Virtsan tulo emättimestä..

  • Viestiketjun aloittaja "Saaga"
  • Ensimmäinen viesti
"Saaga"
Olen 25 vuotias nuori nainen. Olen huomannut jo nuorempana, että kun pisaan, niin virtsa tulee ainakin osittain emättimestä, eikä virtsaputkesta. Muistaakseni teini-iässä kiinnitin tähän ensimmäistä kertaa huomiota, koska huomasin, etten pysty pissaamaan silloin, kun käytän tampoonia, vaikka tämänhän pitäisi olla mahdollista.

Muuta haittaa en ole huomannut tästä "ilmiöstä" olevan kuin tuon tampooni-homman. Olen käynyt monia kertoja gynellä, mutta koskaan kukaan heistä ei ole asiasta mitään maininnut, eli ulkoisesti tämä ongelma ei ilmeisestikkään näy. En ole koskaan tullut maininneeksi asiaa gynelle.. nyt vain aloin pohdiskelemaan..

Onko kenelläkään muulla samaa "ongelmaa"?
 
"Saaga"
Otan asian puheeksi, kun ensi kerralla gynellä käyn. Tämä ei siis haittaa millään lailla, 25 vuotta ole elänyt ihan täysipainoista elämää tästä huolimatta.

Kuulisinkin mielelläni, että miten tällainen korjataan? Koitin googletellakin, mutta todella huonosti löytyi mitään.. Tuskin kuitenkaan ainut olen tämän ongelmani kanssa..?
 
"mamma"
Siis tuleeko sitä virtsaa kahdesta reijästä??

On täysin normaalia että virtsaputken suu vetäytyy emättimen puolelle. Oikein vanhoja naisia katetroitaessa saa virtsputken suuaukkoa etsiä syvältä emättimestä eikä välttämättä pysty näkemään missä se aukko edes on vaan sokkona joutuu katetrin viemään emättimen puolelle ja toivoa että osuu oikeaan.

Sinullahan voi olla vain sellainen anatomia että se virtsaputken aukko on jo alkujaankin hyvin syvällä. Kannattaa mainita seuraavan kerran kun menet gynekologille, hän voi tarkistaa asian.

Jos se virtsa oikeasti tulee kahdesta reijästä olisin huolestunut, tai ainakin tarkistuttaisin tilanteen. Voi olla kysymys anomaliasta. Käynti gynekologilla varmasti selekyttäisi tilannetta.
 
"Saaga"
mamma, No jotenkin olen muka havainnut, että kahdesta eri paikasta tulee.. Tuosta "ylempää" virtsaputkesta ja sitten sieltä emättimestä.. Täytyy viellä tarkkailla asiaa. Itsekkin olen terveydenhoitoalalla ja katetroidessa nähnyt jos jonkinlaista anatomiaa.. Mietityttää vaan, kun ei tästä sillälailla mitään haittaa minulle ole, niin tarviiko tästä niin huolta kantaakkaan.
 
"vieras"
Mulla on ihan sama tilanne kuin sinulla ap, ja olen 30-vuotias kahden lapsen äiti.
Minua on myös ultrattu ym. jossa luulisi kaikenlaisten poikkeamien näkyneen, mutta ikinä ei ole mitään asiasta sanottu. Olen maininnut asiasta gynelleni, mutta hän ei oikeastaan koskaan ottanut siihen kantaa. En siis pidä asiaa kovin vakavana, lienee jonkinlainen pieni rakenteellinen poikkeavuus. Koska asia ei ole ikinä mitenkään haitannut, eikä gynekään asiasta kauhistunut, olen antanut asian olla. Ainoa harmi on, että tamponi on vaihdettava joka pissalla käynnin yhteydessä.
 
"vieras"
Muistan lukeneeni tästä teininä suosikista monet kerrat. ekin palstalla useat ja useat tytöt kysyivät, mitä tehdä, kun näin on.

No, itselläni, ja luulen, että monella kysyjälläkin, kyse oli vain siitä, että emme tunteneet naisen anatomiaa -> en tiennyt, että virtsa tulee siitä emättimen yläpuolella olevasta virtsaputkesta, vaan luulin, että sen pitäisi tulla klitoriksesta :)D), ja kun selvästikään siitä se ei tullut, kuvittelin sen tulevan emättimestä.

No, joka tapauksessa, lääkäri vastasi aina palstalla, että näin voi tosiaan olla, ja pienellä toimenpiteella vaivan saa korjattua.
 
"Saaga"
[QUOTE="vieras";27188848]Mulla on ihan sama tilanne kuin sinulla ap, ja olen 30-vuotias kahden lapsen äiti.
Minua on myös ultrattu ym. jossa luulisi kaikenlaisten poikkeamien näkyneen, mutta ikinä ei ole mitään asiasta sanottu. Olen maininnut asiasta gynelleni, mutta hän ei oikeastaan koskaan ottanut siihen kantaa. En siis pidä asiaa kovin vakavana, lienee jonkinlainen pieni rakenteellinen poikkeavuus. Koska asia ei ole ikinä mitenkään haitannut, eikä gynekään asiasta kauhistunut, olen antanut asian olla. Ainoa harmi on, että tamponi on vaihdettava joka pissalla käynnin yhteydessä.[/QUOTE]

Ah, vihdoin joku, jolla sama ogelma :) Kiitos!! Eli ei siis syytä huoleen minullakaan. Mainitsen asiasta kyllä seuraavan kerran, kun gynellä käyn, mutta en ala tämän takia nyt panikoimaan.. Minullakin siis ollut tämä luultavasti ihan koko elämäni ja mitään ongelmia ei koskaan ole ollut.. Ainoastaan tuo, että tampooni on vaihdettava jokaisella wc-käynnillä, mutta nykyään vuotokin on niin pientä, etten pysty edes tampoonia käyttämään..

Hyvää syksyn jatkoa sinulle :) Koitetaan me elää tämän pienen rakenteellisen vian kanssa :)
 
"vieras"
[QUOTE="Saaga";27188867]Ah, vihdoin joku, jolla sama ogelma :) Kiitos!! Eli ei siis syytä huoleen minullakaan. Mainitsen asiasta kyllä seuraavan kerran, kun gynellä käyn, mutta en ala tämän takia nyt panikoimaan.. Minullakin siis ollut tämä luultavasti ihan koko elämäni ja mitään ongelmia ei koskaan ole ollut.. Ainoastaan tuo, että tampooni on vaihdettava jokaisella wc-käynnillä, mutta nykyään vuotokin on niin pientä, etten pysty edes tampoonia käyttämään..

Hyvää syksyn jatkoa sinulle :) Koitetaan me elää tämän pienen rakenteellisen vian kanssa :)[/QUOTE]

Kiitos samoin sinulle, eiköhän me tästä hengissä selvitä. ;)
 
"Saaga"
[QUOTE="vieras";27188860]Muistan lukeneeni tästä teininä suosikista monet kerrat. ekin palstalla useat ja useat tytöt kysyivät, mitä tehdä, kun näin on.

No, itselläni, ja luulen, että monella kysyjälläkin, kyse oli vain siitä, että emme tunteneet naisen anatomiaa -> en tiennyt, että virtsa tulee siitä emättimen yläpuolella olevasta virtsaputkesta, vaan luulin, että sen pitäisi tulla klitoriksesta :)D), ja kun selvästikään siitä se ei tullut, kuvittelin sen tulevan emättimestä.

No, joka tapauksessa, lääkäri vastasi aina palstalla, että näin voi tosiaan olla, ja pienellä toimenpiteella vaivan saa korjattua.[/QUOTE]

Anatomia on kyllä sen verran hallussa, että tässä tapauksessa ei ongelma ole siinä :D Mutta kiitos kuitenkin.. Hyvä tietää, että operaatio ei ole luultavastikkaan suuri, jos siihen pitää ryhtyä..
 
oudolta kuulostaa
[QUOTE="Saaga";27188787]mamma, No jotenkin olen muka havainnut, että kahdesta eri paikasta tulee.. Tuosta "ylempää" virtsaputkesta ja sitten sieltä emättimestä.. Täytyy viellä tarkkailla asiaa. Itsekkin olen terveydenhoitoalalla ja katetroidessa nähnyt jos jonkinlaista anatomiaa.. Mietityttää vaan, kun ei tästä sillälailla mitään haittaa minulle ole, niin tarviiko tästä niin huolta kantaakkaan.[/QUOTE]

Meinaatko, että sinulla olisi kaksihaarainen virtsaputki, jonka toinen haara avautuu emättimeen, vai mitä? Taitaisi olla melkoisen harvinainen poikkeama.

Jos venytät värkin kunnolla auki ja sitten lorottelet, niin montako suihkua sieltä tulee?

Ettei vain ole kysymys siitä, että virtsa valuu ja lirisee pitkin värkkiä ja näyttää tulevan emättimestäkin. Onko sinulla isot häpuhuulet tai jotenkin muuten poimuinen anatomia, jolloin virtsa valuu pitkin ja poikin poimuja?
 
suattaapiollannintaisittenei
[QUOTE="Saaga";27188849]Uskoisin kyllä, ettei ongelma ole tässä.[/QUOTE]

Syy siihen, ettet pysty tamponin kanssa virtsaamaan voi olla nimenomaan tässä. Jos tamponi ei ole tarpeeksi syvällä emättimessä, se voi painaa virtsaputkea, jolloin virtsaaminen ei onnistu.
 

Yhteistyössä