Vittu minä vihaan tuota työtä ...

  • Viestiketjun aloittaja RoseMarie
  • Ensimmäinen viesti
RoseMarie
Hoitoavustajana nyt siis vanhainkodissa työskentelen, työkokeilussa. Kaikki on sekavaa. Kaikki on päin persettä. Saan JATKUVASTI esimieheltä valituksia, kun muut valittaa minusta, oikeasti, vielä aika lailla syyttä!!!!! Joissain asioissa voisin olla tomerampi ja oon yrittäny ottaa nyt itteäni niskasta kiinni, mutta muille työntekijöille ei kelpaa ilmeisesti mun omat tavat tehdä asioita ... Vaikka niistä ei oo siis mitään haittaa kellekään, oikeasti, ja saan asiat hoidettua sovitussa ajassa ... ! Mua jatkuvasti mulkoillaan, mä en osaa olla vapautuneesti, mä mietin että saanko mä siellä osastolla edes syödä sitä ylimäärästä ruokaa vai en ... Kun joskus on sanottu että saa, mutta toisinaan katotaan pahasti jos syön. Sitten katotaan kanssa pahasti jos pidän taukoa, koko ajan pitäis painaa räkäposkella duunia!. Siitäkin valitettu kun olen tauolla käyttänyt kännykkää, mitä väliä, ketä se haittaa, minä olen helkkari soikoon 20min TAUOLLA !?!?!?

On tää raskasta tää työelämä ja kuvittelin vielä, että työ ois mulle terapiaa, auttais saamaan elämästä kiinni, tois elämään rytmiä ja järjestystä... Mutta paskaks män.

Se on IHAN VARMA, että teen tuolla duunia siihen asti kun on sovittu. Mutta kai voin vaihtaa palkkatukityöhön johonkin muuhun paikkaan? Nyt mä vaan menen sinne töihin, koitan nauttia ja olla ahdistumatta, hoidan duunini, mutta kenenkaan kanssa en halua keskustella tai mitään koska en jaksa sitä teennäistä hymyilyä ja oloa, kun seläntakana kuulemma kaikki jauhaa kuitenkin paskaa...
 
uskoo ken..
Vaikea uskoa että olet mikään syytön tilanteeseen, jos kaikki muut katsovat karsaasti. Harvemmin se yksi ainoa väärinymmärretty on oikeassa ja kaikki muut väärässä.

Josko kiltisti tekisit asiat niin kuin on ohjeistettu ja ottaisit hieman nöyremmän asenteen muita kohtaan. Kynnysmatto ei tarvitse olla, mutta kukaan ei pidä siitä ihmisestä joka pätee muille, ei kuuntele ohjeita, pitää omia tapojaan ylivertaisena vaikka on ihan vihreä työn suhteen ja heittäytyy marttyyriksi. Ja on ilmeisesti vielä veteläkin.
 
myyy
Höh. :( Ei kai tässä voi sanoa muuta kuin että tsemppiä! :hug: Voithan säkin mennä valittamaan esimiehelle noista työkavereista? Noihin palkkatukihommiin en osaa vastata, niistä en tiiä mitään.
 
myyy
Vaikea uskoa että olet mikään syytön tilanteeseen, jos kaikki muut katsovat karsaasti. Harvemmin se yksi ainoa väärinymmärretty on oikeassa ja kaikki muut väärässä.
Kyllä se kuule hyvin usein on naisvaltaisilla aloilla noin, että siellä on tiivis akka-porukka, johon on ulkopuolisen vaikea päästä sisälle. Naiset osaa olla keskenään ihan hirveitä, kuten ilmeisesti tuolla ap:n työpaikalla. Ja ei, en toki yleistä koskemaan kaikkia naisvaltaisia aloja, mutta valitettavan yleistä se kuitenkin tuppaa olemaan.
 
RoseMarie
Vaikea uskoa että olet mikään syytön tilanteeseen, jos kaikki muut katsovat karsaasti. Harvemmin se yksi ainoa väärinymmärretty on oikeassa ja kaikki muut väärässä.

Josko kiltisti tekisit asiat niin kuin on ohjeistettu ja ottaisit hieman nöyremmän asenteen muita kohtaan. Kynnysmatto ei tarvitse olla, mutta kukaan ei pidä siitä ihmisestä joka pätee muille, ei kuuntele ohjeita, pitää omia tapojaan ylivertaisena vaikka on ihan vihreä työn suhteen ja heittäytyy marttyyriksi. Ja on ilmeisesti vielä veteläkin.
Hei, kuten sanoin, minäkin voisin olla ahkerampi ja tänään olin ja mua kehuttiin kun koiraa... Kai minä nyt osaan astioita pestä ja pöydät pyyhkiä helvetti ilman erillistä kehumistakin!?

Näki taas, et oli vaan puhuttu siitä mitä tunnen. Juorut ja jutut kiertää. Mikään ei pysy yhden henkilön sisällä!

Ja mä teen asiat just niin kun haluan. Mulla on tietääkseni myös oikeus ottaa omat työtavat töiden tekoon? eikö niin kaikilla ole?

Paskanpuhujia kohtaan en ole enää nöyrä!

Ja vihreä!? luulin sitä iloiseksi pelastukseksi ja joka aamu olen herännyt töihin ja mennyt ja saanut sitä kautta jonkinlaisen elämänrytmin! Mitä ei ennen ollu. Mutta tosi vaikea muuten olla siellä ja nauttia työnteosta, jos muut on ilkeitä...

Kun tämä paska on joskus ohi, minä olen vaan iloinen.

Mutta tiesin että joku/jotkut ajattelee noin niin kun sinä, eikä se mikään ihme ookkaan, mut varmaan yritetään savustaa sieltä työpaikalta ulos.. ja just vähän aikaa sitten, kävi niin yhdelle toiselle työntekijälle, se jäi sairaslomalle kun muut oli ollu sille tosi ilkeitä...! ja mä näin, et se paino niskalimas duunia. Sil oli hiusmurtuma kädessä. Äidillä syöpä. Se tekee vuorotyötä, viikonloppusinkin töitä, hyppää suoraan illasta aamuun jne. Äidin ongelmien takii ei saa nukuttua. Se meni ihan sekaisin. Ja vielä enemmän siitä sekaisin, kun se oli itkeny työpaikalla, muut oli kannellu siitä itkemisestä nii pomo anto kenkää a) koska se ei tykkää siitä henkilökohtasesti b) tunteeton, se meidän pomo niin ei ymmärrä c) tunteita ei saa tuoda työpaikalle vaikka ois mikä !

Mut hyvä työntekijä se silti oli ja teki ahkerasti duunia, kun oli paremmassa kunnossa.

Ja sitäkin oli syytetty kaikesta paskanjauhamisesta jne. Kauhea tämä meidän työpaikka ! Kertokaa, miten kykenen tästä nauttimaan?
 
JaniP
Siinäs näet. Vain tyhmät käyvät töissä (ja kaikkein tyhmimmät 9e/pv-orjatöissä).

Toisaalta voisin sanoa, että kehitä hyvä itsetunto äläkä välitä toisten mulkoiluista.
 
Useimmissa työpaikoissa pitää tehdä niinkuin käsketään, ei niinkuin huvittaa. Tälleen on vaikea sanoa mikä sun työtavoissa on vinossa, jospa kysyisit pomoltasi? Mutta esim hygienia-asioissa on pakko olla tarkka, eikä silloin voi tehdä vaan jotain sinne suuntaan.

Etkä sä voi pitää taukoja koska huvittaa, niiden määrä ja pituus on määrätty. Jos teillä on vartin tauko niin se tarkoittaa 15 minuuttia eikä 20. Sun pitää selvittää työpaikan säännöt ja noudattaa niitä. Eikä sun asenteesi oikein oo hedelmällinen. Aika negatiivinen olet ja jos joku erehtyy kehumaan niin sekin on väärin...
 
"miiru"
Jos jotain positiivista tuosta etsisi: tiedät ehkä nyt, minkä tyyppiseen työhön sinun ei kannata hakeutua. Mieti itseksesi, mikälainen toiminta tuottaa sinulle iloa ja innostusta. Vaikka jokin harrastus, johon syvennyt niin, että ajankulu unohtuu.
Ehkä sinulla on piilossa jossain ammattihaave, jonka olet kuopannut. Kuitenkin useimmat meistä ovat jossain asiassa hyviä. Missä sinä olet? Jotta voit saada itseäsi tyydyttävää työtä, sinun kannattaa lähteä tavoittelemaan sitä kohti-vaikka pienin askelin.Jos tuntuu mahdottomalta tavoitella juuri sinun ammattihaavettasi, yritä hakeutua kuitenkin työhön, joka on lähellä sitä, ja ainakin sinnepäin
Olisiko sinun tapauksessa esim. oppisopimuskoulutus joku vaihtoehto?Sinun tulisi ehkä työstää mielessäsi joku tavoite, mitä kohti kuljet. Tähtäimessä pitää olla alai, joka kiinnostaa sinua aidosti.Silloin saat suunnitelmiisi varmuutta ja määrätietoisuutta. Ota kuitenkin selvää, onko haaveilemallasi alalla töitä nyt ja tulevaisuudessa.Yritä saada
sitten seuraava harjoittelupaikka alalta, mikä kiinnostaa sinua.Työltä ei saa silti odottaa kohtuuttomia. Se on useimmiten arkista puurtamista, jotta saisimme laskut maksettua.Toivottavasti tästä oli edes pientä apua.
 
"kohtalotoveri"
Mulla on aivan sama tilanne kun sulla.
Innoissani aloitin vanhus puolella 9e 4h Pv. Tarkoitus lähteä opiskelemaan alaa.
vanhukset on aivan ihania mutta työpariksi sattu akka joka ei hyväksy mua.
puhuu paskaa muille ja mulkoilee.. Uskomatonta käytöstä aikuiselta/aikuisilta ihmisiltä!
Pomo ok mutta ei pysty vaikuttaa asiaan.
Tällä hetkellä työpari pitää mykkäkoulua kun uskalsin korottaa sille ääntä kun se tiuskii ja komentelee..
en tiiä kauan jaksan.
Olen ahkera ja saan hyvää palautetta asukkailta.
Jaksamista sulle! :)
 
vierailija
Mulla on aivan sama tilanne kun sulla.
Innoissani aloitin vanhus puolella 9e 4h Pv. Tarkoitus lähteä opiskelemaan alaa.
vanhukset on aivan ihania mutta työpariksi sattu akka joka ei hyväksy mua.
puhuu paskaa muille ja mulkoilee.. Uskomatonta käytöstä aikuiselta/aikuisilta ihmisiltä!
Pomo ok mutta ei pysty vaikuttaa asiaan.
Tällä hetkellä työpari pitää mykkäkoulua kun uskalsin korottaa sille ääntä kun se tiuskii ja komentelee..
en tiiä kauan jaksan.
Olen ahkera ja saan hyvää palautetta asukkailta.
Jaksamista sulle! :)
Vanha ketju mutta pakko kommentoida. Jos ap on palkkatukityössä niin se tarkoittaa että saa normaalisti palkkaa mitä alalta kuuluu saada ja osan palkasta vaan maksaa kunta. Eli ei ole 9€päivä hommassa.
 
vierailija
Naisvaltaiset työpaikat ovat nousseet tänne suoraan helvetin syvimmistä syövereistä.
Akkatyöpaikat on juuri tätä, ei neuvota, ohjeistetaan kunnolla, vaikka nähdään että toinen tulee keltanokkanantyöpaikalle, sitten aletaan kyräillä, huomautella, einoteta työporukan, ollaan naama norsunvitulla, huokaillaan, kuinka tyhmä joku voi olla, akat kun itse on täydellisiä eikä mokia ole tehty. Näissä sosialistityöpaikoissa on juuri se demarimeininki, että vain samanlailla ajattelevat ja toimivat ovat hyväksyttyjä ja nepotismi varsinkin voi hyvin. Oksennus pääsee kun miettiikin näitä sairaita työyhteisöjä, joissa osataan ainoastaan toisen ihmisennalistaminen tai se tuntuu joillekin olevan oikein elämäntehtävä.
 

Yhteistyössä