä ym... Mutta sain aikaan vaan kivuttomia harjotussupistuksia. Lopulta kokeilin miehen avulla vyöhyketerapiaa ja sillä lähti! Oliko sitten sattumaa, vai oliko hieronnasta apua jää ikuiseksi mysteeriksi... ;) Hierojat eivät kuulemma suostu hieromaan raskaanaolevien naisten jalkoja juuri siinä pelossa että se saattaa käynnistää ennenaikaisen synnytyksen. Eli kai siinä jotain perää saattaa olla. Mutta eipä tuossa mitään ainakaan menetä jos kokeilee. Kerro kuinka kävi! ;) Ohjeet:

Vyöhyketerapia

--------------------------------------------------------------------------------

http://www.geocities.com/odotus/vinkit/vyohyke.html
Tässä suora lainaus keskusteluista palstalta.
Viesti nro:134524
Päiväys: 19.10.1999 20:06
Nimimerkki: Miisa


Vyöhyketerapiapisteet supistusten saamiseksi löytyvät seuraavasti:

1. Isovarpaan sisäsyrjällä, noin puolivälissä varvasta on luu, ja sen päällä on kipeä kohta kun painat. Sitä saa hieroa vain minuutin, ensin oikeasta sitten vasemmasta jalasta.

2. Nilkan sisäsyrjällä olevan luun kohdalla (mikäs luu se onkaan) on lähellä jalkapohjaa sellainen paisunut kohta raskaana olevilla, ja sitä tulee hieroa 10 min molemmista jaloista.

3. Em. luun aivan alapuolella (siis lähempänä luuta kuin edellinen piste) on seuraava kohta jota hierotaan myös 10 min molemmista jaloista.

4. Seuraa isovarpaan kohdalta sormella jalkapohjaa pitkin kohti kantapäätä. Kun kantapää alkaa, siinä on tää viimeinen kohta jota tulee hieroa myös 10 min molemmista jaloista.

5. Sama kuin 1. kohta, vain minuutin hieronta.

Kussakin kohdassa tuntuu selvä kipu, joten siitä tiedät, että paikka on oikea (mulla alkoi heti aristamaankin, muttei vielä vaikutusta). Hiero pyörivillä liikkeillä. Sarjaa voi tehdä useamman kerran peräkkäin, välissä tunnin tauko.
tässä onkin varmaan tullut virhe ihan vahingossa sillä kun otin selvää tuosta luusta joka mainitaan kohdassa 2. onkin se ihan eripuolella nilkkaa eli se onkin ulkosyrjällä eikä sisäsyrjällä.sain tämän tiedon jäsenkorjaajalta/vyöhyketerapeutilta eli jos haluat yrittää käynnistää synnytystä niin tämä kyseinen piste löytyy nilkan(ja siis VAIN vasemman nilkan ulkosyrjältä, terävän "nuppiluun" ja kantaluun välistä jossa on tämä pehmeä alue.tiedät kivusta että piste on löytynyt.
 
puppeli
Jotkut ihmiset vain ovat raskaana kauemman kuin toiset...itse esim. olen synnyttänyt aina (kaikki 3 kertaa)viikon 42 päätteeksi.
Kaikkia konsteja kokeilleena luulen, että porraskävely on aika tehokas konsti, jos vain kaikki on ok. ja kunto kestää.
 
kiva ois tietää et onko kuin monella vaikuttanu nää hieronta jutut??aateltii miehen kans et tänää tehtäs noi jutut tänää 39 vko :heart: !kovasti ootellaa vauva syntyis,ei oo paljoa ollu supistuksia ja ei haittaa vaik vauva syntyis ennen LA esikko meni 3vko:a yli :D äitiltä oon kyselly sen synntyksistä isoin siskoni on syntyny 4päivää yli sit toinen isosiskoni on syntyny 2vko etuajassa..mut ei kai ne muhun vaikuta.. kiva oi kuulla kokemuksia!! ja jos auttanu ni kauan menny ku on supistukset alkaneet/muuta synnytykseen liityvää?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 10:53 vieras kirjoitti:
Jotkut puhuvat avocadosta? Mutta ei aavistustakaan miten sitä käytetään (Syödään varmaan, olettaisin!!!!!!!!!!!!!!!) ja paljonko.
Vai olisiko kyse ollut papaijasta? :/ Olen meinaan joskus kuullut/lukenut, että papaijassa olisi jotain ainetta, joka on haitallista raskaanaolevalle (tai alkiolle, ennemminkin). Nimen omaan tuo olisi vaarallista raskauden alkuvaiheessa? Jotkin luonnonkansojen naiset olisivat käyttäneet sitä ehkäisynä... Tiedä sitten.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 10:43 nipsu kirjoitti:
itellä toimi vyöhyketerapia!! just sielt ulkosyrjästä hieroin (päivällä+illalla) kun ensin neuvolassa (aamulla) näyttivät miten, seuraavana päivänä olikin jo tyttö sylissä :)
menikö sulla minkä aikaa et alko supistukset,entä vaikuttiko jo se aamu hieronta vai sit illal vast?jospa tää auttas muaki :D just hieroin sen 10min./jalka.
 
vierailijana
Olen kuullut ja lukenut useammalatakin tahtolta että mansikat voisivat joillakin edesauttaa synnytyksen alkua. En tiedä onko tuossa perää, mutta ainahan sitä voi koittaa!

Onnea tuleville äideille!!!
 
eipä oo mullakaa auttanu tuo vyöhyketerapia :kieh: :'( mä ku luulin jo et koht pääsee synnyttään..en nyt silti iha todesta ottanu et välttämät tehois muhun.peekele :headwall: sais kyl alkaa tapahtuun jo jotain.supistuksia silti tulee muutama päivässä(ei kivuliaita) jospa tää tästä,huomen on neuvola saa nähä mitä siel sanotaan,onko vauva ees laskeutunut viel..rv 39+2
 

Yhteistyössä