Voi että jouduin äsken noloon tilanteeseen kaupassa :(

  • Viestiketjun aloittaja kyllä ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
voiei
Ostin muutama kuukausi sitten farkut "halpa-kaupasta". Nyt viikko sitten menin ne farkut jalassa samaan kauppaan ja alko kassalla piippaa....
Kassa kokeili käsilaukun ja kukkaron kanssa portila että piippaak ne (kun ne oli siinä esillä ), no ei ne piipannu, kyseli että onkojotain uutta...
Enkä sen kummemmin muistanu että olis uutta.
Pahoitteli vaan että ne portit aina piippailee turhaa.
Menin seuravaksi sokkarille jossa kassalla taas piippaili. Selostin vaan että edellisessäkin kaupassa piippaili, ei kassa sit sen kummemmin asiaa tarkistellut.

Kotona tarkistin sitten housut niin sivusaumassa oli tehtaan laittama hälytin. Se oli silleen ommeltu vähän niinkuin pesumerkki. Siinä kyllä luki että "poistettava ennen käyttöä"
No eihän tuota tullu huomattua käyttöön ottaessa niitä housuja kun ei ennen tuollaisia hälyttimiä ole ollut.

Mainitsin siitä hälyttimestä seuraavalla kerralla sieelä halpa-kaupassa.
 
No niin on mullekin kerran käynyt. Tosin myyjä tais olla kokeneempi kuin ap:n tilanteessa, kun heti kysyi multa, että oonko ostanut mitään jostain toisesta kaupasta. Ja olinhan mä ostanut meikkejä aika paljon Cittarista ennen kuin ne Tarjoustalon kassalla hälytti. Sitten katsottiin sen myyjän kanssa mun käsilaukkua, jossa oli niitä meikkejä, joihin oli hälyt jätetty, niin myyjä sitten teippasi niihin jotain tarroja, joissa englanniksi luki, että "on maksettu, kiitos".

Mut just hetki sitten mullekin tuli yks aika nolo tilanne kaupassa. Kävin ensiksi Dressmannilla ostamassa miehelle lahjakortin, sitten menin Alkoon ostamaan viiniä ja laitoin sen lahjakortin sinne korin pohjalle. Ja kun ostoskori oli harmaa ja lahjakorttikuori oli kans samansävyinen harmaa, niin maksoin tyytyväisenä viinit kassalla ja laitoin korin sinne ostoskoripinkkaan ja lähdin kukkakauppaan. Kun olin ostamassa kukkaa, kaupat oli just menossa kiinni, ja siinä vaiheessa huomasin, että lahjakotrttia ei oo missään. Sitten tajusin, että se tais jäädä sinne Alkon ostoskoriin. Juoksin kiireen vilkkaa Alkoon sillä aikaa kun kukkakauppias paketoi kukkaa (onneksi ei ollut kuin joku 10 metriä siinä välissä ), siellä oli just viimeinen asiakas maksamassa ostoksiaan ja vartija odottamassa, milloin ovet voi pistää kiinni. Ryntäsin sinne kauppaan kassan ohi, sanoin, kassalle, että unohdin lahjakortin ostoskoriin ja jäin sinne tonkimaan niitä tyhjiä ostoskoreja. Onneksi löytyi (n. 10 koria jouduin siinä tarkistamaan ), eikä vissiin mun jälkeen ollut asiakas ees tajunnut korissa olevan mitään (ja onneksi oli samanvärinen kuori kuin se ostoskori, niin ei sitä välttämättä ees huomais, jos ei tietäis, että se on lahjakortti ) . Esitin pahoittelut ja juoksin seuraavaksi sinne kukkakauppaan maksamaan kukkaani (sielläkin kauppias joutui vähän venyttämään sulkemisaikaa, kun asiakas häipyi vaan ennen sulkemista ja sanoi palaavansa pian ). :) :ashamed:
 
kyllä ärsyttää
Toivon kyllä kovasti että asiasta kuulutettiin myöhemmin kaupassa.. Oli itselleni niin nolo ja kovasti paikka! Mutta sen nyt kuitenkin päätin, että käyn tekemässä myyjästä valituksen. Hänen asenteestaan ja kohtelustaan. Hän saattoi omalla toiminnallaan minut eli asiakkaan todella kiusalliseen ja nöyryyttävään tilanteeseen.. Menen heti maanantaina takaisin kauppaan, ja kerron tilanteen siellä jollekin ylemmälle taholle.. Jos myyjä ei tuon vertaa vaivaudun tarkastelemaan tuotteita, ei hänellä tarvi asiakaspalvelutyössä ollakaan nolaamassa muita ihmisiä..
 
satunnainen mies
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä ärsyttää:
Makselin siinä normaalisti ostokseni.. Sit se hälytinlaite vaan piippasi ja piippasi.. Myyjä katsoi tympeästi ostokseni uudelleen läpi ja sanoi, ettei näissä kyllä ole mitään mikään piippaa.. Oli jo siinä vaiheessa aivan varma että olen vähintään joku myymälävaras! Siinä mun piti puolenkymmentä kertaa kävellä pussit kädessä niitten laitteitten ohi.. Kutsui sit vartijan paikalle ja voi tajuton sitä häpeän määrää!!!Sinne sit mennä vartijan kans koppiin ja selvittämään mikä se piippaa.. Ja se prkl:n myyjä ei ollut vaivautunut poistamaan ostamastani välikausikerrastosta hälytintä, oli siis sellainen viivakoodinhälytin! Ja minä vielä siinä kassalla sanoin, että voisko se hälyttää kun oli kuitenkin aika kallis.. Vartija pahoitteli kovasti tapahtunutta ja sanoi, että jotkut myyjät ovat tuollaisia että tekevät asiat hiukan hutiloiden! Toivottavasti mainitsee asiasta myyjälle, että oppisi ensi kerralla, on nimittäin asiakkaalle enemmän kuin nolo tilanne.. Ja voi sitä ihmisten uteliasuutta, kaikki vahtasivat kuin viimeistä päivää ja osa jäi vielä siihen vartijankopiin ääreen odottelemaan että tulen pois että saavat tietää olenko varas vai mikä.. VOI AAAAAARRRGGGHHH!!!

Ja kiitos ku sain purkaa!!!!!!!!
Yleensä en kannata valitusten tekoa, ammattivalittajat ovat yleensä samaa porukkaa kuin ne kusipäät jotka jäivät siihen ovelle odottamaan, että oletko varas vai et. Tässä tapauksessa kuitenkin suosittelisin, että TEE SE VALITUS. Myyjä oli idiootti, varmaan vielä tajusikin jossain vaiheessa virheensä, muttei halunnut myöntää vaan halusi työntää virheensä aloittajan viaksi.

__________________________

Sitten viesti kaikille lukijoille, jotka tajusivat aloittajan tekstiä lukiessaan pienen hetken, että jäisivät itse siihen ovelle: kun käyn kaupassa ostoksilla, niin toivottavasti en tapaa teitä odottamassa jossain marketissa vartijankopin ovella silmät kiiluen että oliko joku varas. Nimittäin jos tapaan, niin syljen sua naamaan vitun kusipää. Hakkaisin teidänlaiset samantien maihin jos se olisi mahdollista. Vittu että olette turhia ihmisiä!
 
kyllä ärsyttää
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
No niin on mullekin kerran käynyt. Tosin myyjä tais olla kokeneempi kuin ap:n tilanteessa, kun heti kysyi multa, että oonko ostanut mitään jostain toisesta kaupasta. Ja olinhan mä ostanut meikkejä aika paljon Cittarista ennen kuin ne Tarjoustalon kassalla hälytti. Sitten katsottiin sen myyjän kanssa mun käsilaukkua, jossa oli niitä meikkejä, joihin oli hälyt jätetty, niin myyjä sitten teippasi niihin jotain tarroja, joissa englanniksi luki, että "on maksettu, kiitos".
/quote]


Ei kysellyt mitään olenko ostanut uutta tmv..
Käski vaan purkaa kassit ja katsoi ne läpi, sanoi ettei näissä mikään voi piipata.. Itse vielä erikseen mainitsin josko se vois olla se kerrasto, kun kuitenkin maksoi aika paljon.. hokee vaan "ei, ei se tämä voi olla", eikä vaivautunut kokeilemaan hälyttääkö tuote sen enempää. Syyti tavarat mulle takaisin ja sanoi, että kutsuu vartijan.. Just joo, uskomaton amatööri.. mulla ihan oikeasti ärsyttää niin paljon!
 
kyllä ärsyttää
Alkuperäinen kirjoittaja satunnainen mies:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä ärsyttää:
Makselin siinä normaalisti ostokseni.. Sit se hälytinlaite vaan piippasi ja piippasi.. Myyjä katsoi tympeästi ostokseni uudelleen läpi ja sanoi, ettei näissä kyllä ole mitään mikään piippaa.. Oli jo siinä vaiheessa aivan varma että olen vähintään joku myymälävaras! Siinä mun piti puolenkymmentä kertaa kävellä pussit kädessä niitten laitteitten ohi.. Kutsui sit vartijan paikalle ja voi tajuton sitä häpeän määrää!!!Sinne sit mennä vartijan kans koppiin ja selvittämään mikä se piippaa.. Ja se prkl:n myyjä ei ollut vaivautunut poistamaan ostamastani välikausikerrastosta hälytintä, oli siis sellainen viivakoodinhälytin! Ja minä vielä siinä kassalla sanoin, että voisko se hälyttää kun oli kuitenkin aika kallis.. Vartija pahoitteli kovasti tapahtunutta ja sanoi, että jotkut myyjät ovat tuollaisia että tekevät asiat hiukan hutiloiden! Toivottavasti mainitsee asiasta myyjälle, että oppisi ensi kerralla, on nimittäin asiakkaalle enemmän kuin nolo tilanne.. Ja voi sitä ihmisten uteliasuutta, kaikki vahtasivat kuin viimeistä päivää ja osa jäi vielä siihen vartijankopiin ääreen odottelemaan että tulen pois että saavat tietää olenko varas vai mikä.. VOI AAAAAARRRGGGHHH!!!

Ja kiitos ku sain purkaa!!!!!!!!
Yleensä en kannata valitusten tekoa, ammattivalittajat ovat yleensä samaa porukkaa kuin ne kusipäät jotka jäivät siihen ovelle odottamaan, että oletko varas vai et. Tässä tapauksessa kuitenkin suosittelisin, että TEE SE VALITUS. Myyjä oli idiootti, varmaan vielä tajusikin jossain vaiheessa virheensä, muttei halunnut myöntää vaan halusi työntää virheensä aloittajan viaksi.

__________________________

Sitten viesti kaikille lukijoille, jotka tajusivat aloittajan tekstiä lukiessaan pienen hetken, että jäisivät itse siihen ovelle: kun käyn kaupassa ostoksilla, niin toivottavasti en tapaa teitä odottamassa jossain marketissa vartijankopin ovella silmät kiiluen että oliko joku varas. Nimittäin jos tapaan, niin syljen sua naamaan vitun kusipää. Hakkaisin teidänlaiset samantien maihin jos se olisi mahdollista. Vittu että olette turhia ihmisiä!
Ohhoh, tässähän oli suoraa tekstiä! :O Hui! Itse olen samaa mieltä, että tosi törkeää oli jäähään siihen tuijottamaan mut että ihan hakata, ei ihan :D
 
nolo juttu
Mulle kävi niin, että ostin Kappahlista mustat suorat housut poikamme ristiäisiin ja myyjä oli unohtanut poistaa hälyttimen lahkeesta. Kaupan hälytysportti oli ilmeisesti rikki, joten ei piipannut, kun kävelin kaupasta ulos. Ristiäiset oli sunnuntaina ja lauantai-iltana aloin laittaa juhlavaatteita valmiiksi ja yllätys oli melkoinen, kun iso hälytin roikkui lahkeessa. Onneksi oli sellainen sunnuntai, että kaupat oli auki. Juhlat alkoi klo 13 ja kauppa aukesi klo 12. Mies ryntäsi housujen kanssa kauppaan ja mä jäin kotiin odottelemaan ja mietin kauhulla mitkä muut siistit housut mahtuu jalkaan, kun raskauskiloja oli vielä jäljellä. Siinä sitten otin vieraita vastaan jotkut kulahtaneet kotihousut jalassa ja pappikin taisi ehtiä ennen kuin mies tuli housujen kanssa takaisin. Loppu hyvin kaikki hyvin, mutta kyllä harmitti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
:eek: missä kuulutetaan aiheettomasta hälytyksestä?ikinä en oo kuullu moista..tosin,täällä 99% on aiheettomia hälytyksiä mitä cittarissa oon huomannu,kun asiakkaat kantaa ostoskorin porttien läpi ( en tiedä miks?! ),vaikka niissä on selkeesti hälytin näkyvissä.. :whistle:
Mä olen aika useinkin kuullut sellaisia kuulutuksia.
Kaikiss ameidän käyttämissä Prismoissa kyllä kuulutellaan useinkin noita..
 
kyllä ärsyttää
Vartija siis sanoi kun olin lähdössä että "Pahoittelen ja korjaan tilanteen". Oletan siis että asiasta joko kuulutetaan tai muuten tuodaan julki että kyseessä väärinkäsitys!
 
saattoi ihmiset katsella
Alkuperäinen kirjoittaja sama homma:
Mulla kävi samoin tänään, ostin Cittarista toppatakin ja kun kävelin seuraavaan kauppaan, niin portti alkoi hälyttää. Oli Cittarin kassalta jäänyt tarrahälytin hintalappuun... Oli kyllä pikkasen noloa, vaikka asiasta selvittiinkin ystävällisen myyjän avulla.
Meillä käynyt kerran noin, toisessa kaupassa soi, olipa noloa. Tarkastaja sanoi ettei voi puuttua toisen kaupan hälyyttimiin. Niinpä menimme alkuperäiseen kauppaan poistamaan.
 
kyllä ärsyttää
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Olisit kävellyt suoraan takaisin kassaneidin luokse ja sanonut hänelle pari valittua sanaa niin, että koko myymälä olisi varmasti kuullut.
Näin jälkiviisaana, olisi todellakin pitänyt tehdä niin! Mutta v-tutti ja ärsytti ne kyyläävät ihmiset siinämäärin että päätin juosta pois ja lujaa..
 
huutishanna
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Mulla on muutaman kerran tuo pienen sekä näppärän neidin tahmatassuihin jäänyt vaatekaupasta jotain (mm. farkut kokoa 120cm tai sukat kokoa 44). En oo vaan huomannut et sinne rattaisiin on jotain eksynyt. Nykyään katon joka kerta ennen ku mennään ulos että mitä sieltä löytyykään. Kertaakaan meitä ei ole syytetty varkaiksi vaan on lähinnä naureskeltu... :D
Vaatteet myyntiin ja lapsi uudestaan pyyntiin!
 
vieras
mä oon ollut kaupassa töissä ja ulkovaatteissa on ollut noita pieniä hälyjä lapuissa mut ei edes myymäläpäällikkö tiennyt miten ne poistetaan, sanottiin sit asiakkaille et niissä on ne ja kannattaa poistaa ennen kuin menee seuraavaan paikkaan. Miten ne sit saa poistettua, siis sellainen siru joks on jossain roikkuvissa lapuissa?
 
elämä on laiffii
Ennen noita sattui usein, kun kirjaston kirjat helposti piippasi kassalla. Ei siinä mitään kuuluteltu. Nykyään taidetaan joissain paikoin kuuluttaa. Tosin kassat yleensä uskoivat heti, että kirjoista kyse.
 
Joskus aikoinaan kun noi hälyytyssysteemit kassojen vieressä / kauppaan mentäessä tuli yleisemmiks niin hälyytyksen saattoi antaa esim kirjastokortti,ajokortti tms. (viivakoodillinen). Jopa nokian puhelimen akku saattoi aiheuttaa piipityksen.

Onneks noi laitteet on kehittynyt tuosta, en haluais ajatella mitä se ny vois olla
 
Alkuperäinen kirjoittaja voiei:
Se oli silleen ommeltu vähän niinkuin pesumerkki. Siinä kyllä luki että "poistettava ennen käyttöä"
.
Sekös se tuossa takissa onkin. Miä ihmettelin että miksi muka joku lappu pitäisi poistaa leikkaamalla :ashamed: Empä ole poistanut mut ei ole kyllä hälytellytkään. *menee heti ottamaan lapun pois*

Muoks. hälytinhän se oli, tosin jos niidn toimivuus on tota luokkaa :LOL: Käynyt monessa kaupassa takki päällä eikä ole missään hälytellyt
 
Mutta eikö ne kuulutukset tehdä vasta sitten, kun asiaa on ensin selvitetty. Siinähän voi mennä vaikka kuinka kauan aikaa. Suurin osa silloin kassalla olleista ja tilanteen nähneistä on jo ehtinyt lähteä, eikä muutkaan välttämättä yhdistä sitä 10minuutin kuluttua tulevaa kuulutusta juuri siihen tilanteeseen.
 
Mulla on kerran piipannu toisen kaupan tuote joka ei ostopaikassa hälyttäny. Myyjä otti sivuun asiallisesti ja katottiin mikä huutaa. Vasta prismassa jonku ostamat kengät huusi kun myyjä unohti ottaa hälyn pois. Sekin hoitui samantien ja hissukseen. Kerran olen kuullut oikaisukuulutuksen.
Ja en jää kyttäämään mitä tapahtuu, oli varas tai ei.
 
vieras
Onneksi asia selvisi!!Joo, lapseni sai lahjaksi tässä vuosi sitten pipon meidän tuttavaltamme. Pestiin se noin 4 kkk päästä ja seuraavan kerran kaupassa hälytti!!vartija koetti paljastimella pyytäessään koppiinsa, että mikä piippaa..hatussa oleva viivakoodi joka oli pesussa jäänyt hatun sisään, hälytti!kyllä tyttö oli häpeissään ja aikasemmin kun vartija ei ollut vielä tullut, sanoi että ei ole varastanut mitään!!
 
j
Tällaisissa tilanteissa kun itse tietää ettei mitään ole varastanut, kannattaisi pyyttää vartijaa tekemään tarkistus ihan siinä kassalla. Tulee kaikille kerralla selväksi, kenen moka.
 
fiksu vartija
Mä kävelin kerran anttilasta ulos ja portti piippasi _takanan_ tulevien kohdalla. Heistä ei kuitenkaan mitään hälyä sitten löytynyt, joten vartija sitten "nappaisi" mut toisesta päästä kauppakeskusta ja kuljetti takaisin kauppaan. Yllätys yllätys, mitään ei _tietenkään_ löytynyt. Ja ei kassat eikä vartijat edes pahoitelleet mulle tapausta. Olin siis silloin jotain 15-vuotias, ilmeisesti aiheutti ton suhtautumistavan...
 

Yhteistyössä