Virsi hautajaisiin

  • Viestiketjun aloittaja harvakarva
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Sinne haudalle laulettavaksi vai muistotilaisuuteen? Jälkimmäiseen käy yleensä jokin muukin kuin virsi. Jokin tunnelmaan sopiva, mistä mummosi piti. Oman mummon hautajaisissa laulettiin Inarin järvi. Kysäise vielä papilta.
 
harvakarva
En ikävä kyllä muista mitään laulua josta olisi erityisesti pitänyt. Niin muistotilaisuuteen tulee siis. Sinne on tainnut tätini jo valita jotain, mutta kysyi vielä meiltä omaa toivetta. :)
 
Onko siulla kotona virsikirjaa? Joissakin painoksissa on virret jaoteltu teeman mukaan esim. lasten virret, adventti ja kuolema. Kirjastosta luulisi löytyvän virsikirjoja tai kai seurakunta ainakin lainaa, jos ei muualta löydy. Papilta kannattaa kans kysyä hautajaisvirttä, nehän on hengellisyyden ammattilaisia ja kokemusta löytyy.
 
harvakarva
Kiitoksia vastanneille :) On tuossa toi kirjanenkin, mutta kun niitä ei tunne ja kaikki näyttävät niin samanlaisilta.. Niin ja tuossa on aika vähän hautajaisvirsiä joista valita. No täytyy katsella :) Kiitos kaikille :)
 
vieras
Oi Herra, jos mä matkamies maan.. toi on aika perinteinen hautajaisvirsi

vasta olin hautajaisissa jossa laulettiin muistaakseni Soi kunniaksi luojan ny virsi kiitoksen.. siis kiitettiin siitä että vainajalla oli hyvä elämä, että satiin tuntea hänet jne. Vainajan lähiomaisten toiveena toi kappale
 
Tai tää, vaikka onkin kai iltavirsi. Njoo, ilta ja ilta.


Taas päivä ajan virtahan
nyt iäks uppoaa.
Armosta hyvän Jumalan
yö levon lahjoittaa.

Vaiheemme tunnet, Jumala,
yöt, päivät vaihtuvat.
Vain sinä säilyt samana,
armoa tarjoat.

Huomaasi jälleen, Herra, jään,
kun päivä pakenee.
Sinua nousen kiittämään,
kun aamu valkenee.

Ja vaikka yöllä kuolema
pois minut kutsuisi,
on eläissä ja kuollessa
sinussa turvani.
 
Tää ei kyllä ole virsi, mutta muuten sopisi.


Kaukaa Sinua hain, nyt on pyyntöni vain,
pidä minusta kiinni, kunnes kasvosi nään.

Omin voimin nyt en, jaksa näin eteenpäin,
pidä minusta kiinni, kunnes kasvosi nään.

Kädet lävistetyt, ovat lohtuni nyt,
Pidä minusta kiinni, kunnes kasvosi nään.

Kipu sammumaton, kerran päättyvä on,
pidä minusta kiinni, kunnes kasvosi nään.
 
vieras
Asiasta kolmanteen, olin hautajaisissa joissa laitettiin vainajan elämästä kuvia, oli mukava nähdä millainen toinen oli lapsena,nuorena, aikuisena ja sit terveenä vanhuksena. tilanne ja perhekuvia
 
vieras
Asiasta kolmanteen, olin hautajaisissa joissa laitettiin vainajan elämästä kuvia, oli mukava nähdä millainen toinen oli lapsena,nuorena, aikuisena ja sit terveenä vanhuksena. tilanne ja perhekuvia
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oi Herra, jos mä matkamies maan.. toi on aika perinteinen hautajaisvirsi

vasta olin hautajaisissa jossa laulettiin muistaakseni Soi kunniaksi luojan ny virsi kiitoksen.. siis kiitettiin siitä että vainajalla oli hyvä elämä, että satiin tuntea hänet jne. Vainajan lähiomaisten toiveena toi kappale
meillä laulettiin tänään haudalla(siunattiin mummo siinä) toi oi herra,jos mä matkamies maan...ja toinen virsi muitsaakseni oli toi toinen niistä...en muista enään oli sen verran rankkaa ja läheinen ihminen viel kysees :'( :'(
 

Yhteistyössä