vitamiineista

Duudson
En kannata vitamiinien syömistä. Saat kaikki tarvittavat vitamiinit kun syöt kunnolla monipuolisesti ja terveellisesti. Vitamiinien syömisestä on tullut ihan hullua nykyajan vouhotusta...
 
velhotar
Kyllä meillä koko perhe syö sanasolia. Raskaus ajaksi on täytyi lopettaa. Me syödään säännöllisen epäsäännöllisesti ja tällähetkellä aika yksipuolista ruokaa kun en yksinkertaisesti ehdi oleilla keittiössä juuri ollenkaa, kun toi mies ei pahemmin taloudenhoidossa avusta
 
Mie syön vitamiineja ja mineraaleja kaiken kattavasti lukuunottamatta a-vitamiinia, jota ei suositella raskausaikana. Samoin olen rajoittanut B6-vitamiinin saantia, joidenkin tutkimusten mukaan kun sen yliannostus voisi vaikuttaa sikiön hermoston kehittymiseen haitallisesti. Itsekin ajattelin pitkään, että monipuolinen ruokavalio takaa vitamiinien saannin. Kun perehdyin tarkemmin aihealueeseen, tajusin, että esim. tämän päivän porkkana sisältää murto-osan vitamiineista joita siinä oli vielä 15-vuotta sitten. Syynä tehoviljely ja maaperän köyhtyminen.

Ja oikeesti, kuka teistä todella syö puoli kiloa kasviksia päivässä, siis joka päivä? Suurin osa vitamiineistahan on vesiliukoisia, eli niitä pitäisi saada joka päivä. Ja sitten pitäis vielä laskea et saahan just kaikkia vitamiineja ja oikeassa suhteessa, kun nehän vaikuttavat toistensa imeytymiseen. Mulle on siis helpompaa ja varmempaa, kun oon valinnut hyvät tuotteet (myös hyvän makuiset ja helppo nauttia, kun liuotetaan veteen ja juodaan esim. ruokajuomana), joista tiedän varmuudella mitä ja kuinka paljon saa.
 
mä kyllä kannatan vitamiinien syömistä. syön monivitamiinia twinlabin joka pitäis olla kaikista monipuolisinta mut silti syön vielä lisäks mega b:tä ja kalkki+d, sinkkiä ja sit otan vielä c:tä poretablettina.. ja vähän asiaa opiskelleena niin noista monivitamiineista se että niissä ne pitoisuudet ei ole niin isoja, joten jos on jotain vaivaa voi ottaa erikseen vielä esim. b:tä joka auttaa esim. stressiin ja väsymykseen ja kolotuksiin ja sinkkiä joka auttaa hyvin ihoon jos on huono iho
 
sopuli77
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2004 klo 21:05 ansku kirjoitti:
mä kyllä kannatan vitamiinien syömistä. syön monivitamiinia twinlabin joka pitäis olla kaikista monipuolisinta mut silti syön vielä lisäks mega b:tä ja kalkki+d, sinkkiä ja sit otan vielä c:tä poretablettina.. ja vähän asiaa opiskelleena niin noista monivitamiineista se että niissä ne pitoisuudet ei ole niin isoja, joten jos on jotain vaivaa voi ottaa erikseen vielä esim. b:tä joka auttaa esim. stressiin ja väsymykseen ja kolotuksiin ja sinkkiä joka auttaa hyvin ihoon jos on huono iho
Ihan on totta tämä! =)
Minäkin syön monivitamiini-hivenainetabuja ja siihen päälle kalkki+d ja bevi-tabseja. Lisäksi vielä maitohappobakteereja.
 
Sarita-80
Mä syön monivitamiinitabuja. Opiskellessa huomasi ketkä söi vitamiineja - flunssat ei tarttuneet niin helposti heihin. (Meillä oli läsnäolopakko kipeänäkin!! Ja flunssat riehuivat koulussa koko talven.)
 

Yhteistyössä