VLCD, tuletko mukaan?

Olen 40v naisimmeinen joka 3v sitten pudotti xtravagansassa 16kg. Kaikki meni hyvin kahden vuoden ajan, mutta sitten selkävaivan ( 2prolapsia plus kulumat) vuoksi olin pitkään saikulla ja erittäin liikuntakyvytön. Lopetin myös tupakoinnin puoli vuotta sitten joten nyt on hyvä antaa silavalle kyytiä. Aloitin 3pv sitten nutrilett/allevo tuotteilla ja täysvauhdilla aion mennä niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Mitat: (10.06.2011) 172/82,7. Tavoite 67kg. Liikuntaa aion harrastaa tunnin verran päivittäin, rennolla periaatteella. Kokemuksesta tiedän, että tämä sopii minulle vaivattomuutensa takia. Ketoosissa on kevyt olla ja ihra sulaa keskimäärin 2kg viikossa.
 
No niin, vaaka näytti 79,6 kg tänään joten pudotusta 3,1kg nyt. Tunnin lenkki kulutti sykemittarin mukaan 400kcal. Monella on ollut vaikeuksia saada alas nutriletin tomaattikeittoa. Laitoin sekaan hiukan ruohosipulia, tabascoa,pippuria ja oliiviöljyä. Kunnon suraukset sauvasekoittimella ja ihan syötävää tuli. Haju vain on niin etova, että kannattaa pidättää hengitystä joka lusikallisen ajan. Nyt yövuoron ajaksi saman valmistajan brownies patukka on eväänä. Se on kyllä ihan gourmeeta noihin keittoihin verrattuna=) Ketoosi varmaan lähenee koska mieliteot on kadonneet. Leivoksia ja täytekakkua olisi tarjolla ja normaalisti ois tosi vaikeeta ohittaa ne. Kyllä tästä hyvä tulee....
 
Miten sulla etenee? Alku kuulosti niin hyvältä, että haluan kuulla lisää! :)
Itsellä lähtötilanne joku 176/85 ja pidemmän aikaa olen haaveillut, että pääsisi pysyvästi alle 80 kg:n. Tuntuu olevan vaan kovin vaikeaa! :( Nyt tänään innostuin taas karppailemaan ja palasin jopa liikunnan pariin kahden kuukauden tauon jälkeen. Josko tästä nyt tulisi edes jotain syksyyn mennessä. Vaikeinta on aina pysyä niissä tuloksissa! :/ Varsinkin, kun kyseessä on tunnesyöppö. :(
 
Heippa! Itse tänään aloitin allevo/nutrilett kuurin. Tarkotus olis saada semmonen -15kg pois näin aluksi. Siihen kun pääsis aluksi niin vois miettiä jatkoa :) Mitat tällä hetkellä on 165/84. Aiempaa kokemusta ei näistä tuotteista löydy, mutta vhh-dietillä joskus olin ja hyviä tuloksia sain -12kg 1,5kk. joista kylläki melkein puolet tuli takaisin puolessa vuodessa. Nyt raskauden jäliltä paino noussut REILUSTI. Aloitin siis tänään tuolla allevolla. Ostin sitä manskikka-mustikkasmoothieta, joka oli kyllä mun mielestä aika pahaa, jotenki klimppistä ja laimeaa :x tai sitten en vaan saanu sekotettua sitä kunnolla.. Ootko mariikka kokeillut mitä makuja? Voisit suositella jotain :) Sen kyllä tiiän että varmaan en nuista keitoista välitä, ennemmin jotain makeampaa.. Mutta kerrohan toki miten siellä on lähteny käyntiin?
 
Heippa. Tulen mukaan jos sopii.
Mä aloitin sunnuntaina Nutrilettillä. Mulla pudotettavaa sellaset 30 kiloa. Aattelin 3 viikkoa ottaa vaan nutraamalla ja lisätä sitten muutakin ruokaa vähän mukaan. :)
Mun mielestä Nutrilettillä on hyvän makuisia noi suklaapirtelöt ja myös ne patukat ja smoothiet on hyviä. :)

ToivotonTapaus: mä kanssa oon tunnesyöppö ja varsinkin stressi saa syömään.

Nyt tosiaan sitten täällä kolmas päivä menossa ja ei enää nälkä kauneehti vaivaa, tosi nopeesti kroppa mukautuu. :)
tiedättekö muuten että kuinka kauan noilla dieteillä saa max. olla? Ootteko työterveydenhoitajaan/omalääkäriin tai vastaavaan yhteydessä painonpudotuksen ajan?
 
Noissa allevoissa lukee ainakin, että max. 2 viikkoa saa olla täysin, sitten pitäis lisätä jo muutakin ruokaa. Nyt oli muuten jo seuraava smoothie paremman makunen ku sihtasin ne klimpit pois sieltä :D
 
Viimeksi muokattu:
Mä nyt vielä kysyn, saanko mä roikkua tässä kasassa, vaikka en Nutraa tms. ? :whistle:

Tänään meinasi käydä hassusti, kun olin viemässä lapsosia jätskille ja ihan oikeasti meinasin vahingossa itekin vetää jäätelön, mutta onneksi ajoissa taas muistinkin, että se ei käykään! :) Tää päivä mennyt muuten ihan kivasti.. ruokailun jälkeen vaan aina joskus tekee ihan hirveesti mieli jotakin makeaa, enkä oikein tiiä, mitä silloin olisi järkevintä tehdä... Purkka kai vois olla yksi vaihtoehto.

Mä muuten olen joskus koittanut olla esim. Nutri-kuurilla, mutta en vaan saa syötyä niitä pussijuttuja. :( Ei mene oksentamatin alas! Patukat uppoo ja niitä ajattelinkin ostaa huomenna, jotta niitä ois tyrkyllä, jos iskee paha äkillinen välipalan tarve/nälkä. :whistle:
 
Mua ei ainakaan haittaa :) Ja mulla muuten oli kans karppauksen alussa hankaluuksia ymmärtää, että piti kieltäytyä kekseistä, pullista yms. Monesti kävi niin, että kyläillessä kerkesin jo haukata keksiä kunnes muistin :D Ja omaa makeanhimoani helpotin syömällä tummaa suklaata pari palaa päivässä ja toinen hyvä oli valion kevyt mansikkakeitto rahkalla. Saanko muuten kysyä mitä yleensä syöt ku karppaat? Mulla alkaa aina jossain vaiheessa etomaan kaikki karppiruoka, esim. munakas ja kyllä se vähän etoo vieläkin kun söin sitä niiin paljon sillon. Tarkotus ois nyt kuitenki vähän aikaa nutrailla ja sitten ehkä siirryn taas karppailemaan jossain vaiheessa.
 
Itsellä tarkoitus aloittaa taas vlcd-kuuri (xtravaganza) kunhan elokuu koittaa... Taustaa sen verran että viime vuoden vaihteessa painoin 136kg ja 3.5kk:n cambridge-kuurin jälkeen painoa oli 25kg vähemmän. Matalimmillaan paino on käynyt jo 106kg:ssa mutta nämä helteet ovat pistäneet herkuttelemaan sen verran että nyt painan noin 109kg. Uuden kuurin tavoitteena olisi päästä lähelle 70kg:n painoa jolloin olisin suht lähellä normaalipainoa. Siihen olisin tyytyväinen...
 
Tuloksia tuli. 10 päivässä -3,5 kg :D Liikkunut olen runsaasti. Nyt syön päivässä korkeintaan pari nutrilett-annosta (yleensä otan aamupalaksi nutrilett-pirtelön), paljon kasviksia ja proteiinia, sekä vähän hiilihydraatteja. Tärkeää tietysti myös runsas veden juominen. Opettelen näin pikkuhiljaa kokonaan tuohon hiilihydraattitietoiseen ruokavalioon.
 

Yhteistyössä